Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3370972 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11580 Dátum: 2014.08.29 21:25:14 »
Postánál amíg a formanyomtatvány formanyomtatványának a formanyomtatványát nem töltöd ki 3 példányban egy formanyomtatványon, szóba se állnak veled. Természetesen a feladó indíthat tudakozványt csak.
Nekem is lenne egy-2 kérdésem:
1. Egyik FOBm se működik tegnap óta, az elemekben még megvan a 3Volt, a kis aksiban a fedélzeti comp szerint 14V van, ilyenkor mi van?
2. A mechanikus kulcs tényleg csak a vezető oldali ajtót nyitja/zárja?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11581 Dátum: 2014.08.29 21:33:16 »
Postánál amíg a formanyomtatvány formanyomtatványának a formanyomtatványát nem töltöd ki 3 példányban egy formanyomtatványon, szóba se állnak veled. Természetesen a feladó indíthat tudakozványt csak.
Nekem is lenne egy-2 kérdésem:
1. Egyik FOBm se működik tegnap óta, az elemekben még megvan a 3Volt, a kis aksiban a fedélzeti comp szerint 14V van, ilyenkor mi van?
2. A mechanikus kulcs tényleg csak a vezető oldali ajtót nyitja/zárja?
Postánál amíg a formanyomtatvány formanyomtatványának a formanyomtatványát nem töltöd ki 3 példányban egy formanyomtatványon, szóba se állnak veled. Természetesen a feladó indíthat tudakozványt csak.
Nekem is lenne egy-2 kérdésem:
1. Egyik FOBm se működik tegnap óta, az elemekben még megvan a 3Volt, a kis aksiban a fedélzeti comp szerint 14V van, ilyenkor mi van?
2. A mechanikus kulcs tényleg csak a vezető oldali ajtót nyitja/zárja?
0: Elvileg valóban :) De magyarországon vagyunk és talán nem meglepő, vannak dolgok amiket egyesek könnyebben intéznek. Más dolgokat meg mások :)
1: P3 esetén a bekapcsoló gombhoz téve sem? P2 esetén bedugva sem? A 14 volt gondolom már bekapcsolt autonál lett mérve. Az csak a töltőfesz. Nem az akksi kapacitása. Próbáld meg lehúzni és 10 perc múlva vissza. Ha az ajtó sem nyílik, esélyes hogy lemerült a kis akksi. Nem emlékszem mennyi idős a kocsid, az előző nálam 7 éves korára kezdte el csinálni az efféle hülyeségeit. Akkucsere megoldotta.
2: Igen. Csak vezető oldali ajtó.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11582 Dátum: 2014.08.29 22:41:27 »
Naná, hogy a PI is szerepel (2. kép) :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.29 22:45:28 írta Outlaw »
Today, tomorrow and after tomorrow!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11583 Dátum: 2014.08.30 22:07:51 »
A jó hosszú időre leállított Prius itt
Today, tomorrow and after tomorrow!

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11584 Dátum: 2014.08.31 09:07:10 »
0: Elvileg valóban :) De magyarországon vagyunk és talán nem meglepő, vannak dolgok amiket egyesek könnyebben intéznek. Más dolgokat meg mások :)
1: P3 esetén a bekapcsoló gombhoz téve sem? P2 esetén bedugva sem? A 14 volt gondolom már bekapcsolt autonál lett mérve. Az csak a töltőfesz. Nem az akksi kapacitása. Próbáld meg lehúzni és 10 perc múlva vissza. Ha az ajtó sem nyílik, esélyes hogy lemerült a kis akksi. Nem emlékszem mennyi idős a kocsid, az előző nálam 7 éves korára kezdte el csinálni az efféle hülyeségeit. Akkucsere megoldotta.
2: Igen. Csak vezető oldali ajtó.

Nahát, nekem majdnem ugyanez. Leálltam vele a mélygarázsba múlt vasárnap, azóta rá se néztem, szombaton mentünk volna kirándulni, se kép, se hang. Mechanikus kulccsal jutottam csak be, a kocsi nem reagál semmire, beleértve a kulcsot a Power-gombhoz rakom vészindítást és semmilyen lámpa nem kapcsol föl. Az akksit még nem mértem meg, jelenleg multiméter beszerzése folyamatban, de Ausztriában hétvégére megáll az élet.

A kocsi amúgy 4 éves, létezik az, ha pl. a dealernél állt pár hónapot és nem indítgatták be elég sűrűn, akkor a kis akksi ilyen idősen föladja a harcot? Mert akkor megpróbálom a csere költségeit a kereskedőre ráverni.

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11585 Dátum: 2014.08.31 11:21:43 »
Nah, a kis aksi 11.7voltot mutat. Viszont. Az egyik FOB eleme 0.57voltot mutatott, a másik meg 2.97voltot. Ezek szerint 2.97colt már nem elég neki a működéshez. Vadiúj elemmel 10 méterről is nyit/zár.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11586 Dátum: 2014.08.31 11:54:11 »
a kis akksi ilyen idősen föladja a harcot? Mert akkor megpróbálom a csere költségeit a kereskedőre ráverni.
A Prius fedélzeti akkuja alig 45Ah-s. Amennyiben nem használják naponta, és nem csak a gyári fogyasztók vannak rajta, akkor gyorsan le lehet amortizálni. Az "indító" azaz az elektronika felélesztési képessége alacsonyabb feszültségnél is megvan, ezért mérés/ ellenőrzés nélkül nem tűnik fel a leromlott állapota.
A gyári akku felitatott, tasakszeparátoros és ezért méregdrága. Az akku mély-merülés miatti szulfátosodására/ kapacitáscsökkenésére semmilyen garancia igény nem érvényesíthető a forgalmazó ill. a gyártó felé.

Nah, a kis aksi 11.7voltot mutat.
Akkor arra is ráférne a karbantartás.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11587 Dátum: 2014.09.01 11:42:30 »
A Prius fedélzeti akkuja alig 45Ah-s. Amennyiben nem használják naponta, és nem csak a gyári fogyasztók vannak rajta, akkor gyorsan le lehet amortizálni. Az "indító" azaz az elektronika felélesztési képessége alacsonyabb feszültségnél is megvan, ezért mérés/ ellenőrzés nélkül nem tűnik fel a leromlott állapota.
A gyári akku felitatott, tasakszeparátoros és ezért méregdrága. Az akku mély-merülés miatti szulfátosodására/ kapacitáscsökkenésére semmilyen garancia igény nem érvényesíthető a forgalmazó ill. a gyártó felé.
Akkor arra is ráférne a karbantartás.

Köszi az infókat. Közben megtudtam a kereskedőtől (el kellett volna a német doksikat is olvasnom, de a letöltött angol manualból dolgoztam, mert a németem még messze nem olyan jó), hogy a kocsin 5 év assistance van, hívjam őket, megoldják, elmondása szerint ingyen. Délután majd telefonálok, meglátjuk.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11588 Dátum: 2014.09.01 12:23:00 »
a kocsin 5 év assistance van, hívjam őket, megoldják, elmondása szerint ingyen.
Assistance?
Nálunk Eurocare van ami segélyszolgálat. Az autót mozgásképessé teszik a helyszínen, vagy márkaszervizbe szállítják + opcionálisan fizetnek szállást, utazást vagy csereautót biztosítanak.
Az Extracare esetén az előzőeken felül a biztosítási szerződésben szereplő elemek márkaszervizes javítását finanszírozzák. Az autó akkumulátora nem esik a biztosítás hatálya alá.

Amennyiben jól értelmezem, akkor az Eurocare keretében a helyszínen az akkut részben feltöltik (bikázzák), amennyiben ez nem lehetséges pl. cellazárlat miatt, akkor cserélik.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11589 Dátum: 2014.09.01 17:44:55 »
Nyaralási fogyasztás mellett egy kis érdekességet is felvázolnák. Horvátországba voltunk az én priusommal és egy corolla verso 2.2 d4d vel, 2200 km szinte azonos utat bejárva, elhanyagolható súlykülönbséggel 1 litert vert a prius a dizelre ;).
Megengedett sebességeket betartva, pályán 120-130 at tartva, felfele visszább engedve, így jött ki 5 liter.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11590 Dátum: 2014.09.01 19:28:49 »
Nem vagyok meglepve, de az érték mindenféleképp figyelemre méltó!  :clap:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11591 Dátum: 2014.09.01 20:09:54 »
corolla verso 2.2 d4d vel, ... elhanyagolható súlykülönbséggel 1 litert vert a prius a dizelre ;).
A súlykülönbség elhanyagolható, de a COV légellenállása sokkal, sokkal nagyobb. Szerintem hatalmas jó pont a nagy motoros COV-nak, hogy csak ennyivel fogyaszt többet, amikor lényegesen nagyobb a szállító képessége.

A HSD vs. dízel összehasonlítást korrekt módon az Aurisnál vagy a Yarisnál lehet megtenni.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11592 Dátum: 2014.09.02 09:33:14 »
Assistance?
Nálunk Eurocare van ami segélyszolgálat. Az autót mozgásképessé teszik a helyszínen, vagy márkaszervizbe szállítják + opcionálisan fizetnek szállást, utazást vagy csereautót biztosítanak.
Az Extracare esetén az előzőeken felül a biztosítási szerződésben szereplő elemek márkaszervizes javítását finanszírozzák. Az autó akkumulátora nem esik a biztosítás hatálya alá.

Amennyiben jól értelmezem, akkor az Eurocare keretében a helyszínen az akkut részben feltöltik (bikázzák), amennyiben ez nem lehetséges pl. cellazárlat miatt, akkor cserélik.

Itt egyelőre nem tudom, hogy mi van. :) A 3 éves garancia már egyértelműen letelt és amikor hívtam az Assistance-t, a diszpécser hölgy (amúgy magyar volt :D ) mondta, hogy az autón jelenleg nincs egyéb gari. Ezzel a "remek" hírrel visszahívtam a kereskedőt, akitől vettem, ő éppen Tirolba ment és enyhén lefagyott, amikor hallotta a hírt. Nem érti, megígérte, hogy beszél pár emberrel a disztribútornál és visszahív.

Egyébként az osztrák Toyota honlapját elnézve is ezek a lehetőségek vannak. De majd meglátom, hogy mi sül ki belőle. Ha nem a garázsban állna, meg éppen nincs szükségünk rá, biztos sokkal idegesebb lennék.

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11593 Dátum: 2014.09.02 10:12:18 »
Tegnap estére lemerült az uj optima akksim.96óra alatt elszívta az energiáját a kulcs figyelés....

Nem kelett más,csak annyi csütörtök este beállt a garázsba a feleségem."bebikáztam"s elmentem vele kocsikázni,hogy töltse a kis akksit a kocsi...
9*gyorsultam vele 0-110km/ig.mikorra lemerült a nagy akksi is....
Na akkor már elégé vánszorgott gyorsuláskor de mire feltöltötte a nagy akksit akkor már jó volt.

110-röl mindig 0-ra fékeztem,izzott a féktárcsa szó szerint,de legallább a hátsó fékek is dolgoztak.
Nagyon stabil volt fékezéskor,még az ESP lámpa is villogott közben,a végére a fejem is megfájdult a sok lassulástól..

szögi

  • fórum szerveradmin
  • Adminisztrátor
  • Néha itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 99
    • http://localnet.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11594 Dátum: 2014.09.02 10:19:45 »
Tegnap estére lemerült az uj optima akksim.96óra alatt elszívta az energiáját a kulcs figyelés....

Nem kelett más,csak annyi csütörtök este beállt a garázsba a feleségem."bebikáztam"s elmentem vele kocsikázni,hogy töltse a kis akksit a kocsi...
9*gyorsultam vele 0-110km/ig.mikorra lemerült a nagy akksi is....
Na akkor már elégé vánszorgott gyorsuláskor de mire feltöltötte a nagy akksit akkor már jó volt.

110-röl mindig 0-ra fékeztem,izzott a féktárcsa szó szerint,de legallább a hátsó fékek is dolgoztak.
Nagyon stabil volt fékezéskor,még az ESP lámpa is villogott közben,a végére a fejem is megfájdult a sok lassulástól..

Lehet, hogy olcsóbb lett volna, ha akksitöltőre rakod egy pár órára :)
szögi