Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678655 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9075 Dátum: 2013.11.23 10:05:51 »
Nagyon jó a motorod :clap: :clap: :clap:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9076 Dátum: 2013.11.23 10:06:10 »
Csatlakozom. Amikor megvettem, benne hagytam a friss 10W40-es Aralt, azzal 3-4 mp. is volt télen, míg elaludt a jelző, aztán az 5W40-es Eneosszal, Mann szűrővel azonnal elaludt télen-nyáron (igaz, akkor tettem bele a Xadot), nem is volt vele gondom azután, most viszont Nipparts szűrő van benne, és ahogy hűlik a idő, nálam is olyan 1-2 mp-ig égve marad. Nagyon nem aggaszt, de legközelebbi cserénél visszaváltok Mannra. Hallottam valami olyat, hogy a szűrőben lévő szelep is számít  :?: :hmmmm:
Üdv!

Nekem most is Mann szűrő van benne  :hmmmm:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9077 Dátum: 2013.11.23 10:09:40 »
Hááát igen..
Én azt mondom, inkább megveszem a 900-al drágább Mann (W68/3) szűrőt és akkor prémium márka, minthogy az olcsóbbakkal kockáztassak.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9078 Dátum: 2013.11.23 10:11:33 »
Nagyon jó a motorod :clap: :clap: :clap:
köszi  :flowers: már igen, de...
Nekem most is Mann szűrő van benne  :hmmmm:
Üdv Dani!
Ne aggódj emiatt!
Igazat adok FUBÁnak: azt lehet hallani, ha szárazon jár a motor. Kezdetben nálam indítás után pár másodpercig "hidrotőkés" kattogás jött a motortérből, ami mára teljesen elmúlt, hiába ég a lámpa, zaj már nincs.
Ellenben a lapkákat nekem is illene ellenőriznem. :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9079 Dátum: 2013.11.23 10:12:47 »
:yes: :clap: Rendben van már az! Az ilyen kulturáltan járó motor miatt nem aggódnék.Hozzáteszem, hogy már 10e km van az olajban...  :innocent: és még mindig fullon a nívó  :)
Oké, igyekszem nem aggódni feleslegesen  :flowers:

Eneos olajakat - még a Sustinát is - úgy írták le nemrég az olajos topicban, hogy kb. így fáradnak el 10.000 km körül, és kezdi el enni a motor őket  :hmmmm:
Annyira nem zavar engem, mert ennyi nem nagyon kerül bele évente  :otlet:

Nálad kíváncsi vagyok, elkezdi-e enni emiatt?  :?:

Amúgy Eneos Premium Hyper 5w30-on nem gondolkoztál?  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9080 Dátum: 2013.11.23 10:13:57 »
Hááát igen..
Én azt mondom, inkább megveszem a 900-al drágább Mann (W68/3) szűrőt és akkor prémium márka, minthogy az olcsóbbakkal kockáztassak.
Az van benne, bár ezeket a számokat nem tudom mindig megjegyezni.
Múltkor a vízpumpa gyári számát tudtam kívülről a Bárdinál, úgy látszik, hogy helyzete válogatja  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9081 Dátum: 2013.11.23 10:15:14 »
Üdv Dani!
Ne aggódj emiatt!
Igazat adok FUBÁnak: azt lehet hallani, ha szárazon jár a motor. Kezdetben nálam indítás után pár másodpercig "hidrotőkés" kattogás jött a motortérből, ami mára teljesen elmúlt, hiába ég a lámpa, zaj már nincs.
Ellenben a lapkákat nekem is illene ellenőriznem. :hmmmm:

Köszi, igen, ahogy írtam, nincs ilyen gyanús hangja hála Istennek!

A hézagbeállítás viszont elég sokat számít: legalább annyit, mint az alapelőgyújtás   :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9082 Dátum: 2013.11.23 10:15:50 »
Hááát igen..
Én azt mondom, inkább megveszem a 900-al drágább Mann (W68/3) szűrőt és akkor prémium márka, minthogy az olcsóbbakkal kockáztassak.
:hug:  :yes: Valóban elkapkodtam: előző cserénél már túl voltam a 10e-en, és hosszabb (kb.1500 km) út előtt voltam, mindenképp ki akartam cserélni, és a boltban nem volt Mann, viszont Nipparts a polcon. Már aznap tudtam, hogy butaságot csináltam, mert úgysem fog kimenni a fejemből, hogy nem kellett volna halogatni az alkatrészbeszerzést. Most viszont már megvárom a tavaszt. :whistling:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9083 Dátum: 2013.11.23 10:33:00 »
Nálad kíváncsi vagyok, elkezdi-e enni emiatt?  :?:

Amúgy Eneos Premium Hyper 5w30-on nem gondolkoztál?  ;)
Én is kíváncsi vagyok. A 5W40-es Xadót 8e km után fel kellett tölteni félnívóról, de utána 10e-s cseréig semmi fogyás. Az Eneosokkal is 10e-t mentem, (+/- pár száz) addig semmi fogyás nem volt, most nézegetni fogom, beszámolok.

Bármennyire is stabil az olajakkal a motor, az 5W30-as nekem túl híg lenne. Nyáron szoktam több 100 km-es utakat megtenni általában hőségben, és úgy vagyok vele, akkor legyen elég sűrű tartós üzemi hőfokon a kenéshez, ezért maradok a /40-nél. A fogyasztásom így sem rossz, kíváncsi leszek, a sztenderd (csaló) sebességmérőhöz idomulva hogyan fog alakulni (győzött a kisebb sebességhez tartozó csöndes járás élvezete :D)

Mondjuk az 5W40-es Xadó olaj viszkozitása pont a 5W40-es és 5W30-as Eneos között van. :hmmmm:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9084 Dátum: 2013.11.23 10:55:44 »
kalapos!
Te melyik minősitésű 5w-40-et használod? "SM/CF" vagy "SL/CF"?
Kérdeztem boltban, ott már "SN"-es olajat árulnak.
Azért akarok SM/CF-et, mert kicsivel jobb, mint az SL/CF-es, nomeg maradt még 1.5 liter, amit nem öntenék ki feleslegesen...
Veszek hozzá 2 lityót és megy bele a cserekor!

Te véleményed?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9085 Dátum: 2013.11.23 11:28:47 »
SM/CF-et használok, ugyanez  helyzet, én is arra gondoltam, tavasszal elég lesz 2db. literest venni  :yes:  :clap:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9086 Dátum: 2013.11.23 11:45:07 »
Holliday skacok
Ne tudjátok meg mivel kínlódtam egész idáig kb 1/2 9-től :cool2:
A vezetőoldali ablak szerkezetével
Ugyanis nyáron már lassan húzta fel az ablakot mostanra már csak segítséggel tudtam felhúzni,gondoltam mi lesz majd a mínuszokban
Benylonozom,vagy mi :hmmmm:
Tehát nekiláttam,ezt meg kell oldani alapon
Rá kellett jönnöm sajnos a motornak van baja,szétkaptam és csoda hogy még egyáltalán forgott
Tele volt szénporral és a csapágyai csont szárazak
Egy kis olaj+ pucolás helyrehozta :clap: 
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 11:47:14 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9087 Dátum: 2013.11.23 11:51:10 »
Én is kíváncsi vagyok. A 5W40-es Xadót 8e km után fel kellett tölteni félnívóról, de utána 10e-s cseréig semmi fogyás. Az Eneosokkal is 10e-t mentem, (+/- pár száz) addig semmi fogyás nem volt, most nézegetni fogom, beszámolok.

Bármennyire is stabil az olajakkal a motor, az 5W30-as nekem túl híg lenne. Nyáron szoktam több 100 km-es utakat megtenni általában hőségben, és úgy vagyok vele, akkor legyen elég sűrű tartós üzemi hőfokon a kenéshez, ezért maradok a /40-nél. A fogyasztásom így sem rossz, kíváncsi leszek, a sztenderd (csaló) sebességmérőhöz idomulva hogyan fog alakulni (győzött a kisebb sebességhez tartozó csöndes járás élvezete :D)

Mondjuk az 5W40-es Xadó olaj viszkozitása pont a 5W40-es és 5W30-as Eneos között van. :hmmmm:

Nálam most kb. 3/4 nívóról indulva kb. félig van, de ez kifolyik a motorból valahol, valószínűleg az elosztónál, azt majd be kell tömítenem. De akkor is 3000 km alatt max. 2 deci. Ezért nem a motor eszi meg, gondolom, hogy a mostani 14-es melegoldali viszkozitásról 12-re lemenni talán vállalható.
Ha meg nem nyomja az ember neki, akkor főleg nem lesz baja, de szerintem ha nyomja, akkor sem.
Legfeljebb ha tényleg jobban fogy, akkor buktam az árát  :hmmmm:

Félnívóról muszáj teletölteni, árthat a motornak? Elvileg nem  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9088 Dátum: 2013.11.23 11:52:42 »
Holliday skacok
Ne tudjátok meg mivel kínlódtam egész idáig kb 1/2 9-től :cool2:
A vezetőoldali ablak szerkezetével
Ugyanis nyáron már lassan húzta fel az ablakot mostanra már csak segítséggel tudtam felhúzni,gondoltam mi lesz majd a mínuszokban
Benylonozom,vagy mi :hmmmm:
Tehát nekiláttam,ezt meg kell oldani alapon
Rá kellett jönnöm sajnos a motornak van baja,szétkaptam és csoda hogy még egyáltalán forgott
Tele volt szénporral és a csapágyai csont szárazak
Egy kis olaj+ pucolás helyrehozta :clap:

Nagyon jó, ennek örülök  :clap:

Jó ötlet, jövőre lehet, hogy én is rá kell nézzek  :yes: Idén a síneket zsíroztam meg szilikonzsírral, az is használt neki kissé. A többi ablak egész jól jár még ehhez képest.

Az olaj viszont lehet, hogy híg ide nem?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9089 Dátum: 2013.11.23 12:05:56 »
Nálam most kb. 3/4 nívóról indulva kb. félig van, de ez kifolyik a motorból valahol, valószínűleg az elosztónál, azt majd be kell tömítenem. De akkor is 3000 km alatt max. 2 deci. Ezért nem a motor eszi meg, gondolom, hogy a mostani 14-es melegoldali viszkozitásról 12-re lemenni talán vállalható.
Ha meg nem nyomja az ember neki, akkor főleg nem lesz baja, de szerintem ha nyomja, akkor sem.
Legfeljebb ha tényleg jobban fogy, akkor buktam az árát  :hmmmm:

Félnívóról muszáj teletölteni, árthat a motornak? Elvileg nem  :hmmmm:
Én viszont szoktam neki nyomni időnként :innocent: Mindenesetre egyelőre maradok a /40-nél. Persze, hogy nem kell max-ra tölteni, de azt gondoltam, hogy már teljesen elfáradt az olaj, de nem.