Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679186 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8820 Dátum: 2013.10.22 13:28:33 »
Csak a boltban ahonnan veszed :yes:
Sajna nem tudok többet segíteni,hacsak le nem olvasom a számát a másik autóméról.Egyeznie kell a tiéddel,mert 94 6.havi az autó,4AFE motor,86 kw :yes:

Itt csak nem motorszám alapján, hanem toyodiy-es part number alapján:

http://www.be.aisin-europe.com/uk/catalogue.php

(OEM reference)

Köszi szépen, könyvjelzőztem a linket  :yes:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8821 Dátum: 2013.10.23 07:50:28 »
Sziasztok
Gondoltam megosztom veletek,VÉGE A KÁLVÁRIÁNAK,és ha hiszitek ,hanem a helyi italboltban született a megoldás mármint ott kaptam egy tippet,hogy cseréljem le a gyújtókábeleket!
Első hallásra hülyeségnek tűnt,főleg egy olyan embertől akinek semmi köze nincs az autójavításhoz,csak volt neki hasonló esete.Aztán mit veszíthetek alapon lecseréltem,és csodák csodájára helyrejött :clap:Azóta metem vele kb 70 km-t és semmi check engine,rángatás,erőtlenség
Időközben meg is találtam a hibát:a 3-as henger pipája testelt időnként és ezért villogott egy 52-es hibakódot ami a kopogásérzékelő jelzése :yes:
Ezek szerint a hibakódot is rosszul olvastam [rohog]
Ui:Köszönöm mindenkinek a segítségét,igyekszem meghálálni :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.23 08:08:16 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8822 Dátum: 2013.10.23 08:24:44 »
Sziasztok
Gondoltam megosztom veletek,VÉGE A KÁLVÁRIÁNAK,és ha hiszitek ,hanem a helyi italboltban született a megoldás mármint ott kaptam egy tippet,hogy cseréljem le a gyújtókábeleket!
Üdv!
Az "illuminált" állapot nem véletlen jelent "megvilágosodottat!" :D  :clap:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8823 Dátum: 2013.10.23 11:57:54 »
Üdv!
...

Néztem vízpumpákat. Van valakinek véleménye/tapasztalata, milyet érdemes beletenni, ami jó ár/teljesítmény arányú?
Néztem Kovácsnál, meg Szakálmetálon, egyelőre Airtex (6600) és Asco (7600) a szimpatikus. Előbbi van a Szakálnál is, kicsit többért kapom, de ha gond van, gyorsabban megoldom, meg ott veszem a hűtőfolyadékot is (Eneos készre kevert, 890Ft/l). Denckermann 4700-ért neccesnek tűnik  :otlet:

Vízpumpát cserélt valaki? Megvan a leírás ugyan, de jól jönne tapasztalat a témában  :yes:

Hali!
Én amiket látok azok ennél drágábban vannak, szerintem nem véletlen!
Starline "márka" van 9-ért, az a legalja...
Amit ajánlanék az a német GRAF, 16.5-ért prémium kategória, de a Nipparts is 16.2.
Szóval olcsó húsnak általában nem lesz jó vége, főleg ha megfőzöd a felújitott motorod egy ratyi vizszivattyú miatt!
Egy vezérlést minimum kiszolgál a pumpa (100 E km), tehát ezt kell szem előtt tartani!

szerk:
offday 10.5 irt a Nipparts-ra, ami ha levesszük a kedvezményt, pont ki is jön!
Ha viszont válaszhatok, én tuti GRAF-ot vennék bele ugyanannyiért!
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.23 12:09:01 írta kamikaze »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8824 Dátum: 2013.10.23 15:58:48 »
Hali!
Én amiket látok azok ennél drágábban vannak, szerintem nem véletlen!
Starline "márka" van 9-ért, az a legalja...
Amit ajánlanék az a német GRAF, 16.5-ért prémium kategória, de a Nipparts is 16.2.
Szóval olcsó húsnak általában nem lesz jó vége, főleg ha megfőzöd a felújitott motorod egy ratyi vizszivattyú miatt!
Egy vezérlést minimum kiszolgál a pumpa (100 E km), tehát ezt kell szem előtt tartani!

szerk:
offday 10.5 irt a Nipparts-ra, ami ha levesszük a kedvezményt, pont ki is jön!
Ha viszont válaszhatok, én tuti GRAF-ot vennék bele ugyanannyiért!

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1994_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-AEMDKW_1601.html

A kép szerint,Aisin a gyári szerelésű szivattyú.A Corollámba a kuplungszett volt Aisin.és a dobozon,Made in Japan,nem EU.Ha az az általad talált Aisin pumpa,japán,akkor én azt venném.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8825 Dátum: 2013.10.23 16:11:48 »
Hali!
Én amiket látok azok ennél drágábban vannak, szerintem nem véletlen!
Starline "márka" van 9-ért, az a legalja...
Amit ajánlanék az a német GRAF, 16.5-ért prémium kategória, de a Nipparts is 16.2.
Szóval olcsó húsnak általában nem lesz jó vége, főleg ha megfőzöd a felújitott motorod egy ratyi vizszivattyú miatt!
Egy vezérlést minimum kiszolgál a pumpa (100 E km), tehát ezt kell szem előtt tartani!

szerk:
offday 10.5 irt a Nipparts-ra, ami ha levesszük a kedvezményt, pont ki is jön!
Ha viszont válaszhatok, én tuti GRAF-ot vennék bele ugyanannyiért!
Üdv!

Köszi a tippet, kicsit rákerestem:
Ford fórumon azt írták, hogy jó ugyan a Graf, de kb. tizedannyit bír, mint a gyári  :hmmmm:
Az árak, amiket írtam, kedvezménnyel vannak.

Ahogy veres2 is írja, a gyári elvileg Aisin. Azt viszont nem tudom, japán gyártmány-e, amit kapok a boltban??
Kasu-é pl. japán. Egyelőre azt mondom, hogy maradok az Aisin-nél.

Teljesen igazad van, én sem akarom megfőzni a motort. De folyást nem látok a pumpánál, a folyadék is egy év alatt fogyott olyan 2, max. 2,5 decit.
Akkor vajon nagy gond lehet, ha nem folyik még? Lehet egyáltalán olyan, hogy elengedi a járókereket, nem keringeti a hűtőfolyadékot, és azért fő meg a motor??  :?: Mert ha folyik, akkor egyértelmű, hogy gond lehet. Nem tudom, mennyire kell pörögnöm ezen a témán - meg miért kell minden hülyeséget észrevenni nekem is :1eye:
Azt olvastam egy helyen, hogy magas, cicergő hangja van, ha rossz...nem tudom, nekem középfekvésű surrogó hangja van.





kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8826 Dátum: 2013.10.23 16:32:42 »
Üdv!
...
Nem tudom, mennyire kell pörögnöm ezen a témán - meg miért kell minden hülyeséget észrevenni nekem is :1eye:
...
+ 1  :yes:
Lesz annak előjele, ha megadja magát! Szerintem mig nem fokozódik a hang, illetve nincs folyás, hagyd!
Nekem japan feliratú GME van benne, amit az előző Tulaj valamelyike cserélt!  ;)
Aisin az egyik gyári beszállitó az biztos!  :otlet:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8827 Dátum: 2013.10.23 18:27:48 »
Teljesen igazad van, én sem akarom megfőzni a motort. De folyást nem látok a pumpánál, a folyadék is egy év alatt fogyott olyan 2, max. 2,5 decit.
Akkor vajon nagy gond lehet, ha nem folyik még? Lehet egyáltalán olyan, hogy elengedi a járókereket, nem keringeti a hűtőfolyadékot, és azért fő meg a motor??  :?:
Szia Dani!
Ezek szerint végeztél a bojlerrel, hogy a kocsira is tudsz időt szánni?
Nem tudok érdemben hozzászólni a dilemmádhoz, legfeljebb megerősíteni az előttem szólókat.
Egy barátom járt úgy, hogy megfőzte a motort egy off Lancia Y-ban, de ott a termosztát volt a bűnös. Egy szerelő nekem anno ua. mondta, amit Kami is írt: ha elkezd láthatóan folyatni, fogyni a kiegyenlítőből, akkor kell cserélni.
De azt is megerősítem, amit offday írt a cserével kapcsolatban: ügyelni kell az egyik csavarjára, mert túl közel van a vezérműszíjhoz.
A vezérműszíjat vissza kell lazítani mert az egyik csavarnál útban lesz.
Én konkrétan megjártam vele: ledarálta a szíj belső felét, az meg valahogy kitekerte a csavart, na annak volt hangja! :eek: Kb. mint a betonkeverő szólóban sóderrel  :wacko: Szerencsére a fogak nem ugrottak át.
A szerelő persze tagadta, hogy ő hibázott volna. de egy Camrysról is olvastam, aki ugyanígy rosszabbul járt. Típushiba(-lehetőség) :?:

 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8828 Dátum: 2013.10.23 19:54:59 »
+ 1  :yes:
Lesz annak előjele, ha megadja magát! Szerintem mig nem fokozódik a hang, illetve nincs folyás, hagyd!
Nekem japan feliratú GME van benne, amit az előző Tulaj valamelyike cserélt!  ;)
Aisin az egyik gyári beszállitó az biztos!  :otlet:
Ez jó tippnek tűnik, most az olaj mellett ezt is figyelem majd  ::)
Szia Dani!
Ezek szerint végeztél a bojlerrel, hogy a kocsira is tudsz időt szánni?
Nem tudok érdemben hozzászólni a dilemmádhoz, legfeljebb megerősíteni az előttem szólókat.
Egy barátom járt úgy, hogy megfőzte a motort egy off Lancia Y-ban, de ott a termosztát volt a bűnös. Egy szerelő nekem anno ua. mondta, amit Kami is írt: ha elkezd láthatóan folyatni, fogyni a kiegyenlítőből, akkor kell cserélni.
De azt is megerősítem, amit offday írt a cserével kapcsolatban: ügyelni kell az egyik csavarjára, mert túl közel van a vezérműszíjhoz. Én konkrétan megjártam vele: ledarálta a szíj belső felét, az meg valahogy kitekerte a csavart, na annak volt hangja! :eek: Kb. mint a betonkeverő szólóban sóderrel  :wacko: Szerencsére a fogak nem ugrottak át.
A szerelő persze tagadta, hogy ő hibázott volna. de egy Camrysról is olvastam, aki ugyanígy rosszabbul járt. Típushiba(-lehetőség) :?:
Szia Zoli!
Igen, hála Istennek már 12-e este óta működik a rendszer! Másnapra kifeküdt a hőmérsékletszabályzó, úgyhogy komplett mindent cseréltem az alján már, de most hibátlannak tűnik, mindig van melegvíz, jobb, mint volt  :yes:
Ahogy írtam, e szerint fogok eljárni, amint Te is írod: figyelem a folyást és a hangot, szükség esetén csere.
A javításiban nem láttam/nem figyeltem, hogy menetrögzítő kell-e, de szerintem nem. Majd rákeresek! Előírt nyomatékkal való meghúzás esetén szerintem nem tud lelazulni. Valószínű hibázott a szerelő: nekem Marutinál a féltengelyt nem nyomta vissza rendesen, legyilkolta a szimmeringet. Azt nemrég cseréltem, mert folyt a váltóolaj. Azóta meg nem  :1eye: Ezért is nem szívesen viszem ilyennel sem szerelőhöz. Most megint cserélhetem majd a hűtőfolyadékot, amit 5 évre terveztem, de akkor is Eneost akarok visszatenni, az megint közel plusz 5000, így jártam.
Szerencse, hogy a legalsó vezérlésfedőt nem kell levenni legalább, vezérlést meg meglazítom, ez jó, hogy írtátok  :otlet:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8829 Dátum: 2013.10.24 16:10:37 »
Hello FUBA
Látom lecserélted a profilképed :eek:
Ugye nem hajtod ennyire az autódat :nono:
Today Tomorrow Toyota

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8830 Dátum: 2013.10.24 20:09:17 »
Hello FUBA
Látom lecserélted a profilképed :eek:
Ugye nem hajtod ennyire az autódat :nono:
Hello pvivien79!
Nem, ennyire nem... :D
Ma sem mentem 125 fölé. (MPH)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8831 Dátum: 2013.10.25 14:39:18 »
Akkor jó ;)
Today Tomorrow Toyota

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8832 Dátum: 2013.10.25 21:24:51 »
Sziasztok.elsö szélvédö kéder-t keresek de az esöcsatornásat(ami a gyári)nem találtam még sehól.ami most van benne az kuka méret mert aki régen cserélte a szélvédöt nem takaritotta körbe a kasznit inkább a kéderböl vágott ki jó nagy darabokat.tavasszal nagyon beáztam emiatt.+ fölhójagzott már a tetö.ma kiderült nem menne át a müszakin.:-(( szoval kéne egy kéder és máris nekiesnék a javitásnak.aki tud segithet:-))Köszke

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8833 Dátum: 2013.10.26 08:23:52 »
Sziasztok!

Toyota carina 92-es autóm egyszer csak megállt. A check engine világít. Hibakódja a 22-es kivillogtatva, ez motor hőfok jeladót jelent. A jeladó cserélve lett, de a kocsi mégsem indul, csak behúzva indul be, és nagyon füstöl. Nagyon tömény keveréket kever a motor számára. Vezérlés rendben, tavasszal lett cserélve, kompresszió megfelelő (éppen megfelelő 12-12-6,5-10) Szimeringek teljesen jók, gyertyák cserélve lettek. És ez a hiba egyik pillanatról a másikra jött el, 3 éve hibátlanul használjuk.
Amikor elindultunk vele az ominózus út során, akkor az elején a víz hőfok extrém gyorsan elérte a normális hőfokát, és egy rövid ideig ki is világított a check engine lámpa, de aztán elaludt.

Merre keresgéljünk rajta szerintetek?

köszi

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8834 Dátum: 2013.10.26 08:35:53 »
Ajjaj! Ez nagyon úgy hangzik, hogy megfőzte a hengferfejet. Milyen a füst? Mert ha fehér, akkor az a hűtővíz égéstérbe jutását jelenti, nem a sűrű keveréket. Lehet az is, hogy a tömítés deformálása miatt a hengerek egymásba dolgoznak. A gyors túlmelegedés a termosztát zárt állapotában való megragadására utal.