Mindenki azt csinál amit akar, ha valaki belezúgott a 400 nyútonba, meg a full-full felszereltségbe, nyugodtan vegye azt.
Mi csak segíteni szeretnénk, mert én már hallottam jópár siránkozót, aki azzal jött, hogy "jajj, ez már nem az a Toyota" stb.
Ezeknek az embereknek a nagy része 2.2 DCat-el járt.
Megvannak a hibái és a buktatói a D-CAT/220d motornak, de odafigyeléssel és törődéssel egy nagyon jó kis motor/autó.
Hallottam én is hengerfejes példányokról, de azokra 7 év (és ha jól rémlik 170 ezer km) garanciát adott a Toyota/Lexus. Azaz ha hibás volt, akkora kijött már ez a probléma rajta (és cserélték a motort), ha nem, akkor pedig ha 7 év alatt nem lett hengerfejes a hiba okán, akkor később sem lesz.
Kuplung és kettőstömegű ezekben jól bírja a strapát, amire viszont érdemes figyelni, illetve meggondolni a vásárlás előtt az a használat típusa. Ha sokat használja a tulaj városban, akkor - télen, 10 fok alatt - a regenerálásra visszavezethetően fehéres/kékes füst jöhet belőle...de érdemes tudni, hogy ez nem olyan hiba, amivel félre kell állni vagy szervizbe kell menni. Ezzel a motorral
(túlnyomórészt) városi használat mellett ezzel számolni kell.
(De "budaidavid01" pont azt írta, hogy 80-100-as tempóval 45km-es oda-vissza ingázás lenne vele a jellemző, tehát ez aligha jön majd elő)Használattól függetlenül, a a gázolaj minőségére viszont oda kell figyelni
(diszkont-kutak kerülendők), illetve az olajcseréket sem szabad hanyagolni.
Én azért nem beszélem le róla, mert nekem - ahogy írtam - 9 évig volt D-CAT motoros autóm, 6 évig egy Avensis-ben, az közelmúltig bezárólag pedig egy IS 220d-ben, és mindenféle meghibásodás nélkül használtam őket. Kiégett izzók, és kötelező szervizeken túl semmire sem volt kiadásom egyikkel sem, én tehát egy visszakövethető szervizhátterű, karbantartott példányról nem beszélem le
Ezzel együtt tagadhatatlan, hogy kevesebb a rizikó egy 250-es esetén...én is benzines autóra váltottam a 220d után, de nem azért, mert a D-CAT/220d motorban csalódtam, hanem mert a nagyrészt városi használatra a dízel nem javallott.
(Na meg a dízel kotyogás sem a legszebb hang a világon, de ez megint csak nem a D-CAT/220d motor baja, hanem a - 4 hengeres - dízel motorok sajátossága.)