Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679498 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6585 Dátum: 2012.03.03 17:24:37 »
Említettem, hogy alapjáraton néha kicsit beremeg az autó, így viselkedik a fordulatszám ekkor (igaz még nem krónikus a betegség, de azért már észrevehető). 0:40-nél kell figyelni!



Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6586 Dátum: 2012.03.03 18:35:11 »
Ha jól látom itt már üzemmeleg a motor.
Ilyenkor lapjáraton eléggé kicai a fordulatszám, pl ha ilyenkor bekapcsol a hütöventi, simán okozhat ilyet.
A remegés mondjuk nem jön át..
Ha mást nem tapasztalsz, nagy baj nem lehet, esetleg egy takaritás ráférne a fojtószelep környékére.

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6587 Dátum: 2012.03.03 20:50:13 »
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni a véleményeteket,a következő problémáról: az autó 130 körül, de csak gyorsításnál,
beremeg,lassabb tempónál nem vettem észre, az autó nem húz semerre, futóművét most állíttattam be.
Viszont azt vettem észre, ha dugóban állok és bekapcsol a második ventilátor is a hűtőn, akkor is jelentkezik a remegés.
Kérdem én , lehetséges , hogy elfáradt valamelyik hűtőtartó gumibak és ez okozza remegést?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6588 Dátum: 2012.03.04 09:43:51 »
üdv
Nekem nem egyértelmü, milyen remegésröl van szó..
Motorikus vagy futómüvi?
A hütön ha jól rémlik mindkét venti egyszerre indul...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6589 Dátum: 2012.03.04 10:40:23 »
Ha jól látom itt már üzemmeleg a motor.
Ilyenkor lapjáraton eléggé kicai a fordulatszám, pl ha ilyenkor bekapcsol a hütöventi, simán okozhat ilyet.
A remegés mondjuk nem jön át..
Ha mást nem tapasztalsz, nagy baj nem lehet, esetleg egy takaritás ráférne a fojtószelep környékére.

Igen már üzemmeleg, nem kapcsolt be semmi, fojtószelep takarítás már megvolt, a kipufogón is lehet látni, hogy köpköd néha. Az érdi motordiagnosztikás oldalán ezeket írták:

"Gyakori panasz: a motor -főleg alapjárat környékén- érezhetően rázza a kocsiszekrényt.
Ennek - az esetek túlnyomó részében - nincs köze az alapjáratszabályzáshoz.
Nemritkán egy -vagy több- hengerben tökéletlen égés, égéskimaradás lép fel. Ennek számos oka lehet: ilyen pl. a gyertya, a gyújtáskábel (ahol még van), a befecskendező szelep vagy annak vezérlése, tömítetlenség (falls levegő szívás), kompresszió hiány, hidrotőkék kitámasztása, szomszédos hengerek "egymásba dolgozása", túl szegény vagy éppen túl dús keverék, (ennek az okai igen szerteágazóak), de hibaokként előfordulhat a motortartó bakok, kéttömegű lendkerék hibája is. "

Bizonyára ezek közül lesz valamelyik. Egyébként profi hely lehet, sok info van a honlapon is: www.injektor.hu
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6590 Dátum: 2012.03.04 11:12:58 »
Akkor hajrá!

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6591 Dátum: 2012.03.05 08:49:20 »
üdv
Nekem nem egyértelmü, milyen remegésröl van szó..
Motorikus vagy futómüvi?
A hütön ha jól rémlik mindkét venti egyszerre indul...

Szia!

Nos az már kiderült, hogy nálam nem a a futómű okozza a remegést, mert egyenlőre (jobb híján) tettem egy kis gumit
a felső hűtőtartó bakok alá, és a remegés most csak akkor jelentkezik, ha bekapcsol a hűtőventilátor . (Ezek szerint mindkettő egyszerre)
 Azt hiszem szükségem lesz két felső hűtőtartó gumibakra    :hmmmm:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6592 Dátum: 2012.03.05 09:08:09 »
Szia!

Nos az már kiderült, hogy nálam nem a a futómű okozza a remegést, mert egyenlőre (jobb híján) tettem egy kis gumit
a felső hűtőtartó bakok alá, és a remegés most csak akkor jelentkezik, ha bekapcsol a hűtőventilátor . (Ezek szerint mindkettő egyszerre)
 Azt hiszem szükségem lesz két felső hűtőtartó gumibakra    :hmmmm:
Miért indulna egyszerre???  Az egyik a motorhűtőventilátor, a másik a klímahűtőé. A kettő nem függ össze.  Ha mégis, akkor ott valami turpisság van.
Persze extrém esetben működhet együtt, pl. nagy kánikulában klímázva.

Az viszont elképzelhető, hogy a motorhűtőventilátor bekapcsolásakor a keletkező légáram meghajtja a másik lapátot is, de az attól még inaktív.

Ha van remegés, akkor én megkeresném a kiegyensúlyozatlanság okát. Előbb-utóbb szétrázhatja a cuccot.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6593 Dátum: 2012.03.05 09:44:05 »

Ha van remegés, akkor én megkeresném a kiegyensúlyozatlanság okát. Előbb-utóbb szétrázhatja a cuccot.

Mindenképpen megkeresem hogy mi is okozhatja, lehet hogy elfáradt valami csapágy, vagy esetleg letörhetett
a ventilátor egy darabja? nem jellemző gondolom, de azért megnézem,ez így nem ok.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6594 Dátum: 2012.03.05 10:15:19 »
Miért indulna egyszerre???  Az egyik a motorhűtőventilátor, a másik a klímahűtőé. A kettő nem függ össze.  Ha mégis, akkor ott valami turpisság van.
Persze extrém esetben működhet együtt, pl. nagy kánikulában klímázva.

Az viszont elképzelhető, hogy a motorhűtőventilátor bekapcsolásakor a keletkező légáram meghajtja a másik lapátot is, de az attól még inaktív.

Ha van remegés, akkor én megkeresném a kiegyensúlyozatlanság okát. Előbb-utóbb szétrázhatja a cuccot.

Nekem is egyszerre indul. Ha a klímát kapcsolom be, akkor kisebb fordulaton pörög mindkettő egyszerre, ha a motor melegszik fel, akkor mindkettő gyorsabb fordulatra kapcsol...

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6595 Dátum: 2012.03.05 10:24:22 »
Ha van remegés, akkor én megkeresném a kiegyensúlyozatlanság okát. Előbb-utóbb szétrázhatja a cuccot.

Mindenképpen megkeresem hogy mi is okozhatja, lehet hogy elfáradt valami csapágy, vagy esetleg letörhetett
a ventilátor egy darabja? nem jellemző gondolom, de azért megnézem,ez így nem ok.

A ventillátor elég csúnya hangot tud amúgy adni. Az enyémben ki van készülve a csapágy és amiatt remeg. Ráadásul a keretéből is hiányzott egy csavar és az egészet csapkodta a hűtőhöz. Már megvan a donor, úgyhogy mire kezdődik a klímázás, átszerelem.

Fogd meg a lapátot és próbáld előre-hátra megmozgatni, lehet érezni ha lóg...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6596 Dátum: 2012.03.05 11:00:15 »
Nekem is egyszerre indul. Ha a klímát kapcsolom be, akkor kisebb fordulaton pörög mindkettő egyszerre, ha a motor melegszik fel, akkor mindkettő gyorsabb fordulatra kapcsol...
:whistling:
 :yes:

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6597 Dátum: 2012.03.05 11:04:37 »
Újabb érdekesség. Az autó indítása után kb 2 perc múlva kiakadt a vízhőfok mérőm. Gondoltam biztos rossz az érzékelő. Volt a donorban, beletettem, eredmény ugyanaz. Mérgemben vettem 2000-ért egy újat, de azzal is ugyanez. A vízhőfok max 30 fok lehet, amikor a hőfokmérő megindul és meg sem áll a legfelső holtpontig. Valakinek valami ötlet?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6598 Dátum: 2012.03.05 11:31:11 »
Köszönöm, hogy lefejtetted, de nekem az aljzattal van gondom, amibe ezt a kábelt beledugod. Az tört le és kicsúsztak belőle a saruk. Az elosztófedelet ha leveszed, pont bele lehet látni, milyen kábelek mennek belőle.

A lambdaszondához igazából az kellene, hogyan tudom kimérni a kábelkötöget, hogy mi micsoda. Elvileg kellene, hogy legyen egy test, két fűtés és egy jel. A szondán tiszta sor, melyik micsoda, de a kábeleken már volt toldva - foldva, így ott szín alapján nem merném bekötni az új szondát.
Hy

Megnéztem neked a szineket!
Tehát a lambdaszonda vezetékszinei nálam:

Ugy irom, ahogy szonda felöl a csatlakozó felé, majd a gyári kötegbe érkeznek a vezetékek:


1. fehér (szonda fütés) - csatlakozó -  rózsaszin       #      2. fekete (jelvezeték) - csatlakozó - fehér

3. fehér - (szondafütés) - csatlakozó - kék                 #      4. szürke (jeltest) - csatlakozó - narancssárga

A szondafütés pluszt minuszt mérd ki egy leddel, mert nem mindegy!

igy képzeld el a csatlakozót:

1 - 2
3 - 4



Illetve néztem az elosztót, azon belül magának a Hall adónak már csak  a fém lábai vannak, szinek nélkül.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6599 Dátum: 2012.03.05 11:34:19 »
Újabb érdekesség. Az autó indítása után kb 2 perc múlva kiakadt a vízhőfok mérőm. Gondoltam biztos rossz az érzékelő. Volt a donorban, beletettem, eredmény ugyanaz. Mérgemben vettem 2000-ért egy újat, de azzal is ugyanez. A vízhőfok max 30 fok lehet, amikor a hőfokmérő megindul és meg sem áll a legfelső holtpontig. Valakinek valami ötlet?
Vezetékelés? Mérd meg, a Haynes köny végén jok a rajzok!
Ha nincs más, nekem van 2 db tartalék müszer!