majd 10...15 év múlva jönnek majd be nyugatról a 8...15 éves EV-k, amit használunk majd boldogan.
Úgy hogy én ezért is szurkolok az Ev-knek.
Nem kell 10-15 évet várni sztem. Nagy valószínűséggel gyorsabb lesz a pörgés mert ezen a téren a fejlesztések
sokkal gyorsabbak.
Tippem szerint megszűnik a facelift-elés, gyakorlatilag egy facelift helyett mindig új modell jön ki majd - szerintem erre utal az elnevezési séma is "bZ4X" - könnyebb lesz majd az azonos családba tartozó újabb modelleket csak egy-két betű cseréjével jelölni, így kiemelve hogy ezt több mint egy klasszikus fészlift, de azért kevesebb mint egy mostani értelembe vett teljes modell csere. Simán lehet hogy 1-2 évente lesz érdemes piacra tenni a fejlesztéseket - az elektronikai és informatikai iparág egyszerűen sokkal gyorsabban pörög.
A fejlesztések több, apróbb lépcsőbe lesznek elérhetők, vélhetően a design váltások sem lesznek annyira markánsak egyes egymást követő modellek között, azonban a funkcionalitás, teljesítménybeli eltérések annál inkább (simán elképzelhető hogy egy modell váltást megér egy 50%-os akkumulátor-kapacitás bővítés (ami jelentős elektronikai beavatkozást is jelenthet), egy kis design-tuninggal, infokommunikációs extra kütyüvel máris eladhatóbb lesz és jobban rávehető a nép hogy cseréljen újra).
Az viszont nem biztos hogy megmarad a "nyugatról olcsón behozom" modell mert a nagy pörgetésnek hatalmas ökológiai lábnyoma van, ezzel eddig senki se törődött de mostantól számítani fog, a használt autókból kinyert elemek újrahasznosítása sokkal okosabb módon lesz érdemes lebonyolítani mint a mostanság üzemelő sufni-bontókban. Egyszerűen jobban fogja megérni leadni a gépet valamiféle újrahasznosításra, mint "eladni keletre" - Romániában és Németországban is már évtizedes múltja van a különféle "roncsautó támogatásoknak", a módszertan működik, jogi és üzleti modell már lepróbált, a számokat kell csak adjusztálni a majdani kívánt szintekre...
Ugyanakkor sokkal gyorsabb lesz az elavulás is, azért az elektronikák, infokommunikációs egységek használati elavulása jóval gyorsabb. Nem nagyon fogod akarni behozni a 10-15 éves modellt már mert az már csomó mindent "nem tud" amit az újabbak igen (biztos lesznek jogszabályi előírások is, mint ma az "Euro" norma), hiába megvan a 4 kereke meg az akku benne akár jó is lehet.
Ma már itt is egy burkoló, kőműves annyit keres mint nyugaton, simán meg fogja venni itt helyben az újat, nem kell neki az ócska modell. Lassan a "nyugat része" ilyen tekintetben... A világ más tájaira esetleg elképzelhető hogy menni fog a szervezett használt export de nehezen, mert ott töltő infrastruktúra se lesz...
Most még drágák ezek a vasak de szépen lassan ahogy nő a konkurencia le fognak menni az árak. Az infláció segít is ebben hosszú távon. Pl. most 20M, majd X év múlva is még mindig 20M... (=ami reál értéken olcsóbbnak számít, de "nem látszik" annyira szembetűnően)