Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016481 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2385 Dátum: 2009.02.09 22:30:53 »
A jóbarátnéméba holnap Mobil 1 0 W-30 kerül. 17.500-ért sikerült beszerezni az olajshopról az öt litert, ez sem rossz ár  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: D-4D
« Válasz #2386 Dátum: 2009.02.10 00:46:04 »

4 liter elég amúgy az 1.4-es motorhoz??

A benzineshez tudtommal igen, a dízelhez biztosan nem. De a könyvében benne van.

A dízelnek 4.2 litert kér a könyve, de mindig 4et veszek/viszek... Tölteni még egy cseppet sem kellett szerencsére, úgyhogy a 15ezres szervízkor kibontott "plusz liter" rámrohadt, és amíg nem tapasztalok fogyást, nem is szándékozom literes olajba tartani a pénzem  :1eye:
Amúgy túl vagyok a 90es szervízen, minden nagyon szép és jó, ájlávmájtoyo :wub:
kisa
born to ride

Anubis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 295
  • Toyota Auris 1.4 D4D LUNA ('07)
Re: D-4D
« Válasz #2387 Dátum: 2009.02.10 10:53:31 »
Szeptember körül lesz 2 éves a kocsi és akkor lesz nagyjából 30.000 km benne. Másodszor tuti úgy fogom vinni az olajat. Nem akarok megint MAGNETEC-et kapni.  :hmmmm:

Ha nagyon gyanakvó akarok lenni: attól még hogy én viszem az olajat, nem biztos, hogy valóban azt is öntik bele... Tudjátok, ki mivel bánik, azzal piszkolódik...  :hmmmm: Hallottam erről sztorikat.


Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2388 Dátum: 2009.02.10 11:07:44 »
Szólj, hogy ott akarsz lenni, amikor csinálják az autót. Meg fogják engedni.
Még a végén a motort is kicserélik, ha nem vagy ott.

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
Re: D-4D
« Válasz #2389 Dátum: 2009.02.10 17:58:12 »
Szólj, hogy ott akarsz lenni, amikor csinálják az autót. Meg fogják engedni.
Még a végén a motort is kicserélik, ha nem vagy ott.


Ezzel megnyugtattad fórumtársunkat!  :yes: :whistling:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2390 Dátum: 2009.02.10 18:09:06 »
Semmi szükség nem volt megnyugtatásra. Ő már hallott ezt-azt, ahogy írta. Ezért írtam.
 :devil:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2391 Dátum: 2009.02.10 20:03:30 »

4 liter elég amúgy az 1.4-es motorhoz??

A benzineshez tudtommal igen, a dízelhez biztosan nem. De a könyvében benne van.

A dízelnek 4.2 litert kér a könyve, de mindig 4et veszek/viszek... Tölteni még egy cseppet sem kellett szerencsére, úgyhogy a 15ezres szervízkor kibontott "plusz liter" rámrohadt, és amíg nem tapasztalok fogyást, nem is szándékozom literes olajba tartani a pénzem  :1eye:
Amúgy túl vagyok a 90es szervízen, minden nagyon szép és jó, ájlávmájtoyo :wub:

Ha 4 litert teszel az 1.4-es dízelbe, akkor olyan 3/4 környékén lesz a nívó. Ez voltaképpen valóban elég, de én úgy vagyok vele, hogy mivel valamennyi fogyás azért normálisnak tekinthető ezeknél a motoroknál (legalábbis elég gyakran megfigyelhető), ezért nem árt cserekor a maximumig feltölteni. Ami valóban olyan 4.2-4.3 körüli mennyiséget jelent. A megmaradó olaj meg felhasználható később, a következő olajcserekor (csak persze akkor megint ugyanolyat kell majd venni).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2392 Dátum: 2009.02.10 20:08:07 »
Még a végén a motort is kicserélik, ha nem vagy ott.

Ugye, nem azt akarod mondani, hogy a szervízekben vakon meg lehet bízni?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2393 Dátum: 2009.02.10 20:11:29 »
Szeptember körül lesz 2 éves a kocsi és akkor lesz nagyjából 30.000 km benne. Másodszor tuti úgy fogom vinni az olajat. Nem akarok megint MAGNETEC-et kapni.  :hmmmm:

Ha nagyon gyanakvó akarok lenni: attól még hogy én viszem az olajat, nem biztos, hogy valóban azt is öntik bele... Tudjátok, ki mivel bánik, azzal piszkolódik...  :hmmmm: Hallottam erről sztorikat.

Vidd az olajat, és legyél végig ott az autó mellett, amíg dolgoznak rajta. Ebből baj biztosan nem lehet - az ellenkezőjéből viszont igen. Nem mellesleg így az utólagos aggódástól is megkíméled magad.

Na persze ha egy szervízben már sokszor jártál, ismernek, és megbizonyosodhattál róla, hogy mindig korrektül, hibátlanul dolgoznak, akkor egy idő után már rájuk bízhatod a kocsidat. De az első néhány alkalommal jobb, ha ott vagy. Így egyébként fel is lehet építeni a kontaktust az alkalmazottakkal, ami később jól jöhet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2394 Dátum: 2009.02.10 20:16:17 »
Még a végén a motort is kicserélik, ha nem vagy ott.

Ugye, nem azt akarod mondani, hogy a szervízekben vakon meg lehet bízni?

Nem dehogy. A Márkaszerviz szó egy szinonima a Maffia szóra.
Van ahol nemcsak át-, de néha meg is verik az ügyfelet.
Én még dolgozni is félve megyek be. Szerencsére most őszig nem dolgozom.
Még beszélni is nehéz róla. Fel is zaklatott ez a hozzászólás, amíg írtam.
Innom kell.....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2395 Dátum: 2009.02.10 20:20:48 »
Még a végén a motort is kicserélik, ha nem vagy ott.

Ugye, nem azt akarod mondani, hogy a szervízekben vakon meg lehet bízni?

Nem dehogy. A Márkaszerviz szó egy szinonima a Maffia szóra.
Van ahol nemcsak át-, de néha meg is verik az ügyfelet.
Én még dolgozni is félve megyek be. Szerencsére most őszig nem dolgozom.
Még beszélni is nehéz róla. Fel is zaklatott ez a hozzászólás, amíg írtam.
Innom kell.....

Igyál  :yes: ! Hátha visszajön a realitás-érzéked tőle  ;) :szemez: ...

Ha valamiről lemaradtam volna, és időközben már robotok dolgoznak a Toyota-márkaszervízekben, akkor bocs, vissza az egész! Akkor valóban nem kell tartani tőle, hogy tévedni/hibázni/urambocsá (bár ezt már csak félve merem leírni) csalni fognak  :whistling: ...
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.10 20:22:36 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2396 Dátum: 2009.02.10 20:30:27 »
Ez eddig fel sem merült.
Mármint, hogy "urambocsá csalnak". Eddig ez volt az alapértelmezett.
Tudod milyen macera a Toyotának állandóan a Csillagban tartani az állásinterjúkat? Ott is alig van már olyan, akinek beveszi a gyomra azt a szervezett gonoszságot, amit a Márkaszervizekben hivatásszerűen űzni kell....
Mit gondolsz/gondoltok miért piros a színe a Toyotának? A pokol után....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2397 Dátum: 2009.02.10 20:34:58 »
Ez eddig fel sem merült.
Mármint, hogy "urambocsá csalnak". Eddig ez volt az alapértelmezett.
Tudod milyen macera a Toyotának állandóan a Csillagban tartani az állásinterjúkat? Ott is alig van már olyan, akinek beveszi a gyomra azt a szervezett gonoszságot, amit a Márkaszervizekben hivatásszerűen űzni kell....
Mit gondolsz/gondoltok miért piros a színe a Toyotának? A pokol után....

Misi, ez mind nagyon szellemes, tényleg  :) ... De amíg én rendszeresen tapasztalom saját magam is (mások tapasztalatairól nem is beszélve), hogy elbaxnak/elnéznek/elfelejtenek dolgokat a szervízekben, addig nekem ugyan magyarázhatja bárki, hogy nem kell ott lenni az autó mellett - én ott leszek. Más meg csinál, amit akar  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2398 Dátum: 2009.02.10 20:36:21 »
A 2 literesbe 6,3 kell a gepkonyv szerint, de 6 liternel mar majdnem fullon van a palca. Persze hidegen. Melegen aztan, ahogyan ugye merni kell, szepen beall 6 liternel pontosan kozepre. Es nem mozdul onnan. :D Legalabbis az elmult 8 ezer alatt egy gramm sem fogyott belole.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2399 Dátum: 2009.02.10 20:39:20 »
A 2 literesbe 6,3 kell a gepkonyv szerint, de 6 liternel mar majdnem fullon van a palca. Persze hidegen. Melegen aztan, ahogyan ugye merni kell, szepen beall 6 liternel pontosan kozepre. Es nem mozdul onnan. :D Legalabbis az elmult 8 ezer alatt egy gramm sem fogyott belole.

Érdekes ez a dolog a melegen vagy hidegen méréssel. A Totalcar olajdoktora pl. esküszik rá, hogy hidegen kell mérni, mert a dolog csak akkor mérvadó, úgy van valamennyi olaj összegyűlve lent a karterben. Szerintem ez túlzás a részéről, mert úgy vettem észre, hogy az olaj pár perc állás után meleg motornál is gyakorlatilag teljesen lefolyik a karterbe - én sosem vettem észre eltérést a meleg motornál öt-tíz perc állás után, és a hideg motornál mért szint között.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )