A Norautó feledős... a Toyota márkaszervízben is előadták -ismerem, tegeződünk,az idők folyamán már a 3-dik garis autóval jártam oda- hogy "és feltöltötték az ablakmosót". Mondom neki, Nándi, ***eg, ilyen rosszul megy? Tegnap töltöttem csurig, ne szórakozz! Benne lett volna a számlában automatikusan... Úgyhogy ez nem ment, de a mosást rendre csak kispórolják: "ugye nem vársz egy órát, annyian vannak előtted"!
Ugyanis a kötelező szervízhez alaphangon jár egy mosás is.
Visszatérve az olajcserére: persze lehetnek esetek, amikor nincs szűrő csere, de egy időszakos, normál cserénél azt hiszem helyes újat tenni. A másik, hogy hiába márkaszervíz pl. a Toyota E.Frey, simán benyomják a hordós (ettől még jó lenne) előírt olajat, majdnem azt... vastag ceruzával számlázva. Jó lesz az. 100 lit hordó, nekem meg drágább litere, mint bárhol a Mobil 1 ESP flakonos. Aztán főleg, hogy keményen tartják a 30 e km-es periódust, ami pl. egy részecskeszűrős dizelnek eleve maga a halál. Az ablakmosó vicc mellett ők is megsúgják, cseréld kb. 10 ezrenként szűrővel és mégis mire figyelj. De azt hiszem csak akkor kell őket keresni, ha valami műszeres mérés v gyári alkatrész kell, amire egy hozzáértő szerelő sincs felkészülve, mert ennyi drága eszköze nem lehet a saját iparában. A nyomatékkulcs aranyos játék az amatőrnek, a motorszerelő szakember műhelyében pedig biztos van.
Más. A részecskeszűrő tisztítása is megy a magániparban, a legújabb infom szerint ragyogóan meg tudják (ultrahangos?) módszerrel tisztítani, nem kell eldobni/horrorért cserélni. Fel kellene fedezni, kik csinálják. Persze ha elhanyagolja valaki, nem is gondol rá, hogy ki kell égetni időszakosan, meg fogalma sincs mi miért van, akkor már csak a csere segíthet.