Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677575 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4410 Dátum: 2009.09.15 11:24:38 »
A jobb oldali féltengely belső csuklója haldoklik. Csere vagy érdemes felújítással próbálkozni?
Ha csak csuklóhiba, akkor felújítás. Pénztárcabarát és tökéletes megoldás.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4411 Dátum: 2009.09.15 21:41:42 »
A jobb oldali féltengely belső csuklója haldoklik. Csere vagy érdemes felújítással próbálkozni?
Ha csak csuklóhiba, akkor felújítás. Pénztárcabarát és tökéletes megoldás.

Oké. Akkor most már csak találnom kell egy helyet itt Debrecenben, ahol normálisan megcsinálják.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4412 Dátum: 2009.09.15 22:02:53 »
Ma megnéztem az izzítást...4 gyertyából ből egy sem működött!
Létezik ilyen  :eek: ? Hogy egy dízel anélkül induljon hidegen, hogy bármi izzítást kapna?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4413 Dátum: 2009.09.15 22:15:16 »
Ma megnéztem az izzítást...4 gyertyából ből egy sem működött!
Létezik ilyen  :eek: ? Hogy egy dízel anélkül induljon hidegen, hogy bármi izzítást kapna?
Abszolúte, főleg a közvetlen befecsisek simán indulnak, dízelguru haver -10 fokig nem is használta az izzítást, soha...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4414 Dátum: 2009.09.15 22:36:10 »
Azt tudom, de ez nem közvetlen befecsis...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4415 Dátum: 2009.09.15 22:39:42 »
Azt tudom, de ez nem közvetlen befecsis...
Előkamrásak is egy idő után beindulnak... muszály nekik  :1eye:

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4416 Dátum: 2009.09.16 07:48:38 »
Ma megnéztem az izzítást...4 gyertyából ből egy sem működött!
Létezik ilyen  :eek: ? Hogy egy dízel anélkül induljon hidegen, hogy bármi izzítást kapna?

Letezhet, ugyanakkor roppant egeszsegtelen a motornak. Mondjuk foleg regebbi motoroknal lehetett eljatszani ezt, a kozvetlen befecskendezeses motoroknal mar "csalnak", mert a tobbsege eloizzit igy vagy ugy.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4417 Dátum: 2009.09.16 08:33:48 »
Ma megnéztem az izzítást...4 gyertyából ből egy sem működött!
Létezik ilyen  :eek: ? Hogy egy dízel anélkül induljon hidegen, hogy bármi izzítást kapna?

Letezhet, ugyanakkor roppant egeszsegtelen a motornak. Mondjuk foleg regebbi motoroknal lehetett eljatszani ezt, a kozvetlen befecskendezeses motoroknal mar "csalnak", mert a tobbsege eloizzit igy vagy ugy.
Ez igaz... ajtónyitás után izzít egyet sok sok német ...

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4418 Dátum: 2009.09.18 10:14:46 »
A Rekjuj indítási gondjaira írt hozzászólásom után egy kicsit elbizonytalanodtam.
Azóta többször kipróbáltam hogy hideg motornál izzítás nélkül azonnal indítóztam, és a motor mindig beindult 2-3 sec. alatt.
Viszont az indítózás alatt, és a motor beindulása után rövid ideig a gyertyák utóizzítanak.(alacsonyabb feszültséget kapnak a gyertyák)
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4419 Dátum: 2009.09.18 10:27:49 »
A Rekjuj indítási gondjaira írt hozzászólásom után egy kicsit elbizonytalanodtam.
Azóta többször kipróbáltam hogy hideg motornál izzítás nélkül azonnal indítóztam, és a motor mindig beindult 2-3 sec. alatt.
Viszont az indítózás alatt, és a motor beindulása után rövid ideig a gyertyák utóizzítanak.(alacsonyabb feszültséget kapnak a gyertyák)
Az utóizzítás teljesen normális folyamat, pláne az CR motoroknál. Télen, mínuszokban akár az indítást követő 1 percig is izzíthat, jóllehet egyre kisebb intenzitással. Legalábbis a dCi-kben, bizonyosan, de nem valószínű, hogy más CR-nél nem így van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4420 Dátum: 2009.09.22 15:39:46 »
Pár napja esős idő volt. Mivel nem volt hideg, a szélvédőre normál levegőt fújtam, tehát se légkondi se fűtés, aztán 2 mp alatt vastagon bepárásodott az egész. Ez normális fizikai jelenség, vagy valahol összeszed a szellőztető rendszerem nedvességet?

A másik kérdésem a szellőző levegő útja. Mert picit szétszedtem tisztogatni a fenti eset kapcsán és miután a ventilátorban még lódarazsat is találtam, felmerült a kérdés, h a pollenszűrő a ventilátor után van? és létezik, h a ventilátor előtt nincs semmi szűrő?
Üdv, Zoli
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4421 Dátum: 2009.09.22 15:53:56 »
Pár napja esős idő volt. Mivel nem volt hideg, a szélvédőre normál levegőt fújtam, tehát se légkondi se fűtés, aztán 2 mp alatt vastagon bepárásodott az egész. Ez normális fizikai jelenség, vagy valahol összeszed a szellőztető rendszerem nedvességet?

A másik kérdésem a szellőző levegő útja. Mert picit szétszedtem tisztogatni a fenti eset kapcsán és miután a ventilátorban még lódarazsat is találtam, felmerült a kérdés, h a pollenszűrő a ventilátor után van? és létezik, h a ventilátor előtt nincs semmi szűrő?
Üdv, Zoli

Esős időben nekem is hasonló a jelenség igazából csak klimával marad páramentes. Úgy gondolom mi vagyunk az oka, mármint hogy lélegzünk.  ;)
A ventillátor után van a pollenszürő. Ha jól tudom akkor csak a szélvédő előtt levő rács szab határt a bejutó darabkáknak. Nekem falevelekkel volt tele amikor szétszedtem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4422 Dátum: 2009.09.22 15:56:44 »
Pollenszűrős autóknál eléggé normális jelenség ez a fokozott párásodás nedves, esős időben. Gyakran tényleg csak klímázással oldható meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4423 Dátum: 2009.09.22 18:50:07 »
Pollenszűrős autóknál eléggé normális jelenség ez a fokozott párásodás nedves, esős időben. Gyakran tényleg csak klímázással oldható meg.

Ja, meg pollenszűrő cserével. :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4424 Dátum: 2009.09.22 21:52:08 »
Mondjuk úgy, hogy új/nemrég cserélt pollenszűrővel rossz a helyzet - régi pollenszűrővel pedig még rosszabb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )