Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679539 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7650 Dátum: 2012.11.12 19:41:13 »
Na jó, te azért már szereztél némi elismerést a kollégák közt a legutóbbi motorfelújítással.
Illetve értem én, hogy te akkor hiszel el valamit, ha meggyőznek észérvekkel. Ez rendben is van. De mi kell annál több, hogy nekem 4. éve azzal megy! Mi lehet még kérdés?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.12 19:46:42 írta b.c. »

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7651 Dátum: 2012.11.12 19:47:53 »
A két csavaron lévő jelölésnek komoly jelentősége van! A kerékdőlés azzal van beállítva! Komoly táblázat van hozzá, meg beállítási eljárás, úgyhogy csak óvatosan a "csak"-kal kezdődő mondatokkal! :-)
Hupsz... ezt nem tudtam!  :no: Biztos, hogy ugyanarról a két csavarról beszélünk? Azokat nem csak egy módon lehet visszatenni?
Ezek szerint ugyanoda kell visszaállítani őket?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.12 19:54:52 írta cujethu »
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7652 Dátum: 2012.11.12 20:22:52 »
Na jó, te azért már szereztél némi elismerést a kollégák közt a legutóbbi motorfelújítással.
Illetve értem én, hogy te akkor hiszel el valamit, ha meggyőznek észérvekkel. Ez rendben is van. De mi kell annál több, hogy nekem 4. éve azzal megy! Mi lehet még kérdés?
Nem teljesen világos, miért írod ezt. Én nem gondolnám, de az, hogy Te mondasz ilyet, nagyon jólesik  :hug:
Objektíven tekintve azt hiszem igen alacsony szinten vagyok, vagytok itt a fórumon enyhén szólva profik nem kevesen, akiktől különösen sokat lehet tanulni  :yes: Te is sokat segítettél a gyűrűzésben is, emlékszem rá. Köszönöm megint!
Egyébként pedig tanulni bárkitől lehet  :)

A Denso injektorokat szerintem mindenki elkönyvelte, hogy jók bele a Bosch helyett, nemrég is volt egy példa a megvalósításra, vagy rosszul emlékszem?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.12 20:40:40 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7653 Dátum: 2012.11.12 20:25:10 »
Hupsz... ezt nem tudtam!  :no: Biztos, hogy ugyanarról a két csavarról beszélünk? Azokat nem csak egy módon lehet visszatenni?
Ezek szerint ugyanoda kell visszaállítani őket?

Szerintem ha nem kopik féloldalasan a gumi, akkor olyan nagy gond nincs. Nekem is kicsit féloldalasan kopik hátul, ha jól nézem...
De a legbiztosabb beállíttatni, otthon eléggé pontatlan, amúgy pedig talán nem is olyan drága ez műhelyben.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7654 Dátum: 2012.11.12 20:48:26 »
A futómű állítás az sajnos tipikusan olyan dolog, amit arra alkalmas géppel és hozzáértő szakemberrel kell végeztetni.
Én igazán veszett vagyok ebből a szempontból mindent magam akarok csinálni, de ez is az a téma, amit lehetetlen rendesen megoldani otthon. Próbáltam természetesen, de nem érdemes.
Az viszont fontos, hogy a beállítást végző értse az összefüggéseket, hogy mivel mit csinál.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7655 Dátum: 2012.11.13 04:36:39 »
Sziasztok,
tanacsot szeretnek kerni mielott szerelohoz megyek.
 Akkumulatort csereltem 9.-en, eddig ez az elso akkucsere azota hogy az auto hozzam kerult (tobb mint 4 eve). Minden szep es jo, de az alapjarati fordulat felszaladt 1700-1900 rpm koruli ertekre. Ha a motor bemelegszik, akkor ez kb. 1300-1500 rpm-re leesik. Ugy tudom az ECU elfelejtette a motor beallitasait, ezert ilyen magas a fordulat. Ez meg rendben is lenne, mert ilyenkor az ECU a gyarilag beegetett -nem epp fogyasztasbarat- ertekeket allitja be maganak. Igaz nem hasznaltam tul sokat a kocsit de azota nem kellett volna az ECU-nak "ujratanulnia" a motort? Ha a "tanulasi" folyamat automatikus, lehet egyaltalan tenni valamit?
Regi aksi: Supertec 74 Ah (ki tudja miert volt benne ekkora)
Uj aksi: Gigawatt 56 Ah (papirjai szerint a BOSCH gyartmany)
Valaszokat elore koszi.
Lehettem volna halasz ...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7656 Dátum: 2012.11.13 09:01:53 »
menni kellene vele min. 20 km-t
utána visszatérünk rá

supraMKIV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7657 Dátum: 2012.11.13 09:31:43 »
A futómű állítás az sajnos tipikusan olyan dolog, amit arra alkalmas géppel és hozzáértő szakemberrel kell végeztetni.
Én igazán veszett vagyok ebből a szempontból mindent magam akarok csinálni, de ez is az a téma, amit lehetetlen rendesen megoldani otthon. Próbáltam természetesen, de nem érdemes.
Az viszont fontos, hogy a beállítást végző értse az összefüggéseket, hogy mivel mit csinál.

11.kerbe tudok egy profit, nekünk nem egy versenyautót csináltak és megbizhatoak nagyon,  nem mondom hogy norauto áron vannak. De minsőségi munkát végeznek.
Toyota alkatrészek, Autóhitel, Biztosítás

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7658 Dátum: 2012.11.13 17:08:41 »
menni kellene vele min. 20 km-t
utána visszatérünk rá
Rendben, annyi meg messze nincs meg, koszi.
Lehettem volna halasz ...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7659 Dátum: 2012.11.13 17:48:09 »
Sziasztok,
tanacsot szeretnek kerni mielott szerelohoz megyek.
 Akkumulatort csereltem 9.-en, eddig ez az elso akkucsere azota hogy az auto hozzam kerult (tobb mint 4 eve). Minden szep es jo, de az alapjarati fordulat felszaladt 1700-1900 rpm koruli ertekre. Ha a motor bemelegszik, akkor ez kb. 1300-1500 rpm-re leesik. Ugy tudom az ECU elfelejtette a motor beallitasait, ezert ilyen magas a fordulat. Ez meg rendben is lenne, mert ilyenkor az ECU a gyarilag beegetett -nem epp fogyasztasbarat- ertekeket allitja be maganak. Igaz nem hasznaltam tul sokat a kocsit de azota nem kellett volna az ECU-nak "ujratanulnia" a motort? Ha a "tanulasi" folyamat automatikus, lehet egyaltalan tenni valamit?
Regi aksi: Supertec 74 Ah (ki tudja miert volt benne ekkora)
Uj aksi: Gigawatt 56 Ah (papirjai szerint a BOSCH gyartmany)
Valaszokat elore koszi.
Szia!
Ennyi az előzmény, hogy akkut cseréltél? Kíváncsi leszek, hogy pár km után mit tapasztalsz! Nálam nem emlékszem, hogy akku levétel-felrakás után ilyen lett volna  :hmmmm: Lehet, hogy csak nem figyeltem, de angol, vagy japán a kocsid?
Nekem is a régi akkumulátorodhoz hasonló kapacitású van benne, nekem sokkal jobban tetszik, mint a kisebbek. Pont befér a helyére, nagy hidegben is megbízhatóan indít, akár több hét állás után is. Ártani semmit sem árt, maximum nehezebb, legfeljebb kicsit drágább. Ha nekem cserélni kellene, ilyent is szeretnék bele megint. De azért remélem, hogy az új akkud be fog válni!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7660 Dátum: 2012.11.13 19:19:56 »
Nálam sem fordult még elő pedig volt pár alkalom amikor az akkut lekötöttem éjszakára. Nem hiszem, hogy be kéne zavarja az ECU-t, annyira nem modern autó :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7661 Dátum: 2012.11.13 19:44:27 »
Ok, de ok sincs a kapkodásra, ugye?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7662 Dátum: 2012.11.13 23:07:54 »
menni kellene vele min. 20 km-t
utána visszatérünk rá
A hétvégi ecu reszet tapasztalata alapján 55-60 km után jött vissza rángatás, bár még most sem olyan erős.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7663 Dátum: 2012.11.13 23:18:19 »
Rendben, annyi meg messze nincs meg, koszi.

A legjobb ha egyhuzamban leállítás nélkül!

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7664 Dátum: 2012.11.14 06:24:38 »
Szia!
Ennyi az előzmény, hogy akkut cseréltél? Kíváncsi leszek, hogy pár km után mit tapasztalsz! Nálam nem emlékszem, hogy akku levétel-felrakás után ilyen lett volna  :hmmmm: Lehet, hogy csak nem figyeltem, de angol, vagy japán a kocsid?
Nekem is a régi akkumulátorodhoz hasonló kapacitású van benne, nekem sokkal jobban tetszik, mint a kisebbek. Pont befér a helyére, nagy hidegben is megbízhatóan indít, akár több hét állás után is. Ártani semmit sem árt, maximum nehezebb, legfeljebb kicsit drágább. Ha nekem cserélni kellene, ilyent is szeretnék bele megint. De azért remélem, hogy az új akkud be fog válni!
Sziasztok,
koszi a valaszokat. Az auto japan. Egyelore nincs vele gond, leszamitva az alapjaratot. A gepezet teszi a dolgat, huz szepen ahogy szokott, a motor siman jar, csak magas az alapjarat es gondolom iszik is rendesen mint Kimi Raikonnen Abu-Dzabi utan.
 Az 56 Ah-sra pedig az a magyarazat, hogy valahol regebben -sajnos nem talalom a linket- azt olvastan hogy nem erdemes tulzottan elterni a gyari ajanlastol, ami az en autom eseten (ha nem tevedek) 46 Ah. Tehat igy is nagyobbat tettem bele. Persze nem tudom mennyire volt megbizhato az a cikk, abban azt olvastam hogy ha tul nagy az akkumulator, az elete vegen mar .... hmm (nem tudom jol emlekszem e) de asszem tul nagy aramot vesz fel, amitol a nem hozza tervezett generator nem biztos hogy elvisel es leeghet.  Szoval a generatort akartam kimelni a kisebb aksival. A masik ok pedig az hogy a kollegaimnak joval fiatalabb autoik vannak (mind 1.6-os Ford Focus), tele elektromos bigyoval es szinten 56 Ah-s aksit hasznalnak ami kivaloan mukodik az o esetukben. Nalam nincs riaszto de meg az autoradio is a kesztyutartoban van, igazabol nem lattam okat nagyobb aksinak.
 Nehany 10 km utan megirom mi az eredmeny, hetevegen jo esellyel meg is lesz ha jonnek a cimbik, mert akkor megyunk horgaszni.
Lehettem volna halasz ...