Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677548 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7890 Dátum: 2012.12.09 22:24:30 »
Igen, ez a hűtés, melegítés jó lehet összerakáshoz csak sajna szét is kéne szedni valahogy.
Lehet összedobok egy ilyesmi műhelyprést minimál kivitelben, amúgy is terveztem rég.
Emelő, vasanyag, hegesztő, elszánt ábrázat van.  :D

http://www.3eshop.hu/workers_best_wp20f_muhelypres

A tüskéket Öcsém le tudja gyártani nekem esztergán.

Vagy a másik verzió, hogy szatyorban a cuccokkal elballagok a legközelebbi szervizbe, és összeállítjuk a dolgot az ottani préssel.
Csak nem zavarnak el...

Persze a legjobb a bontott dugó, igazad van. Ez talán anyagilag is a legbarátságosabb megoldás.
Világos, hogy osztályozva van, de a Japók ezt számmal jelzik. 1,2, vagy 3.
A méret is ezt igazolja - mind a négy 80,94 mm - mondjuk nem mikróval mértem mert nincs ekkora nekem, csak tolómérő.

A hajtókarcsapágy külső íve egyforma mindegyiknek, nem?  :hmmmm:
Illetve a hajtókarok elvileg tök egyformák.
Akkor ezek szerint passzolnia kell bele, a túlméret a főtengelycsap felé növekszik, mivel maga a hajtókar nem kopó felület.
Én így okoskodtam magamban, de javítsatok ki!  :helpsmilie:

Épp elég meló lesz a megfelelő dugókat levadászni...

Szerintem ez a lógás nemhogy sok, óriási!
A hőtágulással egyetértek, de ilyen mértékben lehetetlen, hogy kompenzáljon ekkora kopást.

Egyébként a könyv szerint itt zéró tolerancia van:



Azért ez ijesztő mert mind lóg egy picit legalább.  :wacko:
 
Tuti ,hogy ettöl kerreghet.Én a préseléseket a futóműnél kipufogó gyártónál szoktam megcsinálni és nem drágán,persze tüske kell.A saját prés is jó , de nem kis munka és idő és jó , ha minél erősebb.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7891 Dátum: 2012.12.10 19:49:17 »
szerintem a melegítést nem lehet megúszni. Nem nehéz elhajtani a hajtókart, ha szorul a csapon és ne adj isten rosszul sikerül alátámasztani.
Meg kell melegíteni a kisfejet, nem érdemes erőszakoskodni vele!

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7892 Dátum: 2012.12.10 20:07:32 »
szerintem a melegítést nem lehet megúszni. Nem nehéz elhajtani a hajtókart, ha szorul a csapon és ne adj isten rosszul sikerül alátámasztani.
Meg kell melegíteni a kisfejet, nem érdemes erőszakoskodni vele!
Szétszedéskor lágy lánggal, 1-es pisztollyal rámelegítsek kicsit?
 :?:
Az összerakás már kényelmesebb, ott mehet a fagyasztóba a csapszeg, a hajtókar meg a rezsóra.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7893 Dátum: 2012.12.10 21:02:27 »
Szétszedéskor lágy lánggal, 1-es pisztollyal rámelegítsek kicsit?
 :?:
Az összerakás már kényelmesebb, ott mehet a fagyasztóba a csapszeg, a hajtókar meg a rezsóra.

Én gázsütőben szoktam az ilyen melegítéseket csinálni, de villanysütő is jó (sőt, még jobb, csak a gáz a kiszuperáltabb, azt nem használjuk). Koncentrált láng káros feszültséget idézhet elő (vetemedés/repedés lehet tőle). Az egész dugó, hajtókar a sütőbe, legfeljebb kesztyűvel fogod meg. Szerintem az em.pdf írja, mennyire célszerű felmelegíteni általában a dolgokat, emlékezetből írtam ezt a kb. 80 fokot. De biztos, hogy nem több száz fok.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.10 21:05:45 írta vd1234 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7894 Dátum: 2012.12.11 20:01:17 »
Nem hegeszteni, csak melegíteni.
de szerintem 80 foknál biztosan több kell. Annyi van a motorban is és üzem közben is tartania kell, szóval...
 Én olyan 150-200 fokokra emlékszem, de nem vennék rá mérget.
Egyébként azt hiszem a youtube-on láttam ilyen videokat régen.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7895 Dátum: 2012.12.11 20:36:25 »
Akit linkeltem már eladta a dugókat?

Hirtelen ezt találtam...
Kösz a linkeket, végül sikeres lett a mai beszerző körút!

Érden indítottam, ott a 4db lett volna 10E, csak sajnos utángyártottak, máshogy néztek ki, méreten aluliak voltak és tök más hajtókar volt bennük.
Szóval 140 km-es út feleslegesen.  :censored:

Szerencsére tegnap lebeszéltem azzal a sráccal is egy találkát akinél te már jártál korábban szelepfedél ügyben.
Na végül ezeket hoztam el hazafelé jövet; 12-ben tudtunk megegyezni a 3db-ra, viszont ezek gyáriak és jók.
(Csak zárójelben: a bontók 10-12-ért adják a használt dugattyúk darabját!)

2-es méret mind, de belepróbálva a (~300-at futott 1-es) hüvelyekbe szépen siklanak, szerintem jók lesznek.
A szépséghiba, hogy a hajtókarok alsó csészéi hiányoznak, így muszáj lesz szétpréselni a három új és három régi cuccot, majd dugócserebere után hármat összerakni.  :wacko:

Én gázsütőben szoktam az ilyen melegítéseket csinálni...
Nem hegeszteni, csak melegíteni.
de szerintem 80 foknál biztosan több kell...
Köszönöm a tippeket, a terv az, hogy összedobom mégis a már említett minimál-préskeretet mivel Öcskös holnap legyártja nekem a kinyomócsapot és az alátétcsövet.

Szétszedéskor megpróbálom akkor 80°C körülire melegíteni cakpakk az egészet sütőben és úgy fogom préselni.
Az összerakást már megbeszéltük.

Reményeim szerint szombaton indíthatom a motort.  ::)
üdv, offday

Fred10

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7896 Dátum: 2012.12.12 09:38:32 »
Sziasztok!

Van itt olyan közületek akinek már égett ki a digitális óra izzója? Hol tudok csere izzót beszerezni és milyen kell oda?

Köszi a segítséget előre is!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7897 Dátum: 2012.12.12 10:03:16 »
Üdv!

offday:
Szuper, örülök, hogy kaptál alkatrészt, hála Istennek  :clap:
De én nem voltam ennél a srácnál, postán küldte le a cuccot  ;)

Az em.pdf 241. oldalától megtalálod a szükséges hőmérsékletet, meg leírást, bár nem a 4A-FE, hanem a 3S-GTE motorra, de szerintem ez a hőmérséklet ide is jó lesz, 80-90 fok. Az alumínium nagyobb hőtágulású az acélnál. Hűteni nem kell külön, kihűl magától majd  ;) Ha nagyon nehezen menne, akkor kicsit jobban melegítsd meg esetleg, de ne túlzottan, mert ennek így már 90 fok körül is jónak kell lennie.

A hajtókarcsapágyaknál nagyon nem kell préselni, azok könnyen kijönnek a csészékből: csak jó pozícióban kell átrakni őket, ennyi. De én annyit csinálnék, hogy a felső csapágyfelet áttenném az új hajtókarra, az alsót meg egy az egyben az eredetit tenném vissza. Vagy nem értem, amit írtál  :helpsmilie:

A lényeg az, hogy ha szétverés szintem jön szét vagy megy össze, akkor az károsítja az illesztést, és nem lesz jó! Tehát viszonylag könnyen kell szétjönnie és összemennie is. Ha nem, akkor nem szabad erőltetni: 80 fok körül legyen, mikor először próbálod, fontos, hogy ne ferdüljön semmi. Ha nehéz a dolog, akkor még picit melegíts rajta, de ne sokat.

Remélem bejön, kíváncsian várom az eredményt!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.12 10:27:02 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7898 Dátum: 2012.12.12 10:25:58 »
Még egy métert sem mentem a kocsival a bal oldal cseréje után, remélem a héten meg tudom csinálni a másik oldalát is, lehet, hogy pont szombaton, ha jobb idő lesz  :D

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7899 Dátum: 2012.12.12 10:30:05 »
...
A hajtókarcsapágyaknál nagyon nem kell préselni, azok könnyen kijönnek a csészékből: csak jó pozícióban kell átrakni őket, ennyi. De én annyit csinálnék, hogy a felső csapágyfelet áttenném az új hajtókarra, az alsót meg egy az egyben az eredetit tenném vissza. Vagy nem értem, amit írtál  :helpsmilie: ...
Na szóval én a hajtókar alsó felére gondoltam amibe a csapágyfém belemegy.
Ez hiányzik az összes új szerzeményről.
A régiekkel nem szívesen raknám össze, mert elég precízen össze vannak jelölve gyárilag - gondolom nem véletlenül.

