Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677563 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5790 Dátum: 2011.04.18 19:10:38 »
Nézesd meg a generátorod és környékét. Én a céges Hiace-al jártam így.
Köszönöm a tippeket! Töltéssel nincs gond, de meg fogom nézni ha lesz rá időm.


Nem a töltés miatt, hanem diódahiba, elkopott szénkefe, egy eltört vezeték is okozhat ilyen problémát. A Hiace-nál eldörgölt a gégecső egy vezetéket.
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5791 Dátum: 2011.04.18 19:54:07 »
Kerékdőlés állításához lehet kapni magra gyengített csavart.Én ezt ajánlanám még,valamivel olcsóbb mint a húzatópad
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5792 Dátum: 2011.04.18 22:17:32 »
Az miért lehet, hogy beriasztás (DEFENDLOCK) után "égve" marad, vagy az egyik oldali, vagy a mindkét oldali index? Hiába vettem le az akksi sarut, hiába kapcsolgattam a riasztót. Attól múlt el, hogy a térdemnél lévő borítást alatt kihúztam egy pillanatra az egyik fehér csatlakozót, majd visszadugtam. Most jó! De már harmadjára csinálja és eddig, elég volt egy újra riasztózás. Most viszont nem. A vészvillogóra is csak egyet kattant, de elég volt hogy megtaláljam a csatlakozót.
A következő is Toyota lesz.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5793 Dátum: 2011.04.19 09:57:01 »
Ha minden frankó, és a futóművet mégsem lehet jól beállítani, akkor alkalmasint egy korábbi karambol miatt nem stimmel a kocsi geometriája  ::) ... Ez esetben huzatópadon lehetne korrigálni.

Valószínűleg pont ez a helyzet...  :cry:

Azért futok még pár kört a futóművel, hátha alapon.

F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5794 Dátum: 2011.04.20 13:51:52 »
Az miért lehet, hogy beriasztás (DEFENDLOCK) után "égve" marad, vagy az egyik oldali, vagy a mindkét oldali index? Hiába vettem le az akksi sarut, hiába kapcsolgattam a riasztót. Attól múlt el, hogy a térdemnél lévő borítást alatt kihúztam egy pillanatra az egyik fehér csatlakozót, majd visszadugtam. Most jó! De már harmadjára csinálja és eddig, elég volt egy újra riasztózás. Most viszont nem. A vészvillogóra is csak egyet kattant, de elég volt hogy megtaláljam a csatlakozót.

Valószínű a riasztóban lévő index villogtató relé a végét járja...

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5795 Dátum: 2011.04.20 13:57:15 »
Sziasztok!

Futóművel, kormányművel, szervóval kapcsolatos gondjaim vannak:

A bal első kerekem nem állítható gyári értékre, befelé dől, a gumit egy vékony sávban eszi is.

Most elő jött egy olyan probléma, hogy balra kanyarodásnál előbb mély morgó, majd magas fémes súrlódó hangot ad a jobb első kerék.

Pénteken akkor ment egyenesen a kicsike, ha a kormány egy laza 10-15 fokkal balra volt fordítva.

Előzmények:
-fél éve lett fékbetét és féktárcsa, jobb első spirálrugó cserélve
-1 hónapja első kerékcsapágyak és bal oldai féltengelycsukló csere
-1 hete bal első talpas gömbfej csere

kb. 2 hete megint ráz a kormány 80-90-es tempónál ha fékezek.

Most szombaton voltam futómű beállításon, ott azt mondták, hogy balesetveszélyes hibát nem látnak, beállították, nem tudták gyári értékre állítani a bal elsőt, továbbra is befelé dől, 0,5 fokkal a max. gyári értéken felül.

Szóval halmozottan kezdek idegbajt kapni.  :helpsmilie:

Bármilyen ötletet szívesen fogadok (azon kívül, hogy adjam el, vagy gyújtsam fel, mert az nem lesz).  ;)

Előre is köszi!

Üdv,
F

Méretpontos volta  az alsó talpas gömbfej amit bele tettek? Lengőkar szilentek rendben vannak, illetve ha cseréltek a hátsók jól lettek pozicionálva (van egy vezető cső hozzá ami segíti a szerelést)? Teleszkóp torony csapágyak, kormány összekötők?

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5796 Dátum: 2011.04.20 13:59:55 »
fullmonn:

Nekem -horribile dictu - Marutinál akkor volt ilyen külső oldali gumievés, amikor a lengőkar szilent odavolt. Itt azt hiszem két szilent is van a lengőkarnál, de még nem volt dolgom vele hála Istennek. Az a lényeg, hogy valamelyik elem kopása miatt a kerék alja befelé tud mozdulni, ezért kopik a külső fele, és a jelek szerint már nem is állítható a dőléssel, annyira beengedi :(
A jobb első keréknél pedig kerékcsapágyra gyanakodnék így elsőre, de mivel azt cserélted és gondolom zsírozva is van, lehet, hogy egyszerűen a fék csinálja (pl. túl közel van a fékpofa a tárcsához).

