Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016591 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2460 Dátum: 2009.04.05 13:48:44 »
És hogy részben magamnak válaszoljak, íme egy jó kis olvasmány a minősítések kidolgozójától.
Amit ebből kiolvasok amúgy (táblázat) az A1/B1 és A5/B5 szabvány különbségét nézve, az az, hogy az 5ös szabvány az kopásban és motor tisztaságának fenntartásában segít többet. (táblázat 2,7-es és 2,8-as pont)
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.05 13:52:55 írta Kgabe »
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2461 Dátum: 2009.05.05 22:37:07 »
Az Avés topikban jött az imént szóba: Corollánk gyorsulása ötödikben, folyamatos padlógázzal (bocs a végén a hullámzó képért, ez egy kis mellékút Somogyban...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: D-4D
« Válasz #2462 Dátum: 2009.05.28 14:49:32 »
Sziasztok,

próbáltam követni de elvesztem a sok hozzászólás között.  :cool2:
Lassan (nagyon lassan :) ) elérkezik az idő egy olajcserére a corolla kombi 1.4 d-4d-mben.

De a kérdés számomra nyitott, végülis milyen olajat (márka/típusra gondolok) javasoltok a d4-d-be? van egyértelműen nagyon jó választás?

köszi!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2463 Dátum: 2009.05.29 10:24:50 »
Szia, micimac!

Szerencsére a kérdést már alaposan körbejártuk, így van pár jó tippem. Alapvetően az összes olyan olaj jó választás bele, ami teljesíti az ACEA B1-es, és/vagy az ACEA B5-ös előírást (a legjobb, ha mindkettőt); és 5 W-30-as vagy 0 W-30-as viszkozitású (utóbbinak a téli időszakban vannak plusz előnyei, lévén hidegen kevésbé sűrűsödik be). Sok ilyen van, de hogy konkrétat is mondjak: ilyenek pl. a Mobil-1 ESP Formula 5 W-30, vagy a Mobil-1 0 W-30. Mi a múltkor ez utóbbit tettük jóbarátném 1.4 dízel Corollájába.

A netes nagykerekben, mint amilyen pl. az olajshop.hu vagy az autoteka2000.hu, olcsón be tudod szerezni ezeket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: D-4D
« Válasz #2464 Dátum: 2009.05.29 11:25:14 »
Szia, micimac!

Szerencsére a kérdést már alaposan körbejártuk, így van pár jó tippem. Alapvetően az összes olyan olaj jó választás bele, ami teljesíti az ACEA B1-es, és/vagy az ACEA B5-ös előírást (a legjobb, ha mindkettőt); és 5 W-30-as vagy 0 W-30-as viszkozitású (utóbbinak a téli időszakban vannak plusz előnyei, lévén hidegen kevésbé sűrűsödik be). Sok ilyen van, de hogy konkrétat is mondjak: ilyenek pl. a Mobil-1 ESP Formula 5 W-30, vagy a Mobil-1 0 W-30. Mi a múltkor ez utóbbit tettük jóbarátném 1.4 dízel Corollájába.

A netes nagykerekben, mint amilyen pl. az olajshop.hu vagy az autoteka2000.hu, olcsón be tudod szerezni ezeket.

Szia Palaczk,

ok, köszi az infot,
körbejárom, hol jövök ki legjobban :)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: D-4D
« Válasz #2465 Dátum: 2009.05.29 20:49:52 »
elöttem ment ma egy E12 D4D vmi ISZ-xxx rendszammal
szörnyem füstölt! le kellett maradnom tőle. láttam a füstjelekből ahogy felváltott..
szomoru látvány volt biztos piszkált motorja volt a gyereknek
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: D-4D
« Válasz #2466 Dátum: 2009.05.29 21:21:54 »
Szomorú ezt olvasni, DE a váltást minden korszerű dízel kipufogóján lehet látni újkoruktól.
Amúgy egyre jobban szeretem ezt a motort, mostanába 30km-eket megyek délelőtt és késő éjjel is, kényelmesen 80-90-100as tempóban, nem előzgetve, "beragadva" a forgalomba, úgy néz ki, 4alatt lesz a fogyasztás :D
Túl az 1000km-en még nem világít a lámpion :)
kisa
born to ride

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2467 Dátum: 2009.05.30 15:46:23 »
Akkor hiába erőlködöm én... :tt2: Most 4,4-en állok.   :helpsmilie: De ebben van bőven munka és most egy Szeged-Pécs-tekergés-Szeged is. Hegyes-völgyes, jól megrakott verzió. Család+cuccok. És persze eső meg egy-két hajtós szakasz is  :whistling:
Gabe 254.

leszilaci

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2468 Dátum: 2009.05.30 17:15:32 »
Amúgy egyre jobban szeretem ezt a motort, mostanába 30km-eket megyek délelőtt és késő éjjel is, kényelmesen 80-90-100as tempóban, nem előzgetve, "beragadva" a forgalomba, úgy néz ki, 4alatt lesz a fogyasztás :D
:clap:

mondom én,h "hetvenezni" kell  :lol: ;)
jól esik a lelkemnek olvasni ezeket a hozzászólásokat  :D

taby is kezd "felnőni"  carinával a 6 alatti fogyasztáshoz :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2469 Dátum: 2009.05.30 19:29:34 »
Nem-nem, nem kell hetvenezni, mert hetveneznek így is épp elegen, sőt túl sokan  ;) :szemez: :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.30 19:34:00 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: D-4D
« Válasz #2470 Dátum: 2009.05.30 19:55:36 »
Amúgy egyre jobban szeretem ezt a motort, mostanába 30km-eket megyek délelőtt és késő éjjel is, kényelmesen 80-90-100as tempóban, nem előzgetve, "beragadva" a forgalomba, úgy néz ki, 4alatt lesz a fogyasztás :D
:clap:

mondom én,h "hetvenezni" kell  :lol: ;)
jól esik a lelkemnek olvasni ezeket a hozzászólásokat  :D

taby is kezd "felnőni"  carinával a 6 alatti fogyasztáshoz :flowers:
Ácsi, én nem hetvenezek :D inkább nyócvan kilencvenezek GPS szerint, ami óra szerint majnem kilencven százazás  :tt2: :tt2: :tt2: :tt2: :tt2: hájvéj rulez  :D [rohog]

jabba1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: D-4D
« Válasz #2471 Dátum: 2009.05.30 20:39:11 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne hozzátok.
Magas fordulaton, nagy sebességnél, folyamatos tempónál......elkezdett rángatni az autóm.
Fordulatszám 3000-rre esett vissza, borzasztóan kalapált a motor. A turbó működött.
Félre álltam, nem állítottam le, motorháztető fel....úgy vergődött a motor, mintha ki akarna ugrani.
Kicist vártam, hogy ventilátor hűtse le, majd leállítottam.
Újra indítva ismét a régi volt a D4d.
Azóta már ismét előfordult......Szervíz a magasnyomású szivattyúra, illetve a scv szelepre gyanakodik.
És ti???? :hmmmm: :hmmmm:

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: D-4D
« Válasz #2472 Dátum: 2009.05.30 20:42:04 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne hozzátok.
Magas fordulaton, nagy sebességnél, folyamatos tempónál......elkezdett rángatni az autóm.
Fordulatszám 3000-rre esett vissza, borzasztóan kalapált a motor. A turbó működött.
Félre álltam, nem állítottam le, motorháztető fel....úgy vergődött a motor, mintha ki akarna ugrani.
Kicist vártam, hogy ventilátor hűtse le, majd leállítottam.
Újra indítva ismét a régi volt a D4d.
Azóta már ismét előfordult......Szervíz a magasnyomású szivattyúra, illetve a scv szelepre gyanakodik.
És ti???? :hmmmm: :hmmmm:
Szerintem nyomásvezérlő gondra is lehet gyanakodni, anno az L200 nak zakkant meg a turbónyomásvezérlője, és beállította a lapátszögeket a lehető legnagyobb töltésre, már alapjáraton is 1 bar volt a töltőnyőnyomás... dadogott majd szét esett és a fordulatot nem vette...
Kapott egy mechanikus szabályzót és helyrejött... de azóta már R.I.P.  :flowers:

TZoli

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2473 Dátum: 2009.05.30 22:55:18 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne hozzátok.
Magas fordulaton, nagy sebességnél, folyamatos tempónál......elkezdett rángatni az autóm.
Fordulatszám 3000-rre esett vissza, borzasztóan kalapált a motor. A turbó működött.
Félre álltam, nem állítottam le, motorháztető fel....úgy vergődött a motor, mintha ki akarna ugrani.
Kicist vártam, hogy ventilátor hűtse le, majd leállítottam.
Újra indítva ismét a régi volt a D4d.
Azóta már ismét előfordult......Szervíz a magasnyomású szivattyúra, illetve a scv szelepre gyanakodik.
És ti???? :hmmmm: :hmmmm:

Hát könnyen lehet, garis még az autód?
Rádugták műszerre és kiírt hibát?

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: D-4D
« Válasz #2474 Dátum: 2009.05.31 12:45:46 »
jól esik a lelkemnek olvasni ezeket a hozzászólásokat  :D

52,28L -->1327km =3,94  :sorcerer:
kisa
born to ride