Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680130 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3945 Dátum: 2009.01.16 02:04:58 »
Sziasztok!

Biztosan volt már szó róla, ezért előre is elnézést kérek a T. Márkatársaktól.
Tegnap kivételesen nem voltam jelen az olajcserénél, és szerintem a jóképességűek alaposan túltöltötték - a nívópálca szerint kb. 3/4 l-rel (ehhez persze az kell, hogy a jelölt rész fölött is ugyanolyan mennyiséget jelentsen).
Eddig 3l mindig elég volt a full szinthez.
Okozhat ez problémát? Érdemes leereszteni?
Eddig kb. 50 km-t mentem így az autóval.

köszönöm előre is!

üdv,
Balázs 

Alkalmasint 4 litert boríthattak bele. Trotter Mesterrel egyetértve, szerintem is sürgősen le kéne engedni, mert pl. elkezdheti kinyomni a szimeringeknél, és ott aztán mindig szivárogni fog később is (amíg ki nem cseréled őket). Ekkora többlet mennyiség ennél nagyobb gondot aligha okoz, de azért ez is elég jelentős kiadásokat tehet szükségessé  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3946 Dátum: 2009.01.16 09:43:03 »
jaja. őrület mik vannak.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

szenteyb

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3947 Dátum: 2009.01.16 14:03:38 »
Sziasztok!

Biztosan volt már szó róla, ezért előre is elnézést kérek a T. Márkatársaktól.
Tegnap kivételesen nem voltam jelen az olajcserénél, és szerintem a jóképességűek alaposan túltöltötték - a nívópálca szerint kb. 3/4 l-rel (ehhez persze az kell, hogy a jelölt rész fölött is ugyanolyan mennyiséget jelentsen).
Eddig 3l mindig elég volt a full szinthez.
Okozhat ez problémát? Érdemes leereszteni?
Eddig kb. 50 km-t mentem így az autóval.

köszönöm előre is!

üdv,
Balázs 

Alkalmasint 4 litert boríthattak bele. Trotter Mesterrel egyetértve, szerintem is sürgősen le kéne engedni, mert pl. elkezdheti kinyomni a szimeringeknél, és ott aztán mindig szivárogni fog később is (amíg ki nem cseréled őket). Ekkora többlet mennyiség ennél nagyobb gondot aligha okoz, de azért ez is elég jelentős kiadásokat tehet szükségessé  ::)

Ez esetben mielőbb megszabadulok a "feleslegtől".
nagyon köszönöm!
dv,
Balázs

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3948 Dátum: 2009.01.16 16:14:39 »
Sziasztok,

a középkonzolon kiégett egy izzó, a bal oldali fűtéstekerentyűnél. Mekkora varázslat azt kicserélni?

Kösz4

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3949 Dátum: 2009.01.16 18:35:46 »
Sziasztok,

a középkonzolon kiégett egy izzó, a bal oldali fűtéstekerentyűnél. Mekkora varázslat azt kicserélni?

Kösz4

Nem annyira vészes, egy kis kézügyesség kell,meg tudni, hogy merre kell tekerni, hogy kijöjjön. Az elsőről letörtem egy pici darabot a másodiknál már okosabb voltam. Meg az a kis fólia ami rajta van elszakadt, így most fehéren világítanak. Én csak a felette levő részt szedtem ki hozzá. Ha jól emlékszem valamikor volt itt fenn egy fotó is erről. De a többiek majd megerősítenek erről.

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3950 Dátum: 2009.01.18 13:44:25 »
Sziasztok,

az uj jelenseg a kovetkezo..
Alapjaraton csipogast hallok a motortérből. Rövid fülelés után az eredmény: ékszíj környéke, de csak alapjáraton hallható.
Melyik a valószínübb: Ékszíj vagy generátor (generátorcsapágy)?
A hangot egy hete hallom, azóta nem erősödik..el lehet ezzel járkálni szerintetek 2 hetet? Ha generátorcsapágy, akkor lehet azt külön cserélni, vagy generátorcsere? Az kb. mennyi lehet?
A másik dolog pedig az, hogy elment az ABS..Eddig inditáskor a fekpedál környékéről hallottam a megszokott hangot, ami akkor is jön, ha az ABS működésbe lép. Most ez a hang csak a motortérből jön és úgy tűnik az ABS elszállt..Mi lehet a hiba legvalószínűbb oka? Jeladó? Összefügésben lehet ez a rohadt hidegekkel, amik voltak mostanaban?:D Persze pont az ónos esős napon ment el a dolog..
Mire számíthatok legrosszabb esetben? :oops: Mármint anyagilag. Ja, és kérnék egy címet, ahova nyugott szívvel vihetem..

Nagyon köszönöm előre is,

Mate
'94 Carina 2.0 GLi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3951 Dátum: 2009.01.18 14:27:58 »
Sziasztok,

az uj jelenseg a kovetkezo..
Alapjaraton csipogast hallok a motortérből. Rövid fülelés után az eredmény: ékszíj környéke, de csak alapjáraton hallható.
Melyik a valószínübb: Ékszíj vagy generátor (generátorcsapágy)?
A hangot egy hete hallom, azóta nem erősödik..el lehet ezzel járkálni szerintetek 2 hetet? Ha generátorcsapágy, akkor lehet azt külön cserélni, vagy generátorcsere? Az kb. mennyi lehet?
A másik dolog pedig az, hogy elment az ABS..Eddig inditáskor a fekpedál környékéről hallottam a megszokott hangot, ami akkor is jön, ha az ABS működésbe lép. Most ez a hang csak a motortérből jön és úgy tűnik az ABS elszállt..Mi lehet a hiba legvalószínűbb oka? Jeladó? Összefügésben lehet ez a rohadt hidegekkel, amik voltak mostanaban?:D Persze pont az ónos esős napon ment el a dolog..
Mire számíthatok legrosszabb esetben? :oops: Mármint anyagilag. Ja, és kérnék egy címet, ahova nyugott szívvel vihetem..

Nagyon köszönöm előre is,

Mate

ABS: tényleg nem műxik? Próbáltad?

Csipogás: szinte biztosan az ékszíj csinálja, a miénk is sokszor csipogott, tojtunk rá  :) ... Ékszíjcsere után abbahagyta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3952 Dátum: 2009.01.18 14:28:20 »
Ha satuzol, pulzál a fékpedál? Indításkor felgyullad/elalszik az ABS lámpa? Ha mindkettő igen, akkor minden működik.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3953 Dátum: 2009.01.18 14:38:27 »
Sziasztok!

Gondolom megírom, hátha volt valakinek hasonló, és van tippje mit nézzek/nézessek meg először.

Utóbbi két hétben ha hideg motornál indítok, pöccre beindul, ha hagyom tartja is a 700-750-et, igaz dadogva.  Ha terhelés éri, mondjuk elindulok, akkor megy rendesen, viszont amint kinyomom a kuplungot, leesik szép lassan nullára. Ez csak az indulástól számított első fél/egy percben van, utána ha már meleg akkor nincs gond az alapjárattal.  Gondoltam arra, hogy valamiért nem érzékeli a minusz 10-15 fokot, és azért nem áll be a hideg motoros 1000-1200-as alapjáratra az elején.
Az utóbbi két napban pedig elindulásra még pöccre indul (akksi egy éves, Banner, 55Ah-s), viszont ha meg kell állnom fékezni és kuplungoláskor lefullad, akkor másodjára alig indul, ha indítozóm és benyomom a gázpedált, akkor is épphogy, az Economy lámpa végig sárga míg fel nem dadog végre (ha nem nyomom a gázt, akkor meg be sem indul).

Most így vagy azt kell csinálnom, hogy indulás előtt jó egy percig túráztatom, vagy kézifékkel kell fékezzek az első párszáz méteren ha meg kell állnom, hogy tudjam adagolni a gázt és ne álljon le a motor (igen, próbáltam a jobb láb felső része gáz, alsó része fék kombinációt, de veszélyesnek tartom ha véletlenül lecsúszik a sarkam, és emiatt koccantok meg valakit, vagy ne adj Isten elütök valakit).
Lehet valahol 'manuálisan' (nem elektromosan) állítani az alapjáraton?  Engem az sem zavarna, ha belőhetném 1100-1200-ra állandóra (akkor is ha már meleg a motor), mert 30 km országút, és csak kb 5 km város ami napi utat megteszek (mondjuk ez csak az odaút),  tehát nem gondolnám, hogy annyival nagyobb lenne a fogyasztás.

Előre is köszi a tippeket



Hasonló esetem volt, nagyon kellemetlen városban. Igaz nálam pont fordítva jelentkezett és meleg motornál esett a fordulat, sőt megállt.
A gyújtástrafó lett cserélve ami után lett hidegen és melegen is alapjáratom. Az más kérdés, hogy azóta meg ráz az autó - sőt a fogyasztásom is kezd az egekbe szökni...  :devil:
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3954 Dátum: 2009.01.18 15:42:54 »
kavarc, neked most mi van a kocsiddal? Visszavitted már a szervízbe? Rájuk borítottad már az asztalt? A leírásod alapján lenne miért... Szóval mi a helyzet?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3955 Dátum: 2009.01.18 20:59:45 »
Sziasztok,

az uj jelenseg a kovetkezo..
Alapjaraton csipogast hallok a motortérből. Rövid fülelés után az eredmény: ékszíj környéke, de csak alapjáraton hallható.
Melyik a valószínübb: Ékszíj vagy generátor (generátorcsapágy)?
A hangot egy hete hallom, azóta nem erősödik..el lehet ezzel járkálni szerintetek 2 hetet? Ha generátorcsapágy, akkor lehet azt külön cserélni, vagy generátorcsere? Az kb. mennyi lehet?
A másik dolog pedig az, hogy elment az ABS..Eddig inditáskor a fekpedál környékéről hallottam a megszokott hangot, ami akkor is jön, ha az ABS működésbe lép. Most ez a hang csak a motortérből jön és úgy tűnik az ABS elszállt..Mi lehet a hiba legvalószínűbb oka? Jeladó? Összefügésben lehet ez a rohadt hidegekkel, amik voltak mostanaban?:D Persze pont az ónos esős napon ment el a dolog..
Mire számíthatok legrosszabb esetben? :oops: Mármint anyagilag. Ja, és kérnék egy címet, ahova nyugott szívvel vihetem..

Nagyon köszönöm előre is,

Mate
Úgy látszik, hogy a '94/'95-ös évjáratú 2.0 GLi-kben előbb-utóbb tönkre megy az ABS...
Én 1.5 éve járok ABS nélkül; a barátom ('95 2.0GLi) ~1éve; egy Szlovák rendszámos, piros 2.0-ás kombis Fórumtárs is említette, hogy az Ő ABS-e is letette a kalapácsot, és azóta sem vette fel...
Így látatlanban szerintem valamelyik (első) kerékjeladód adta meg magát - legalábbis a fent említett példák esetén mindig ez volt a ludas.
 
Szóval, ha tényleg elromlott az ABS (azaz, gyújtás ráadásakor felgyullad a műszerfali sárga ellenőrző lámpa, 1-2 mp-re kialszik, amikor felpörög a pumpa motor (hang a motortérből), majd ezután újra felgyullad; és nem is alszik ki), akkor mellékelek egy kis leírást, aminek segítségével magad is könnyen diagnosztizálhatod a hiba okát (bocs a terjedelemért):

"Here's a full list of Diag Codes:-
DIAGNOSTIC CODES
Check suspect components in order given. Checks consist mainly of a visual inspection and continuity tests.
I had the same problem, could be a couple of things, abs sensors or the abs relay which are the common things to go first. You can test this by locating the diagnostics (DLC) under the bonnet. connect a wire between the Tc and E1 and make sure you take out the short pin from the DLC.


Code 11
Open in solenoid relay circuit. Check actuator wiring harness, solenoid relay, solenoid relay wiring harness and solenoid relay connector.
Code 12
Short in solenoid relay circuit. Check actuator wiring harness, solenoid relay, solenoid relay wiring harness and solenoid relay connector.
Code 13
Open in pump motor relay circuit. Check actuator wiring harness, pump motor relay, pump motor relay wiring harness and pump motor relay connector.
Code 14
Short in pump motor relay circuit. Check actuator wiring harness, pump motor relay, pump motor relay wiring harness and pump motor relay connector.
Code 21
Open or short circuit in solenoid for right front wheel. Check actuator solenoid, wiring harness and connector.
Code 22
Open or short circuit in solenoid for left front wheel. Check actuator solenoid, wiring harness and connector.
Code 23
Open or short circuit in solenoid for right rear wheel. Check actuator solenoid, wiring harness and connector.
Code 24
Open or short circuit in solenoid for left rear wheel. Check actuator solenoid, wiring harness and connector.
Code 31
Malftmnction of right front wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 32
Malfunction of left front wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 33
Malfunction of right rear wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 34
Malfunction of left rear wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness, and connector.
Code 35
Open in left front or right rear wheel speed sensor circuit. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 36
Open in right front or left rear wheel speed sensor circuit. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 37
Rear speed sensor rotor malfunction. Check rear sensor rotors.
Code 41
Battery voltage is less than 9.5 volts or more than 16.2 volts. Check battery and voltage regulator.
Code 51
Actuator pump motor is locked or pump motor circuit open. Check pump motor, pump motor relay, vehicle
battery, actuator wiring harness, connectors, actuator pump motor circuit and actuator ground bolt.
ABS Light Always On
Malfunction of ABS ECU. Inspect ABS ECU connector for proper installation and undamaged terminals.
Repair as necessary. If connector is okay, temporarily substitute known good ABS ECU. Retest system

To Clear the Codes:
Make sure you replace the short pin from the DLC
Connect a jumper Wire between TC and E1
Press Brake pedal 8 or more times within 3 seconds
ABS light will go out within 3 seconds"

Ha ezek alapján úgy tűnik, hogy valamelyik kerékjeladó a hiba forrása, akkor egy kis további infó (by Jency):
"Húzd le a csatlakozót az ABS vezérlőről, ami egy A és B csatiból áll. Az A csati 22 pólusú a B csati 12 pólusú. Az A csatiban található az első kerék sebesség szenzor, a bal oldali az A8 és az A19-re van kötve, a jobb oldali az A7 és az A18-ra van kötve. Az első kerék sebességszenzor impedanciája 920-1220 Ohm, a hátsó keréké 1050-1450 Ohm. A hátsó kerékszenzor bal oldali a B4 és a B5-re van kötve, a jobb oldali a B2 és a B3-ra van kötve."

Az ABS vezérlő egyébként a kesztyűtartót levéve (2 db csillagfejű csavar oldása után levehető) lelhető fel.
Sok sikert!



Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3956 Dátum: 2009.01.18 21:10:19 »
az utobbi idoben eszrevettem hogy a jobbelso ablakot az ablakemelo motor kinlodva emeli fel ill. huzza le. nem is nagyon eroltetem, nehogy leegjen (igaz ebben az idoben nem is kell), gondoltam ha beolajozom a mechanikajat az segit. ehhez persze lekene venni a karpitot amit meg sosem csinaltam. a kerdes az hogy mennyire nehez levenni, ill. visszaszereles utan fog e zorogni? orulnek nehany tanacsnak is.  8]
Lehettem volna halasz ...

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3957 Dátum: 2009.01.19 12:08:46 »
Sziasztok.

Eloszor is, koszi a valaszokat..(ABS tema)
Tegnap este kicsit elmentem a dragammal es elhagyatott utszakaszon ujra teszteltem a feket..:D
Lass csodat, van ABS, de komolyan mondom, napokig nem volt. Toltam tegnap egy par izmos feket es egyszercsak mukodni kezdett. En nem tudom, mitol nem volt napokig (a viiszajelzo a muszerfalon csak inditaskor jelent meg, aztan elaludt, ugyhogy az normalis mukodesre utalt..)
Szoval most OK. Koszi a diagnozist, ezt a listat megtartom a biztonsag kedveert. :)
Palaczk, Neked is koszi az ekszij problemara kuldott valaszt.

Szep napot,
m
'94 Carina 2.0 GLi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3958 Dátum: 2009.01.20 18:09:58 »
Sziasztok.

Eloszor is, koszi a valaszokat..(ABS tema)
Tegnap este kicsit elmentem a dragammal es elhagyatott utszakaszon ujra teszteltem a feket..:D
Lass csodat, van ABS, de komolyan mondom, napokig nem volt. Toltam tegnap egy par izmos feket es egyszercsak mukodni kezdett. En nem tudom, mitol nem volt napokig (a viiszajelzo a muszerfalon csak inditaskor jelent meg, aztan elaludt, ugyhogy az normalis mukodesre utalt..)
Szoval most OK. Koszi a diagnozist, ezt a listat megtartom a biztonsag kedveert. :)
Palaczk, Neked is koszi az ekszij problemara kuldott valaszt.

Szep napot,
m

De ha a visszajelző rendben kialudt, akkor miből következtetsz arra, hogy "napokig nem volt ABS"? Próbáltad is, vagy csak máshogy hallottad azt a bizonyos hangot? Mert ha csak az utóbbi, hát az aligha tekinthető biztos támpontnak ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3959 Dátum: 2009.01.20 20:23:28 »
Sziasztok Mesterek!

A gondom amiben  hozzáértő segitséget szeretnék kérni a következő:
Nem olyan régóta hallok a bal első kerék felől apró, ropogó hangot elinduláskor, előre és hátra is + ha rámegyek egy fekvő rendőrre vagy bukkanóra akkor nyekergő hangja van valaminek.
Először azt hittem féltengely, kipróbáltam alátekert kormánnyal de úgy semmi, tegnap voltam futóművesnél átnézte de nem talált semmit ami lógna vagy zörögne.
Olyan hangja van mintha két fémet ütnék egymáshoz csak pici apró ropogó hanggal.
Szerintetek mit nézessek meg?

Előre is köszi
Üdv
Zsolti