Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679934 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7050 Dátum: 2012.08.05 20:39:27 »
Nekem pontosan 1700-on és 2300-as fordulaton. Állítólag korábban egy kis ellensúllyal orvosolták ezt, én már belenyugodtam. Megnéztem a felfüggesztő gumikat is, de azok rendben vannak.
Nálam is ez a helyzet, kipufogórendszer, tartóbakok átnézve, gyújtást ellenőriztettem, minden jónak tűnik és mégis ilyen rázkódós egy kicsit.
Ez ilyen tipus, többen irták, hogy nagyon soknak ilyen, némelyeknek meg nem rezeg. Ez van :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7051 Dátum: 2012.08.05 20:50:56 »
Az enyémen volt egy kis súlyocska a katalizátor előtti részen. Persze idővel elhagytam. A zörgés a kipufogó csuklójától jött. Szereztem gyári súlyt a kipufogóra, de felrakva még rosszabb lett a helyzet.
Meg kell nézni tehát a kipufogó csuklóját, vagy a katalizátort is, de azzal nem szokott gond lenni.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7052 Dátum: 2012.08.05 20:54:05 »
Az enyémen volt egy kis súlyocska a katalizátor előtti részen. Persze idővel elhagytam. A zörgés a kipufogó csuklójától jött. Szereztem gyári súlyt a kipufogóra, de felrakva még rosszabb lett a helyzet.
Meg kell nézni tehát a kipufogó csuklóját, vagy a katalizátort is, de azzal nem szokott gond lenni.
Azt a súly nemrég hegesztette vissza egy szerelő, de semmi változás nem történt csak egy ezressel szegényebb lettem :)
A katalizátort az előző tulaj tönkretette parkolásnál, nálam az ki lett cserélve, de tuti nem a katalizátor csinálja.
Tudnál mutatni valami rajzot erről a kipufogó csuklóról?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7053 Dátum: 2012.08.05 20:54:55 »
Közben, hogy a múltkor írtam a szimultán befecskendezésről és az azzal járó következményektől egyre inkább meggyőzöm magam, hogy az lehet a gond ezzel a rángatózással, hogy idővel nem azonosan kopnak ezek az injektorok. Viszont vezérelve továbbra is együtt vannak. Elképzelhető, hogy a szállítások már különbözőek, ezt jó lenne valahol megnézetni, hogy a szállítások közt mennyi lehet a különbség.
Lehet, hogy ez a titok.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7054 Dátum: 2012.08.05 20:59:02 »
Azt a súly nemrég hegesztette vissza egy szerelő, de semmi változás nem történt csak egy ezressel szegényebb lettem :)
A katalizátort az előző tulaj tönkretette parkolásnál, nálam az ki lett cserélve, de tuti nem a katalizátor csinálja.
Tudnál mutatni valami rajzot erről a kipufogó csuklóról?
Megpróbálom, de egy csukló van rajta össze-vissza.
Tessék? 17410 es tétel
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-BLMDKW_1702.html
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.05 21:01:16 írta b.c. »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7055 Dátum: 2012.08.05 20:59:03 »
Közben, hogy a múltkor írtam a szimultán befecskendezésről és az azzal járó következményektől egyre inkább meggyőzöm magam, hogy az lehet a gond ezzel a rángatózással, hogy idővel nem azonosan kopnak ezek az injektorok. Viszont vezérelve továbbra is együtt vannak. Elképzelhető, hogy a szállítások már különbözőek, ezt jó lenne valahol megnézetni, hogy a szállítások közt mennyi lehet a különbség.
Lehet, hogy ez a titok.

Na ezt is akár meg lehetne házilag csinálni! (Még jó, hogy nekem nem csinálja, mert mennék is ki)
Kell négy darab skálázott mérőedény, injektorsort belelógatni csatlakozókba +12V és az AC-t direktbekötni...

----

Kipufogó rezgés:

