Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678888 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8325 Dátum: 2013.03.08 10:00:43 »
Meg kellene tudjam valahogy, h, a Carina II 3SF-E  motorja lecserélhető-e a Carina E 3SF-E motorjára? 
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8326 Dátum: 2013.03.08 10:41:16 »
Ha a fenti kérdésben kapsz megnyugató választ, hogy cserélhető (nem ismerem egyáltalán a Carina II-t), akkor nekem van egy 3S-FE motorom egy '94-es 'E'-ből (magyar forgalmival).
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8327 Dátum: 2013.03.08 12:37:08 »
Meg kellene tudjam valahogy, h, a Carina II 3SF-E  motorja lecserélhető-e a Carina E 3SF-E motorjára?
Elvileg 91/92-ben váltottak
De szerintem nem a motor testen, inkább a külső "sallangokat és vezérlést módosíthattak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8328 Dátum: 2013.03.08 15:46:50 »
Meg kellene tudjam valahogy, h, a Carina II 3SF-E  motorja lecserélhető-e a Carina E 3SF-E motorjára?
Pontosabban: azt kellene megtudd, hogy a motorblokk egyforma-e ;) ... Maga a komplett motor biztos, hogy egy csomó dologban eltér, nem lehet csak úgy átrakni. De a blokk passzolhat. Szóval ez itt a kérdés. Hogy a Carina II-be szerelt 3S-FE motor, és a Carina E-be szerelt 3S-FE motor blokkja egyforma-e?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8329 Dátum: 2013.03.08 19:46:16 »
A szerelőm autóalkatrészes programja a 3SF-E motorra  '96-ig azonos hengerfej tömítést ad. Ez már szerintem egy jó jel.  Még mi szerint lehetne levadászni a motorblokk azonosságát?   :hmmmm:   Egy szaküzletben azt mondták h. akkor látom az azonosságot amikor egymás mellé teszem a két blokkot. :ph34r:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8330 Dátum: 2013.03.08 20:21:20 »
A szerelőm autóalkatrészes programja a 3SF-E motorra  '96-ig azonos hengerfej tömítést ad. Ez már szerintem egy jó jel.  Még mi szerint lehetne levadászni a motorblokk azonosságát?   :hmmmm:   Egy szaküzletben azt mondták h. akkor látom az azonosságot amikor egymás mellé teszem a két blokkot. :ph34r:
Tuti be tudod építeni a 3S-FE bontott blokkot, de akár a komplett motort is.
Olyat már láttam, hogy ugyan olyan kódú motorblokkban módosítottak a főtengelyen pl. a lendkereket az egyik 6 csavarral rögzítette a főtengelyhez, a másik meg 8 csavarral, meg más volt a hajtókar csapágy méret is, másfajta méretű a hajtókar és a dugattyú stb. (volt több 4A-GE motorom tartalékba) de a fűzött blokk csereszabatos volt, tehát ha lendkerék is volt hozzávaló, simán összerakhattad a másik fajta de ugyan olyan kódú motor hengerfejével, vagy akár kicserélhetted a komplett motort is egymással. A vezérlésnek mindegy, milyen méretű a főtengely, ha a két motor között nincs nagy eltérés a sűrítési viszony tekintetében, de nem szoktak akkora különbséggel ugyan olyan kódú motorokat gyártani, amit már korrigálni kellene gyújtás, benzinbefecskendezés tekintetében, persze a 4A-FE motornál a szegény-keverékes verzió pont kivétel, de nem tudok arról, hogy 3S-FE motorból lenne szegény-keverékes, szerintem ebből csak egyfajta van.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8331 Dátum: 2013.03.08 20:52:13 »
Azért van a dilemma mert lenne egy 97-es évjáratú 3SFE fűzött blokk hengerfej nélkül. Amire az én 89-es évjáratú 3SFE motorom hengerfeje kell találjon.  :hmmmm:   
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8332 Dátum: 2013.03.08 20:55:07 »
 
Ha a fenti kérdésben kapsz megnyugató választ, hogy cserélhető (nem ismerem egyáltalán a Carina II-t), akkor nekem van egy 3S-FE motorom egy '94-es 'E'-ből (magyar forgalmival).
Köszönöm. Ha szükség akkor élni fogok a lehetőséggel.   :)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8333 Dátum: 2013.03.08 20:59:51 »
A szerelőm autóalkatrészes programja a 3SF-E motorra  '96-ig azonos hengerfej tömítést ad. Ez már szerintem egy jó jel.  Még mi szerint lehetne levadászni a motorblokk azonosságát?   :hmmmm:   Egy szaküzletben azt mondták h. akkor látom az azonosságot amikor egymás mellé teszem a két blokkot. :ph34r:
szentendrén keresd a japkernél Révész Zolit.elég jól ismeri a Toyotákat.Hivatkozz rám,Ha tud ,segít ebben is.Nekik vannak gyári leírások,tipuskönyvek.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8334 Dátum: 2013.03.08 21:08:54 »
szentendrén keresd a japkernél Révész Zolit.elég jól ismeri a Toyotákat.Hivatkozz rám,Ha tud ,segít ebben is.Nekik vannak gyári leírások,tipuskönyvek.
Esetleg te megkérdezed nekem, ha már neked ismerős?   :helpsmilie: Nekem egy kicsit nehezen menne.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8335 Dátum: 2013.03.08 21:09:18 »
Azért van a dilemma mert lenne egy 97-es évjáratú 3SFE fűzött blokk hengerfej nélkül. Amire az én 89-es évjáratú 3SFE motorom hengerfeje kell találjon.  :hmmmm:
Ahogyan már írtam, simán stimmel, nem lesz gond az összepasszintással már csak azért is mert látod a hengerfejtömítés is azonos, mint ahogy már kiderítetted. Bár most nézem, hogy 96ig mondta a szerelőd, te meg 97-es blokkot találtál.  :D Akkor is jó lesz, érzem... [rohog] De tényleg...
A 98-as Avensisünkben is 3S-FE motor van, még azzal is stimmel a tied.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.08 21:11:53 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8336 Dátum: 2013.03.08 21:12:24 »
 :D
Ahogyan már írtam, simán stimmel, nem lesz gond az összepasszintással már csak azért is mert látod a hengerfejtömítés is azonos, mint ahogy már kiderítetted. Bár most nézem, hogy 96ig mondta a szerelőd, te meg 97-es blokkot találtál.  :D Akkor is jó lesz, érzem... [rohog] De tényleg...
És ha mégsem, akkor keresek egy megfelelő hengerfejet, meg egy Carina E kasztnit mellé.   :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.08 21:15:32 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8337 Dátum: 2013.03.08 21:19:11 »
:D És ha mégsem, akkor keresek egy megfelelő hengerfejet, meg egy Carina E kasztnit mellé.   :D
Ha neked nem lenne jó, majd én megveszem tőled tarcsinak az Avensisbe... :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8338 Dátum: 2013.03.08 21:27:16 »
Megbeszéltük!   :clap:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”