Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680443 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7860 Dátum: 2012.12.05 23:07:56 »
Mit ír? Ha nem kapható GL3, akkor GL4 vagy GL5. Ez nekem sorrendet is jelent, ezért tettem volna bele a GL3/4-es olajat, mert az még kapható. Haynes is GL3-at ír (mást nem). Ha már úgyis kidobálja, miért ne az elsődlegeshez legközelebbit próbálná meg az ember?
De azt teszel bele, amit akarsz, én csak azt írtam, amit tapasztaltam. Viszont a szinkrongyűrű sem lesz sokkal olcsóbb  adott esetben. :no: Sőt...
A GL5 olajakat tudtommal olyan váltókhoz rakják, amiket ehhez fejlesztettek, mivel eleve a külön difikbe kellene GL5 (durván...). Carina váltót szerintem nem ehhez fejlesztették.
De én csak ugatom a témát, ezért javasoltam, hogy kérdezz meg hozzáértőt is, ha GL5-öt gondolsz, esetleg kérdezz meg valakit, hátha megy GL5-tel Carinával valaki  :yes:

Nem azon van a hangsúly, hogy GL5 vagy GL3, hanem a kérdésen, hogy vajon előfordulhat e kicsit alacsonyabb váltóolajszintnél az 5. fokozat kiugrás. Szinkrongyűrű biztos nem lehet, mert kapcsolni tökéletesen tudok.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7861 Dátum: 2012.12.05 23:21:24 »
Igazad van.
Alapvetően egyetértek, hogy egy próbát megér az olajcsere szintbeállítással.
Viszont kis esélyt látok rá, hogy ez lenne az ok.

Aha, hát igen, lehet, de roppant érdekesek ezek a sztorik ma találtam, ezért is lelkesedtem fel, hátha ez van nálam is:

http://www.hondaaccordforum.com/forum/general-tech-help-7/popping-out-5th-gear-46307/
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2837533
http://forums.subdriven.com/showthread.php?2879959
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7862 Dátum: 2012.12.06 06:25:06 »
Nem azon van a hangsúly, hogy GL5 vagy GL3, hanem a kérdésen, hogy vajon előfordulhat e kicsit alacsonyabb váltóolajszintnél az 5. fokozat kiugrás. Szinkrongyűrű biztos nem lehet, mert kapcsolni tökéletesen tudok.
A szinkrongyűrűt azért írtam, ha majd esetleg a GL5 kárt tenne benne.

Aha, hát igen, lehet, de roppant érdekesek ezek a sztorik ma találtam, ezért is lelkesedtem fel, hátha ez van nálam is:

http://www.hondaaccordforum.com/forum/general-tech-help-7/popping-out-5th-gear-46307/
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2837533
http://forums.subdriven.com/showthread.php?2879959

Hát igen, 2,5 liter olajat megérhet a próba  ;)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7863 Dátum: 2012.12.06 17:17:17 »
Lehet. Tervezem a takarítását úgyhogy mindenképp át fogom nézni a szívórendszer elemeit.
Mielőtt feleslegesen bontanál,talán érdemes lenne egy ilyennel halgatózni.Igaz a fém jól vezeti a hangot,de tal án ezzel kiszürhető honnan jön a hang:http://rontgenkft.hu/rappaport-italy-fonendoszkop

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7864 Dátum: 2012.12.06 19:05:23 »
Mielőtt feleslegesen bontanál,talán érdemes lenne egy ilyennel halgatózni...
Köszi, már túl vagyok rajta.

Szétszedtem a szívórendszert, kitakarítottam az igen jelentős fekete lerakódást mindenhonnan.
Az ISC nem volt megszorulva ugyan, de jó retkes volt.
Leszedtem a szívócsonk fedelét; nektek is összegyűlik az alján némi olaj?

A folytószelep és házának alapos takarítása után gondoltam leellenőrzöm a pillangószelep jeladóját.
Igencsak el volt tekerve.  :censored:
Az EM alapján multiméterrel belőttem, azóta úgy veszi a lapot mint egy Stihlfűrész.  :D
vd1234, a'sszem te mondtad a videóra, hogy lustán pörög fel a motor?
Nos igen, valószínűleg ez volt a gond.
Nagyon jó lett, menet közben is érezni a változást, sokkal közvetlenebb lett a gázreakció, jobban megy az autó.

Mondanom sem kell, hogy egyébként a szívórendszerben minden jó, minden a helyén... a kerregés köszöni, megvan.  :wacko:

Holnap ugrik le a karter.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7865 Dátum: 2012.12.06 19:32:23 »
Üdv!

offday:

Nem tudom,lehet, már mindenfélét összehordtam itt  :flowers:
De örülök, hogy ez is jó már, ha sikerül, én is leellenőrzöm az enyémet!

