Nem értek mindennel egyet a cikkíróval, de alapvetően viszonylag objektív és racionális szemszögből nézi az autót.
Azt nem teljesen értem, miért mondja a motorra, hogy torkos? Miért torkos manapság egy olyan 1500kg tömegű, CVT-váltós, viszonylag nagy köbcentis szívó benzinmotor városi - igaz óvatos - 8,5 literes fogyasztása? És az országúti 6,5? Ezek kifejezetten jó, sőt, alacsony értékek. Kíváncsi lennék, hogy bármelyik downsized konkurens turbo motor mennyit fogyaszt a valóságban - nem katalógus adatok - szerint... megeszem a kalapom, ha ennél kevesebbel beérné...
Ami a külső-belső formavilágot illeti, jól írja, szubjektív. Van, akinek tetszik, van akinek nem. Nekem tetszik, bár kétségtelen, hogy pl a Renault Grand Scenic jelenleg jobban tetszik, de külsőre az Opel Zafira Tour nálam jelenleg a legmutatósabb kompakt egyterű.
Persze, ha már arról lenne szó, hogy mit vennék legszívesebben, nem sokat vacilálnék és a Toyotát választanám vagy ezzel az 1,8-as motorral, de kizárólag 6-os manuál váltóval (városi használatban is vajpuha kuplungja van, nem fáraszt), vagy a 2,0 d4d. Utóbbival talán célszerűbb egy hangyánnyit, mert már ezt megelőző tesztekben is kiemelték, mennyire jól elszigetelték a dízel hangját és vibrációit a vezető elől. A Lounge felszereltségért nem adnék ki pénzt, számomra az Active doszt tökéletesen felszerelt.
Kíváncsi lennék viszont a klíma hatásfokára a 2.-3. sorban, mert a cikkíró ezt említi, nem is biztos, hogy alaptalanul, negatívumként, hogy hiányzik. Azt tudom, hogy nekem sem a Corollában, sem most az Avensisben nem hiányzik hátulról a szellőzőrostély, mert alapvetően, konstrukciósan jól megoldották a kabin szellőzését, jól méretezték a szellőztető rendszert is. Viszont az egyterű más tészta, oda gyanítom, tényleg kellene tetőkárpitba integrált szellőző. Pláne, ha nem fehérben, hanem sötét színben veszi az ember a Verso-t. Gyorsan és nagyon képes az egyterű kasztni felmelegedni.