Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679790 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4395 Dátum: 2009.09.07 21:29:51 »
Volt egy olyan problémája a kocsinak mikor megvettem, hogy a vezető felőli ablaktörlőkar beleért a motorháztetőbe felnyitáskor :censored:.
Fentebb állítottam, így nem ér bele, viszont szerintem így magasan áll. Másnak is így néz ki, illetve így áll az ablaktörlője?
Katt 1      Katt 2
 :helpsmilie:

A képeket linkké alakítottam, mert a nagy méret miatt csúnyán széthúzták az oldalt.  :flowers:
Szia ez érdekes nekem is beleér a bal lapát a motorháztetőbe és feljebb állítottuk de nem tökéletes. Olyan mindha lógna az egész szerkezet !
Ha van valakinek tapasztalata azt szívesen fogadnám!
Csak 1 5let: ki van kopva a tengely. Nézd meg ha kihajtod az ablaktörlő karokat, akkor oldalirányba mozgatva nem kotyognak?

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4396 Dátum: 2009.09.10 15:21:23 »
Volt egy olyan problémája a kocsinak mikor megvettem, hogy a vezető felőli ablaktörlőkar beleért a motorháztetőbe felnyitáskor :censored:.
Fentebb állítottam, így nem ér bele, viszont szerintem így magasan áll. Másnak is így néz ki, illetve így áll az ablaktörlője?
Katt 1      Katt 2
 :helpsmilie:

A képeket linkké alakítottam, mert a nagy méret miatt csúnyán széthúzták az oldalt.  :flowers:
Szia ez érdekes nekem is beleér a bal lapát a motorháztetőbe és feljebb állítottuk de nem tökéletes. Olyan mindha lógna az egész szerkezet !
Ha van valakinek tapasztalata azt szívesen fogadnám!

Nekem akkora hely van ott, hogy táncolni lehetne közte... Valami ott nem OK sztem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4397 Dátum: 2009.09.11 14:38:44 »
Jóbarátom '97-es Carináján is beleér felnyitáskor a motorháztető a bal ablaktörlőbe  ::) ... Szerintem is az lehet, amit Jency ír: ki van kopva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4398 Dátum: 2009.09.12 09:01:21 »
nalam alaphelyzetben az ablaktorlolapatok,  kb a szelvedo es muanyagkonzol talalkozasi vonalan fekszenek. nem ernek bele semmibe. hatha segit valamit ez az info ...
Lehettem volna halasz ...

Rekjuj

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4399 Dátum: 2009.09.12 20:56:29 »
Sziasztok!
Van egy elég aggasztó problémám egy 96-os carina e-vel, 2.0 turbo D! Az autó nem a sajátom, családi, vagyis fateré, de napi szinten használom! LEhet hogy volt már róla szó a fórumba, de elolvastam 50 oldalt, a szemem kifolyik  :eek: , ugy döntöttem inkább rákérdezek... :)
A probléma a következő: Reggeli első indításkor nagyon nehezen indul a kocsi, van mikor 5. vagy 6. indítózásra indul.Van mikor fehéres-szürkés füst jön belőle, de csak abban a pillanatban mikor elindul, menet közben semmi! az az érdekes hogy ez csak kb 8-10 óra állás után jelentkezik, ha elindul és leállítom utána már pöccre indul! Tippem az izzítás, de az is lehet hogy valamelyik henger nem akar elindulni mert talán vizet kaphat (ezt a fehéres füstből gondolom)
valaki tapasztalt már ilyet? Vagy előfordulhat hogy a gázolaj kap valahol levegőt és elmegy a nyomása? Nagyon nem áltam neki javítani, elöbb körbe érdeklődök hogy mgéis hol érdemes neki állni, mert 1000 oka lehet és fölöslegesen nem akarok kicserélni semmit...  a motorba 240.000Km van, 1 éve van a család tulajdonába, semmi problémája nem volt! Köszönök szépen minden fajta segítséget!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4400 Dátum: 2009.09.13 08:10:01 »
Rekjuj

Izzítógyertyák mikor voltak cserélve legutóbb? Kompresszió milyen? Hűtőfolyadékot nem fogyasztja?

Bár ha hengerfejes lenne (ennek a típusnak sajnos viszonylag gyakori hibája), akkor melegen is jönne a gőz a kipufogóból.

Dízelmotornál, ha hidegen xarul indul, melegen viszont jól, az jellemzően egy vagy több izzítógyertya hibájára, és/vagy alacsony kompresszióra (kopott motorra) utal.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Rekjuj

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4401 Dátum: 2009.09.13 08:31:38 »
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!   :yes:
Az ilyen egyszerűbb dolgokat mint kompresszió mérést azt meg tudom nézni, ha valamit találok akkor még kérdezek! TAlán van is egy: Izzító gyertyát hogy tudom legegyszerűbben leellenőrizni? vannak típusok ahol a helyén megtudom nézni úgy hogy kiszedem a porlasztókat és a 'lyukon benézek' az izzótó gyertyákra! De ahogy multkor elnéztem carinán ki kellene szedni  a gyertyákat :(
Nah, de most irány nagyszülők, kocsi majd hétfőn sorra kerü!
További szép napot minden boldog Carina tulajdonosnak!  :yes:l

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4402 Dátum: 2009.09.13 09:44:31 »
Nemtom sajnos, hogy hogyan kell ellenőrizni a gyertyákat.

Majd írd meg, hogy mit találtál!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4403 Dátum: 2009.09.13 21:22:09 »
Nemtom sajnos, hogy hogyan kell ellenőrizni a gyertyákat.

Majd írd meg, hogy mit találtál!
Hali!Anno volt egy II golf dieselem(soha többé),sokat szenvedtem az izzító gyergyákkal.Úgy kell lepróbálni,hogy a két pólusánál fogva rákötöd az akkura vagy töltőre két darab vezeték segítségével.Ha jól működnek néhány másodperc elteltével vörösen izzanak,fontos ,hogy kb azonos idő tartam alatt izzanak.Egyébként ha egy rossz akkor is érdemes a négy darabot lecserélni,csak így fognak egyszerre dolgozni!Remélem segítettem!

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4404 Dátum: 2009.09.13 22:27:18 »
Helló Rekjuj!
Nekem is volt 1x egy hasonló hibám, egy ideig úgy használtam, nem jöttem rá mi a baja!
Egyszer 1 napos állás után, indulás előtt a gázolajszűrőre épített pumpával felnyomtam a gázolajat, és így pöccre indult.
Ezután beszereltem a üzemanyag vezetékbe egy 800 Ft-os visszacsapószelepet, és így azóta is hiba nélkül teljesít!
Az adagolóban lévő szívószeleppel történhetett valami, ezért szép lassan visszafolyt a gázolaj az üza. tartályba.
Indítózáskor a tápszivattyúnak fel kellett tölteni az egész üzemanyagrendszert, ki kellett légtelenítenie, csak ezután volt hajlandó beindulni a motor.
Megnéztem, ilyen jó időben (a garázsban 23 fok) izzítás nélkül 2-3 másodperc alatt beindul, izzítással azonnal.
Tehát ezek szerint még rossz izzítórendszerrel is el kellene indulnia.
Ez csak egy hibalehetőség a sok közül, próbáld ki, nem kerül semmibe!
Egyébként az izzítógyertyákat legegyszerűbben úgy lehet kipróbálni, hogy le kell szerelni róluk az összekötő hidat, és az aksiról egyenként +12 voltot kell nekik adni egy vezetéken. Ha a  gyertya menetes vége és a vezeték összeérintésekor szikrázik akkor 99% hogy jó.


volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4405 Dátum: 2009.09.14 11:08:28 »
Megnéztem egy kicsit kotyog, de egy kis reszelgetéssel és hajtogatással megoldottam a problémát.

Rekjuj

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4406 Dátum: 2009.09.14 15:08:42 »
Sziasztok!
Ma megnéztem az izzítást...4 gyertyából ből egy sem működött! meg is rendeltem az újakat hozzá, elég húzós áruk van!  :devil: Szerencsére kaptam egy kis kedvezményt, ugyhogy NGK gyertyákat kap! Holnap lesz lehetőségem beszerelni őket, akkor már mérek kompressziót is, bár szerintem az rendben van ha izzitó gyertya néllkül el tudott indulni a motor akkor a nyomásnak jónak kell lennie! Tegnap megnéztem, nem kap vizet, akkor picit megnyugodtam hogy nem hengerfejes! Remélem ezzel az izzító gyertya cserével megoldódik a dolog! bár télre azért mindenképp jól jönnek az új gyertyák... :yes: Amúgy előszőr digitális oszcilloszkóppal mértem meg, de nem hittem neki hogy 0mA-t mutat, ezért először leszedtem a hidat, adtam neki 12V-t, egyik sem szikrázott, kiszedtem őket, megtisztítottam, egy másik aksiról megpróbáltam és nem hogy izzana, nem is melegedett egyátalán! Köszönök szépen minden segítséget! azt hiszem ezt a fórumot továbbra is olvasni fogom! Még mindenképp írok holnap is, hogy megoldódott-e az izzító gy. cserével!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4407 Dátum: 2009.09.14 19:50:47 »
Mondjuk, ha szikrázott volna, akkor is kuka...  :D
De azért örülök, hogy megoldódott a probléma!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4408 Dátum: 2009.09.15 08:07:19 »
Mondjuk, ha szikrázott volna, akkor is kuka...  :D
De azért örülök, hogy megoldódott a probléma!

Gondolom a vezetékre értette.
Kiváncsi vagyok mi lesz, érdekes.

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4409 Dátum: 2009.09.15 10:35:52 »
A jobb oldali féltengely belső csuklója haldoklik. Csere vagy érdemes felújítással próbálkozni?