Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016603 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2940 Dátum: 2010.09.18 20:43:46 »
 :eek:bocs de tegnap válaszoltam a melegedésre is nagy diesel-el / vagy lehet halványan irtam?/ :D

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2941 Dátum: 2010.09.18 20:46:27 »
Az  indok az volt, hogy a kis diesel nehezen melegszik fel. Neked viszont nagy dieseled van!
Az mindegy, hogy kisdízel vagy nagydízel, egyaránt nem melegszik gyorsan (nekem konkrétan 2.0-sal volt ilyen tapasztalatom)
De most is fenntartom, hogy egy Honda Jazzt nem éri meg lecserélni egy kisdízelre (városi használatra), mert nem jár költség csökkenéssel.
Á mindegy miért, a feleségem (övé a Jazz) ragaszkodik hozzá nagyon :hug:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2942 Dátum: 2010.09.18 20:52:51 »
:eek:bocs de tegnap válaszoltam a melegedésre is nagy diesel-el / vagy lehet halványan irtam?/ :D
Jólírtad, szívemből szoltál :flowers:
Én is ismerem azt a szakaszt, mármint  BMária és Marcali között, nyáron többször megtettem, de az sétakocsikázás max. 5 l-es fogyasztással :yes:

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2943 Dátum: 2010.09.18 20:58:19 »
Ha fáztok tetess bele 1 vizes kályhát megéri  ::)ja még 1 ami nagyon jó ülésfűtés az király nekem is van még a kabáton át is érezni  a melegét  :clap: a moci meg bemelegszik ha akar :cool2:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2944 Dátum: 2010.09.18 21:16:49 »
Ha fáztok tetess bele 1 vizes kályhát megéri  ::)ja még 1 ami nagyon jó ülésfűtés az király nekem is van még a kabáton át is érezni  a melegét  :clap: a moci meg bemelegszik ha akar :cool2:
Tudod  ha tél van, akkor ahhoz jár a hideg is, akkor meg felöltözöm, max, nem  télikabátot veszek fel vezetéshez.
És még soha nem kapcsoltam be a fütést amig a motor be nem melegedett. (ezt még a Trabantomban kényszerből megtanultam, mert hiába is tettem volna :D)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2945 Dátum: 2010.09.19 01:43:36 »
2x2km az nem autózás.
Nem ragozom tovább: azonos körülmények között is  a Corollám lényegesen kevesebbet fogyaszt mint a Jazz.
Most aztán frankón alátámasztottad érvekkel, hogy nem is eszik többet hidegen a dízel, mint melegen  :yes: ... Ez igen, "2x2 km az nem autózás", ez tetszett  :D ... Tudod, ki járna pl. a 2 km-re lévő munkahelyére gyalog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2946 Dátum: 2010.09.19 01:46:39 »
És még soha nem kapcsoltam be a fütést amig a motor be nem melegedett. (ezt még a Trabantomban kényszerből megtanultam, mert hiába is tettem volna :D)
Pedig nyugodtan bekapcsolhatod, nem fog tőle lassabban melegedni a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2947 Dátum: 2010.09.19 10:39:55 »
Az  indok az volt, hogy a kis diesel nehezen melegszik fel. Neked viszont nagy dieseled van!
Az mindegy, hogy kisdízel vagy nagydízel, egyaránt nem melegszik gyorsan (nekem konkrétan 2.0-sal volt ilyen tapasztalatom)
De most is fenntartom, hogy egy Honda Jazzt nem éri meg lecserélni egy kisdízelre (városi használatra), mert nem jár költség csökkenéssel.
Á mindegy miért, a feleségem (övé a Jazz) ragaszkodik hozzá nagyon :hug:
A városi, nem felmelegedős, tötymörgés és az országúti normál, de takarékos menet között kb 2 liter difi van. 6-6,5 vs 4-4,5 liter/100 km. A váltás pedig azért nem érné meg, mert ilyen körülmények között nem jönnek elő a dízel előnyei. Így nem éri meg kifizetni a felárat sem. Főleg egy Jazz esetében: az városban is eléggé takarékos.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2948 Dátum: 2010.09.19 10:40:16 »
És még soha nem kapcsoltam be a fütést amig a motor be nem melegedett. (ezt még a Trabantomban kényszerből megtanultam, mert hiába is tettem volna :D)
Pedig nyugodtan bekapcsolhatod, nem fog tőle lassabban melegedni a motor.
Ezzel azért vitatkoznék  :whistling:
Gabe 254.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2949 Dátum: 2010.09.19 13:40:13 »
Ma lenulláztam az átlagfogyit és ugy indultam: 1 km után máris 6 l alatt volt az átlagfohyasztásom és ott is maradt.. :devil:

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: D-4D
« Válasz #2950 Dátum: 2010.09.19 14:26:52 »
És még soha nem kapcsoltam be a fütést amig a motor be nem melegedett. (ezt még a Trabantomban kényszerből megtanultam, mert hiába is tettem volna :D)
Pedig nyugodtan bekapcsolhatod, nem fog tőle lassabban melegedni a motor.
Ezzel azért vitatkoznék  :whistling:
Nem számottevő a különbség, soha nem vettem még észre. Persze nem Skandináviában élek és nem -22 -ről indolok nap mint nap reggel.  ::)
Fery

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2951 Dátum: 2010.09.19 14:48:21 »
Tulképpen  egy jéghideg motorral és hűtőrendszerrel minek akarsz fűteni? Elöször termeljen magának az üzemi hömérséklethez aztán elvehetsz tőle. :winkiss:

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: D-4D
« Válasz #2952 Dátum: 2010.09.19 14:56:58 »
Tulképpen  egy jéghideg motorral és hűtőrendszerrel minek akarsz fűteni? Elöször termeljen magának az üzemi hömérséklethez aztán elvehetsz tőle. :winkiss:
Az a tapasztalatom, hogy a kezdet kezdetén indított minimum ventivel sokkal kevesebb a pára kicsapódás az üvegeken (belül  ::) ) és ezért hatékonyabb
az ablakok párátlanítása is. A fűtést meg a termosztát úgy megoldja. A légkondis autók meg más kategória.  :flowers:
Fery

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2953 Dátum: 2010.09.19 15:25:31 »
:eek:bocs de tegnap válaszoltam a melegedésre is nagy diesel-el / vagy lehet halványan irtam?/ :D
Jólírtad, szívemből szoltál :flowers:
Én is ismerem azt a szakaszt, mármint  BMária és Marcali között, nyáron többször megtettem, de az sétakocsikázás max. 5 l-es fogyasztással :yes:
Bocs nem írtam hogy Marcaliból nem BMária felé hanem S.Zsitfa felé megyek

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2954 Dátum: 2010.09.19 16:09:47 »
Minden ut Marcaliba vezet (neked) [rohog]