Elől kerékdőlést nem lehet állítani a Carinán, csak összetartást!

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5797 Dátum: 2011.04.20 17:57:33 »
Az miért lehet, hogy beriasztás (DEFENDLOCK) után "égve" marad, vagy az egyik oldali, vagy a mindkét oldali index? Hiába vettem le az akksi sarut, hiába kapcsolgattam a riasztót. Attól múlt el, hogy a térdemnél lévő borítást alatt kihúztam egy pillanatra az egyik fehér csatlakozót, majd visszadugtam. Most jó! De már harmadjára csinálja és eddig, elég volt egy újra riasztózás. Most viszont nem. A vészvillogóra is csak egyet kattant, de elég volt hogy megtaláljam a csatlakozót.

Valószínű a riasztóban lévő index villogtató relé a végét járja...
Kösz! Megkeresem, bár fogalmam sincs hol kezdjem.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5798 Dátum: 2011.04.20 20:05:32 »

Elől kerékdőlést nem lehet állítani a Carinán, csak összetartást!
Ez érdekes, Szamarán is lehet. Megnézem a könyvben, mert úgy emlékszem, Carinán még hátul is lehet kerékdőlést állítani(!).

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5799 Dátum: 2011.04.20 20:59:21 »
Én most cseréltem ki mind a két hátsó lengőkarszilentet, talpas gömbcsuklót, stabi karokat, és a kormányom 1 fokkal elment a középponttól. Ötlet?
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5800 Dátum: 2011.04.20 21:25:50 »
Én most cseréltem ki mind a két hátsó lengőkarszilentet, talpas gömbcsuklót, stabi karokat, és a kormányom 1 fokkal elment a középponttól. Ötlet?

Hátul melyik a talpas gömbcsukló?
Elképzelhető, hogy ennyit tesz az új alkatrész más behelyezési pontja, sok apró sokra megy.
Állittass futóművet esetleg.

facskojozsef

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5801 Dátum: 2011.04.21 12:09:32 »
Sziasztok!Nekem egy 1997-es 2.0 turbodiesel kombi Carina E-m van. Van egy hibám amit egy szerelő sem tud megmondani hogy mi lehet.
A hiba: gyorsításkor és csak akkor 80- 90 km/h környékén az egész autó beremeg, elindul egy vibráció és megremegteti az egész autót. Amit eddig vizsgáltak és tökéletesnek bizonyult: gumik /újak, michelinek/, centírozás, kormánymű, futómű. Valakinek valami ötlet?
Amúgy imádom az autót!

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5802 Dátum: 2011.04.21 17:04:02 »
Sziasztok!Nekem egy 1997-es 2.0 turbodiesel kombi Carina E-m van. Van egy hibám amit egy szerelő sem tud megmondani hogy mi lehet.
A hiba: gyorsításkor és csak akkor 80- 90 km/h környékén az egész autó beremeg, elindul egy vibráció és megremegteti az egész autót. Amit eddig vizsgáltak és tökéletesnek bizonyult: gumik /újak, michelinek/, centírozás, kormánymű, futómű. Valakinek valami ötlet?
Amúgy imádom az autót!
Csak a sebességhez köthető, fordulatszámhoz nem? Tehát egyel kisebb fokozatban is 80-90-nél kezdődik a remegés?

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5803 Dátum: 2011.04.21 19:57:05 »
Én most cseréltem ki mind a két hátsó lengőkarszilentet, talpas gömbcsuklót, stabi karokat, és a kormányom 1 fokkal elment a középponttól. Ötlet?

Hátul melyik a talpas gömbcsukló?
Elképzelhető, hogy ennyit tesz az új alkatrész más behelyezési pontja, sok apró sokra megy.
Állittass futóművet esetleg.
Első lengőkar hátsó szilent :clown:
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5804 Dátum: 2011.04.21 20:09:04 »
Én most cseréltem ki mind a két hátsó lengőkarszilentet, talpas gömbcsuklót, stabi karokat, és a kormányom 1 fokkal elment a középponttól. Ötlet?

Hátul melyik a talpas gömbcsukló?
Elképzelhető, hogy ennyit tesz az új alkatrész más behelyezési pontja, sok apró sokra megy.
Állittass futóművet esetleg.
Első lengőkar hátsó szilent :clown:

Hátsó szilentet én is most dobtam ki, neked is volt hozzá ilyen központosító hüvely? Én betettem.
Ha ennyi mindent cseréltél elöl simán összeadódhat ennyi különbség, nem pont oda kerül vissza a talpas, pár század itt pár század ott és kész is.
Nekem húz jobbra enyhén, ezért nem merem feltenni az új gumikat, szombaton állittatok a futóművön.