Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3761671 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13680 Dátum: 2017.08.19 17:47:32 »
Nézd meg ezt az oldalt!
http://www.autoweller.de/de/fahrzeuge-suchen?f[0]=field_marke%3AToyota&f[2]=field_modell%3AAvensis
Elgondolkodtató a gázolaj/benzin arány. 10:1... :hmmmm:
Bolondok ezek a németek, hogy a pártízezres gázolajos autókat eladják, a benzineseket meg nem. :wacko:
Vagy mégsem bolondok... :whistling:

Szerintem a gázolajos motoroknak 1.9-től felfelé van értelme, az alatt szét kell pörgetni, hogy nyomatékot adjon..

Summer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13681 Dátum: 2017.08.20 10:57:35 »
Sziasztok !

Segítséget kérnék. Avensis Verso 2003 A/C kapcsoló lámpája vagy rögtön vagy néhány mp-vel a bekapcsolás után el kezd villogni. Amikor nem villog, akkor hűt. sokszor ki-be kapcsolva egy darabig jól működik, majd megint villog.

Merre induljak el a hibát keresni? Volt már valakinek ilyen? Vagy gyújtsam fel az egész d4d-s fost????  :wacko: :wacko: :wacko:

Köszi: Norbi

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13682 Dátum: 2017.08.20 12:02:40 »
Sziasztok !

Segítséget kérnék. Avensis Verso 2003 A/C kapcsoló lámpája vagy rögtön vagy néhány mp-vel a bekapcsolás után el kezd villogni. Amikor nem villog, akkor hűt. sokszor ki-be kapcsolva egy darabig jól működik, majd megint villog.

Merre induljak el a hibát keresni? Volt már valakinek ilyen? Vagy gyújtsam fel az egész d4d-s fost????  :wacko: :wacko: :wacko:

Köszi: Norbi

..csak egy tipp, de a gázt és a szűrőt ellenőrizted?

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13683 Dátum: 2017.08.20 15:41:09 »
Levegősödésnek tűnik a leírtak alapján, és olyan, mintha visszaejtené emiatt az anyagot a tankba. Tömítettséget kellene igen alaposan átnézni, bár az ilyen levegősödést a legnehezebb megtalálni, hiszen kifelé nem folyik..
Vagy van még egy másik régi módszer, hogy beteszel egy visszacsapó szelepet a rendszerbe. Ezt régebbi dieseleknél is szokták alkalmazni, ha már azokban az adagoló gyengélkedik, és nem veszi fel rendesen az anyagot. Persze ezek már más rendszerek, de levegősödésnél hasznos lehet, nem engedi visszafolyni a tankba.
Bár a legjobb, ha az okot próbálod megtalálni, ez igaz.

Közben felmerült még egy ötlet, hogy a tanksapka lélegeztető járata dugult be, ezért vákuum keletkezik és ez visszaszívja a tankba az üzemanyagot, ha leáll a moci..  kipróbáltam valóban könnyen elindult, de nem szűnt meg a jelenség, ettől még másnak jól jöhet az ötlet!

mindezek után cseréltem üzemanyag csöveket, a nagynyomású és szűrő közöttit, illetve a tankból a szűrőre menő gumicsövet, asszem ezek okozták a problémát (kép lejjebb), azóta nem fulladt le a verda, illetve jobban is megy a kocsi! sőt, az eddigi max 850km-es hatótávomra, most 150km után 820km-t ír a fed.komp! remélem így is lesz!  ;)

a kevés helynek köszönhetően, illetve a (hanyag szerelők miatt) nem jó helyre forgatott gumiszorító gyűrűk végei megették a csövet:

https://drive.google.com/open?id=0ByUnG1riHO8acWNkUXBHcnp5dE0

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13684 Dátum: 2017.08.20 16:20:24 »
Közben felmerült még egy ötlet, hogy a tanksapka lélegeztető járata dugult be, ezért vákuum keletkezik és ez visszaszívja a tankba az üzemanyagot, ha leáll a moci..  kipróbáltam valóban könnyen elindult, de nem szűnt meg a jelenség, ettől még másnak jól jöhet az ötlet!

mindezek után cseréltem üzemanyag csöveket, a nagynyomású és szűrő közöttit, illetve a tankból a szűrőre menő gumicsövet, asszem ezek okozták a problémát (kép lejjebb), azóta nem fulladt le a verda, illetve jobban is megy a kocsi! sőt, az eddigi max 850km-es hatótávomra, most 150km után 820km-t ír a fed.komp! remélem így is lesz!  ;)

a kevés helynek köszönhetően, illetve a (hanyag szerelők miatt) nem jó helyre forgatott gumiszorító gyűrűk végei megették a csövet:

https://drive.google.com/open?id=0ByUnG1riHO8acWNkUXBHcnp5dE0

Mennyi volt a csövek cseréje?

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13685 Dátum: 2017.08.20 16:37:44 »
Mennyi volt a csövek cseréje?

2m üzemanyag csövet vettem, 4db bilinccsel, ez volt 2e de kb a fele is elég lett volna..

