Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679790 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5025 Dátum: 2010.07.09 08:15:38 »
Mindha a saját hibámat hallanám! Keresd vissza a hozzászólásaimat.
Injectort kell cserélned. Persze bontottat vegyél mert az új nagyon drága.

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5026 Dátum: 2010.07.09 08:21:31 »
Nekem volt amikor teljesen le is állt az egyik henger, ekkor lehúztam az injector csatikat (járó motornál) egyenként, és ki is derült melyik okozta a galibát.
De szerintem félig rossz injektornál is rá lehet jönni így.
Ja és szerintem cserélj üzemanyag szűrőt is, hátha az engedett át dzsuvát öregedés miatt.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5027 Dátum: 2010.07.09 08:26:06 »
Nekem volt amikor teljesen le is állt az egyik henger, ekkor lehúztam az injector csatikat (járó motornál) egyenként, és ki is derült melyik okozta a galibát.
De szerintem félig rossz injektornál is rá lehet jönni így.
Ja és szerintem cserélj üzemanyag szűrőt is, hátha az engedett át dzsuvát öregedés miatt.

Köszi ata! Szűrőt nem régen cseréltem, az nemigen lehet ludas a dologban.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5028 Dátum: 2010.07.09 08:32:09 »
Csak a saját tapasztalataimra alapoztam.
Az én Carinám egyébként nem szegény-keverékes. (116LE)
Sárga injectorok vannak benne és azt hallottam ezek nem valami jók. (BOSCH-fos)

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5029 Dátum: 2010.07.09 08:45:02 »
Típikus injektor hiba nekem is akkor volt gond vele amikor bemelegedet.
Ha kék injectorod van akkor asszem a Késmárk u.-i Toyota bontóba 5e-ért adnak egyet. És adnak hozzá gari papírt (7 nap) ha nem lenne jó.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5030 Dátum: 2010.07.09 09:16:03 »
Típikus injektor hiba nekem is akkor volt gond vele amikor bemelegedett.
Ha kék injectorod van akkor asszem a Késmárk u.-i Toyota bontóba 5e-ért adnak egyet. És adnak hozzá gari papírt (7 nap) ha nem lenne jó.

Igen, az enyémben kék injektorok vannak. Pont tegnap jártam a Késmárk utcai bontóban, amikor gyújtáskábelt kerestem. Ha tudtam volna, hogy nem is az kell nekem... Itt is érdeklődöm a rozsréti bontóban, hátha szerencsém lesz.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5031 Dátum: 2010.07.09 12:01:40 »
Típikus injektor hiba nekem is akkor volt gond vele amikor bemelegedett.
Ha kék injectorod van akkor asszem a Késmárk u.-i Toyota bontóba 5e-ért adnak egyet. És adnak hozzá gari papírt (7 nap) ha nem lenne jó.
Igen, az enyémben kék injektorok vannak. Pont tegnap jártam a Késmárk utcai bontóban, amikor gyújtáskábelt kerestem. Ha tudtam volna, hogy nem is az kell nekem... Itt is érdeklődöm a rozsréti bontóban, hátha szerencsém lesz.
Update: Sajna itt helyben nincs injektor, a Késmárk utcán viszont van, de már nem 5, hanem 10 eFt/db áron. :wacko:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5032 Dátum: 2010.07.10 08:58:09 »
Genyák nekem azt mondták ha kék kellene lenne 5e-ért de nekem sárga kellett és abból csak 1 volt (10e-ért) mert azt szokták keresni(az szokott elromlani). Nézz szét máshol pl. Szentendrei bontó.
Ott is 5e-et mondtak nekem a sárgára.

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5033 Dátum: 2010.07.10 19:46:05 »
Nekem sajnos most ment tönkre egyik pillanatról a másikra a kormányművem, szétment benne az összes tömítés, és ott is folyt az olaj belőle, ahol még lyuk se volt... Előtte nem volt semmi jele, csak arra lettem figyelmes, hogy egyszer csak olyan hangja lett a kocsinak, mintha köszörülnének benne, erőlködik, és a kormány meg picit ráz, ha kis sebességnél akartam forgatni  :wacko:, egyből vittem is a szervizbe. Sajnos nem annyira olcsó műtét, szereléssel kb 60 ropi lesz, de remélem nagyobb baja nincsen. Meg azt is remélem, hogy nálad nem ez a baj, inkább azért is meséltem el, mert azt szeretném kérdezni, hogy más már találkozott-e hasonló hibával, a kormánymű másnak már ment-e tönkre, főleg ilyen pillanatok alatt? Itt a fórumot olvasva még nem láttam ,hogy bárki írta volna ezt, ezért arra gyanakszok, hogy még a kb, 1,5 évvel előtti balesetem közre játszhatott benne, amikor hátulról belém jöttek, és nekitoltak az előttem lévőnek, igaz akkor karosszérián kívül más hibát nem észleltem, de lehet most jött csak elő!?
Szia!
A válasszal megkésve, de az élet ilyen. Nekem 2 napja igazolódott be a kormánymű hibája... 60 E csak a felujítás+munkadíj.  :no: + futómű állítás  :cry: Nekem sajna a nyest szétrágta a védőharmonikát és kitudja, hogy meddig ázott a koszlében. gondolom ez hozzájárult az öregedéshez, hibához. efféle hibáról carinánál még nem hallottam.
üdv
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5034 Dátum: 2010.07.11 03:19:42 »
Sziasztok, az mennyire tekinthető normálisnak, hogy 150-es tempónál a tegnapi kb. 35 fok melegben felforrt a hűtővíz? Azért kérdezem, hogy mennyek-e mihamarabb vele szervízbe átnézetni, vagy valószínűleg elég lesz, ha máskor elkerülöm az ekkora igénybevételt ilyen melegben. A hűtő 2 éve volt cserélve, a vízpumpa pedig 1 éve. Mi lehet még az ok?

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5035 Dátum: 2010.07.11 10:20:57 »
Sziasztok, az mennyire tekinthető normálisnak, hogy 150-es tempónál a tegnapi kb. 35 fok melegben felforrt a hűtővíz? Azért kérdezem, hogy mennyek-e mihamarabb vele szervízbe átnézetni, vagy valószínűleg elég lesz, ha máskor elkerülöm az ekkora igénybevételt ilyen melegben. A hűtő 2 éve volt cserélve, a vízpumpa pedig 1 éve. Mi lehet még az ok?
nagyon nem kene hogy felforrjon 150-nel. talan termosztat, esetleg lelevegosodott a rendszer.
Lehettem volna halasz ...

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5036 Dátum: 2010.07.11 13:08:25 »
Sziasztok, az mennyire tekinthető normálisnak, hogy 150-es tempónál a tegnapi kb. 35 fok melegben felforrt a hűtővíz? Azért kérdezem, hogy mennyek-e mihamarabb vele szervízbe átnézetni, vagy valószínűleg elég lesz, ha máskor elkerülöm az ekkora igénybevételt ilyen melegben. A hűtő 2 éve volt cserélve, a vízpumpa pedig 1 éve. Mi lehet még az ok?
nagyon nem kene hogy felforrjon 150-nel. talan termosztat, esetleg lelevegosodott a rendszer.

Most hogy mondod esélyes a termosztát, mivel mostanában tapasztaltam azt is, hogy miután felmelegedett a motor gyakran egészen rángatásig leengedi az alapjáratot. Ez is a termosztátra tereli a gyanút, ugye?

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5037 Dátum: 2010.07.11 19:47:43 »
Ez a problémám nekem is megvan. Én most probálok a jövő héten fékbetétet cserélni, ha melóm engedi.
Még egyelőre nem tudom milyen betétet kap.

Következő problémám van mostanában: az első fékek nem engedik el rendesen a tárcsát, ha nem nyomom a pedált. Ha pl. csak araszolgatok, olyan mintha kicsit be lenne húzva a kézifék (de nincs), a kocsi nem gurul, hanem megáll.
Egy szerelő azt mondta, a fékdugattyú nem megy vissza a helyére, és picit rajtamarad a betét a tárcsán.

Valakinek volt már hasonló gondja? Megoldás mi lehet?

Köszönöm előre a segítséget,
cere

Józsi vagyok :-)

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5038 Dátum: 2010.07.11 19:52:54 »
Szia!

Enyimében 423.000 lesz jövő hétvégén és én csak szimeringet cseréltettem a váltónál a féltengelyen.
Ebbe benne volt a márkaszervíz  okos kis féltengelygumiharang cseréje is, amit sikeresen elrontottak a féltengely kihúzásával, ezért kellett szimeringet cseréltetnem. Mondjuk besegített egy baleset is, onnantól kezdve dőlt az olajam is... :(
1.000 Ft körül van a szim,ering anno annyiért találtam, nekem maszekba 7.000-be fájt a csere.
Remélem tudtam segíteni valamit.

Sziasztok, segitsegetekre lenne szuksegem.
1993-as 1.6 16V 4A-FE Carina E autonk ora szerint 330e km-nel van, de gyanitom, hogy inkabb 430 lesz, mivel anno Weltauto-nal vettuk. Napi ingazasra hasznaljuk, havi 4e km-t teszunk bele. Eddig aprobb gondok voltak vele, de most a bal elso belso feltengely es valto talalkozasanal szivarog az olaj, illetve lotyog is az egesz feltengely, indulasnal es bizonyos esetekben ezt koppano hang kiseri, ugy nezem a feltengelyt a valtohazban tarto csapagy es a szimering megadta magat.
Kerdesem annyi, hogy a 2 megoldas kozul melyiket valasszam, illetve kinek volt hasonlo problemaja es hogyan oldotta meg?
1. Erdemes szetkapatni az egeszet es kicserelni a csapagyat\szimeringet es aztan vissza az egesz?
2. Bontott valtot szerezni es aztan kompletten cserelni?

Melyik esszerubb\olcsobb\gyorsabb valasztas? Meddig mehetek meg vele? Kibir meg par ezer km-t, vagy inkabb tegyem le most?

Segitsegeteket elore is koszonom!
Józsi vagyok :-)

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5039 Dátum: 2010.07.12 22:11:08 »
Sziasztok Cartársak!
A szegénykeverékes Carinám 4A-FE motorja meglepő dolgokat kezd művelni -kizárólag csak üzemmeleg állapotban- néha elhagyja az ereje, hidegen még jól megy, de ahogy bemelegszik elkezdi a cirkuszt. Ezt megteszi állandó fordulaton és gyorsítás közben is. Időnként nem, vagy csak részben megy az egyik henger, olyankor hörög a motor, aztán gondol egyet és megy rendesen tovább, aztán kezdi elölről megint. Mivel éppen Pestre menet közben jelentkezett a hiba, ezért egy benzinkútnál töltöttem bele egy doboz STP injektor tisztító löttyöt, de nem segített, ezért Pesten beugrottam a Toyota Superhez. Ott azt javasolták, hogy cseréljem ki a gyertyákat, meg is tettem, de a hiba maradt. Utána azt tanácsolták, hogy cseréljem ki a gyújtókábeleket, mert akkor más oka már nem lehet a hibának. Raktáron nem volt kábelük, ezért bontóban vettem kábelszettet, sajnos eredménytelenül, mert a hiba továbbra is fennáll. Az ECU memóriát kivillogtattam, semmi tárolt hiba, de nem is jelzett ilyet a sárga lámpa. Kitakarítottam az elosztófejet, bár makulátlan tiszta volt, repedés nem látható rajta, a hiba mégis fennáll. A régi és az új kábelszett ellenállását kimértem, közel azonos, 7 kOhm körüli az értékük. A szerelőm -aki nagyon elfoglalt, nem ér rá velem foglalkozni- ezek után a gyújtótrafóra gyanakszik, az injektor hibát kizártnak tartja, de egyúttal azt is mondta, a kábel kimérése nem jelent semmit, mert terhelés nélkül nem lesz valós a mért érték. Szerintetek mi lehet a gubanc oka? Találkoztatok már hasonló hibával? Köszi előre is a segítséget!  :helpsmilie:
Üdv: FLInt


Szia!
Tavaly nyáron megszivatott a kislány rendessen az injektor hibával.Cseréltem akkor gyujtás elosztót,rotort,gyujtó kábelt, sőt az injektor csatakozót is mert fellazult a csatlakozása,de az is csak egy rövid időre vált be.
A megoldás az injektor cserélye lett (bontottra).Eltört benne a kivezetésnél a tekercs és melegen szinte sosem működött.Azóta nincs vele baj.