Mikor megvettük, azaz már a vételnél hallottam enyhe puffogó hangot elölről, befogott kipufogóval is alig lehetett hallani, de hát én a tökéletességre törekszem, kapott a "bödön" helyett egy "mini" 50x100mm-es flexicsövet és azóta nagyon finom a hangja, a rozsdásodásról meg annyit, hogy egy deka sincs rajta!
Rezgő-rezonáló hangok azóta nincsenek!
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.05 21:01:53 írta kamikaze »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7056 Dátum: 2012.08.05 21:02:48 »
Az AC direktbe kötése annyi, hogy a diagcsatiban a B+ és a Fp portot össze kell zárni egy vezetékkel.  ;)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7057 Dátum: 2012.08.05 21:06:09 »
Én egy kicsit naív voltam mert anno ez volt az első hiba, amit megcsináltattam, illetve cseréltem gyárira. Ne kérdezzétek mennyi volt, ki sem merem mondani. Én egyébként a flexicsöves megoldást nem szeretem. De, ha most ismét gond lenne vele a két fél házat összefogó  két csészét összeütném és csókolom.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7058 Dátum: 2012.08.05 21:06:12 »
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérrni. A Carinám egy hónapja kezdett el kopogó hangot adni a motortér felől. A hang fordulatszámtól független, inkább motorféknél vagy üresben jön elő, amikor lejtőn gurulunk lefelé. Néha gázadáskor is koppan egyet. Ma alánéztem, hátha a stabilizátor vagy az axiálcsukló a kormánynál, de sajnos mind normálisan tart. A kipufogó sem ér semmihez. Megmozgattam a féltengelyt is. Forgatáskor semmit rendelleneset nem tapasztaltam, de tengelyirányban mozog kb. 2 mm-t. A kérdésem az, hogy e a mozgás normális-e?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!
Nem láttalak még itt a topicban, üdvözlünk!

Valamelyik tartóbakra (motor/váltó)gyanakszom, főleg ha terhelésváltásokkor jelentkezik, azokat kellene megnézni!
Féltengely alászedve kattogna, oldaliányban nekem is "lóg" 2-3 mm-t.

Azt írod alánéztél, ez mit jelent? Szemmel nem mindig, akarom mondani soha meg nem mondja senki, hogy lóg-e vagy sem... Aknából meg kell cibálni a futóművet!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7059 Dátum: 2012.08.05 21:09:15 »
Ne butáskodjatok már! Hogy lenne gond a féltengely hosszirányú játéka? A féltengely külső csuklója ki-berugózáskor ívben mozog, kell hosszkiegyenlítés, különben beszorulna! Minden jó úgy ahogy van.  A porvédőt kell nézegetni, hogy ki ne szakadjon.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7060 Dátum: 2012.08.05 22:46:00 »
Közben, hogy a múltkor írtam a szimultán befecskendezésről és az azzal járó következményektől egyre inkább meggyőzöm magam, hogy az lehet a gond ezzel a rángatózással, hogy idővel nem azonosan kopnak ezek az injektorok. Viszont vezérelve továbbra is együtt vannak. Elképzelhető, hogy a szállítások már különbözőek, ezt jó lenne valahol megnézetni, hogy a szállítások közt mennyi lehet a különbség.
Lehet, hogy ez a titok.
Osztom a véleményed.
Szeptemberben viszem injektor tisztításra a befecskendezőket, és alsó tömítőgyűrűket is cseréltetem, gyárit vettem. Meglátjuk javul-e, majd beszámolok.

A csukló: a pontos gyáriszáma 17410‑02170 - az enyém nem szegénykeverékes motor.  A szegénykeverékes gyáriszáma különbözik ettől.
És mit lehet megvizsgálni ezen a csuklón? Tömítéseket megvettem a kipufogóhoz, ha cseréltetem öket akkor megnézetem a csuklót, csak nem tudom mit kell. :)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7061 Dátum: 2012.08.05 22:47:27 »
Megpróbálom, de egy csukló van rajta össze-vissza.
Tessék? 17410 es tétel
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-BLMDKW_1702.html

Nézegettem már én is ezt a rajzot, de ebből számomra nem derül ki a rugós csuklós tag holléte. Max annyi lehet, hogy nincs részletezve teljesen, ahogyan az Avensis rajzán megtették:

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_AVENSIS_AT220L-AEMEKW_1702.html

90501‑35024-as a rugó.

Ez lehet a megoldás, ha tényleg itt jön ki a csörömpölő hang:

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-TOYOTA-CARINA-E-AVENSIS-1-6i-4AFE-1993-2000-FRONT-EXHAUST-DOWN-PIPE-/170678236653?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bd3735ed#ht_1000wt_1163

Csak én már abban sem vagyok biztos, hogy ott csörög, múltkor szét lett szedve ez a rész és nem látszott semmi hiba. De akkor honnan jön? ááá, hogy ez miért ilyen nagy rejtély, még mindig nem jutottam el a gyömrői kipufogóshoz, de ha majd ő sem mondja meg konkrétan hol a hiba forrása, vagy nem látott még ilyen jelenséget akkor ez már tényleg idegesítő!

