Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016518 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D
« Válasz #3345 Dátum: 2012.11.18 18:59:18 »
77üdv!

Akassza már le a szakszerviz a hosszbordás szijakat, s anélkül hallgassa meg!

Feltételezem hogy ők is ezzel kezdték.
Ha szíj nélkül is csinálja, akkor vákumpumpa, vagy lánc...
Xanyi

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3346 Dátum: 2012.11.18 19:03:01 »
Feltételezem hogy ők is ezzel kezdték.
Ha szíj nélkül is csinálja, akkor vákumpumpa, vagy lánc...
Vákumpumpánál szarul menne nem? Ö pedig azt mondta teljesitmény , fogyi változatlan :hmmmm:

tata145

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D
« Válasz #3347 Dátum: 2012.11.18 19:17:01 »
77üdv!

Akassza már le a szakszerviz a hosszbordás szijakat, s anélkül hallgassa meg!
Leakasztotta, nézték mindenhogy annak idején, még a vez.mű láncot is, nem volt probléma, de ez a halk súrlódó hang megmaradt kb 120-150-es frekvenciával.. Bentről nem hallom, csak ha a kocsi jobb elejéhez megyek. Gondot nem okoz és nem erősödött immár 1,5 éve. Csak úgy "jött" ez a hang, a fiam vette észre, azóta én is fülelek rá. A veszprémi Autóház Kft.-nél nem aggódtak miatta. Amúgy a kocsi "Doxa óra"-ként jár, 68 ezer van benne.
Akkoriban mondta a szervíz vezetője, hogy volt egy ugyanilyen esetük, ott a hang akkor szűnt meg, amikor a pár tízezres vezérmű láncot kicserélték. Viszont a régin nem találtak semmi súrlódásnyomot vagy osztás ill. méretváltozást, kitűnő volt az állapota. Amúgy a kocsi mindig szakszervízben volt, más nem nyúlt hozzá, a kellő minőségű olajat (5w-30) és szűrőket kapta, ezért kicsit csalódott vagyok.Üdv tata145
Toyota Corolla Wagon 2006  1,4 D-4D Luna  1 nd-E52C motor

tata145

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D
« Válasz #3348 Dátum: 2012.11.18 19:23:37 »
Vákumpumpánál szarul menne nem? Ö pedig azt mondta teljesitmény , fogyi változatlan :hmmmm:
4,8 litert eszik 100-on (az évi 8-10 ezerben csak kb 2 ezer a pálya kb 6 ezer km-nyi az  50 km-es táv és kb 200 db 6-8 km-es táv), jól húz, bár én nyugisan vezetek.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 19:27:02 írta tata145 »
Toyota Corolla Wagon 2006  1,4 D-4D Luna  1 nd-E52C motor

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3349 Dátum: 2012.11.18 19:32:34 »
Leakasztotta, nézték mindenhogy annak idején, még a vez.mű láncot is, nem volt probléma, de ez a halk súrlódó hang megmaradt kb 120-150-es frekvenciával.. Bentről nem hallom, csak ha a kocsi jobb elejéhez megyek. Gondot nem okoz és nem erősödött immár 1,5 éve. Csak úgy "jött" ez a hang, a fiam vette észre, azóta én is fülelek rá. A veszprémi Autóház Kft.-nél nem aggódtak miatta. Amúgy a kocsi "Doxa óra"-ként jár, 68 ezer van benne.
Akkoriban mondta a szervíz vezetője, hogy volt egy ugyanilyen esetük, ott a hang akkor szűnt meg, amikor a pár tízezres vezérmű láncot kicserélték. Viszont a régin nem találtak semmi súrlódásnyomot vagy osztás ill. méretváltozást, kitűnő volt az állapota. Amúgy a kocsi mindig szakszervízben volt, más nem nyúlt hozzá, a kellő minőségű olajat (5w-30) és szűrőket kapta, ezért kicsit csalódott vagyok.Üdv tata145
Szerintem amig nem észlelsz változást ne foglalkozz vele (bentről ugy se hallod ;)
Nem kell mindjárt valami katasztrófálisra gondolni, pláne egy ilyen keveset futott autónál.

jabba79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:D-4D
« Válasz #3350 Dátum: 2012.12.17 21:04:22 »
Sziasztok!
Sajnos továbbra sem jó a gépem, ....magasnyomásút kiszerelték vmit csináltak rajta, de semmi komolyat !
kb. 100-200 km után lerobbantam vele, turbó elszállt és motor lámpa világított!
Arra gyanakszom, hogy vmi érzékelő rossz adatot továbbít és ezáltal a rail nyomást megemeli amitől pedig
a motor túlmelegszik és ez vágja le a turbót! ...de ez csak az én találgatásom, mert a porlasztók jók és a magasnyomásúval sincs smmi komoly baj!
De már kezdem unni, hogy nem megbízható a gép!
Priviben annak a ceglédi cégnek kérném az elérhetőségét!

üdv
Jabba

attila2012

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #3351 Dátum: 2012.12.20 15:26:35 »
Kedves Fórumozók!

A tavasszal vásárolt 2001-es évjáratú Corollám (2.0 D4D) a következő dolgot produkálja. Ha meleg motorral álok le vele, 5- 10 perc múltán az újraindítás kínkeserves nehezen megy, főleg nyáron meleg időben. Hosszabb idő elteltével, amikor kezd visszahűlni a motor újból könnyen indul. Ha a leáállás után közvetlenül indítom be akkor sincs gond. Tudja valaki, hogy mi lehet ennek az oka, és vajon mennyibe kerül nagyjából a probléma szervízelése?
Más: a generátor csapágya erősen szól (ciripel-csikorog), tud esetleg valaki csapágy számokat adni?

előre is köszönöm
A

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D
« Válasz #3352 Dátum: 2012.12.20 16:04:25 »
Kedves Fórumozók!

A tavasszal vásárolt 2001-es évjáratú Corollám (2.0 D4D) a következő dolgot produkálja. Ha meleg motorral álok le vele, 5- 10 perc múltán az újraindítás kínkeserves nehezen megy, főleg nyáron meleg időben. Hosszabb idő elteltével, amikor kezd visszahűlni a motor újból könnyen indul. Ha a leáállás után közvetlenül indítom be akkor sincs gond. Tudja valaki, hogy mi lehet ennek az oka, és vajon mennyibe kerül nagyjából a probléma szervízelése?
Más: a generátor csapágya erősen szól (ciripel-csikorog), tud esetleg valaki csapágy számokat adni?

előre is köszönöm
A

Nekem önindító csere volt a megoldás.
Lehet hogy egy szénkefe/csapagy csere & tisztítás elég hogy visszanyerje újkori teljesítményét.
Diskurzus itt:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=80.1425

Önindito 80€-tol itt:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p4069.m570.l1313&_nkw=t22+avensis+anlasser&_sacat=0&_from=R40



'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

attila2012

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #3353 Dátum: 2012.12.22 10:13:47 »
köszönöm

ttta

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D
« Válasz #3354 Dátum: 2012.12.27 23:36:54 »
Sziasztok!

Találkozott már esetleg valaki hasonló problémával?
2005-ös 1.4 D4D corolla kombi produkálja ezeket a tüneteket: kigyullad a szervizlámpa, majd 6-7 indítás után elalszik. A tárolt hibakód: kuplung pedál kapcsoló (ha jól emlékszem arra, amit a szervizben mondtak). A márkaszervizben cserélték már a kuplung pedál kapcsolót, de egy idő után megint produkálta ugyanezt, ezután magát a szervizlámpát kezelő computert is kicserélték, mondván az romolhatott el, de egy pár hónap után megint előjött a jelenség. Semmi problémát nem érzek a kocsin, a szervizben azt mondták, hogy ez a kapcsoló egy emisszió kibocsátás optimalizálását segítő valami, de kezd idegesíteni a dolog. Még annyi infó (nem tudom releváns-e), hogy a szervizlámpa jellemzően 4-es sebességben, viszonylag alacsony fordulatszámon (1800-2000) való városi közlekedés során szokott felgyulladni. Ha valaki tudna rá valami megoldást, azt örömmel venném.   

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:D-4D
« Válasz #3355 Dátum: 2012.12.28 11:20:23 »
üdv!
Érdekes, nem emlitetted, hogy magát a vezetékelést vizsgálták volna? Azt sem lenne rossz megnézni, illetve ha van rá mód élőadatban a kapcsoló működését ellenőrizni, példál mikor a hiba fennáll.

ttta

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D
« Válasz #3356 Dátum: 2013.01.03 23:54:17 »
Kösz az ötletet, akkor majd mondom a szervizben, úgyis lassan esedékes lesz a 150 ezres nagyszerviz. Amúgy azt jól gondolom, hogy ha a szervizlámpa magától kialszik, akkor az azt jelenti, hogy az észlelt hiba már nem áll fenn? Vagy a lámpa egy bizonyos idő/indításszám után amúgy is kialszik magától?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D
« Válasz #3357 Dátum: 2013.01.04 14:34:53 »
Attól, hogy a lámpa kialudt, még tárolta a hibakódot (úgy tudom).  :)
         

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:D-4D
« Válasz #3358 Dátum: 2013.01.04 14:36:22 »
Attól, hogy a lámpa kialudt, még tárolta a hibakódot (úgy tudom).  :)
Vagy ahogy Marci csinálta anno: amikor kiégett a Check Engine lámpa, eladta a "hibamentes" kocsit :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D
« Válasz #3359 Dátum: 2013.01.04 14:55:22 »
Vagy ahogy Marci csinálta anno: amikor kiégett a Check Engine lámpa, eladta a "hibamentes" kocsit :D
Kemény :)
Bár emlékeim szerint a gyújtás ráadásakor ki kellene gyulladnia mindenképpen, ahogy a többi visszajelző lámpának is, kiküszöbölve ezt a lehetőséget  ;)