Viszont mostanában - ha nem lesz hóvihar - az első futómű lesz először napirenden  :surrender:

A karternál nézd meg, hogyan kell a pasztát felvinni, és nem szabad túlzásba esni a mennyiséggel, nehogy a motorban kössön ki.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7866 Dátum: 2012.12.06 20:39:27 »
A váltóolajhoz én annyit tennék hozzá, hogy a japókba gond nélkül belemegy az előírt 2,5-2,6 l. Nekem 97-es volt, annak a használatija is 2 l-t írt, és annyi is ment bele. Anno én is beleerőltettem még 0,2l-de orrán száján jött vissza.
Az utána lévő ave-ba is 2 l kellett, meg praktikusabb is, hogy 0,5 l helyett nem kell 1 l-t venni.
De szerintem más váltó van a japón, mint az angolon, hiába azonos a jele C52 azt hiszem.
A japónak még a kapcsolásérzete is más!

Ezen kívül attól, hogy rossz olaj van benne, addig, amíg a szinkrongyűrűk jók, nem fogtok észrevenni jelentős romlást. Ha nem nyert a dolog, akkor jobban koptathatja, de amire érezhetővé válik a gond, régen elkéstetek! A váltó ilyen.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7867 Dátum: 2012.12.06 20:44:26 »
Hát igen, nekem jól működik a váltó, de nem japán azt érezni!

Volt szerencsém egy 91-es Mitsubishi Lancerhez, hát az egy álom..
A váltója 1 ujjas!!! Olyan, mintha forró kést húzkodnék a vajban!!!  :eek: :eek:  :clap:
21 éves...


b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7868 Dátum: 2012.12.06 20:56:11 »
A  92-93-as carina-é is ilyen!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7869 Dátum: 2012.12.06 22:20:23 »
A  92-93-as carina-é is ilyen!
Bizony!  :yes:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7870 Dátum: 2012.12.07 17:26:52 »
Úgy tűnik végre megvan a hiba!

3-as henger, dugattyúcsapszeg :excl:

Egyenlőre lentről vizsgálva, a főtengelyt oda-vissza mozgatva ezt találtam.
A hajtókarcsapágyak nem lógnak - kettőbe bele is néztem - szépek, semmi rágódás.
Viszont a 3-as henger dugójában a csapszeg fhp előtt lógatva igen klattyog.
Felnyúlva egy hosszú csavarhúzóval érezni is a koppanást, sőt, a két olajzófuraton keresztül látható is ahogy a csapszeg cuppogtatja az olajat.
Szóval messziről úgy néz ki, hogy a dugattyú csapszegfurata van elkopva.

Besz*ptam, ez van.  :censored:
Holnap hengerfej le, dugók ki, aztán meglátjuk.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7871 Dátum: 2012.12.07 18:29:40 »
Úgy tűnik végre megvan a hiba!

3-as henger, dugattyúcsapszeg :excl:

Egyenlőre lentről vizsgálva, a főtengelyt oda-vissza mozgatva ezt találtam.
A hajtókarcsapágyak nem lógnak - kettőbe bele is néztem - szépek, semmi rágódás.
Viszont a 3-as henger dugójában a csapszeg fhp előtt lógatva igen klattyog.
Felnyúlva egy hosszú csavarhúzóval érezni is a koppanást, sőt, a két olajzófuraton keresztül látható is ahogy a csapszeg cuppogtatja az olajat.
Szóval messziről úgy néz ki, hogy a dugattyú csapszegfurata van elkopva.

Besz*ptam, ez van.  :censored:
Holnap hengerfej le, dugók ki, aztán meglátjuk.
Üdv!

Mikor meglátom, hogy van új hozzászólásod, mindig megörülök, hogy talán megoldódott a hiba. Most legalább közel járunk hozzá :)
Sajnos ez nem egyszerű, de legalább megvan. Pár dolgot leírok, ami jó lehet most.

Arra figyelj, hogy a hengerfej levételekor lazítási sorrendben vedd ki a csavarokat. Általában nem kell síkolni a hengerfejet, húzási sorrendben mehetnek vissza a csavarok. Én új csavarkészletet vettem. A csavarfejek alatt és a meneteket friss motorolajjal kentem meg. Ha van gyűrűösszehúzód, érdemes ellenőrizni a dugókat, esetleg kipucolni a kokszot és a furatokat is.  Az em.pdf szerint csináltam a gyűrűbeállításokat, de a nyomatékokat a Haynes-ből érdemes nézni, nem mind egyezik (pl. hajtókar anyák, hengerfejcsavarok). Hengerfejcsavarokhoz 12 fogú 10-es hosszított dugókulcs nagyon jó, a hajtókar anyákhoz meg 12 fogú 14-es dugókulcs, ha jól emlékszem.
Hengerfej lehúzásnál nagyon durva a 29Nm +2x90 fok, de az új csavar kibírja!

Ha tudok segíteni, csak szólj! :yes:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7872 Dátum: 2012.12.07 19:11:36 »
Köszönöm, már élek is vele!

Szóval a lazítási sorrendben vegyem ki a csavarokat, azaz az elsőt fellazítom és teljesen ki is veszem?
Vagy sorrendben fokozatosan eresztem őket? Ez nem teljesen világos.

Ezt a dugót valószínűleg cserélni kell. Ugye itt a dugóban forog el a csapszeg, nem a hajtókarban?

Néztem a Szakálnál "OptiForce" dugókat 20ezer a 4 db.
Van valami "Horse Power" meg "Sanico" is darabra 7, illetve 20ezer.
A Kolbenschmidt egy árban van a gyárival 40 rugó/db.
Na ez utóbbi felejtős.

A gyűrűsor is kérdéses, ha már így szét van szedve...
"RIK" 20E Ft, "NPEUROPE" 17E Ft.
Bár előbb jó lenne mérni egyet.

A dugóknál 81 es átmérő van megadva mindenhol.
Az EM kicsit árnyaltabban fogalmaz; gyáriban 3 méret létezik.
A toyodiy.com-on is így vannak a dugók, mark1,2,3.



Mit kéne venni, márka, méret? :wacko:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7873 Dátum: 2012.12.07 20:36:27 »
Köszönöm, már élek is vele!

Szóval a lazítási sorrendben vegyem ki a csavarokat, azaz az elsőt fellazítom és teljesen ki is veszem?
Vagy sorrendben fokozatosan eresztem őket? Ez nem teljesen világos.

Ezt a dugót valószínűleg cserélni kell. Ugye itt a dugóban forog el a csapszeg, nem a hajtókarban?

Néztem a Szakálnál "OptiForce" dugókat 20ezer a 4 db.
Van valami "Horse Power" meg "Sanico" is darabra 7, illetve 20ezer.
A Kolbenschmidt egy árban van a gyárival 40 rugó/db.
Na ez utóbbi felejtős.

A gyűrűsor is kérdéses, ha már így szét van szedve...
"RIK" 20E Ft, "NPEUROPE" 17E Ft.
Bár előbb jó lenne mérni egyet.

A dugóknál 81 es átmérő van megadva mindenhol.
Az EM kicsit árnyaltabban fogalmaz; gyáriban 3 méret létezik.
A toyodiy.com-on is így vannak a dugók, mark1,2,3.
...

Mit kéne venni, márka, méret? :wacko:
Huhh, megpróbálom sorra venni  :)

Lazítani azt hiszem legalább 2 lépcsőben csináltam: először megindítottam (sorrendben), majd kitekertem (sorrendben) őket, mivel arra gondoltam, ne legyen az, hogy az egyik rész izomból tart, a másik meg már lötyög: talán nem deformálódik annyira a hengerfej szvsz. Húzni is 3 lépcsőben kell...

Úgy emlékszem, hogy a dugóban forog a csapszeg. Nem is tudom egyelőre, hogyan lehetne dugót cserélni. Talán melegítéssel/hűtéssel, kombinálva  :hmmmm:

Én azt mondom, ezek a hengerek nicasilosak, egy hengerfal elbír 2-3 gyűrűgarnitúrát is. Tehát nem vennék túlméretet (nem is vettem), legfeljebb belepróbálni a gyűrűt a hengerbe, és megnézni, mennyi a gyűrűhézag. Ha alapméretes gyűrűnél nagy a hézag, még mindig lehet túlméretet venni, legfeljebb reszelni kell belőle, ha kompressziógyűrűről beszélünk. Olajlehúzónál nem tudom, mi a korrekt eljárás...

Ezeket a márkákat sajnos nem nagyon ismerem, talán valaki profi majd mond róluk érdekeseket  :yes:

Szakálnál nincs kedvezményed? Nekem alapból mondtak 20%-ot, most meg már 35-öt adtak  :) Sőt, már kb. annyiért adnák az Eneos-t, mint a tékánál, csak akkor nem lenne postaköltség, ha éppen arra járok  :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.07 20:59:07 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7874 Dátum: 2012.12.07 21:55:44 »
üdv!

Ilyen gagyi dugókat én nem raknék bele, mert tuti szarravalók...
Ha kell adok egy címet, nekem jó áron hoztak dugót Golf 3-ba, és Kolbenschmidt volt, gyűrűvel. 22/ db
Esetleg bontott gyári???