Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677593 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7200 Dátum: 2012.08.14 06:52:51 »
kolléga hol is van az a kép a kivett szelepedről?
Ott ha jól emlékszem elég szép lerakódás volt.
Igaz ahhoz kell a brutális olajfogyasztás is gondolom.
Egyre kíváncsibb vagyok erre a szelep dologra  :cool2:
Itt, ha ezekre gondoltál.
Nem tudom, hogy melyik henger mennyi olajat evett, gondolom a legtöbbet az, aminél a dugó tetején állt az olaj és a gyertyája koromfekete volt pár km alatt is. Viszont mindegyik szelep hasonlóan tele volt koksszal, az összes hengernél, nyilván nem egyformán, de sok volt rajtuk.
A szívószelepeken inkább világosbarnás, a kipufogószelepeken inkább kormos színű kokszok voltak.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 06:55:08 írta vd1234 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7201 Dátum: 2012.08.14 07:49:01 »
Na ez az:

http://kepfeltoltes.hu/view/120723/K_p0432_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

erről beszélek. az ilyen lerakódás remekül beszívja magába  a benzin egy részét. főképpen akkor, ha a kis fojtószelep nyitás miatt alig áramlik a levegő. Gondolom ez okozza a városban használt kocsik ellustulását is.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7202 Dátum: 2012.08.14 07:49:33 »
ez szívó szelep, igaz?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7203 Dátum: 2012.08.14 08:27:03 »
ez szívó szelep, igaz?

Igen, mivel azt hiszem az előbb rosszul írtam a színeket. Próbálok visszaemlékezni, meg nézem a képeket, szerintem a kormos a szívószelep mégis. Az a baj, hogy a képekről nem látszik jól, melyiknek nagyobb a tányérja... :hmmmm:
A hengerfej képét nézve a szívószelep lesz a nyerő

Viszont érdekes, hogy ilyen állapotban sem volt rángatás!

Jut eszembe, a vezérlés szetthez kaptam egy bónuszkártyát (INA), 300 ponttal. Viszont "csak" szerelők, szervízek tudják "elszámolni", legalábbis a honlapjukon így olvastam. Ha valaki fel tudja használni, szívesen odaadom.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 08:45:28 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7204 Dátum: 2012.08.14 08:52:49 »
Megkérdeztem a Szakálmetált, azt mondták, nem gond a hűtőfolyadék keveredés. (5 liter Eneos, és kb. 1 liter Glycosam Alu az arány).
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 09:07:27 írta vd1234 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7205 Dátum: 2012.08.14 11:11:14 »
Igen, mivel azt hiszem az előbb rosszul írtam a színeket. Próbálok visszaemlékezni, meg nézem a képeket, szerintem a kormos a szívószelep mégis. Az a baj, hogy a képekről nem látszik jól, melyiknek nagyobb a tányérja... :hmmmm:
A hengerfej képét nézve a szívószelep lesz a nyerő

Viszont érdekes, hogy ilyen állapotban sem volt rángatás!

Jut eszembe, a vezérlés szetthez kaptam egy bónuszkártyát (INA), 300 ponttal. Viszont "csak" szerelők, szervízek tudják "elszámolni", legalábbis a honlapjukon így olvastam. Ha valaki fel tudja használni, szívesen odaadom.
Na, jó de mi nem láttuk a mi szelepünket. Lehet, hogy rosszabbul néz ki mint a tied.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7206 Dátum: 2012.08.14 12:00:31 »
Közben megyegetek ám  a géppel. Nekem jónak tűnik, illetve lényegesen jobbnak. Ha nem is az injektor tisztítás a tuti, de nem ártott, amellett persze, hogy a rosszat kidobtam. A rángatózása is javult talán, de ezt még csak halkan mondom.
egy biztos, hogy amíg hidegebb a motor akkor abszolut szépen veszi a fokozatokat. tehát lehet abban valami, hogy üzemmelegen, ott alul kicsit szegény neki a keverék valami miatt.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7207 Dátum: 2012.08.14 12:50:19 »
nézem én, de a 20 ezer az 20 ezer akárhogy nézem.  :D