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13686 Dátum: 2017.08.20 17:23:07 »
2m üzemanyag csövet vettem, 4db bilinccsel, ez volt 2e de kb a fele is elég lett volna..

Köszönöm! 😉❤️🤘

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13687 Dátum: 2017.08.21 12:55:20 »
Sziasztok !

Segítséget kérnék. Avensis Verso 2003 A/C kapcsoló lámpája vagy rögtön vagy néhány mp-vel a bekapcsolás után el kezd villogni. Amikor nem villog, akkor hűt. sokszor ki-be kapcsolva egy darabig jól működik, majd megint villog.

Merre induljak el a hibát keresni? Volt már valakinek ilyen? Vagy gyújtsam fel az egész d4d-s fost????  :wacko: :wacko: :wacko:

Köszi: Norbi

Digit klíma?

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13688 Dátum: 2017.08.21 15:05:18 »
Ha én lennék Te, akkor lekaparnám azt a gumi rezgéscsillapítót, ami alatt a féltengely törni szokott és rozsdátlanítás után lefesteném. Ennyire tudsz védekezni.
Biztosan jó ötlet eltávolítani azt az alkatrész? Talán nem véletlenül rakták azt oda!

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13689 Dátum: 2017.08.21 15:31:19 »
Biztosan jó ötlet eltávolítani azt az alkatrész? Talán nem véletlenül rakták azt oda!

Jelentkezzen akinek a cserélt száron van ilyen... szerintem nincs senkinek. Nekem májusban rakták be az újat, szemrevételeztem nincs rajta, Azóta mentem 5-6 ezret, semmilyen változást nem érzek.
Off ex-autómról - érdekes, annak a jobb első féltengelyen volt ilyen - lemállott, pár hónapig a kesztyűtartóban hordtam, aztán a garázsban ették meg a pókok, azon se vettem észre a hiányát.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13690 Dátum: 2017.08.22 09:46:46 »
Közben felmerült még egy ötlet, hogy a tanksapka lélegeztető járata dugult be, ezért vákuum keletkezik és ez visszaszívja a tankba az üzemanyagot, ha leáll a moci..  kipróbáltam valóban könnyen elindult, de nem szűnt meg a jelenség, ettől még másnak jól jöhet az ötlet!

mindezek után cseréltem üzemanyag csöveket, a nagynyomású és szűrő közöttit, illetve a tankból a szűrőre menő gumicsövet, asszem ezek okozták a problémát (kép lejjebb), azóta nem fulladt le a verda, illetve jobban is megy a kocsi! sőt, az eddigi max 850km-es hatótávomra, most 150km után 820km-t ír a fed.komp! remélem így is lesz!  ;)

a kevés helynek köszönhetően, illetve a (hanyag szerelők miatt) nem jó helyre forgatott gumiszorító gyűrűk végei megették a csövet:

https://drive.google.com/open?id=0ByUnG1riHO8acWNkUXBHcnp5dE0

A tanksapkás dugulás elég ritka, legalábbis ahogy én hallottam, inkább a vezeték tömítetlensége szokott a gond lenni. Örülök ha sikerült megoldani a hibát. A képet elnézve viszont nem feltétlen biztos, hogy a cső azon részén lehetett a gond, ahol az a bilincs belemaródott. Ezeknek a csöveknek egyébként is szokott lenni (kellene) egy belső szövetes gumis réteg, ami alatt megint van egy belső gumi cső. Így a külső réteg óvja a belsőt. A bilincsek a csövek végén a sima szorítósak voltak? Az idővel azok is fel tudnak lazulni, ahogy tömörödik alatta a gumicső anyaga. Végülis mindegy is, ha a csere megoldotta a dolgot, mert tényleg így a legbiztosabb!

Biztosan jó ötlet eltávolítani azt az alkatrész? Talán nem véletlenül rakták azt oda!

Az okot én sem ismerem, hogy miért került oda az a gumi alkatrész, de ha tippelni kellene, akkor valami önkiegyensúlyozó dologra gondolnék a száron. Aztán lehet tévedek... Mindenesetre kételem, hogy az eltávolításával meg a mindenféle felület festegetéssel bármit is el lehetne érni. Akkor ha felverődik egy-két kő, ami meghorzsolja a tengelyt, akkor is újra le kellene festeni mindet, mert ott repedés alakulhat ki a rozsdásodásától?? Nem valószínű... Ezek a törések inkább anyagfáradásnak tűnnek, lehet egy rossz szállításból való alkatrészkupac volt, vagy szimplán alultervezték véletlen az anyag szilárdságát/rugalmasságát oda.. De ugyanúgy lehet, hogy a cserélt utángyártott szárak is majd 10 év elteltével ugyanúgy repedni, törni fognak valami rezgés, vagy más nem felderített hiba okán. Mindenesetre akik még most cserélték kb. max 4-5 év tapasztalattal lehetnek szerintem a cserélt szárakról. A gyáriak is bírták majdnem 10 évig nem? Szóval lehet semmi köze az egésznek ahhoz a gumi vacakhoz. :D
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13691 Dátum: 2017.08.22 13:35:17 »
Jelentkezzen akinek a cserélt száron van ilyen... szerintem nincs senkinek. Nekem májusban rakták be az újat, szemrevételeztem nincs rajta, Azóta mentem 5-6 ezret, semmilyen változást nem érzek.
Off ex-autómról - érdekes, annak a jobb első féltengelyen volt ilyen - lemállott, pár hónapig a kesztyűtartóban hordtam, aztán a garázsban ették meg a pókok, azon se vettem észre a hiányát.
Ezt valóban érdekes lenne megnézni, hogy akinek már cseréltek ilyet szervizben (és nem az utángyártott szárakkal cserélőkre gondolok), azoknak van -e rajta. Bár ez sem bizonyítana semmit, mert lehet, hogy a később gyártottak esetében már valamit másképpen alakítottak ki,és oda már nem kell.
Én csak onnan indulok ki, hogy a gyárak a nagy darabszámok miatt, még 2 eurocent értékű dolgot sem tesznek bele feleslegesen (de az is lehet, hogy ezzel direkt raktak bele egy időzített bombát, de ez már összeeskűvés-elmélet), ebből gondolom, hogy van annak valami jelentőssége. Persze nem olyanra gondolok, ami azonnal érzékelhető, p.l hogy 120-nál rázni fogja az autót, vagy fütyülni fog 90-nél, hanem olyan kevésbbé észlelhető különbségre, hogy pl a kardánkereszt, a kekékcsapágy vagy más ottani csapágy nem 200ekm után lesz csereérett, hanem már 120e-nél.
De hangsúlyozom ez csak feltételezés, sem tudásom, sem tapasztalatom nincsen vele/benne.
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.22 13:37:44 írta kugyu21 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13692 Dátum: 2017.08.22 14:58:11 »
Bár ez sem bizonyítana semmit, mert lehet, hogy a később gyártottak esetében már valamit másképpen alakítottak ki,és oda már nem kell.
Igazából mindegy, hogy típushiba, meg az is hogy mit változtattak meg a következő száraknál. Azzal, hogy nem volt belőle visszahívás, megoldottnak tekintik a dolgot. A gyár nem fogja magát összetörni, hogy a 100.000/150.000km feletti futással foglalkozzon. A kocsik kiterjesztett garanciája 150-től nem él, így az ebből eredő plusz alkatrészt vásárlás, csak jó neki.
Egyébként az eredeti verziónál észlelték az anyaghibát és a rezonanciát akarták a gumi kiegészítővel csökkenteni, hogy ne kelljen a gyártási folyamaton változtatni, nem? A gumi magában szigetelő, vagy felületvédelmi szerepet nem látott el.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13693 Dátum: 2017.08.22 21:00:26 »
Egy ilyen forgó alkatrészen, melynek nagy kinetikus energiája van, nagy a csavarási nyomaték, stb. egy elhanyagolható tömegű gumi alkatrész nem fog a rezonanciába beleszólni. Vagy nem gumi.... .Én még nem néztem, felteszem, hogy aki guminak írta, az nem tévedett. Szóval  a szerepe feltételezésekre ad okot. Ellenben azt nem hiszem, hogy a felületi korrózió olyan méretű keresztmetszet csökkenést okozna, hogy az vezet  a törésre, mivel azért nem 5-6-7-8 %-al van túlméretezve a keresztmetszet. Ez anyaghiba, hőkezelési, kovácsolási, összetételi, mindegy. Persze mindenki azzal magyarázza amivel tetszik
Avensis 1.8 / 2007

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13694 Dátum: 2017.08.22 21:34:52 »
Anyagismeret, anyagszerkezettan... A kemény anyag rideg (pl.: üveg), a rugalmas viszont puha (pl.: gumi) Az acél is változó tulajdonságokkal bír, függően az ötvözőktől, hőkezeléstől, akár egy darabon belül is.
Korábban is írtam, gyártunk hasonló hajtáselemeket a munkahelyemen. Ezek kivétel nélkül egy lágyabb, rugalmasabb acélból készülnek (változó nyomaték, rezgés, stb. elviselésére) de e mellet át kell vigye azt a nyomatékot a váltótól a kerékig... így a kérgét, külső felületét hőkezelés alá vetik, amitől jóval keményebb, ellenállóbb, erősebb lesz, de egyben ridegebb is. Viszont a célnak megfelel: gondoljatok bele csövek, kör keresztmetszetű tartályok.... A baj ott kezdődik, amikor az a pár tized, max 1-2 mm feledzett kéreg kap egy repedést vagy a korrózió áteszi magát rajta. A teljes keresztmetszet nagyja az edzettlen alapacél, ami a szélsőségesebb körülményt, mint az induláskori csavarónyomaték-csúcsokat nem viseli sokáig.
Erőteljes minőség-ellenőrzés van nálunk is, hisz autóipar, de a selejtek nagy része itt képződik, ahol átmérőváltozás, váll is van benne az külön feszültséggyűjtő. A saját törött darabomat is láttam, azon is jól észrevehető, hogy ránézésre is más a szerkezete a közepén, mint a felszíntől 1 mm-en belül.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS