Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680124 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7110 Dátum: 2012.08.09 09:13:37 »
üdv

Ott rosszul van a nyil, nem a szelepfedélbe hanem onnan kifelé jön a gáz!

Ha jól értem te dupla kartergáztartályt akarsz?


newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7112 Dátum: 2012.08.09 11:46:25 »
üdv

Ott rosszul van a nyil, nem a szelepfedélbe hanem onnan kifelé jön a gáz!

Ha jól értem te dupla kartergáztartályt akarsz?
A nyilak jól vannak! (ideális esetben)
...de már jobban hajlok a "szelepes" megoldás felé. Kartergáz-szűrőt csak a beőmlőkhöz menő csőbe. Szelepet meg a "friss levegőt szállitó" csőbe. (persze, helyes irányba rakva) Lesz mégegy PCV  :yes:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7113 Dátum: 2012.08.09 12:58:12 »
Egyre gondolunk?
Ez a visszavezetés kivülröl nem látszik, mert a szivócsonkban és a fojtószelepben van kialakitva.

Ha a fojtószelep elöl megy a szelepfedél irányába a levegö, miért kokszos a szelep?

Holnap megnézem ezt is, nálam merre szelel.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.09 13:03:29 írta kamikaze »

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7114 Dátum: 2012.08.09 15:01:57 »
Sziasztok!

A hétvégén kitakarítottam az eltömődött hűtőt és valószínűleg a víztől megállt a kilóméter óra. Sem sebességet, sem távolságot nem mér. Nem tudjátok véletlenül, hol van a jeladó? Valószínűleg ott lesz valami kontakthiba...
Carina e 1997 1.6 4a-fe

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7115 Dátum: 2012.08.09 17:02:57 »
Nézegettem már én is ezt a rajzot, de ebből számomra nem derül ki a rugós csuklós tag holléte.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_AVENSIS_AT220L-AEMEKW_1702.html

90501‑35024-as a rugó.

Ez lehet a megoldás, ha tényleg itt jön ki a csörömpölő hang:

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-TOYOTA-CARINA-E-AVENSIS-1-6i-4AFE-1993-2000-FRONT-EXHAUST-DOWN-PIPE-/170678236653?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bd3735ed#ht_1000wt_1163

Ja és a flexicsöves megoldást meg nem akarom elfogadni, legyen az autó olyan alkatrésszel pótolva ami eredetileg is volt, nyilván ez tartósabb, Avensis-be is nem hiába tettek ilyen csuklós cuccot.

Megnéztem az autót. toyodiy.com oldalon megnézve a 17420‑02130 cikkszámú alkatrész (egyenes csődarab) egyik vagy mindkét végén van rugós csavar?
Mert nekem egyik végén sincs. Látszik hogy korábbi szerelés közben elhagyták...

De legszivesebben egy flexicsővel helyettesíteném a gyári egyenes csődarabot. Sajnos a flexicsövek vége egyenes, a gyári két végén van egy ovális rögzítőelem.
Ezt netán flexeljem le és hegesszem rá a flexicsőre, vagy kapható készen a gyárival kompatibilis flexicső a végén azokkal az ovális elemekkel?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7116 Dátum: 2012.08.09 17:10:55 »
No, álljunk már meg Béláim egy szusszanásra, mielőtt butaságot csináltok:
Lássuk már először hogyan is működik.

A PCV (positive crankcase ventilation) mint rendszer lényege:

A PCV szelepben, mint már biztos tudja itt pár kolléga, hogy egy alakos súlyszelep van a nagy keresztmetszetű csőben. Meg van a véknyabb cső ami a friss levegőt engedi be.
A súlyszelep azért van benne, hogy szabályozza a szívócsőbe visszavezetett kartergáz mennyiségét a szívócső nyomás (inkább depresszió) függvényében.
Mikor nem kell kartergáz?
Alapjáraton nem szerencsés, mert az csak bezavar, hiszen a kartergáz egy égést rontó tényező, nagyon nehéz szabályozni alapjáraton olyan rendszert, amibe változó mennyiségű "rossz" gáz juthat. Csak  a környezetvédelmi előírások miatt nem lehet a levegőbe engedni. Ergo kénytelenek megetetni a  motorral. Szintén nem jó ha nagy teljesítményre van szükség, az előzőek miatt, itt sem jó, ha bármi rontja az égést, főleg, ha elnyújtja.
Éppen ezt tudja a súlyszelep. Nagy vákuumnál fel akad, felszívja a vákuum és akadályt képez, ekkor csak a kis mennyiséget átbocsátó cső dolgozik. A PCV ilyenkor teljesen zárt. Nagy terhelésnél, amikor a szívócsőben csaknem a légköri nyomás van, akkor meg azért csökkenti a mennyiséget, mert leül az ülékére a kalibrált súlya miatt. A két állapot közt a speciális alakjának megfelelően befolyásolja az átbocsátott mennyiséget.
A rendszer érdekessége, hogy, de ehhez sajnos csak emlékképeim vannak egy egykori leírásból, hogy ertelem szerűen a két állapot közt megfordul az áramlás. Most így minden nélkül azt tudom elképzelni, hogy alapjáraton a kis csövön a szívócső felé megy a gáz, ha nyitva van a nagy keresztmetszetű PCV akkor meg a szelepfedél felé, engedi a friss levegőt és a PCV-n szívja vissza átszellőztetve a motorblokkot. Tehát a kis csőben üzemállapottól függően a gáz áramlásának iránya megfordul.

Na, innen induljatok ki, ha bármit módosítani akartok.
Visszaadom a szót. Köszönöm! Uff!!!
 
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.09 17:13:48 írta b.c. »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7117 Dátum: 2012.08.09 19:17:38 »
Megnéztem az autót. toyodiy.com oldalon megnézve a 17420‑02130 cikkszámú alkatrész (egyenes csődarab) egyik vagy mindkét végén van rugós csavar?
Mert nekem egyik végén sincs. Látszik hogy korábbi szerelés közben elhagyták...

De legszivesebben egy flexicsővel helyettesíteném a gyári egyenes csődarabot. Sajnos a flexicsövek vége egyenes, a gyári két végén van egy ovális rögzítőelem.
Ezt netán flexeljem le és hegesszem rá a flexicsőre, vagy kapható készen a gyárival kompatibilis flexicső a végén azokkal az ovális elemekkel?

Ahogy az ábra is mutatja, csak az egyik végen kell lennie rugóknak (a motorhoz közelebbi részen). Jó lenne, ha tudnál készíteni egy képet, hogy nálad milyen formában van jelenleg. Ha nincs rugó akkor mi van? Csak egy sima csavar? Hátha meg lehetne még menteni valahogy.

A flexicsövet be kell hegeszteni a rugós toldat helyére, ez könnyen kivitelezhető elvileg, csak ki kell vágni a nemkívánt részt. Viszont az nem lesz olyan tartós, ahogy elmondták a tapasztaltabbak, meg olvastam, hogy bizonyos autóknál nem is ajánlott.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7118 Dátum: 2012.08.09 23:36:19 »
No, álljunk már meg Béláim egy szusszanásra, mielőtt butaságot csináltok:
........ Tehát a kis csőben üzemállapottól függően a gáz áramlásának iránya megfordul.

Na, innen induljatok ki, ha bármit módosítani akartok.
Visszaadom a szót. Köszönöm! Uff!!!

Akkor viszont, visszacsapó helyett: szűrő lesz oda is!  ;)

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7119 Dátum: 2012.08.10 10:52:55 »
Ahogy az ábra is mutatja, csak az egyik végen kell lennie rugóknak (a motorhoz közelebbi részen). Jó lenne, ha tudnál készíteni egy képet, hogy nálad milyen formában van jelenleg. Ha nincs rugó akkor mi van? Csak egy sima csavar? Hátha meg lehetne még menteni valahogy.

A flexicsövet be kell hegeszteni a rugós toldat helyére, ez könnyen kivitelezhető elvileg, csak ki kell vágni a nemkívánt részt. Viszont az nem lesz olyan tartós, ahogy elmondták a tapasztaltabbak, meg olvastam, hogy bizonyos autóknál nem is ajánlott.
igen, csak egy csavar van rajta egy anyával, de a csavar kissé keresztben áll a lyukban. Szóval ide rendeltetek rugót és csavart is.
A flexicsövet akkor meg hanyagolom, ha csak bajt csinálna nekem.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7120 Dátum: 2012.08.10 12:54:36 »
Ahogy az ábra is mutatja, csak az egyik végen kell lennie rugóknak (a motorhoz közelebbi részen)
Beszéltem a Toyotával, MINDKÉT végén rugós csavar van. Meg is rendeltem a 4 csavart és a 4 rugót. Duráván 3400 Ft lesz az egész áfával együtt és jövőhét közepére igérték hogy megjön. Nemsokára lemegyek az autóhoz és lefotózom, amiről szó van.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7121 Dátum: 2012.08.10 13:11:15 »
Hmmm, ez érdekes, ilyen is van? :) Na kíváncsi vagyok a képre.

Én meg ma délután megyek a kipufogóshoz. Remélem utána nem lesz csörgés.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7122 Dátum: 2012.08.10 13:26:39 »
Jól van a nyíl. Próba bizonyítja.
Ma megnéztem a fojtószelep mögé vezető kartercsőBŐL (szemből jobboldali) NYOMJA a gázt a szivótérre, legalábbis alapjáraton!


rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7124 Dátum: 2012.08.10 15:23:44 »
Ma megnéztem a fojtószelep mögé vezető kartercsőBŐL (szemből jobboldali) NYOMJA a gázt a szivótérre, legalábbis alapjáraton!
Az irányokat nem szemből vagy motortérből adjuk meg, hanem "autóban ülve előre nézve" kell megadni. Tehát ami tényleg az autó bal oldala, az bal oldalt van.
Hiába esik a motortérből jobb kézre, attól az bal oldalsó! Mondok egy példát: a bal első féltengelyből csak mert a motortérből nézd, jobb oldalsó lesz?! :tt2: