Köszöntök mindenkit. Csütörtöktől egy carina E tulajdonosa vagyok.
Lenne hozzátok 1-2 kérdésem. Típusa 1,6 benzin 98-as évjárat 220 e km. Nem igazán találok rajta hibát, esetleg mondhattok pár tippet mire kell figyelnem. Guminyomásokat milyenre állítsam? valamint egy hiba mégis lenne a műszerfal középső részében ahol a rádió is van, nem lehet elzárni teljesen a fűtést és meleg levegő állításánál is hűvös levegőt fúj, találkozott valaki ilyennel? Autószerelő vagyok, és bevallom nem igazán ismerem a toyotákat, ami egyrészről jó hír a márkára nézve de számomra nem. Igaz 4 évet dolgoztam a szakmában és 2 éve már nem javítok nagyon autót, de kiváncsi vagyok erre-arra.
Bármilyen észrevételt szívesen fogadok, mire hegyezzem ki a fülem
Előre is köszönöm!
ÜDV: FortY
Én is örülök, hogy újabb tag lépett be
A következőket javaslom átnézni, ellenőrizni:
1. Olajok, folyadékok
Motorolajat ki-ki belátása szerint. Én 5w40-re szavazok egyelőre. Hogy milyen márkát, én is most próbálgatom, de az olajos topicban sok hasznos dolgot meg lehet tudni. Új szerzeménynél célszerű cserélni a motorolajat, olajszűrőt, légszűrőt. El szokták hanyagolni a hűtőfolyadék cseréjét, valószínűleg érdemes kicserélni. Váltóolaj az enyémben 99%-ra eredeti volt, vagy 13 éve nem volt cserélve, most Q8 T65 75w90 szintetikus van benne, ezt csak ajánlani tudom. Kuplung- és fékfolyadék szükség, illetve belátás szerint. Kormányszervóban olajcsere esetleg.
2. Karosszéria. Küszöbök állapota: gumidugókon be lehet nézni az első és hátsó sárvédődoboknál, meg a küszöb alján is. Jobb hátsó (de bal hátsó is) doboknál is elképzelhető rozsda, jobb hamarabb megfogni.
3. Guminyomás. Nálam kb. az 5 személy csomagokkal ajánlásra van fújva, a vezetőajtónál van beragasztva a matrica az ajánlásokkal. Saját hibámból mondom, gumiméret 175/70, nem /65
, már ha ilyet vennél télire...
4. A hűvös levegő nálam is van, lezártam amennyire lehetett, elfordítottam magamtól, nem annyira zavaró: nincs gőzöm szivacsokkal zsonglőrködni, mert azért elvileg megoldható, hogy rendesen zárjon, de még nem csináltam.
5. Gyújtás ellenőrzése. Nálad valószínűleg Bosch gyújtás van, nem lehet forgatni az elosztóházat, tehát alap-előgyújtást nem kell ellenőrizni. Viszont a gyertyák (meggondolandó a csere; pont most folyt/folyik egy eszmecsere a hézagról, illetve a hőértékről
)), gyújtókábelek, elosztófedél, rotor állapota ajánlott ellenőrzésre.
6. Esetleg még az üzemanyagszűrő cseréje is szóba jöhet. Ha a vízhőmérséklet lassan emelkedne, vagy menet közben lecsökkenne, akkor termosztátcsere.
7. Szelephézagok ellenőrzése. Max. fél órás munka, nem árt megnézni, mert bár a tapasztalat szerint 200.000 km-nél sem szokott gond lenni vele, de sosem lehet tudni, sok felesleges pénzkidobást lehet elkerülni vele. Mivel a szelepfedelet le kell venni hozzá, akkor már meg lehet nézni, mennyire megviselt a vezérműszíj. Ez utóbbi szakadásakor úgy tudom, nincs törés: vissza jelre minden, új szíj fel, aztán hadd menjen
ncore-on fennt van a kezelési, a javítási, jó néha belenézni, meg vannak anyagok itt-ott a neten hozzá.
Hirtelen ennyi jutott eszembe hozzá. Remélem sokáig fog jól szolgálni