Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016547 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

pergerz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D
« Válasz #3570 Dátum: 2014.04.18 12:57:54 »
Megnéztük. Nincs benn hibakód.

hege2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:D-4D
« Válasz #3571 Dátum: 2014.04.22 17:54:45 »
Sziasztok!
2 hete boldog tulaja vagyok egy Toyota Corolla1.4 D4D motoros autónak,azóta jól működik megelégedésemre! :)
A szokásos szűrők,olajak cseréjén kívül kell még valamire figyelnem?
Az egyetlen gondom vele a turbó visítása, amiről olvastam itt hogy esetlegesen a hiba forrása a csőcsatlakozásoknál lehet.
Nem találtam hibát,más ötlet? :hmmmm:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D
« Válasz #3572 Dátum: 2014.04.22 18:31:12 »
Sziasztok!
2 hete boldog tulaja vagyok egy Toyota Corolla1.4 D4D motoros autónak,azóta jól működik megelégedésemre! :)
A szokásos szűrők,olajak cseréjén kívül kell még valamire figyelnem?
Az egyetlen gondom vele a turbó visítása, amiről olvastam itt hogy esetlegesen a hiba forrása a csőcsatlakozásoknál lehet.
Nem találtam hibát,más ötlet? :hmmmm:
Bár én Avensises vagyok, de szintén turbó problémával küzdök. Vagyis még nem is biztos hogy az. Az én jelenségem hogy a 1800-as fordulat helyett 2200-2400 körül jön meg az erő. De néha ha megjön is, nem számottevő. Szintén ismerkedem a D-4D motorral, viszont túl vagyok már a turbó leszerelésén és az intercooler leszedésén kívűl már mindent átnéztem. Nálam sajnos nem hallani kifújást. Azért írom hogy sajnos, mert akkor esetleg meglenne a hiba. Viszont én is tapasztaltam hogy milyen az ilyen hang egy rosszúl felszerelt csőbilincsnél nyomta nekem ki a levegőt. Amit tudok tanácsolni hogy áttnézz: Nekem is írták és más márkatulajdonosoktól hallottam hogy a gumi csöveken alapból nem látni pl a repedést ha van. Viszont ha felépül a nyomás a rendszerben, mivel a gumi csövek megkeményednek és kicsit megpuffadnak jól látható és hallható a repedés helye. Az intercooleren is lehetnek sérülések és az működhet úgy mint egy síp. Szóval csatlakozások, Gumicsövek, Intercooler, stb. Olvastam egy cikket egy internetes oldalon. Ott egy házilag beépített csatlakozó volt ledugózva. Vagyis a dugó kiesett... Ott az volt a gond, hogy a nyomás nem volt megfelelő mert a lyukon távozott.... Én ennyit tudok elöljáróban hozzászólni, de légy türelmes mert előbb utóbb kapsz választ mindenre. :)

Ja és még amit én javasolni tudok a vezérlés cseréjét ha szükséges. Illetve én cseréltettem váltóolajat is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.22 18:33:00 írta elpaso7708 »

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3573 Dátum: 2014.04.22 18:49:11 »

Ja és még amit én javasolni tudok a vezérlés cseréjét ha szükséges. Illetve én cseréltettem váltóolajat is.
1.4 d4d láncos, nem kell vezérlést cserélni..... :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D
« Válasz #3574 Dátum: 2014.04.22 19:20:03 »
1.4 d4d láncos, nem kell vezérlést cserélni..... :)
Igen. Ezért fogalmaztam óvatosan mert nem ismerem. Kösz a tájékoztatást egyébként.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3575 Dátum: 2014.04.22 19:33:35 »
Szóra sem érdemes!  ;)
Szerintem a legjobb a d4d motorok közül, ez után meg a 136 lovas rav4 ami szerintem jól sikerült.  :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D
« Válasz #3576 Dátum: 2014.04.22 19:41:42 »
Szóra sem érdemes!  ;)
Szerintem a legjobb a d4d motorok közül, ez után meg a 136 lovas rav4 ami szerintem jól sikerült.  :)
Egyébként miért nem láncosra tervezik az összes motort :hmmmm:? Miért van az, hogy pl egy Suzuki Ignis láncos? Hogy a kispolskiról ne is beszéljek... Gondolom nem a sújt akarták csökkenteni.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3577 Dátum: 2014.04.22 19:45:29 »
Nem tudom mi alapján cserélgetik, 1.4 láncos, de a 2.0 meg szíjas... akkor a 2.2 es 136 lovas megint láncos, de a 2.5 hiluxban szíjas....franc se érti.  :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D
« Válasz #3578 Dátum: 2014.04.22 20:12:45 »
Nem tudom mi alapján cserélgetik, 1.4 láncos, de a 2.0 meg szíjas... akkor a 2.2 es 136 lovas megint láncos, de a 2.5 hiluxban szíjas....franc se érti.  :)
Örülök is neki, hogy láncos a kicsike ... :D

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D
« Válasz #3579 Dátum: 2014.04.22 20:27:30 »
Örülök is neki, hogy láncos a kicsike ... :D

Hát igen. Nyugodtabb az ember. És pénztárca kímélő is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: D-4D
« Válasz #3580 Dátum: 2014.04.22 20:42:04 »
Üdv!
Az enyém szíjas, de nem bánom. 105000-enként csere (12000 a kedv. INA szett), de ami szedett-vedett olajokat kaphatott, a lánc sem bírta volna (egy láncos szett a 12000 többszöröse lett volna). Mondjuk a motor nem törne hála Istennek.
Persze ha jó gazdája volt, jobb a láncos.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:D-4D
« Válasz #3581 Dátum: 2014.04.22 21:46:14 »
A szíjas vezérlésnek egyrészt az ár az oka, másrészt az, hogy csendesebb vele az autó. Éppen emiatt csinálnak pl Fordéknál is hibrid megoldással autókat. Részben lánc részben szíjhajtású a vezérlésük.
Gabe 254.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D
« Válasz #3582 Dátum: 2014.04.23 16:32:51 »
A szíjas vezérlésnek egyrészt az ár az oka, másrészt az, hogy csendesebb vele az autó. Éppen emiatt csinálnak pl Fordéknál is hibrid megoldással autókat. Részben lánc részben szíjhajtású a vezérlésük.
Hát nem tudom.  A régi Ladánknál lehetett hallani a lánc csörgését, de akkoriban 25 éves volt. De pl a Suzuki Ignis láncos motorját sem mondanám kifejezetten hangosnak. Az ára meg legyen drágább, de nem nagyon kell a cserére gondolni míg az autó autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D
« Válasz #3583 Dátum: 2014.04.23 16:49:06 »
A szíjas vezérlésnek egyrészt az ár az oka, másrészt az, hogy csendesebb vele az autó. Éppen emiatt csinálnak pl Fordéknál is hibrid megoldással autókat. Részben lánc részben szíjhajtású a vezérlésük.

Hát nem tudom.  A régi Ladánknál lehetett hallani a lánc csörgését, de akkoriban 25 éves volt. De pl a Suzuki Ignis láncos motorját sem mondanám kifejezetten hangosnak. Az ára meg legyen drágább, de nem nagyon kell a cserére gondolni míg az autó autó.

Üdv!

Igen, pont az Ignis jutott eszembe, hogy nem hangos az a motor. De lehet, hogy szíjjal még ennél is csendesebb lenne.
Viszont különösen számít az olaj a láncosnál: kleingy mesélte múltkor, hogy pl. a Corsáknál ha nem megfelelő 5w30 olajat kap a motor, akkor 70.000 km alatt lehet cserélni a szettet, ha jól emlékszem.
Apunak is most raktunk az Ignisbe először 5w30 olajat, előtte 5w40 volt benne. Most még csendesebb lett. Egyik ismerősömnek van talán 2012-es Swift, abba 0w20 a gyári ajánlás, az hihetetlenül csendes azzal, de nem tudom, hogy láncos-e?
Kedden hallottam egy Ignist, annak rendes zaja volt. Szerintem 10w40 olaj lehetett benne, de nem kérdeztem rá.
Szóval odafigyeléssel így lehet, hogy nem kell foglalkozni a láncos vezérléssel, de Mo-on sajnos nem ez az általános, hogy rádobja a megfelelő olajat. Szerintem legalábbis.  Sőt, bár nem vezérlés, de egy másik ismerősöm tényként (!) közölte, hogy Igniseknél 70-80.000 km és váltócsere, mert addig bírják. Azért próbáltam felhívni a figyelmét rá, hogy szerinte ezekbe a váltókba vajon rendesen cserélték az olajat?? Furcsán nézett a felvetésre  :1eye:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D
« Válasz #3584 Dátum: 2014.04.23 17:40:10 »
Üdv!

Igen, pont az Ignis jutott eszembe, hogy nem hangos az a motor. De lehet, hogy szíjjal még ennél is csendesebb lenne.
Viszont különösen számít az olaj a láncosnál: kleingy mesélte múltkor, hogy pl. a Corsáknál ha nem megfelelő 5w30 olajat kap a motor, akkor 70.000 km alatt lehet cserélni a szettet, ha jól emlékszem.
Apunak is most raktunk az Ignisbe először 5w30 olajat, előtte 5w40 volt benne. Most még csendesebb lett. Egyik ismerősömnek van talán 2012-es Swift, abba 0w20 a gyári ajánlás, az hihetetlenül csendes azzal, de nem tudom, hogy láncos-e?
Kedden hallottam egy Ignist, annak rendes zaja volt. Szerintem 10w40 olaj lehetett benne, de nem kérdeztem rá.
Szóval odafigyeléssel így lehet, hogy nem kell foglalkozni a láncos vezérléssel, de Mo-on sajnos nem ez az általános, hogy rádobja a megfelelő olajat. Szerintem legalábbis.  Sőt, bár nem vezérlés, de egy másik ismerősöm tényként (!) közölte, hogy Igniseknél 70-80.000 km és váltócsere, mert addig bírják. Azért próbáltam felhívni a figyelmét rá, hogy szerinte ezekbe a váltókba vajon rendesen cserélték az olajat?? Furcsán nézett a felvetésre  :1eye:
Nekem is volt Ignisem még 2009-ben. Eladtam. Most mikor vettem az Avensist, a két márka között gondolkodtam. Próbáltam Igniseket is úgy hogy volt már tapasztalatom. Az Igniseknél van egy tipushiba, amit a gyártó nem ismer el. Méghozzá az egyik talán a behajtó tengely csapágyazása van alul méretezve. Ezért van hangja a váltónak. Ezeket lehet és ha már baj van kell is cserélni. De szinte már minden autószerelő műhelyben csináltak legalább egyet, szóval rutinnak számít. Én is voltam kereskedőnél és mikor az eladóval próbáltunk egy Ignist, felkapcsolta a rádiót az indulás előtt, mondván még rádió is van benn. De a csapágy roppantúl zúgott a 48000 Km-es autóban a rádió hangja mellett is. :) Az első Ignisemben 80 000 volt, ott még nem jelentkezett ez a morgás.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 17:43:57 írta elpaso7708 »