Megjegyzem, ha ez egy igazi fórum lenne, vagy közösség akkor inkább ilyen dolgokra kellene költeni a tagdíjat. Mert egy embernek megvenni elég hülyeség ilyesmit. Viszont egy ilyen közösség vehetne pár dolgot hibakód kiolvasót, oszcilloszkópot, stb, ami megbízható tagok elkérhetnek, elérhetnek.
Ha így haladunk egy fűthető ultrahangos mosó is jól jönne. Így lenne ennek értelme, szerintem.
Nem lehetetlen helyekre szervezett találkozókra kellene költeni, ahova nem elég elutazni 500 km-t, még belépőt is fizettetnek. Aztán ott lehet állni, bámészkodni a semmi közepén.
Bocsánat az őszinteségért, de ez a véleményem, a klubb főleg a pestiekről szól.
OFF

 :eek: :eek:

Lehetetlen hely?  Miért mi lenne az ideális?  Pusztavacs, az ország közepe?

Gondolom, ha NYC lenne a tali, akkor az ottaniaknak jó lenne, a többieknek meg nem. Mindenkinek nem lehet jót tenni, hogy közel legyen.
A jelenlegi  helyzetben a nyugati és a keleti végeken lakó klubtársak is közel azonost autóznak.  Ha Szombathelyen, vagy NYC-n lenne, akkor a keleti, illetve a nyugati végeken élőknek hatalmas utat kellene megtenni.

Mellesleg megjegyzem, hogy Te azért elég sűrűn jársz Pesten.
Az ezer forintos belépő meg szvsz. egyáltalán nem sok a hasonló rendezvények belépődíjainak ismeretében. Aki eljön pár száz kilométert, az nyilván kalkulál ezzel is. Nincsen ingyen a levegő sem, nemhogy akármelyik pálya.

Nem akarlak meggyőzni, csak azért árnyalnám egy csöppet az őszinte véleményedet.

Szerszámkérdés:  azért az elég érdekes lenne, ha mondjuk Pécsről, NYC-be kellene az endoszkópot eljuttani, egy nap alatt, de közben Csornán is szükség lenne rá.  Én úgy vagyok vele, hogy inkább megveszem a szerszámot, ami szükséges. Ha 20E, ha nem, mert KELL. Eláll a polcon.
UH-s mosó?  Elbattyogok a komámhoz és szépen megkérem, hogy tisztítsa meg vele.  A másik koma meg rendelkezik csápos emelővel.  A harmadik meg aknán dolgozik a kipu rendszerekkel.  :hug:

ON
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 12:54:20 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7208 Dátum: 2012.08.14 13:51:55 »
b.c., én nem is értelek... ugye csak be voltál ba**va, amikor ezeket a sorokat írtad. Kb egyedül vagy ezzel a véleményeddel, Veled ellentétben igen sokan ott voltunk már a többedik klubtalálkozón és szerintem senkinek nem okozott gondot sem a beugró, sem az oda-, illetve hazaút. Ezek a rendezvények erről szólnak, hogy találkozzunk, együtt legyünk. Aki meg ott állt, mint f*sz a lakodalomban, az csakis magára vethet...  :nonono: :flowers:
Bocs a OFF-ért, de nagyon igazságtalannak érzem a véleményedet, pláne, annak fényében, hogy Kakucs majdnem az ország közepén van. A többi családi hétvégés találkozó, pedig szándékosan változó helyszíneken van, hogy bejárjuk az ország szép helyeit...  :yes: :surrender:

...arról nem beszélve, hogy a moderátorok egész nap a tűző napon állnak, irányítanak, reggeltől pályát építenek, igen, belépőt is szednek, hogy nekünk, Neked legyen pisilő-, meg kakilóhelyünk, meg mentő, ha kell, meg büfé, és úgy kompletten jól érezzük magunkat, mi Klubtagok. Ettől jó egy klub!  :excl:
A szerszámokkal kapcsolatban, pedig egyetértek trotterrel...
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 13:55:17 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7209 Dátum: 2012.08.14 14:09:47 »
Közben megyegetek ám  a géppel. Nekem jónak tűnik, illetve lényegesen jobbnak. Ha nem is az injektor tisztítás a tuti, de nem ártott, amellett persze, hogy a rosszat kidobtam. A rángatózása is javult talán, de ezt még csak halkan mondom.
egy biztos, hogy amíg hidegebb a motor akkor abszolut szépen veszi a fokozatokat. tehát lehet abban valami, hogy üzemmelegen, ott alul kicsit szegény neki a keverék valami miatt.
Lehetséges, hogy a benzinnyomás csökken le valamiért, nem?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7210 Dátum: 2012.08.14 14:17:50 »
Szerintem b.c. kollega csak hirtelen felindulásból írta a tehetetlenség viharában, enyhe túlzásokkal. Semmiképp sem megkövezendő, főként, hogy rengeteg bőven kifejtett szakhozzászólást kaptunk már tőle. Annyiból megértem, hogy egy pár speciális segédszerszám mellett sokkal könnyebb lenne kideríteni a különböző rejtélyes hibajelenségek okát. Mert ugye azzal nem vagyunk előrébb, hogy állunk a motortér felett nézegetjük és tippelgetünk. Persze senki nem mondta, hogy ez a célja egy Toyota talinak. Sőőt az másról szól. Pl. egy tapasztalatcsere nagyon értékes lehet.
Egyébként amire célzott azt az érdekeltekkel összegyűlve is megvalósítható. Ki tudja kinek milyen cucc lapul a műhelyében. Egyesítsük erőinket :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7211 Dátum: 2012.08.14 14:29:29 »
Mert ugye azzal nem vagyunk előrébb, hogy állunk a motortér felett nézegetjük és tippelgetünk.
Pedig így derült ki, hogy nagy az előgyújtás! :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7212 Dátum: 2012.08.14 14:51:52 »
Üdv!
Jelentem, hogy olajcsere, légszűrőcsere megvolt. Ja, olajszűrő csere is  :D
Megkapta az Eneos hűtőfolyadékot is. Kevés levegő még van benne. de dolgozza ki, illetve próbálom segíteni én is.
Kiöblítettem a hűtőt, a blokkot, viszont a radiátorban benne van a régi szerintem, mert a fűtés zárva  van, és kereken 5 liter ment bele.
Üdv! Olajfogyás volt tapasztalható eddig? Erről nem írtál.
Egy tipp a hűtőfolyadék cseréjéhez: fűtéscsap nyitva (ez mint tudjuk feltöltés után a légtelenítéshez is szükséges), s a folyadék leengedése után pár mp-re beindítani a motort (motorblokk leeresztő dugója nyitva), hogy a vízpumpa rásegítsen. Tényleg csak másodpercek, ez nem károsít semmit.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7213 Dátum: 2012.08.14 15:03:43 »
Pedig így derült ki, hogy nagy az előgyújtás! :yes:

Igen tippnek, sejtésnek jó volt, de előrébb akkor jutottam mikor ténylegesen le lett ellenőrizve a gyújtás :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7214 Dátum: 2012.08.14 15:20:39 »
Üdv! Olajfogyás volt tapasztalható eddig? Erről nem írtál.
Egy tipp a hűtőfolyadék cseréjéhez: fűtéscsap nyitva (ez mint tudjuk feltöltés után a légtelenítéshez is szükséges), s a folyadék leengedése után pár mp-re beindítani a motort (motorblokk leeresztő dugója nyitva), hogy a vízpumpa rásegítsen. Tényleg csak másodpercek, ez nem károsít semmit.
Üdv!
Pontosan ugyanoda nem tudtam állni mindig, de legfeljebb 1mm lehetett a difi. Aztán mikor le akartam lazítani a leeresztőcsavart, olajos volt az olajteknő alja  :eek: Kiderült, hogy laza(!) volt a leeresztőcsavarom. Nem értem, hogy fordulhatott elő  :wacko: Szerintem a hiányzó olaj (kb. 1 dl) nagyobb része egyszerűen ezen elfolyt. Most jól visszahúztam, letörölgettem, lefújtam spray-vel, majd beszámolok, mennyit fogy.

Az a baj a hűtőfolyadék cseréjével, hogy valószínűleg a radiátorban maradt olyan 1 liter régi, mivel a nagy melegek miatt nyilván elzártam a csapot, és mivel amatőr vagyok, nem nyitottam ki a cserekor, és betöltöttem az Eneost. Reggel felhívtam a Szakálmetált, azt mondták, nem baj ez.
A levegőt szépen dolgozza ki egyébként, minimálisat buborékol a tágulásiba, aztán mikor lehűl, szívja vissza a hűtőfolyadékot, ezzel nincs gond, ahogy tapasztalom.