No, álljunk már meg Béláim egy szusszanásra, mielőtt butaságot csináltok:
Lássuk már először hogyan is működik.
A PCV (positive crankcase ventilation) mint rendszer lényege:
A PCV szelepben, mint már biztos tudja itt pár kolléga, hogy egy alakos súlyszelep van a nagy keresztmetszetű csőben. Meg van a véknyabb cső ami a friss levegőt engedi be.
A súlyszelep azért van benne, hogy szabályozza a szívócsőbe visszavezetett kartergáz mennyiségét a szívócső nyomás (inkább depresszió) függvényében.
Mikor nem kell kartergáz?
Alapjáraton nem szerencsés, mert az csak bezavar, hiszen a kartergáz egy égést rontó tényező, nagyon nehéz szabályozni alapjáraton olyan rendszert, amibe változó mennyiségű "rossz" gáz juthat. Csak a környezetvédelmi előírások miatt nem lehet a levegőbe engedni. Ergo kénytelenek megetetni a motorral. Szintén nem jó ha nagy teljesítményre van szükség, az előzőek miatt, itt sem jó, ha bármi rontja az égést, főleg, ha elnyújtja.
Éppen ezt tudja a súlyszelep. Nagy vákuumnál fel akad, felszívja a vákuum és akadályt képez, ekkor csak a kis mennyiséget átbocsátó cső dolgozik. A PCV ilyenkor teljesen zárt. Nagy terhelésnél, amikor a szívócsőben csaknem a légköri nyomás van, akkor meg azért csökkenti a mennyiséget, mert leül az ülékére a kalibrált súlya miatt. A két állapot közt a speciális alakjának megfelelően befolyásolja az átbocsátott mennyiséget.
A rendszer érdekessége, hogy, de ehhez sajnos csak emlékképeim vannak egy egykori leírásból, hogy ertelem szerűen a két állapot közt megfordul az áramlás. Most így minden nélkül azt tudom elképzelni, hogy alapjáraton a kis csövön a szívócső felé megy a gáz, ha nyitva van a nagy keresztmetszetű PCV akkor meg a szelepfedél felé, engedi a friss levegőt és a PCV-n szívja vissza átszellőztetve a motorblokkot. Tehát a kis csőben üzemállapottól függően a gáz áramlásának iránya megfordul.
Na, innen induljatok ki, ha bármit módosítani akartok.
Visszaadom a szót. Köszönöm! Uff!!!