Egy kis pontosítás:a légtömeg érzékelő a tűzfalon van és csatlakozik rá egy vákumcső,valamint egy három vezetékes csati
Bocs ha EGR-nek hittem a légbeömlőben lévő folytószelep alatti alkatrészt
A MAP (manifold absolute pressure) szenzor nevéből is látható, hogy nyomásérzékelő, nem klasszikus légtömegmérő.
Nekem jobban is tetszik ez a megoldás, ugyanis a fordulatszám+nyomás+hőmérséklet adatokból meghatározható a beszívott levegő tömege.
A fojtószelep alatti alkatrész valószínűleg az alapjárati léptetőmotor.
A hibakód esetén javasolt lépések, amiket gyorsan tudok írni és multiméterrel ingyen, könnyen ellenőrizhetők:
Engine ground bolt loose (motorföldelés kontakthiba, csavarlazulás, oxidálódás, kábeltörés)
• Open in injector circuit (injektor nem kap tápot. kontakthiba, szakadás)
• Fuel line pressure (Injector
blockage, etc.) (kevés üzemanyagnyomás, ehhez nyomásmérő kell, lásd fityo esetét. Ha Bosch injektor, akkor lehet, hogy megy tönkre)
• Open or short in oxygen
sensor circuit (kontakthiba a lambdaszonda körében, tehát attól még lehet jó a szonda, hogy a csatlakozója nem érintkezik vagy törött a vezetéke)
• Oxygen sensor (nem valószínű, főleg, ha Denso...)
• Ignition system (érdemes megnézni az elosztóházat kívül-beül, esetleg alapelőgyújtást ellenőrizni, ha Denso)
• Water temp. sensor (vízhőmérsékletmérőt is kellene ellenőrizni)
• Vacuum sensor (a tömlője tiszta-e? általában örökösök)
• ECU