Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678889 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5010 Dátum: 2010.06.25 19:37:51 »
Sziasztok!Két hét múlva nyaralni megyek a Carinával Horvátországba így kissé aggódom.Pár napja búgó hangot hallok a futómű felől ami a sebesség fokozásával egyre hangosabb.Lehet,hogy kerékcsapágy?Vagy csak a gumi adhatja a hangot,mert azt két hete cseréltem le elöl műszakira.Hogyan lehet egyértelműen megállapítani,hogy a kerékcsapágy rossz?Valaki már cserélt esetleg kerékcsapágyat?Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5011 Dátum: 2010.06.25 21:59:41 »
Sziasztok!Két hét múlva nyaralni megyek a Carinával Horvátországba így kissé aggódom.Pár napja búgó hangot hallok a futómű felől ami a sebesség fokozásával egyre hangosabb.Lehet,hogy kerékcsapágy?Vagy csak a gumi adhatja a hangot,mert azt két hete cseréltem le elöl műszakira.Hogyan lehet egyértelműen megállapítani,hogy a kerékcsapágy rossz?Valaki már cserélt esetleg kerékcsapágyat?Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
Több mint valoszinü h. a gumik csapják a zajt. A kopott csapágy hamarabb csak nagyobb kanyarokban aja a jellegzetes búgó hangot, és pártiz kilóméter után felmelegszik. :)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

ragress

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5012 Dátum: 2010.06.27 15:58:21 »
Van egy nem igazán kicsinek mondható problémám, és örülnék ha segítenétek mi lehet a gond.
93- as 1.6- os carina e- ről van szó

1. dadog a motor, Nagy gázadásnál durrog a kipufogó (talán kompresszió, vagy gyujtás?)
2. az alapjárat néhány indításnál, 1300- as fordulat körül mozog, hol pedig 700-800.
3. a hűtőventilátor folyamatosan pörög, már megnézettem 3 helyen és nem tudnak vele mit kezdeni, de van egy barátok akinek 94- es carinája van és neki ugyan ez a problémája
4. az vétel óta, KB 2 hét alatt 450 km- en egy teli tankot fogyasztott ami barátok közt is nagyon sok

Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
Úgy fest hogy nagyon nem stimmel a motor keverékképzése, és/vagy a gyújtása. A Trotter által ajánlott gyertyacserén & elosztó-revízión kívül meg kéne pucolni a fojtószelepet és környékét. Ha ezek az egyszerű dolgok nem segítenek, akkor minden bizonnyal egy vagy több jeladóval, szondával (lambda) is gond lehet.

Köszönöm a segítséget, megvan a probléma forrása! :hug: :clap:

A Dadogást, túlfogyasztást a gyújtótrafó hibája okozta, mióta kicseréltük a kocsi szinte tökéletesen fogyaszt, a dadogás megszűnt. Talán a lambdaszonda egy kicsit gyengének mutatkozik, de nem vészes. Ez is hamarosan cserére kerül. A jeladók jók, és ráfejelt a hűtőventilátor folyamatos működése (zárlat) ugyanis gyújtásnál, hideg motornál is forgott (és nem állt le) ez sem tett jól a kompressziónak.
Toyota Carina e 1.6 xli 1993

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5013 Dátum: 2010.06.27 16:11:17 »
nem hinnem hogy a hutoventi okoz ilyen problemat ha hideg motornal is mukodik. nalam is beragad a rele viszonylag surun, ami telen is elofordult mar. megis ugyanugy indul a motor.
Lehettem volna halasz ...

ragress

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5014 Dátum: 2010.06.27 16:27:38 »
nem hinnem hogy a hutoventi okoz ilyen problemat ha hideg motornal is mukodik. nalam is beragad a rele viszonylag surun, ami telen is elofordult mar. megis ugyanugy indul a motor.

Nekem a szerelő mondta, hogy ezt okozhatja a ventilátor. De van egy barátom akinek ugyan így viselkedett, mint az enyém, és neki sem volt ilyen problémája. Viszont a zárlat meg lett szüntetve, és az mért lehet hogy neki 2-3x volt cserélve és fél évet bírtak a gyári relék? (átlagban). Ennyire nem jók? Típushiba?
Toyota Carina e 1.6 xli 1993

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5015 Dátum: 2010.06.27 20:19:00 »
nem hinnem hogy a hutoventi okoz ilyen problemat ha hideg motornal is mukodik. nalam is beragad a rele viszonylag surun, ami telen is elofordult mar. megis ugyanugy indul a motor.

Nekem a szerelő mondta, hogy ezt okozhatja a ventilátor. De van egy barátom akinek ugyan így viselkedett, mint az enyém, és neki sem volt ilyen problémája. Viszont a zárlat meg lett szüntetve, és az mért lehet hogy neki 2-3x volt cserélve és fél évet bírtak a gyári relék? (átlagban). Ennyire nem jók? Típushiba?
nem tudok rola. en a csere elott egy wd40 terapiarat alkalmazok .... majd ....  annyira azert nem zavar. 8]
Lehettem volna halasz ...

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5016 Dátum: 2010.06.27 23:43:31 »
Sziasztok!

Az első indexbúrák tömítettségével szokott probléma lenni?
Azt vettem észre, először csak hogy autómosás után most pedig már esőben is, hogy párásodnak az indexbúrák  :ph34r:
Eddig nem volt ilyen problémám most viszont úgy nézz ki, hogy vmit kell vele kezdenem.
Mit lehet tenni ill. mi lehet a probléma oka???
Gondolom az nem nyugtat meg, hogy nálam 2-3 cm víz is állt néha az indexbe...cseréltem őket, azt most OK.
5.000-ből megúsztam Zé Balázsnál a két indexet.
Józsi vagyok :-)

szibert

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5017 Dátum: 2010.06.29 21:40:06 »
  Sziasztok.

 Azzal a kérdéssel fordulnák a klub tagokhoz,  1994.12 ik havi Carinámnál olyan hiba jelentkezett, egyik percről a másikra, hogy  a kormány tekerésnél meg-meg szorul, akadozik. Új vagyok még itt ha tudtok segíteni az jó lenne. Válaszokat előre is köszönöm.

Astir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5018 Dátum: 2010.06.30 07:57:11 »
Nekem sajnos most ment tönkre egyik pillanatról a másikra a kormányművem, szétment benne az összes tömítés, és ott is folyt az olaj belőle, ahol még lyuk se volt... Előtte nem volt semmi jele, csak arra lettem figyelmes, hogy egyszer csak olyan hangja lett a kocsinak, mintha köszörülnének benne, erőlködik, és a kormány meg picit ráz, ha kis sebességnél akartam forgatni  :wacko:, egyből vittem is a szervizbe. Sajnos nem annyira olcsó műtét, szereléssel kb 60 ropi lesz, de remélem nagyobb baja nincsen. Meg azt is remélem, hogy nálad nem ez a baj, inkább azért is meséltem el, mert azt szeretném kérdezni, hogy más már találkozott-e hasonló hibával, a kormánymű másnak már ment-e tönkre, főleg ilyen pillanatok alatt? Itt a fórumot olvasva még nem láttam ,hogy bárki írta volna ezt, ezért arra gyanakszok, hogy még a kb, 1,5 évvel előtti balesetem közre játszhatott benne, amikor hátulról belém jöttek, és nekitoltak az előttem lévőnek, igaz akkor karosszérián kívül más hibát nem észleltem, de lehet most jött csak elő!?

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5019 Dátum: 2010.06.30 19:58:32 »
  Sziasztok.

 Azzal a kérdéssel fordulnák a klub tagokhoz,  1994.12 ik havi Carinámnál olyan hiba jelentkezett, egyik percről a másikra, hogy  a kormány tekerésnél meg-meg szorul, akadozik. Új vagyok még itt ha tudtok segíteni az jó lenne. Válaszokat előre is köszönöm.
Nekem volt már ilyen problémám, könnyen orvosolható a hiba. A kormánytengely kardáncsuklójára WD40 és minden rendben lesz, a főfékhenger alatt találod.
mesti

szibert

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5020 Dátum: 2010.07.02 08:56:59 »
  Köszi a hozzászólást meg a segítséget. Remélem tényleg nem kormánymű, mert az igen igen drága buli.

szibert

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5021 Dátum: 2010.07.03 07:02:36 »
      Hello
 Köszi Mesti bejött a WD40 megoldódott a baj. :clap:

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5022 Dátum: 2010.07.04 07:48:50 »
Következő problémám van mostanában: az első fékek nem engedik el rendesen a tárcsát, ha nem nyomom a pedált. Ha pl. csak araszolgatok, olyan mintha kicsit be lenne húzva a kézifék (de nincs), a kocsi nem gurul, hanem megáll.
Egy szerelő azt mondta, a fékdugattyú nem megy vissza a helyére, és picit rajtamarad a betét a tárcsán.

Valakinek volt már hasonló gondja? Megoldás mi lehet?

Köszönöm előre a segítséget,
cere

szilcsifiu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5023 Dátum: 2010.07.04 08:58:12 »
Sziasztok, segitsegetekre lenne szuksegem.
1993-as 1.6 16V 4A-FE Carina E autonk ora szerint 330e km-nel van, de gyanitom, hogy inkabb 430 lesz, mivel anno Weltauto-nal vettuk. Napi ingazasra hasznaljuk, havi 4e km-t teszunk bele. Eddig aprobb gondok voltak vele, de most a bal elso belso feltengely es valto talalkozasanal szivarog az olaj, illetve lotyog is az egesz feltengely, indulasnal es bizonyos esetekben ezt koppano hang kiseri, ugy nezem a feltengelyt a valtohazban tarto csapagy es a szimering megadta magat.
Kerdesem annyi, hogy a 2 megoldas kozul melyiket valasszam, illetve kinek volt hasonlo problemaja es hogyan oldotta meg?
1. Erdemes szetkapatni az egeszet es kicserelni a csapagyat\szimeringet es aztan vissza az egesz?
2. Bontott valtot szerezni es aztan kompletten cserelni?

Melyik esszerubb\olcsobb\gyorsabb valasztas? Meddig mehetek meg vele? Kibir meg par ezer km-t, vagy inkabb tegyem le most?

Segitsegeteket elore is koszonom!

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5024 Dátum: 2010.07.08 21:36:54 »
Sziasztok Cartársak!
A szegénykeverékes Carinám 4A-FE motorja meglepő dolgokat kezd művelni -kizárólag csak üzemmeleg állapotban- néha elhagyja az ereje, hidegen még jól megy, de ahogy bemelegszik elkezdi a cirkuszt. Ezt megteszi állandó fordulaton és gyorsítás közben is. Időnként nem, vagy csak részben megy az egyik henger, olyankor hörög a motor, aztán gondol egyet és megy rendesen tovább, aztán kezdi elölről megint. Mivel éppen Pestre menet közben jelentkezett a hiba, ezért egy benzinkútnál töltöttem bele egy doboz STP injektor tisztító löttyöt, de nem segített, ezért Pesten beugrottam a Toyota Superhez. Ott azt javasolták, hogy cseréljem ki a gyertyákat, meg is tettem, de a hiba maradt. Utána azt tanácsolták, hogy cseréljem ki a gyújtókábeleket, mert akkor más oka már nem lehet a hibának. Raktáron nem volt kábelük, ezért bontóban vettem kábelszettet, sajnos eredménytelenül, mert a hiba továbbra is fennáll. Az ECU memóriát kivillogtattam, semmi tárolt hiba, de nem is jelzett ilyet a sárga lámpa. Kitakarítottam az elosztófejet, bár makulátlan tiszta volt, repedés nem látható rajta, a hiba mégis fennáll. A régi és az új kábelszett ellenállását kimértem, közel azonos, 7 kOhm körüli az értékük. A szerelőm -aki nagyon elfoglalt, nem ér rá velem foglalkozni- ezek után a gyújtótrafóra gyanakszik, az injektor hibát kizártnak tartja, de egyúttal azt is mondta, a kábel kimérése nem jelent semmit, mert terhelés nélkül nem lesz valós a mért érték. Szerintetek mi lehet a gubanc oka? Találkoztatok már hasonló hibával? Köszi előre is a segítséget!  :helpsmilie:
Üdv: FLInt
Toyotáról csak jót vagy semmit...