Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678889 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8685 Dátum: 2013.09.10 15:27:01 »
Egy kis pontosítás:a légtömeg érzékelő a tűzfalon van és csatlakozik rá egy vákumcső,valamint egy három vezetékes csati
Bocs ha EGR-nek hittem a légbeömlőben lévő folytószelep alatti alkatrészt :lol:
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8686 Dátum: 2013.09.10 18:17:33 »
Egy kis pontosítás:a légtömeg érzékelő a tűzfalon van és csatlakozik rá egy vákumcső,valamint egy három vezetékes csati
Bocs ha EGR-nek hittem a légbeömlőben lévő folytószelep alatti alkatrészt :lol: Illetve szerelő adta a tippeket
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8687 Dátum: 2013.09.10 19:50:54 »
Egy kis pontosítás:a légtömeg érzékelő a tűzfalon van és csatlakozik rá egy vákumcső,valamint egy három vezetékes csati
Bocs ha EGR-nek hittem a légbeömlőben lévő folytószelep alatti alkatrészt :lol:
A MAP (manifold absolute pressure) szenzor nevéből is látható, hogy nyomásérzékelő, nem klasszikus légtömegmérő.
Nekem jobban is tetszik ez a megoldás, ugyanis a fordulatszám+nyomás+hőmérséklet adatokból meghatározható a beszívott levegő tömege.

A fojtószelep alatti alkatrész valószínűleg az alapjárati léptetőmotor.

A hibakód esetén javasolt lépések, amiket gyorsan tudok írni és multiméterrel ingyen, könnyen ellenőrizhetők:

Engine ground bolt loose (motorföldelés kontakthiba, csavarlazulás, oxidálódás, kábeltörés)
• Open in injector circuit (injektor nem kap tápot. kontakthiba, szakadás)
• Fuel line pressure (Injector
blockage, etc.) (kevés üzemanyagnyomás, ehhez nyomásmérő kell, lásd fityo esetét. Ha Bosch injektor, akkor lehet, hogy megy tönkre)
• Open or short in oxygen
sensor circuit (kontakthiba a lambdaszonda körében, tehát attól még lehet jó a szonda, hogy a csatlakozója nem érintkezik vagy törött a vezetéke)
• Oxygen sensor (nem valószínű, főleg, ha Denso...)
• Ignition system (érdemes megnézni az elosztóházat kívül-beül, esetleg alapelőgyújtást ellenőrizni, ha Denso)
• Water temp. sensor (vízhőmérsékletmérőt is kellene ellenőrizni)
• Vacuum sensor (a tömlője tiszta-e? általában örökösök)
• ECU
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.10 19:52:54 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8688 Dátum: 2013.09.10 22:54:31 »
Köszönöm a kimerítő választ :hug:
Mihelyt lesz rá lehetőségem megvizsgálom a hibalehetőségeket :hmmmm:
Üdvözletem mindenkinek :cool2:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8689 Dátum: 2013.09.10 23:23:55 »
Köszönöm a kimerítő választ :hug:
Mihelyt lesz rá lehetőségem megvizsgálom a hibalehetőségeket :hmmmm:
Üdvözletem mindenkinek :cool2:
Sajnos nem kimerítő, de szívesen  :)

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8690 Dátum: 2013.09.10 23:38:01 »
1.6-hoz sajnos nincsen teljes sorom, csak egy db sárga Bosch;
Á... Elhatároztam hogy DENSO kell. Lehet hogy hisztis vagyok, de a motoromba is DENSO gyertyákat vettem NGK helyett. Ég és föld. Értsétek meg a BOSCH-ok nem jók! Az utóbbi 5 évben szétszívtam magam a BOSCH cucokkal (bár a mosógépünk nem volt rossz). Pl vettem egy 18V os akkus fúrót. A tokmány üt mint állat, a töltöttség jelzőt valami "kanyarbanlátó" tervezte. A töltő érintkezőjét elhajtottam. A többi viszont jó. az árához képest viszont... Az előző autómban csak BOSCH cuccok mentek tönkre. Legalább fétucat.
http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/vento_1991/gyenge_lomha_eletem_megkeseritoje/
Ha érdekel valakit.
BE ajtókeret gumitövítésed van?
Szólj, ha van DENSO sor! Kösz!
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.10 23:43:32 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8691 Dátum: 2013.09.10 23:43:24 »
télleg.
2000év elötti.
Ez kivillogja. Hála Istennek!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8692 Dátum: 2013.09.11 09:19:18 »
http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/vento_1991/gyenge_lomha_eletem_megkeseritoje/

Atyaég! Hogy a rákba volt ez ilyen szar? Ilyene tanultam vezetni (csak dízel), de az oktató nem panaszkodott, bár asszem nem volt benne ennyi méter. Ezek szerint VW-t nem szabad venni 150ezer km felett :)

"Következő autója?    Opel astra vagy japán"

Tehát japán lett ;) Milyen volt a váltás? Használni a Carinát a fosch Vento után? Bizonyára felüdülés, wellness :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8693 Dátum: 2013.09.11 13:34:59 »
Atyaég! Hogy a rákba volt ez ilyen szar? Ilyene tanultam vezetni (csak dízel), de az oktató nem panaszkodott, bár asszem nem volt benne ennyi méter. Ezek szerint VW-t nem szabad venni 150ezer km felett :)

"Következő autója?    Opel astra vagy japán"

Tehát japán lett ;) Milyen volt a váltás? Használni a Carinát a fosch Vento után? Bizonyára felüdülés, wellness :D
Elolvastad? Minden szó igaz. A TOYOTA Carina nekem a megváltás volt. A Ventó 1.6, állítólag már jó volt, de olyan alkatrészek mentek tönkre nekem, amik más típusokban is voltak. BOSCH!!! Tehát nem hiszek nekik. A Carinát imádom. Vannak hibái de ezek inkább kissebb bosszantó hibák amit meg tudok javítani. Lehet hogy a japánoknak ez a betegsége. A YAMAHA motoromon is ez a jellemző. Jó gép piti, bosszantó hibákkal.
A következő is Toyota lesz.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8694 Dátum: 2013.09.11 20:15:56 »
Á... Elhatároztam hogy DENSO kell. Lehet hogy hisztis vagyok, de a motoromba is DENSO gyertyákat vettem NGK helyett. Ég és föld. Értsétek meg a BOSCH-ok nem jók! Az utóbbi 5 évben szétszívtam magam a BOSCH cucokkal (bár a mosógépünk nem volt rossz). Pl vettem egy 18V os akkus fúrót. A tokmány üt mint állat, a töltöttség jelzőt valami "kanyarbanlátó" tervezte. A töltő érintkezőjét elhajtottam. A többi viszont jó. az árához képest viszont... Az előző autómban csak BOSCH cuccok mentek tönkre. Legalább fétucat.
http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/vento_1991/gyenge_lomha_eletem_megkeseritoje/
Ha érdekel valakit.
BE ajtókeret gumitövítésed van?
Szólj, ha van DENSO sor! Kösz!


Autó:Toyota-Mazda-Honda  stb (japán)
Szerszám: Makita-Hitachi. (japán). Esetleg hilti, :yes:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8695 Dátum: 2013.09.11 20:46:48 »
Sziasztok

Én is ezt vallom  :yes:
Today Tomorrow Toyota

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8696 Dátum: 2013.09.11 21:19:05 »
Olyan 91-97 között csinálták legszarabb autókat a németek,és ekkor a legjobbakat a japánok.Aztán európába kellett hozni a gyártást,és romlott a japán minőség.Nem azért mert elfelejtették hogy kell autót csinálni,hanem mert az beszállítóktól szar cuccokat kaptak.(Valeo,Bosch)
A havernak,a Hollandiában gyártott,Mitsubishi Space Star-ban,csak a Bosch elektromos dolgok mentek tönkre,de abból szinte minden.A Valeo kuplung,és az öninditó is széthullott 110000km-nél.Ami Denso,az még minden hibátlan.
Nekem a japán Carinán,Bosch generátor van. :hmmmm:Nem tudom hogy hogy kerül rá,nem hiszem hogy gyári lenne,mert látszik valami kókányolás a vezetéknél.Egyenlőre működik,ki tudja meddig?
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.11 21:24:30 írta veres2 »

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8697 Dátum: 2013.09.12 20:49:09 »
Nekem a japán Carinán,Bosch generátor van. :hmmmm:Nem tudom hogy hogy kerül rá,nem hiszem hogy gyári lenne,mert látszik valami kókányolás a vezetéknél.Egyenlőre működik,ki tudja meddig?
Akkor nagyon gyorsan nézesd át a tél előtt, mert nekem az is elszállt január 30-án. Úgy, hogy kicseréltem a fűtőradiátort (mert folyt), elindultam. 10 km után kigyulladt a "töltésjelző lámpa" Mire gondol az ember? Biztos valamit rosszul raktam őssze. Francokat! Értékes órákat pazaroltam az életemből amikor kiderült, hogy a generátor. A BOSCH generátor kegyik kommutátora és szénkeféje elkopott. Három napig szereltem a radiátort. Várhatott volna a generátor pár napot. Miért, miért kellett ezt velem csinálnia  :eek:
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.12 20:51:28 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8698 Dátum: 2013.09.12 21:12:59 »
üdv vd123!
Megvan a strobi! YATO lett!
4-5°-on ugrál az előgyújtás alapjáraton, néha 0-ra esik, de lehet ezt csak beképzeltem.  :)

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8699 Dátum: 2013.09.12 22:35:00 »
Sziasztok!
Hát sajna a BOSCH cuccok ilyen szarok,mint ahogy a német autóipar "gyöngyszemei" :tt2:
Bezzeg a japán NIPPONDENSO alkatrészek :hmmmm:
Igen az a helyzet,KAPASZKODJATOK MEG!! Faternak van egy 9 éves opel corsája,de már a fél motorja ki lett cserélve!
Kezdődött azzal hogy valahol folyik az olaj (15000 km-nél),kiderült főtengely szimmering,kb 40000-nél a VEZÉRMŰTENGELYEK VÁLLASRA KOPTAK!! én még ilyet nem láttam :wacko:,tehát a hiba oka gyárilag szar benne az olajpumpa [rohog]
Én szóltam az öregnek ne vegyen zsír új német autót 2millió alatt dehát :no:
Today Tomorrow Toyota