Vagy hülyeséget beszélek és ezek 100% egyformák? :hmmmm:

A legjobb megoldásnak mégis azt találom, ha a régi hajtókarok mennek vissza, mindegyik úgy ahogy volt. Jobb a békesség!  :yes:
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7900 Dátum: 2012.12.12 10:38:16 »
Sziasztok!

Van itt olyan közületek akinek már égett ki a digitális óra izzója? Hol tudok csere izzót beszerezni és milyen kell oda?

Köszi a segítséget előre is!

üdv!
Autósboltban kell T10-es izzót venned! Ledet ne tegyél!!!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7901 Dátum: 2012.12.12 12:33:25 »
Na szóval én a hajtókar alsó felére gondoltam amibe a csapágyfém belemegy.
Ez hiányzik az összes új szerzeményről.
A régiekkel nem szívesen raknám össze, mert elég precízen össze vannak jelölve gyárilag - gondolom nem véletlenül.

Vagy hülyeséget beszélek és ezek 100% egyformák? :hmmmm:

A legjobb megoldásnak mégis azt találom, ha a régi hajtókarok mennek vissza, mindegyik úgy ahogy volt. Jobb a békesség!  :yes:

Nem tudom biztosra mondani, mert ezt nem kellett néznem. Te ha nézted, és párban vannak, akkor igazad van, jobb úgy is tenni, főleg ha korrekt módon át tudod tenni a dugókat.
Kinek kellettek külön az alsó csészék?? Na mindegy, csak jó legyen  :yes:
Most jutott eszembe, hogy elhozhattad volna mind a 4 dugót is nem?  ;) :flowers:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7902 Dátum: 2012.12.12 12:50:28 »
Na szóval én a hajtókar alsó felére gondoltam amibe a csapágyfém belemegy.
Ez hiányzik az összes új szerzeményről.
A régiekkel nem szívesen raknám össze, mert elég precízen össze vannak jelölve gyárilag - gondolom nem véletlenül.

Vagy hülyeséget beszélek és ezek 100% egyformák? :hmmmm:

A legjobb megoldásnak mégis azt találom, ha a régi hajtókarok mennek vissza, mindegyik úgy ahogy volt. Jobb a békesség!  :yes:

üdv!

Összerakva mérd meg az alsó csap  átmérőjét a hajtórúdon és ha egyezik a beszerzett darabokkal, elég a csapágyakat áttenni!
Nem roppantott/tört a csapágycsésze alul? Ezt a jó illesztés miatt szokták igy gyártani. Ha nem akkor át lehet tenni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7903 Dátum: 2012.12.12 13:38:51 »
Üdv!

Beszéltünk az üzemanyagszűrő cseréjéről, ezzel kapcsolatban van kérdésem.
Lecseréltem olyan másfél éve SCT gyártmányúra. Most hallottam, hogy ez elég gyenge minőség, és vettem Ashika szűrőt. Ezt még nem láttam, Öcsém ma hozta el a Szakálmetáltól, de ez elvileg japán, csak Olaszországban csomagolják.

Szerintetek is tényleg olyan gáz az SCT, hogy cseréljem le most, vagy esetleg ez az új is gáz?  :helpsmilie:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7904 Dátum: 2012.12.12 15:02:32 »
Én nem hiszek ilyenben, hogy Japánban legyártják majd elküldik Olaszországba és ott az Ashika becsomagolja. Szerintem Ashika ezeket az alkatrészeket Olaszországban gyártja japán és ázsiai autókhoz, ennyiből japán. Ezt utálom is, hogy így összezavarják a vevőket. Ó vegyed ezt mert ez japán! Igen akkor hol a felirat, hogy made in Japan? Persze ettől lehet a minősége jó, nem tudom milyen a minőségbiztosítás, milyen minőségű anyagokat használnak, dehát olasz :D. Nekem üzemanyagszűrőből német ALCO ment be.

Viszont, legjobb lenne, ha az autóban minden alkatrész japán gyártótól származna, na mondjuk ezt nehéz teljesíteni, főleg, ha gyorsan kell egy alkatrész nincs idő utánajárni. Így került be nekem GLO olasz külső féltengelycsukló, sajnos, majd meglátjuk meddig bírja.

Egyébként talán még mindig a nipparts vonalon lehet legnagyobb eséllyel kifogni made in japan alkatrészt. Nem tudom zavaros az egész autóalkatrész piac.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -