Lehet végül lesz hivatalos teszt is.
A fota már rá is bólintott.
Ez megint a FOTA - FIA ellentétről szól.
Ez a teszttilalom is egy nagy blődség volt, szerintem semmi értelme ennek a szabálynak. Mi értelme van valamit úgy fejleszteni hogy csak versenyben élesben próbálhatják ki ? Mi értelme volt befagyasztani a motorfejlesztést ? A költségcsökkentés biztos, de kinek a költségei csökkentek mert mi nézőké biztosan nem mert kb 10 %-al drágábbak voltak a idei F1-es jegyek mint tavaly és emiatt félig meddig üresek voltak a tribünök vasárnap is. (Kivéve a redbull és klubtribünt persze ott a rendes tribün ár harmadáért negyedéért volt jegy amíg lehetett kapni)
Vagy az lett volna az értelme a költségcsökkentésnek hogy a kevésbé tehetős csapatok is feljöjjenek ?? Ez nem jött be: az erőviszonyok alapjában nem sokat változtak sőt a régebbi élcsapatok buktak hátrébb. És akik a mezőny végén voltak azok nem jöttek feljebb.
A teszttilalom is a költségek csökkentése miatt van. Elég sok pénzbe kerül egy F1-es tesztet megrendezni (pályabérlés, pályaszemélyzet, szállítás stb.) Nem hinném hogy a fejlesztések ettől lelassultak volna, legfeljebb többet kell kockáztatniuk egy-egy alkatrésszel. Asszem ennek köszönhette a Brawn GP a hungaroringi gyengeségét. Pár cucc nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket
Viszont hatalmas hátránya, hogy gyakorlatilag eltűntek a teszt meg tartalék pilóták, akik esetleg így bizonyíthatnák rátermettségüket és fitten tartanák magukat. A Ferrari is meg tehette volna hogy Marc Gene-t ülteti az autóba. Az OK hogy Schumachernek nagy reklámértéke van meg minden, de mi lesz ha másik csapat is hasonló helyzetbe kerül. Ők kit húznak elő a kalapból. El :censored:ott egy intézkedés az biztos.
Én végig az FIA-nek szurkoltam, mert ők igazán átlátják a sport céljait. Nem pedig az autógyáraknak, akik ösztönösen a pénzre meg saját érdekeikre hajtanak.