Előzmény: a carinám sokszor önállóan gázt ad, felpörgeti a motort, majd visszaejti a fordulatot. A hibát nem tudom szándékosan előidézni sajnos.
Élménybeszámoló:
A gép túl van egy folytószelep és környékét érintő tisztításon. A szerelő elmondása szerint volt benne kosz, azt kitakarította teljesen leszedett és szétszedett állapotban. b.c. által küldött video-nak megfelelően.
Több napig ott volt a szerelőnél, hogy használja saját autóként hátha előjön a hiba. Természetesen nem jött elő. Visszakaptam és reméltem, hogy a tisztítás segített. Pár gondnélküli (kb. 50) km után újra előjött a hiba. Tegnap reggel elindulás után már az első váltásnál elpörgött 4000-ig. (Ebben a pillanatban nem tudtam dönteni, hogy felgyújtsam vagy szétvágjam flexel...
). A következő 5-6 km-en folyamatosan küzdöttem a problémával. Majd elmúlt és újabb gondtalan 6-8 km következett. Persze ez relatív mert félve lépek a gázra, attól tartok hogy megint elpörög. Úgy próbálom kordában tartani, hogy váltás előtt van egy kis motorfékezés. Ez néha segít, de így képtelenség normális tempóban haladni. Amikor önmagától gyorsít akkor már nincs mit tenni, mert motorfékre nem számíthatok marad a kuplung és a "bőgés" meghallgatása, vagy a türelem és egyszercsak visszalassul. Ez városban persze nem kivitelezhető.
Korábban a kapott javaslatok között szerepelt a szőrös gázbowden illetve az alapjárati léptetőmotor mint potenciális hibaforrás. Az a kérdés, hogy az autóban ülve hogyan tudom kizárni/behatárolni a bowden hibáját? Tegnap este is előjött a hiba és akkor már a pedálra figyeltem erősen és annyi észrevehető, hogy amikor magától felpörög akkor keletkezik némi holtjáték a pedálon. (Ilyenkor van esélyem mozgatni a lábam rajta, mert máskor jól működik illetve álló helyzetben még sosem sikerült előidézni a jelenséget kézi gázzal.)
Illetve a másik kérdés, hogy az elektromos alkatrész(léptetőmootor) esetleges hibáját hogyan lehetne felderíteni? Vannak referencia értékeke amelyek ellenőrzésével esetleg a hiba előfordulása nélkül is találhat valamit egy autóvillamossági szerelő? Itt továbbra is az a gond, hogy szándékosan nem tudom előidézni a hibát.