Ja és a flexicsöves megoldást meg nem akarom elfogadni, legyen az autó olyan alkatrésszel pótolva ami eredetileg is volt, nyilván ez tartósabb, Avensis-be is nem hiába tettek ilyen csuklós cuccot.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.05 22:57:01 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7062 Dátum: 2012.08.05 22:59:26 »
Nézegettem már én is ezt a rajzot, de ebből számomra nem derül ki a rugós csuklós tag holléte. Max annyi lehet, hogy nincs részletezve teljesen, ahogyan az Avensis rajzán megtették:

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_AVENSIS_AT220L-AEMEKW_1702.html

90501‑35024-as a rugó.

Ez lehet a megoldás, ha tényleg itt jön ki a csörömpölő hang:

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-TOYOTA-CARINA-E-AVENSIS-1-6i-4AFE-1993-2000-FRONT-EXHAUST-DOWN-PIPE-/170678236653?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bd3735ed#ht_1000wt_1163

Csak én már abban sem vagyok biztos, hogy ott csörög, múltkor szét lett szedve ez a rész és nem látszott semmi hiba. De akkor honnan jön? ááá, hogy ez miért ilyen nagy rejtély, még mindig nem jutottam el a gyömrői kipufogóshoz, de ha majd ő sem mondja meg konkrétan hol a hiba forrása, vagy nem látott még ilyen jelenséget akkor ez már tényleg idegesítő!
Hohó! Az ebay-es képet meglátva rájöttem, hogy van egy olyan összetételem, ahol nekem ott nincs rugó! és úgy látom két ilyen összetétel van, azaz 4 rugónak kell lennie.
A kocsi aláfekszek, és megnézem mi a helyzet, ha igaz a tipped, nem lesznek ott a rugók. Ez okozhat apró rángatást finom gyorsítás vagy állandó tempó közben?

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7063 Dátum: 2012.08.05 23:01:33 »
Azt írod alánéztél, ez mit jelent? Szemmel nem mindig, akarom mondani soha meg nem mondja senki, hogy lóg-e vagy sem... Aknából meg kell cibálni a futóművet!

Megemeltem az oldalát, leszedtem a kereket feszítővassal megmozgattam a stabilizátor rudat. Kiakasztottam a kormány gömbcsuklót és így próbáltam mozgatni ki és be az axiál csuklót. Négy éve, mikor vettem az volt a problémája, de most nem attól kopog.

Ne butáskodjatok már! Hogy lenne gond a féltengely hosszirányú játéka? A féltengely külső csuklója ki-berugózáskor ívben mozog, kell hosszkiegyenlítés, különben beszorulna! Minden jó úgy ahogy van.  A porvédőt kell nézegetni, hogy ki ne szakadjon.

Köszönöm a megerősítést én is gyanakodtam rá, hogy ez szükséges mozgás. Egyébként épp a gumiharangot nézegettem, nyomkodtam, amikor észrevettem a tengely mozgását.

Az első motortartóban a gumi már többé kevésbé elvált a fémtől, "szemmel" még tart.  Egyesbe tettem a kocsit és előre-hátra mozgattam, a gumi összenyomódott, de nem annyira, hogy hangot adhatna. Ráadásul, ha nagy gázt adok akkor nem jön elő a hang, csak ha "szabadon fut" az autó és akkor is össze-vissza. Ahogy már írtam lejtőn lefelé jobban adja a hangot, mint vízszintesen. A jobb oldalon a lengőkar szilentje is ráférne a csere, de erre sem adnám le a voksom. A kipufogó leömőjénél találtam egy meghegesztett majd elrepedt merevítőt, ideiglenesen kiszereltem, de hang továbbra is megmaradt.
Jövő héten délutános lesz a feleségem, majd tovább nyomozok. Kipróbálom az aknás módszert is, de azért még várom a további ötleteket.

Köszi a segítséget.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7064 Dátum: 2012.08.05 23:14:15 »
Hohó! Az ebay-es képet meglátva rájöttem, hogy van egy olyan összetételem, ahol nekem ott nincs rugó! és úgy látom két ilyen összetétel van, azaz 4 rugónak kell lennie.
A kocsi aláfekszek, és megnézem mi a helyzet, ha igaz a tipped, nem lesznek ott a rugók. Ez okozhat apró rángatást finom gyorsítás vagy állandó tempó közben?

Ha az Avensis-hez tartozó ábrát nézem abból egy ilyen rugós tag vehető ki (tehát 2 rugó van elvileg, nem 4), de ebben nem vagyok biztos teljesen majd talán egy gyári Avensis állapotot látott emberke megmondja.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -