Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016537 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2310 Dátum: 2008.12.20 11:22:04 »
Igen, mindegyik motorból van erősebb is, de gyengébb is, tehát nem lehet a kategória leggyengébb motorja.
Amúgy a Toyotánál is van 177 lovas dízel...
de az nem 2 literes :no:

Nem is mondtam...
Csak azt mondtam, hogy ha az volt a cél, hogy erős dízel legyen, Toyota emblémával, akkor olyat is lehet venni.

yamoha

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D
« Válasz #2311 Dátum: 2008.12.20 12:01:28 »
A gondom a következő:

Igazából egy csomó apróság volt már az alig 11hónapos autómmal, de többnyire mindent tudtak orvosolni. Az egyik a műszerfal zörgés. Én nem értem, hogy a francba van ez, a szüleim 6 éves FOCUS-a egyáltalán nem zörög 130E Km-el, pedig sajnos földúton is járnak vele nem keveset, viszont az én autó már a szalonból v aló kihozatalkor zörgött. többször csinálgatták, majd tavasszal beépítettek valami gyári zörgéscsillapító szettet, amitől "szinte" elmúlt ez a dolog, mígnem jött megint a hideg, és kezdődött az egész előröl. Most megint csináltak vele valamit és gondolom, hogy valameddig jó lesz! De az csak a kisebbik gond, tudomásul veszem, hogy ez egy ilyen "SZAR" konstrukció!
Viszont ami igazán idegesít az ülésfűtés. Ugyebár azért rendeltem, mert tudható volt, hogy a 2literes dízel lassan melegszik be. Már az is csalódás volt, amikor az autót átvettem, és meg láttam azt a mechanikus egy állású kapcsolót, de még ezen is túllendül az ember!
Az igazi gond a következő. Beülök, az autóba elindulok, az ülésfűtést felkapcsolom. Pár percen belül bemelegíti a hátamat, ahogyan azt kell, majd max. 5 perc múlva lekapcsol, és itt jön a lényeg, hogy soha többet nem kapcsol vissza!!! Az autó hűtővize, még csak egy rublikát ugrott fel a skálán, mikorra az ülés teljesen ki is hűlt, fűtésem még vagy 15 percig nuku!
Természetesen ezt is jeleztem a szervinek, vizsgálgatták, nézegették meg minden, aztán jött a tavasz, akkor már azt mondták, hogy nem lehet így teszteli, majd télen hozzam vissza!
Most csütörtökön voltam szervizen, amikor is megállapították, hogy amit itt Magyarországon beletettek ülésfűtést az nem teljesen egyezik meg a tök gyárival /pedig én azzal rendeltem le az új autómat/ és vannak eltérések is! Szóval az a lényeg, hogy az ülést felmelegítés után kikapcsolja a kis hő érzékelője, és csak akkor kapcsolja vissza, ha 26 fok alá süllyed a hőfok! Ez nagyon komoly, mivel az ember sálját belső hőmérséklete 36 fok, ezért az ülést egy idő után úgyis a saját hőd is felfűti 33-34 fokra. Szóval soha többet nem kapcsol vissza az ülésfűtés, csak ha leállítod az a utót, egy órára az utcán, és persze nem maradsz benne ülve!

Ha ezt közlik velem a vásárláskor, hogy ez egy ilyen gagyi cucc, akkor nem költök rá közel 120E Ft-ot
Azon kívül 11 hónapnak kellet eltelnie, hogy megtudjam a valódi okot, jó mi???

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2312 Dátum: 2008.12.20 12:11:07 »
Az én autómban gyári ülésfűtés van, Japánban beszerelve, stb.
Ugyanígy működik... Bekapcsol, kikapcsol.

yamoha

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D
« Válasz #2313 Dátum: 2008.12.20 13:49:06 »
Bocsika, szóval bekapcsolod, majd ő gondolom egy idő után kikapcsol magától. És ezután mi történik ? Magától ujra elindul, vagy rá kell indítanod, vagy teljesen úgy működik, mint az enyém???

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2314 Dátum: 2008.12.20 13:53:41 »
Bekapcsolom, felfűt, majd egy idő után kikapcsol. Időnként később van, hogy bekapcsol.
Az után gyártott (mint a tiéd is), ami a Versomban volt, ugyanúgy működött.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2315 Dátum: 2008.12.22 01:58:11 »
Igen, mindegyik motorból van erősebb is, de gyengébb is, tehát nem lehet a kategória leggyengébb motorja.
Amúgy a Toyotánál is van 177 lovas dízel...
de az nem 2 literes :no:

És :) ? A Toyota a 2.2-es dízellel fedi le a 150 lovas meg az afölötti kategóriát, aminek nyilván megvan az oka.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2316 Dátum: 2008.12.22 02:06:18 »
Bocsika, szóval bekapcsolod, majd ő gondolom egy idő után kikapcsol magától. És ezután mi történik ? Magától ujra elindul, vagy rá kell indítanod, vagy teljesen úgy működik, mint az enyém???

Két általam próbált Volvo gyári ülésfűtés (440 ill. 740 típusok) is ugyanígy működött. Beülsz a hideg ülésbe, bekapcsolod a cuccot, az felfűt, majd a hőérzékelője magától kikapcsolja pár perc után - és utána amíg ülve maradsz benne, nem is kapcsolja újra vissza, mert nem süllyed a küszöbhőmérséklet alá a testmeleg miatt. Ennyi, ezeket így tervezték többnyire, normális esetben ennyi idő alatt meg kéne jönnie a fűtésnek a motortól. Csak persze ezek a mai dízelek (nemcsak a kétliteres, hanem általában a modern dízelmotorok) lassan melegszenek be, ahogy te is észrevehetted.

De ennek a kivédésére elektromos "rásegítő" fűtéssel szokták ellátni őket - és, hogy őszinte legyek, kissé gázosnak tartom, hogy eszerint még az Aurisban sincs ilyen... A 2005-ös 1.4-es dízel Corollában nincs, de nem gondoltam volna, hogy az újabb típusba sem tették még bele  :fuk2:

Valódi megoldást az állófűtés jelenthet - az egyszerűbb változata is hatékony segítség, mert mire beülsz, előmelegíti a motort.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

deccc

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: D-4D
« Válasz #2317 Dátum: 2008.12.22 07:46:47 »
Bocsika, szóval bekapcsolod, majd ő gondolom egy idő után kikapcsol magától. És ezután mi történik ? Magától ujra elindul, vagy rá kell indítanod, vagy teljesen úgy működik, mint az enyém???

Két általam próbált Volvo gyári ülésfűtés (440 ill. 740 típusok) is ugyanígy működött. Beülsz a hideg ülésbe, bekapcsolod a cuccot, az felfűt, majd a hőérzékelője magától kikapcsolja pár perc után - és utána amíg ülve maradsz benne, nem is kapcsolja újra vissza, mert nem süllyed a küszöbhőmérséklet alá a testmeleg miatt. Ennyi, ezeket így tervezték többnyire, normális esetben ennyi idő alatt meg kéne jönnie a fűtésnek a motortól. Csak persze ezek a mai dízelek (nemcsak a kétliteres, hanem általában a modern dízelmotorok) lassan melegszenek be, ahogy te is észrevehetted.

De ennek a kivédésére elektromos "rásegítő" fűtéssel szokták ellátni őket - és, hogy őszinte legyek, kissé gázosnak tartom, hogy eszerint még az Aurisban sincs ilyen... A 2005-ös 1.4-es dízel Corollában nincs, de nem gondoltam volna, hogy az újabb típusba sem tették még bele  :fuk2:

Valódi megoldást az állófűtés jelenthet - az egyszerűbb változata is hatékony segítség, mert mire beülsz, előmelegíti a motort.

Nekem Saab-ban volt gyári hőfokszabályzós ülésfűtés. Ott én magam kapcsoltam ki kb 5perc után. Egyrészt mert addigra már fűtött az autó, másrészt a legalacsonyabb fokozatban is nagyon melegített az ülés. Hiába a svéd tél más mint a hazai.
RAV4 HYBRID 2020

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2318 Dátum: 2008.12.23 13:39:09 »
Az autó hűtővize, még csak egy rublikát ugrott fel a skálán, mikorra az ülés teljesen ki is hűlt, fűtésem még vagy 15 percig nuku!

Egy rublikanal mar egesz tisztesseges a futes! Bar nem vagyok egy fazos tipus. Allofutest bele :excl:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: D-4D
« Válasz #2319 Dátum: 2008.12.29 04:43:11 »
De ennek a kivédésére elektromos "rásegítő" fűtéssel szokták ellátni őket - és, hogy őszinte legyek, kissé gázosnak tartom, hogy eszerint még az Aurisban sincs ilyen... A 2005-ös 1.4-es dízel Corollában nincs, de nem gondoltam volna, hogy az újabb típusba sem tették még bele  :fuk2:

Enyémben van kiegészítő fűtés, bár furcsa módon nem azonnal kapcsol be, hanem kb 1-2 perccel indítás után. De utána jól érezhető a hatása, mert teljesen hidegnek jelzett motornál is kellemes levegőt tud fújni (nem forrót, de azért meleget). Amúgy maga a motor sem vészes idő alatt melegszik be. Ahhoz, hogy teljesen középre érjen a hőfok kijelző, kellhet kb 10-12 perc, de az előtte lévő "rublikát" már elég hamar eléri, és ott már ontja rendesen a meleget. Persze ez a körülményektől is függ, ha pl hegyről lefele kell menned indítás után, akkor sokáig nem melegszik be, de ha pl egy gyorsforgalmi úton tartós 70-nel mész megállások nélkül, akkor már pár perc múlva egész magasra felmegy a hűtővíz hőmérséklete még ilyen hideg időben is.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2320 Dátum: 2008.12.29 09:27:38 »
Bocsi, meg minden, de olyan sokszor látom rosszul írva ezt a két szót, hogy leírom helyesen:
Rubrika, mindig.
Azaz l helyett r  és a mindig második i-je rövid.
Én is elírok egy csomó dolgot, de ezt a 2 szót nagyon sokan írják rosszul.

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: D-4D
« Válasz #2321 Dátum: 2008.12.29 13:41:16 »
Bocsi, meg minden, de olyan sokszor látom rosszul írva ezt a két szót, hogy leírom helyesen:
Rubrika, mindig.
Azaz l helyett r  és a mindig második i-je rövid.
Én is elírok egy csomó dolgot, de ezt a 2 szót nagyon sokan írják rosszul.

És amit mégtöbben eltévesztenek, az a szerviz szó rövid "i"-je :) Node hagyjuk a nyelvészkedést szerintem :)
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2322 Dátum: 2008.12.29 21:18:52 »
Bocsi, meg minden, de olyan sokszor látom rosszul írva ezt a két szót, hogy leírom helyesen:
Rubrika, mindig.
Azaz l helyett r  és a mindig második i-je rövid.
Én is elírok egy csomó dolgot, de ezt a 2 szót nagyon sokan írják rosszul.

És amit mégtöbben eltévesztenek, az a szerviz szó rövid "i"-je :) Node hagyjuk a nyelvészkedést szerintem :)

Én mindig igyekszem helyesen írni a szavakat, de a "szervíz"-t tudatosan írom így, tehát hosszú í-vel. Wazz ez egy idegen szó, ami az eredeti kiejtést hivatott magyarosan leírva, fonetikusan visszaadni - márpedig hosszúnak ejtjük benne az i-t és nem rövidnek, így szvsz így is kell leírni. Hibás gyakorlatnak tartom a rövid i-vel írását, így nem is tartom magam hozzá.

(A rubrikát persze r-el kell írni, ez tiszta sor.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2323 Dátum: 2008.12.29 22:37:45 »
Bocsi, meg minden, de olyan sokszor látom rosszul írva ezt a két szót, hogy leírom helyesen:
Rubrika, mindig.
Azaz l helyett r  és a mindig második i-je rövid.
Én is elírok egy csomó dolgot, de ezt a 2 szót nagyon sokan írják rosszul.
Én meg úgy tudom,  ha az ember ""-ba teszi a dolgokat, mint ahogy dzsisziksz :D is tette, akkor az valamilyen szinten mentesít a heJesIrás szabáJai alOl.
Gabe 254.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2324 Dátum: 2008.12.29 22:45:01 »
Nem ezt az egyet kifogásoltam... Nagyon sokan írják rosszul.
Pár hónapja már a Yaris topicban is írtam.