Sziasztok!
Boldog tulajdonosa vagyok egy 2009-es évjáratú, de még II-es Priusnak.
Elkezdtem végigolvasni a topikot. Az 56. oldalon tartok és a legnagyobb része hitvita volt. Ez roppant unalmas és időrabló.
A banda egyik felének fogalma sincs, hogy miért alkotta meg a Toyota ezt az autót, ezáltal teljesen feleslegesen hasonlítgatva mindenféle nem releváns módon, ráadásul nem is használnak ilyen autót, de mindeközben olyan határozottan állítanak dolgokat, mintha saját tapasztalatból táplálkoznának. A másik oldal, akinek tényleg van az autóval kapcsolatban tapasztalata pedig 200%-os elfogultsággal megy bele ezen vitákba.
Remélem az előttem álló 200 oldal érdekesebb lesz.
Songoman problémájához 1-2 észrevétel. Ha a későbbiekben ezeket már más is leírta, akkor bocsánat!
5. Hideg motorral, ha állsz a villanyrendõrnél kapcsold ki a klímát. Általában azonnal le áll a motor is. - Uresbe szoktam tenni lampanal.
Nagyon rossz szokás. N-ben álldogálva járó motor mellett sem tölti a rendszer az akkut, amit később fel tudna használni az araszolásnál. Ez jelentősen megnövelheti a fogyit. P-be tedd inkább, ha hosszabb várakozás várható.
6. A fékezéseket próbáld meg nyújtani. (Hosszút gyengén, ne rövidet erõsen.) - Igen altalaban engedem futni, vagy ha kicsit erosebben kell fekezni, akkor motorfeket is bekapcsolom.
Sajnos ez szintén nem kedvez a fogyasztásnak. Vannak olyan üzemállapotok, amikor B állásban úgy növeli a rendszer a motorféket, hogy a benzinmotor belső surlódását használja fel, azaz benzin nélkül pörgeti azt is. Ellenben ha a féket taposod kicsit jobban, akkor a lehető legtöbb mozgási energiát visszatáplálja az aksiba, amivel később üzemanyagot tud megtakarítani.
7. Próbáld csak a villanymotort használni induláskor. -Probalom de nehez, az a baj ha csak villannyal akaorok gyorsitani sokszor ramdudalnak, mert azert csak nem gyorsi olyan gyorsan.
Ezt teljesen felesleges eröltetni. Olyan sok paramétertől függ, hogy mikor lép be a benzines a hajtásba, hogy az esetek nagy részében nem lehet eltalálni a megfelelő pedál állást. A legjobb, ha ezzel nem törődsz és úgy vezeted a járgányt, ahogy egy hagyományos autóval is tennéd. Annyira nyomd, amennyire gyorsulni szeretnél. A többit elvégzi helyettet az elektronika. Nem kell azon aggódni, hogy minden egyes gyorsításkor eltaláld az optimális pedál állást, mert a rendszer nem ez alapján lesz takarékos. A takarékosság hosszabb intervallumokban jelentkezik. Ami energiát úgy gondolod, hogy elvesztesz egy-egy gyorsításkor, azt a rendszer visszaszerzi neked. Nem azonnal, hanem lehet hogy fél perc múlva, lehet, hogy 5 perc múlva. Soha ne akarj okosabb lenni az elektronikánál, mert csak a saját stressz szintedet fogod növelni vele, feleslegesen, ami még veszélyhelyzetet is teremthet.
Csak vezess!
9. Lejjebb a tempóval. (egyszer megszorultam üzemanyaggal a szerbeknél, 55-45 közötti tempóval 2,5l/100 átlagot értem el, nyáron egyedül.) - Nem nagyon megyek 50 fole a varosban.
A II generációnak az a határsebessége, ami felett már mindenképpen forogni kell a benzinmotornak, kb. 68 km/h. Ez csak annyit jelent, hogy akkor tud az elektronika legtöbbet spórolni, ha ennél lassabban haladunk. Ha az a veszély fenyeget, hogy mindjárt kiszárad a tank, akkor valóban az 55-65 km/h tartományban autózva fogunk a legmesszebbre jutni a maradék benzinnel, mert ilyenkor akár percekre is átkapcsol a rendszer tisztán elektromos üzemre.
Ami viszont nagyon rossz, ha dugoban allok, akkor folyamatosan 10 feletti az "atlagfogyasztas". Mondjuk amikor 30 perc alatt ertel el a BAH csomoponttol a Deli-ig
Nagy hidegben, amikor fűteni kell folyamatosan, akkor nem lehetetlen ez a magas érték, de újra hangsúlyozom, az N állást lehetőleg kerüld.