Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677643 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

H-zoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6300 Dátum: 2011.12.02 13:45:19 »
GYERTYA.... Igazából nincs gondom, ezért még nem cserélem.
De kíváncsi volnék, hogy ti mit használtok, vagy, hogy szerintetek mi a jó.

Egy kis érdekesség, ha valaki ilyesmire készül:

Vezérműszíj                8.500      Jakoparts
Hosszbordásszíj         3.000      Jakoparts
Feszítő görgő           13.000      Jakoparts
Vízpumpa                 26.000      Jakoparts
                               50.500 Ft.      

Olaj                            7.000      Castrol Magnatec 5W-40 C3
Olajszűrő                   1.000      Jakoparts
Légszűrő                   4.000      Jakoparts
Üzemanyag szűrő     6.000      Jakoparts
                                23.000 Ft.      

A pollenszűrő most lett cserélve.
CARINA E  <------- "Ez legalább autó!!!"

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6301 Dátum: 2011.12.02 13:53:51 »
GYERTYA.... Igazából nincs gondom, ezért még nem cserélem.
De kíváncsi volnék, hogy ti mit használtok, vagy, hogy szerintetek mi a jó.
...
Nekem (önmagamat ismételve  ;) ) az NGK BKR6EAY bevált, 0,8mm-es gyertyahézaggal, Denso gyújtással.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6302 Dátum: 2011.12.02 17:22:13 »
...
ötlet?
Csak nézegettem egy egész jó javítási leírást (http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf). Persze itt le lehet tölteni mindenféle pdf-et a 4afe-hez. Ahogy nézem, a nem indulás oka lehet pl. az EFI dobozának a nem megfelelő földelése, vagy a melegen leállásé a hőmérséklet szenzor rossz állapota. Szerintem nézd meg ezt a leírást, lehet, hogy megéri.

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6303 Dátum: 2011.12.02 18:00:28 »
Csak nézegettem egy egész jó javítási leírást (http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf). Persze itt le lehet tölteni mindenféle pdf-et a 4afe-hez. Ahogy nézem, a nem indulás oka lehet pl. az EFI dobozának a nem megfelelő földelése, vagy a melegen leállásé a hőmérséklet szenzor rossz állapota. Szerintem nézd meg ezt a leírást, lehet, hogy megéri.
Köszi
tartalmas olvasmánynak ígérkezik.
Jelentkezem a fejleményekkel!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6304 Dátum: 2011.12.02 19:02:28 »
Köszi
tartalmas olvasmánynak ígérkezik.
Jelentkezem a fejleményekkel!
Szívesen. Más Toyota motorokat is tárgyal adott pdf, kell nézni, melyikre van szükség, elfelejtettem írni az imént.

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6305 Dátum: 2011.12.02 19:05:37 »
Lambdaszonda rendben? És ne analóg műszerrel ellenőrizd ha lehet!  :no:
Miután össze lett rakva f*asza lett? Mióta csinálja ezt ésa mivel köthető össze?


Mértem a szondát:gyújtáson 0.46V,járó motornál 0.1-1V között.
Az alapjárat mindég is ingadozott,ez magában nem zavarna,csak a több tünet együtt.Nem szeretném megint megbontatni a motort.
A felújítás amúgy jól sikerült,150k-ba fájt.4 bontott gyári dugó,japán gyűrűsor,Reinz tömítés,teljes hengerfejfelújítás.
Megszűnt a csörgés és az olajfogyi.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6306 Dátum: 2011.12.02 19:19:38 »
Nem tudom, ki írta, hogy akkor jó, ha fehér, ez nyilván attól is függ, mennyire fehér. Ha éppen fehéres, esetleg kicsi része a gyertyának, akkor még nem hiszem, hogy akkora gond lenne. Annak ellenére, hogy persze nem tökéletes, mert valóban az őzbarna a nyerő. Nekiállni v*lagászni csak mert pici fehéret látok rajta, hát nem tudom. De ha más is utal rá, hogy gond van (ingadozó alapjárat, büdösödés, növekvő fogyasztás, stb.), akkor persze utánanéz az ember. Nálam hála Istennek a négyből 3 lerakódásmentes volt 3500 km alatt, egy volt fekete kokszos vastagon, itt nyilván hozzá kellett nyúlni. De igazad van, az őzbarna a jó gyertyakép  :flowers:
  :yes: :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6307 Dátum: 2011.12.02 21:53:18 »
Tudom hogy az őzbarna szin a jó a gyertya esetében de ez magában még nem garancia, legalábbis nálam. Fene tudja hány éves őzbarna gyertyáimat cseréltem le mert rángatott vele a motor. Ha még megvannak akkor készitek róla képet.Fehér gyertya és túlmelegedés előfordult rég egy karburátoros autóm esetében amikor nagyon minimálisra csökkentettem a benzinadagolást.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6308 Dátum: 2011.12.02 22:40:59 »
GYERTYA.... Igazából nincs gondom, ezért még nem cserélem.
De kíváncsi volnék, hogy ti mit használtok, vagy, hogy szerintetek mi a jó.

Egy kis érdekesség, ha valaki ilyesmire készül:

Vezérműszíj                8.500      Jakoparts ->Contitech-et javaslok esetleg Bosch
Hosszbordásszíj         3.000      Jakoparts szintén
Feszítő görgő           13.000      Jakoparts INA, SWAG, KOYO (!), SNR a többi nem az igazi
Vízpumpa                 26.000      Jakoparts Ruville, GME (!), INA, SWAG, GRAF
                               50.500 Ft.      

Olaj                            7.000      Castrol Magnatec 5W-40 C3 inkábba mobil 1 vagy eneost választanám, a castrolt sokan hamisitják már!
Olajszűrő                   1.000      Jakoparts
Légszűrő                   4.000      Jakoparts
Üzemanyag szűrő     6.000      Jakoparts
                                23.000 Ft.      

A pollenszűrő most lett cserélve.

Engedelmeddel kiemelten belirtam a javaslatokat!
Félreértés ne essék a Jakoparts is jó, német cucc!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6309 Dátum: 2011.12.02 22:44:57 »
Csak nézegettem egy egész jó javítási leírást (http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf). Persze itt le lehet tölteni mindenféle pdf-et a 4afe-hez. Ahogy nézem, a nem indulás oka lehet pl. az EFI dobozának a nem megfelelő földelése, vagy a melegen leállásé a hőmérséklet szenzor rossz állapota. Szerintem nézd meg ezt a leírást, lehet, hogy megéri.

Ha valakit érdekel, átküldöm neki valahol ezt a discodan-os leirást, ugyanis lementettem gépre (45 Mb)! PM!

H-zoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6310 Dátum: 2011.12.03 07:04:06 »
Idézet
Engedelmeddel kiemelten belirtam a javaslatokat!
Félreértés ne essék a Jakoparts is jó, német cucc!

kamikaze........

Én azt hittem a Jakoparts a gyári japo alkatrész!!!
Akkor ezek szerint nem az a legjobb bele?
Kicsit tudatlan vagyok még.  :helpsmilie:

Szervó......

Tegnap este kiszedtem a szervótartályból az összes folyadékot (de inkább dzsuvának nevezném), és felöntöttem újjal.
Beindítottam tekergettem, és mindkét végállásnál visított, mint egy kismalac.
Ezután mentem vele, és 10 perc után már a végállásnál is csendben volt.
Ma  reggel (még korán van) majd kíváncsi leszek, az első indításnál, hogy mit mutat.
CARINA E  <------- "Ez legalább autó!!!"

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6311 Dátum: 2011.12.03 08:44:55 »
kamikaze........
Szervó......

Tegnap este kiszedtem a szervótartályból az összes folyadékot (de inkább dzsuvának nevezném), és felöntöttem újjal.
Beindítottam tekergettem, és mindkét végállásnál visított, mint egy kismalac.
Ezután mentem vele, és 10 perc után már a végállásnál is csendben volt.
Ma  reggel (még korán van) majd kíváncsi leszek, az első indításnál, hogy mit mutat.
Örülök neki!
Kíváncsi vagyok én is, ezután hogyan viselkedik majd!
A szintet nézted, igaz?
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.03 08:46:30 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6312 Dátum: 2011.12.03 10:25:43 »
üdv!
A tartályban van a legtöbb folyadék, de a csövekben is akad azért, igy a friss valószínűleg összekeveredett már a régivel, ezért érdemes ezt párszor megismételni, ha már nem leengedéssel csinálod!
Menj vele pár napig, aztán fehér ronggyal meg tudod nézni mennyit tisztul, szükség szerint lehet öblögetni!


---

Megjött a rendes fűtés, igaz csak egy rövidebb szakaszon, de beválni látszik a BEHR termosztát (82°C).
Hétvégén lesz hosszabb út.  :clap: :clap: :clap:

H-zoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6313 Dátum: 2011.12.03 10:45:36 »
Idézet
Örülök neki!
Kíváncsi vagyok én is, ezután hogyan viselkedik majd!
A szintet nézted, igaz?

A szintet nem igazán tudom hol kell lennie.... Van az a kis pöcök a kupakon azon a jelölés között?
Nem nagyon figyeltem.... a tartály nyakánál (belül) van az a visszafelé hajló kúpos rész.... annak a nyílásáig töltöttem.
Első indításra amikor nagyon nyöszörgött ez előtt..... semmi! Semmi, de semmi.
Tehát tuti jó lett!!!!

Még hogy folyékony autószerelő nincs? Dehogy nincs!  :tt2:
Kezdtem már megijedni, hogy kormánymű csere....  :shit:
CARINA E  <------- "Ez legalább autó!!!"

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6314 Dátum: 2011.12.03 11:11:44 »
A szintet nem igazán tudom hol kell lennie.... Van az a kis pöcök a kupakon azon a jelölés között?
Nem nagyon figyeltem.... a tartály nyakánál (belül) van az a visszafelé hajló kúpos rész.... annak a nyílásáig töltöttem.
Első indításra amikor nagyon nyöszörgött ez előtt..... semmi! Semmi, de semmi.
Tehát tuti jó lett!!!!

Még hogy folyékony autószerelő nincs? Dehogy nincs!  :tt2:
Kezdtem már megijedni, hogy kormánymű csere...
Hát ez igazán jó hír, hála Istennek!
Nem folyékony szerelő, hanem megfelelő karbantartás szvsz  ;) Amit sokszor elmulasztanak az autósok, és amivel sok bosszúságtól kímélnék meg magukat (meg akinek eladják az autót). Az enyémen 17 év alatt nem cseréltek váltóolajat, és szervóolajat sem biztos  :censored: A hűtőből is ami kijött, hát nem 4 éves volt, az tuti :(
A kupakon van a nívópálca, van rajta egy sáv (C-vel jelölt), ami a hideg állapotban mért tartomány, meg egy másik sáv, talán H-val jelölve, az a meleg állapotban mért tartomány. Én hidegen szoktam ránézni néha, legyen a sávban és annyi  :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.03 11:28:50 írta vd1234 »