Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677692 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5640 Dátum: 2011.01.31 21:26:00 »
"Úgy látom nemcsak szétégett, mechanikai sérülése is van."
Én is azt hittem de kiprobáltam és nem érhetett hozzá semmihez.Ez konkrétan elolvadt.Láttam már elcsöppent rézsint(erösáramú elosztókat gyártunk 5000A-ig) :D

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5641 Dátum: 2011.01.31 22:34:53 »
Először azt írtam, hogy a 3-as szegmens nem stimmel, de a képet sokáig nézve már nem voltam benne biztos, ezért javítottam magam!
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.31 22:59:02 írta dgh »
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5642 Dátum: 2011.02.01 09:38:08 »
Üdv!
chefbacsi:
Hát ez elég durva, és még ezzel is ment...arra tippeltem volna, hogy belevert a pólusokba és utána égett szét, dehát ezek szerint nem az volt...bár ami a képen látszik, mintha vissza lenne görbülve a rotor végén a pólus, hát ha az leolvadástól van, az nagyon kemény...Valami jobb minőségűre cserélném le, remélhetőleg az bírja, bár a gyertyakábelek szvsz jók, nem tudom, mi engedhetne akkora áramot, hogy így szétéghessen...gyertyakábelek korlátoznak az értékek alapján, hát nem tudom, nagyon "érdekes"...
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 09:58:55 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5643 Dátum: 2011.02.01 09:53:54 »
Üdv!
Nekem ugyan 4A-FE motor van, de egy lehetőség eszembe jutott:
úgy tudom, hogy az alapjáratot a motorvezérlő elektronika állítja. Ennek ellenére a fojtószelepállás-visszajelző jeladónál láttam állítási lehetőséget, vagyis ha ez mondjuk eltérő értéket jelez vissza a valóstól, el tudom képzelni, hogy az beleszól az elektronikának, amikor beállítja az alapjáratot. Az meg főleg, ha a jeladó mondjuk kontakthibás. De állítgatás előtt mindenképpen meg kell jelölni a jelenlegi helyzetet egyértelműen, ha nem ez csinálta, akkor ugyanoda vissza lehessen állítani.
De lehet, hogy tényleg csak csal a mutatód  ;)

Véletlenül nem az alapjárati motorra gondoltál, hogy ott van állítási lehetőség?
Alapjárati motorra? :?:

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5644 Dátum: 2011.02.01 12:48:49 »
Üdv.vd1234.először elolvadt és utánna ért bele. mert ha rögtön bele ért akkor letört volna.szerintem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5645 Dátum: 2011.02.01 14:49:33 »
chefbacsi:
Üdv!
Azért az újnál szerintem csak pörgesd meg kicsit (akár be se induljon), és ellenőrizd, nem ver-e bele? Ezt a Bosch-rendszerűt úgyis csak le kell pattintani. Ha nem karistol bele, ennek jól kell működni szvsz. De ekkora feszültségnél ilyen nagy áram menjen, hogy ez megolvadjon, ez meglepő...Gyújtótrafó jó?
A boltban mit tudtál intézni? Egyébként én is meg kell nézzem lassan, mi van az enyémmel, az Denso, csavaros, csak most semmi kedvem fagyoskodni vele :no:
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 14:53:11 írta vd1234 »

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5646 Dátum: 2011.02.01 17:37:38 »
chefbacsi:
Üdv!
Azért az újnál szerintem csak pörgesd meg kicsit (akár be se induljon), és ellenőrizd, nem ver-e bele? Ezt a Bosch-rendszerűt úgyis csak le kell pattintani. Ha nem karistol bele, ennek jól kell működni szvsz. De ekkora feszültségnél ilyen nagy áram menjen, hogy ez megolvadjon, ez meglepő...Gyújtótrafó jó?
A boltban mit tudtál intézni? Egyébként én is meg kell nézzem lassan, mi van az enyémmel, az Denso, csavaros, csak most semmi kedvem fagyoskodni vele :no:

Szerintem, ha jól működik felesleges hozzá nyúlnod! Az egyik Carinánkban 240E km van aminek a nagy részét mi tettük bele és soha semmi gond nem volt vele, abban is Denso van...

zlk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5647 Dátum: 2011.02.01 20:35:53 »
Sziasztok!!
Van egy kis problémám a Kicsikémmel...4AFE motoros,1.6-os japán verzió,1995-ből.Benzin-gáz üzemű és gázüzemnél iszonyatosan elkezdett puffogni,visszalőtt a szívórészbe.Először csak ritkán,indításnál,aztán már menetben is,főleg meleg motornál.Azt hittem gáz probléma,átváltottam benzinre és úgy jártam..aztán elkezdett puffogni egy hét után benzinen is,(gázzal eddigre használhatatlan lett),míg a végén nem tudtam beindítani reggel.Azt hittem jelado,vettem egy komplett osztófej részt,kicseréltem,de nem lett jó..igaz,benzinen megy ,de gázon ugyanúgy puffog(csak ritkábban) .Elosztó fedelet nem cseréltem még,de nem láttam rajta semmi hibát.a gyertyákban sincs túl sok (NGK).már az injektorokat is kiszedtem,gondolván becsöpög valamelyik,de rendben vannak...ha van valami ötletetetek ,örömmel venném ..előre is köszi .. :helpsmilie:

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5648 Dátum: 2011.02.01 20:49:56 »
Szép estét!
Lenni nagy probléma. Nemrég kicserélték a kuplungot (tárcsa, szerkezet, csapágy), de azóta rázza a talpamat a pedál, váltás után. Álló helyzetben nem, csak menet közben, amikor engedem fel. Kicsit idegesít  :eek:, mert valaki azt mondta, hogy a rossz kuplungtárcsa tönkre teheti a sebváltó csapágyat. De a tárcsa széthullása előtt nem éresztem csak amikor elhoztam a szerelőtől. A váltóolajat kicserélték. Lehet, hogy a hideg miatt csinálja? Mert valamikor nem annyira zavaró. Hétvégén jön a plussz és kíváncsi leszek rá. Nem szívesen vinném újra szerelőhöz.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 21:03:07 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

zlk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5649 Dátum: 2011.02.01 21:14:03 »
Szép estét!
Lenni nagy probléma. Nemrég kicserélték a kuplungot (tárcsa, szerkezet, csapágy), de azóta rázza a talpamat a pedál, váltás után. Álló helyzetben nem, csak menet közben, amikor engedem fel. Kicsit idegesít  :eek:, mert valaki azt mondta, hogy a rossz kuplungtárcsa tönkre teheti a sebváltó csapágyat. De a tárcsa széthullása előtt nem éresztem csak amikor elhoztam a szerelőtől. A váltóolajat kicserélték. Lehet, hogy a hideg miatt csinálja? Mert valamikor nem annyira zavaró. Hétvégén jön a plussz és kíváncsi leszek rá. Nem szívesen vinném újra szerelőhöz.
HELLO! 
Hát az egyik barátomnak nemrég cseréltek kuplungot az Avensisben egy Toyota szervízben és harmadszorra sikerült bele olyan alkatrészt tenni ,amitől megjavult...neki a csapágy morgott állandóan ..pedig a jobbik fajta szettet rakták be neki ..mert ezt kérte..igaz,megcsinálták neki garanciába...lehet,hogy nálad is anyaghiba?? vidd vissza,míg lehet ..

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5650 Dátum: 2011.02.01 21:50:48 »
HELLO!  
Hát az egyik barátomnak nemrég cseréltek kuplungot az Avensisben egy Toyota szervízben és harmadszorra sikerült bele olyan alkatrészt tenni ,amitől megjavult...neki a csapágy morgott állandóan ..pedig a jobbik fajta szettet rakták be neki ..mert ezt kérte..igaz,megcsinálták neki garanciába...lehet,hogy nálad is anyaghiba?? vidd vissza,míg lehet ..
Kösz a gyors választ! A csapágyra nem is gondoltam. De ha üresben van ill. nem halad az autó nem is remeg. Vagy akkor nem forog a csapágy? Hogy működik ez az egész.
Valamint az a kérdés, hogy ez csak egy "szépséghiba"vagy komoly következménye is lehet?
A következő is Toyota lesz.

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5651 Dátum: 2011.02.02 08:38:32 »
Helló mindenki. voltam a bárdinál simán kicserélték a rotort.a nagyfönök bízonygatta hogy nem az alkatrész a selejt hanem a vezérmütengelyem görbe és azért ért bele és ment tönkre...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5652 Dátum: 2011.02.02 14:27:15 »
HELLO!  
Hát az egyik barátomnak nemrég cseréltek kuplungot az Avensisben egy Toyota szervízben és harmadszorra sikerült bele olyan alkatrészt tenni ,amitől megjavult...neki a csapágy morgott állandóan ..pedig a jobbik fajta szettet rakták be neki ..mert ezt kérte..igaz,megcsinálták neki garanciába...lehet,hogy nálad is anyaghiba?? vidd vissza,míg lehet ..
Kösz a gyors választ! A csapágyra nem is gondoltam. De ha üresben van ill. nem halad az autó nem is remeg. Vagy akkor nem forog a csapágy? Hogy működik ez az egész.
Valamint az a kérdés, hogy ez csak egy "szépséghiba"vagy komoly következménye is lehet?

Nem tuti, de anno leirtad talán... lusta vok most olvasni.
Lendkerék fel lett szabályozva? Ha egyenetlenül kopott, kicsit égett, akkor is rázhat.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5653 Dátum: 2011.02.02 17:08:59 »
Helló mindenki. voltam a bárdinál simán kicserélték a rotort.a nagyfönök bízonygatta hogy nem az alkatrész a selejt hanem a vezérmütengelyem görbe és azért ért bele és ment tönkre...

Örülök, h kicserélték. Szóval pont, hogy rövid volt a rotor és nem hosszú. Nagyobb hézag esetén nagyobb az ív és több a hő. Lásd szegénykeverékes gyetyahézag: 1,3 mm nem 0,8. pont ezért.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5654 Dátum: 2011.02.02 17:11:16 »
Mégsgyszer: Tudja-e valaki, hog a jobb oldali féltengely kihajtásnál a váltóban, milyen szimering van? méret, típus...?
Prius 2 - a mosolygós autó.