Tegnap ki lettek cserélve az Avén a kézifék pofák.
Képek:
Sajnos nem tudtam most ott maradni a szerelés idejére, de a szerelő srác készített képeket. Jól látszik rajtuk, hogy az eredeti fékpofák kopottsága határon volt, de még elgurultak volna. Azért cseréltettem mégis, mert
1. a kézifék csak 8. kattanásra rögzítette az autót lejtőn,
2. a fékpofák kiszedésével lehetett hozzáférni a korábban már taglalt sebesség jeladóhoz, remélve, hogy megtaláljuk a hibát és ki lehet javítani.
Előbbi megoldódni látszik. Még nem 100%-os a kézifék, mert a felszereléskor kiderült, hogy a fékpofák bár illeszkednek a helyükre, a rajtuk lévő kopó réteg (ferodol) túl vastag, nem lehet összeszerelni, mert mindig fogná kissé a kereket. Ezért csiszolóvászonnal és kb 10-12x le-felszereléssel korrigálva lettek a fékpofák. A srác erre csak annyit mondott, hogy ez nem látszódott előtte, hogy szükséges, szívott vele, mint a torkos borz, de hát ez is az autószerelő szakma szépsége...
A művelet sikerült, a keréknél lévő durva beállító a megfelelő helyzetben rögzítve, a kézifékkar melletti csavarral ma fogja finombeállítani a kattanások számát, mert tegnap hazajövetelkor kicsit még "vasaltam", hogy összekopjon rendesen.
---------------
Az ABS sebességjeladója érdekes kérdés... Ugyanis, levéve a kerékagyat is, látszik, hogy gyakorlatilag 13 év alatt semmi szennyeződés nem juthatott bele, tehát, elkoszolódás lehetősége kizárva. A "jelzés" megállás előtt továbbra is fennáll. Egyelőre hagyom. Talán lehetne próbálkozni egy használt, de jó sebességjeladóval bontottan. Viszont új alkatrészekkel próbálkozni 30-40.000Ft-okért nincs kedvem.
--------------
Még bónuszban ki lettek cserélve a ködlámpa izzók is, GE +50%-os H7-esekre. Talán vicces, de a ködlámpa izzó cseréhez le kell bontani a lökhárító alatti műanyag lemezt, hogy hozzá lehessen férni ahhoz au egyetlen csavarhoz, ami fogja a ködlámpát. Ezután a ködlámpa melletti kis fekete műanyag lemezt is ki kell fordítani és a ködlámpa előlre kicsúszik.