Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679096 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6390 Dátum: 2011.12.14 10:25:38 »
Sziasztok!

Sajnos ismét meg kell kérdezzem a véleményeteket, mert megint gondom van a kocsival!
-Az első ami kissebb hiba, hogy a hátsó jobb oldali dobfékem nagyon hangos, két éve cseréltem dobot + betétet (újat), de akkor sem ment át a műszaki vizsgán! Mintha nem érne a dobhoz rendesen, és hangosan szól, múltkor kitakarítottam és mintha egy két helyen égési jelek lettek volna a betéten. Nem tudom hogy mennyire lehet állítani a dobféket, ill egyáltalán lehet állítani?
- A nagyobbik gondom az (kb egy hónapja jött elő) hogy váltáskor néha a fordulatszám leesik! Engedem fel a kuplungot már nyomom a gázt és mintha semmit sem történne(a kuplung még nincs közben teljesen felengedve), aztán kb egy másodperc után meg megukrik a fordulatszám és úgy viselkedik mint amikor elbénázza az ember a váltást, ha ez egyesbe történik akkor még csúsztatnom kell a kuplungot,mert külöben lefullad. Nem tudom hogy esetleg valahogy szorul a gázbowden, vagy esetleg nagyobb problémái is vannak. De azt még le kell írjam, hogy fél éve kellett tisztítsam a gyertyát mert nagyon kormos volt és az alapjárat ingadozott!- hát igen issza az olajat is...
Az alapjáratom ismét ingadozik, úgyhogy a gyertya biztos megint kormos, de múltkor nem volt ez a rángatózás váltáskor. Még az feltűnt, hogy lükvercbe kapcsolás után csak nagy gázzal tudok elindulni, mert különben lefullad... ezt a jelenséget főleg induláskor tapasztalom, hideg motorral, de fordúlt már elő üzemi hőmérsékleten is!

Előre is köszönöm válaszotokat!

Üdv:

Pif2


Ez így nagyon komplex hiba...
A dobféket természetesen lehet állítani, de ha el van égve már felesleges, illetve valószínűleg más hibából / beállításból eredően szorult.
Hangot esetleg a csapágy adhat arról a részről még. Szorul a kerék, ha megforgatod a felemelve?

A fordulatszám gondod így elég nehéz diagnosztizálni, több dolgot át kellene nézetned.
A gázbowdent pl te is ellenőrizheted.


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6391 Dátum: 2011.12.14 10:27:15 »
Ja amúgy a lambdaszondáról irtam :D.A nagyobb méretü képeket,hogy rakjátok fel a fórumra?

Nagyméretű képet nem enged ide fel a fórumra, a mérete miatt (kB-MB), ezért külső képmegosztó oldalkra szoktam feltenni és a linket beszúrni ide.
képhost, képfeltöltés.hu stb...

ktamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6392 Dátum: 2011.12.14 13:11:19 »
Más tünet nem volt? Nálam is van rángatás, de remélem nem ilyen okok miatt. A kiegyenlítő tartály teteje így néz ki jelenthet valamit?:

Szerintem kicsit jobban melegedik a motor mert látható hogy a kifolyás a tartályból jön mintha kibugyanna, de ez csak feltételezés. Néztem a lámpát amit linkeltem, hollandiában lehetne megvenni kb 100 ropiért... danee nagyon jól nézne ki a tieden az a lámpa nem szerzed be? :)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6393 Dátum: 2011.12.14 14:14:13 »
Erre gondoltam én is, hogy a tartályból valamiért kilökődik néha a folyadék. Mondjuk az tény, hogy le kéne már cserélni a hűtővizet. Gondos gazda januárban ezt is megteszi a kuplungfolyadékkal együtt, mert a minimumnál van az is. Megérdemel már az autó egy nagy update-et.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6394 Dátum: 2011.12.14 16:12:04 »
Szerintem kicsit jobban melegedik a motor mert látható hogy a kifolyás a tartályból jön mintha kibugyanna, de ez csak feltételezés. Néztem a lámpát amit linkeltem, hollandiában lehetne megvenni kb 100 ropiért... danee nagyon jól nézne ki a tieden az a lámpa nem szerzed be? :)

nem hiszem, hogy veszek ilyet, más terveim vannak most az autóval. A jobb hátsó sárvédőívem kicsit rozsdál meg a festék már kezd hólyagosodni és szeretném azt megcsináltatni plusz majd kitalálni oda vmi védő műanyag féleséget. A hűtővizet én is szeretném majd lecserélni a következő olajcsere alkalmával.

Pif2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6395 Dátum: 2011.12.15 19:34:18 »

Ez így nagyon komplex hiba...
A dobféket természetesen lehet állítani, de ha el van égve már felesleges, illetve valószínűleg más hibából / beállításból eredően szorult.
Hangot esetleg a csapágy adhat arról a részről még. Szorul a kerék, ha megforgatod a felemelve?

A fordulatszám gondod így elég nehéz diagnosztizálni, több dolgot át kellene nézetned.
A gázbowdent pl te is ellenőrizheted.

Igen a kerék szorul, a betéten csak kis égési nyomok vannak, egy kis részen...
Milyen egyéb dolgokat javasolnál? (ellenőrizni)
'96 Toyota Carina E 1.6 XLI

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6396 Dátum: 2011.12.15 22:31:36 »
Pif!

Elsőként a dobok leszedése, váll-belső felület lecsiszolása, aztán kis csavarhúzóval megkarcolod a pofákat, ha törik és kis darabokban pattog le akkor elégett -> kuka. Akkor jó, ha nem kőkemény, kicsit "képlékeny".
A dobot is meg kellene nézni, nincs-e elégve a felülete.

Aztán egy nagyobb csavarhúzóval mozgasd meg a kézifékkarokat, mindkét oldalon, könnyen kell járniuk és teljesen hátra (alaphelyzetbe) kell visszatérniük, ha ki van engedve a kézifék belül! Ha szorul a kézifékbowden szintén nem tud visszatérni alaphelyzetbe a pofa (kar).

Ha ez is ok, a fékmunkahengereket vizsgáld meg! -> húzd félre kis csavarhúzóval a gumikarmantyúkat, keress olajfolyást, ebben az állapotban mozgasd meg a dugattyút mindkét oldalon oda-vissza, könnyen kell járniuk, ha folyni kezd az olaj cserés a dugattyú. (itt tudom elképzelni a hibád forrássát, berohadt munkahenger formájában)
Ha nem szorul kis szilikonspray-el fújd meg, de ne mással!
 
A fékszerkezet sem árt, ha könnyne jár a féklemezen, ha be van rohadva érdemes levenni megjáratni!

Mindezek végeztével a kéziféket a tekerős csavarral be lehet állitani finoman, a két oldalt szinronizálva!
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.15 22:35:46 írta kamikaze »

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6397 Dátum: 2011.12.16 08:25:54 »
 :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Kedves Tagtársak!
Szeretném mindenkinek megköszönni a féltő támogatást amivel figyelemmel kísértétek AWU nehéz napjait (hónapjait)
Tegnap megérkezett az új gyújtástrafó! A szakadó eső dacára bepakoltam és elég csak az indításra gondolni és máris felnyerítenek a lovak.
A nagy füstöt még majd próbálom a gyújtásbeállítással orvosolni de mi ez az apróság az elmúlt hónapok megpróbáltatásaihoz!:)

 [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6398 Dátum: 2011.12.16 09:16:15 »
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Kedves Tagtársak!
Szeretném mindenkinek megköszönni a féltő támogatást amivel figyelemmel kísértétek AWU nehéz napjait (hónapjait)
Tegnap megérkezett az új gyújtástrafó! A szakadó eső dacára bepakoltam és elég csak az indításra gondolni és máris felnyerítenek a lovak.
A nagy füstöt még majd próbálom a gyújtásbeállítással orvosolni de mi ez az apróság az elmúlt hónapok megpróbáltatásaihoz!:)

 [rohog]
Hát ez nagyon jó hír, örülök neki, hogy sikerült megoldani, hála Istennek! Milyen trafót vettél és mennyiért?
Ha szükség van segítségre az előgyújtás beállításához (és ha jól értettem, Denso gyújtásod van), szívesen segítek. Ha nem laksz messze, stroboszkóp is van, akár be is állíthatjuk.

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6399 Dátum: 2011.12.16 09:42:39 »
http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/termektulajdonsagok.php?cikkszam=ERA880072&ktypnr=3626
ezt találtam.
Ajánlom egyébként a felületet. Nagyon korrekt és a futárszolgálat is szokatlanul rugalmas itt kishazánkban!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6400 Dátum: 2011.12.16 10:50:11 »
üdv!
Na végre alakul a gép!  :D
Ez a trafó hol helyezkedik el a Denso gyújtásnál?

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6401 Dátum: 2011.12.16 11:34:36 »
üdv!
Na végre alakul a gép!  :D
Ez a trafó hol helyezkedik el a Denso gyújtásnál?

elosztó fedél alatt.
még most megyek és veszek egy új kondit is az elfolyt helyett mert amit kaptam az nem fér be a helyére most kívülről van rátestelve:)

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6402 Dátum: 2011.12.16 16:03:12 »
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Kedves Tagtársak!
Szeretném mindenkinek megköszönni a féltő támogatást amivel figyelemmel kísértétek AWU nehéz napjait (hónapjait)
Tegnap megérkezett az új gyújtástrafó! A szakadó eső dacára bepakoltam és elég csak az indításra gondolni és máris felnyerítenek a lovak.
A nagy füstöt még majd próbálom a gyújtásbeállítással orvosolni de mi ez az apróság az elmúlt hónapok megpróbáltatásaihoz!:)

 [rohog]
A te boldogságod, a mi boldogságunk!Örülök, hogy még egy Carina közelít a tökéleteshez! :clap: Halelulja!!!
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.16 16:20:03 írta csoky78 »
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6403 Dátum: 2011.12.23 07:54:14 »
Sziasztok.
Szervoszivattyúban cserélhető(ek) a csapágy(ak),vagy komplett kuka?

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6404 Dátum: 2011.12.23 10:04:23 »
-Az első ami kissebb hiba, hogy a hátsó jobb oldali dobfékem nagyon hangos, két éve cseréltem dobot + betétet (újat), de akkor sem ment át a műszaki vizsgán! Mintha nem érne a dobhoz rendesen, és hangosan szól, múltkor kitakarítottam és mintha egy két helyen égési jelek lettek volna a betéten. Nem tudom hogy mennyire lehet állítani a dobféket, ill egyáltalán lehet állítani?
- A nagyobbik gondom az (kb egy hónapja jött elő) hogy váltáskor néha a fordulatszám leesik! Engedem fel a kuplungot már nyomom a gázt és mintha semmit sem történne(a kuplung még nincs közben teljesen felengedve), aztán kb egy másodperc után meg megukrik a fordulatszám és úgy viselkedik mint amikor elbénázza az ember a váltást, ha ez egyesbe történik akkor még csúsztatnom kell a kuplungot,mert külöben lefullad. Nem tudom hogy esetleg valahogy szorul a gázbowden, vagy esetleg nagyobb problémái is vannak. De azt még le kell írjam, hogy fél éve kellett tisztítsam a gyertyát mert nagyon kormos volt és az alapjárat ingadozott!- hát igen issza az olajat is...
Az alapjáratom ismét ingadozik, úgyhogy a gyertya biztos megint kormos, de múltkor nem volt ez a rángatózás váltáskor. Még az feltűnt, hogy lükvercbe kapcsolás után csak nagy gázzal tudok elindulni, mert különben lefullad... ezt a jelenséget főleg induláskor tapasztalom, hideg motorral, de fordúlt már elő üzemi hőmérsékleten is!

Sziasztok!

Jobb hátsó dobfék nálam is zenél, míg be nem melegszik. Addig viszont figyelemfelkeltőbb vagyok, mint egy Aston Martin...  :D  Sanszos hogy szét lesz kapva hamarosan, aztán kap féktisztítót, csiszolást, minden finomságot, hátha alapon. Amúgy 1 éve lett benne fékpofa cserélve.

Gyertyát én is rendszeresen tisztítok, utána érezhetően jobb a kedve a hölgynek.  :)

Alapjárati témában tippek:
- hibakód kiolvasása (korábban le lett írva párszor, keress rá - lehet hogy kidobja a lambdaszondát, vagy a légszűrőház hőmérőjét)
- ha nincs kód, akkor karburátor tisztító beszerez (1000-1500 HUF), légszűrőház + cső leszerel, tiszta rongy előkap, fojtószelepnél befúj, töröl, szelep nyit, befúj (nem sokat!), töröl. Valószínűleg lesz korom rendesen.  :flowers:

A karburátor tisztító baromira TŰZVESZÉLYES, tehát NE FORRÓ MOTORnál (kezed rá tudd tenni) láss neki, mert lesz háztűznézés!  :excl:

A tisztítás után elképzelhető, hogy gázt kell adnod hogy beinduljon a motor, tehát ne ijedj meg, ha nem pöccre megy.

Ajánlott videó:


Remélem, tudtam valami hasznosat / újat mondani.  :otlet:

Legyetek rosszak, üdv,
F


94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú