Sziasztok!
Iszonyú rég jártam erre! A vas még megvan, gond nincs vele (rövid 2,4TD 4WD), tavaly nyáron lépte át a 200.000km-t egy erdélyi körúton.
Pár dolog eszembe jutott, gondoltam megosztom veletek.
Régen volt téma a gumiméret, idén nyárra is fent voltak a 215/75 R15 General Grabber AT2-es gumik. Biztos lesznek még fent a kis kerekek, de valahogy nem hiányzik. Sokkal jobb a nagykerék, nem ráz annyira az autó, a fordulatszám is élhetőbb, arányosabban néz ki az egész, és nem akadunk el minden vakondtúráson. Persze még így is nagyon alacsony(220mm-es hasmagasság), de azért elmegy.
Hátul(második üléssor) hosszútávon még így se jó utazni, mert ráz.
Ja, és zabál. Bár ez sose volt másképp, csak közben felmentek az üzemanyagárak. 10l/100km, meg afölött, a 9l/100km az csak legfeljebb üresen nyáron, országúti menetben, slick gumikkal.
Tudom hogy csodát nem lehet várni a 2L-T motortól, de ha valahogy lehetne csökkenteni az étvágyát, akkor szóljatok!
Intercooleren gondolkozom esetleg, AZT ÁLLÍTJÁK, hogy -1 liter kb, a jobb hatásfok miatt. Használt Pajero 2,5TD intercoolert láttam 15e Ft-ért, úgy tűnik bele lehetne faragni. Csak nemtom megéri e vesződni vele, sok idő nincs autót barkácsolni.
Más: A Toyota teljesen leáll az európai Hiace fejlesztéssel? Vagy mi van? Valami értelmes darabot összehozhatnának már, le vannak maradva két évtizeddel! Vannak egyáltalán még eladásaik a fészliftes Hiaceból? No mindegy, nyomor.
Igazából azt mondanám hogy tuti lesz ez, amíg ki nem dől alólunk, de ez a fogyasztás... (a konkurenseknél már jó ideje 6-7,5l-ből lehet autózni, és nem csak 90 LE mellett(ha jól tudom a D-4D-k sem fogyasztanak valami jól))
Akinek sok pénze van, és Hiace-el akar off-roadozni:
http://www.offroad-nestle.de/index.php?id=41 Van itt minden, mi szem szájnak ingere!
Aszongya:
-117LE-s D-4D 145LE-re felhúzva
-állandó összkerékhajtás 100% zárható központi diffivel, felezővel!!!
-első és hátsó 100%-os kapcsolható differenciálzár
-225/75 R16-os kerekek
-80mm-es futómű emelés elöl-hátul, a nagy kerékkel együtt így asszem 310mm-es hasmagasság
-alsó motor, váltó, és tankvédelem 6mm-es alulemezzel
-erősített fékrendszer
-erősített fékrendszer és futómű mellett 3500kg megengedett össztömeg (3000kg helyett)
-kiegészítő üzemanyagtank
Mindez egyben, új autóstul kb. 17-18 millió Ft-nyi euróért, ami több mint egy új Mercedes G Professional ára! Ami azért mégis csak...
Hát azért... Értem én hogy király, de ha választanom kéne... Ehhez nagyon márka-fanatikusnak kell lenni...
Besz@rás amúgy... Nem gondoltam volna, hogy képesek ilyet faragni egy Hiace-ből, mármint nem az, hogy ne lenne megvalósítható, hanem hogy megéri-e, megveszi e egyáltalán valaki? Nem hinném, hogy nagy lenne a tolongás...
Mondjuk tuti dolog, hogy egy-egy tételt külön is belefaragnak bárki Hiace-ába, ha valakinek valami nagyon kell, csak sajna ezeket nem fogja a szél a használtpiacon hordani 10 év múlva.