Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677698 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8550 Dátum: 2013.05.14 18:44:17 »
Több mindentől: pl. gyújtáshiba, fojtószelep/alapjárati szelep koszolódás.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8551 Dátum: 2013.05.22 21:55:28 »
A Carinám simán indul, pörög a motor és van erő amíg tökéletesen bemelegszik (ez kb 10 perc). Utána elkezd rendetlenül járni a motor. Az alapjárat 500 és 900 fordulat között váltakozik, néha már azt hiszem meg is áll. Gázadásra kigyullad a narancs lámpa, rotyog és nincs erő. Mindaddig amíg túl nem haladta a háromezres fofdulatot, onnantól kisimul a járása (mármint a motoré) és elkezd húzni.
Kivettem a gyújtógyertyákat, szép őzbarnák kivéve a kettes hengerét, amelyiknek az egyik oldala fehér.
Mindez utal valami konkrét hibára?  :helpsmilie:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8552 Dátum: 2013.05.22 21:58:04 »
Első körben hőmérséklet jeladóra gondolok.

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8553 Dátum: 2013.05.22 22:02:03 »
A Carinám sim----------------- amelyiknek az egyik oldala fehér.
Mindez utal valami konkrét hibára?  :helpsmilie:

Ha csak a kettes henger gyertyája fehér, akkor injektorhibára gondolnék (vagy talán falsot szív az a henger(ez azért nem valószínű), azért fehér a gyertya, mert nagyon szegény a keverék, ha nem tévedek).
Lehet, hogy egy egyszerű tisztítás segít

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8554 Dátum: 2013.05.22 22:37:34 »
Első körben hőmérséklet jeladóra gondolok.
Hol található, és hogyan lehet kimérni?
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8555 Dátum: 2013.05.22 22:38:18 »
Ha csak a kettes henger gyertyája fehér, akkor injektorhibára gondolnék (vagy talán falsot szív az a henger(ez azért nem valószínű), azért fehér a gyertya, mert nagyon szegény a keverék, ha nem tévedek).
Lehet, hogy egy egyszerű tisztítás segít
Mit tisztítsak?
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8556 Dátum: 2013.05.22 22:43:14 »
Hol található, és hogyan lehet kimérni?
A toyodiy-en érdemes megkeresni, nekem pl. ezen az oldalon van pár (az enyémhez), aminek a nevében a temperature szó benne van, már esélyes. A javításiban meg benne vannak a mérendő értékek, általában multiméter jó, ellenállásmérésben. Most nem néztem meg, de a discodan-os leírásban ezek az értékek benne kell legyenek a 3S-FE-re is szerintem.

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8557 Dátum: 2013.05.22 22:49:56 »
Mit tisztítsak?

Az injektorokat. Meg lehet próbálni valami adalékkal, bár ebbe én nem hiszek, de sokan szeretik.

Esetleg, ha megcseréled a 2. injektort valamelyik másikkal, mész vele valamennyit, és utána megnézed a 2.-es gyertyát.

Egyformák a gyertyák? A különböző hőértékű gyertyák  is más színűek ugyanolyan körülmények között. Legalábbis valami ilyenre emlékszek régről :-)

(Szerk: ha koszos az injektor, eltömődik stb., akkor melegen produkálhat ilyen hibát, üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?)
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.22 22:52:05 írta rip74 »

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8558 Dátum: 2013.05.23 12:24:13 »
A toyodiy-en érdemes megkeresni, nekem pl. ezen az oldalon van pár (az enyémhez), aminek a nevében a temperature szó benne van, már esélyes. A javításiban meg benne vannak a mérendő értékek, általában multiméter jó, ellenállásmérésben. Most nem néztem meg, de a discodan-os leírásban ezek az értékek benne kell legyenek a 3S-FE-re is szerintem.
Na ez nekem egy kicsit (nagyon) időigényes lenne  :wacko: ,egyelőre  maradok a koszolódás-gyújtás vonalon.  :hmmmm:

rip72  Kb nyolcezer km-el ezelőtt volt cserélve gyújtógyertya (NGK 4 db), ü.a szűrő.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.23 12:28:27 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8559 Dátum: 2013.05.23 19:33:34 »
Na ez nekem egy kicsit (nagyon) időigényes lenne  :wacko: ,egyelőre  maradok a koszolódás-gyújtás vonalon.  :hmmmm:

rip72  Kb nyolcezer km-el ezelőtt volt cserélve gyújtógyertya (NGK 4 db), ü.a szűrő.

Akkor a gyertya valszeg kizárva, piszok ettől még lehet, de csökkent a valószínüsége.
Az injektorokat cserél meg, azzal kiszűröd, hogy az a rossz alkatrész, vagy nem( ha átmegy a gyertyafehéredés, akkor abban a hengerben szegény a keverék, tehát az az injektor rossz). Ha ugyanúgy a 2.-es henger marad fehérgyertyájú, akkor máshol van gond. Szelepek, elektronika stb. Fehéres gyertyát nem fotóztad le?

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8560 Dátum: 2013.05.23 19:51:33 »
Nincs foto, de holnap csinálok. Amúgy, ma szétkaptam a szivótorok körül. Kitakaritottam, kifujkáltam levegővel. Összerakás után hetven km-en simán müködött, utána megint jött a rángatás. Olyankor vissza kell kapcsolnom addig amíg háromezer fordulat fölé kerül a fordulat, hogy tudjak haladni.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8561 Dátum: 2013.05.23 20:13:08 »
Nincs foto, de holnap csinálok. Amúgy, ma szétkaptam a szivótorok körül. Kitakaritottam, kifujkáltam levegővel. Összerakás után hetven km-en simán müködött, utána megint jött a rángatás. Olyankor vissza kell kapcsolnom addig amíg háromezer fordulat fölé kerül a fordulat, hogy tudjak haladni.

Kalapos írta a fojtószelep koszolodást, azt is kitakarítottad?

Nekem csak az gyanús, hogy egy hengernél más a gyertya színe. A levegő nem külön csöveken érkezik, nincs hengerenkénti leválasztás, közös a fojtószelep. Ezért injektorra tippelek még mindig, de azért ez csak erős tipp :-)Az, hogy melegen jelentkezik a hiba, a hőtágulásból kiindulva valószínübb a mechanikai eredetű)
Cseréld meg valamelyikkel, és okosabbak leszünk

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8562 Dátum: 2013.05.23 20:17:50 »
Igen, a fojtószelepet is kitakaritottam, volt is amit.  :wacko:  Holnap megcserélem a gyertyákat.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8563 Dátum: 2013.05.23 20:59:24 »
Ne a gyertyákat, hanem az injektorokat cseréld meg.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8564 Dátum: 2013.05.23 21:07:25 »
Gondoltam, hogy ha ugyanannál a hengernél megfehéredik más gyertya, az is előbbre visz.  :hmmmm:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”