Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016486 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2250 Dátum: 2008.11.22 22:09:29 »
Nézd meg jobban, a linkelt olajnak van B5ös minősítése  :whistling:
Jogos. :) Tenyleg van nekije olyanja. Meg 30%-kal magasabb ara (az akcioshoz kepest), de nem rossz opcio. En 10e-enkent cserelek, a kovetkezo utani cserenel majd kiprobalom ezt.

Krinyo

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2251 Dátum: 2008.11.22 22:12:05 »
A panaszod nem teljesen ismeretlen. Ha nem gond az angol, akkor ime egy link.
Ez hasolokat ir le, es tobben helyeselnek hozza, hogy nekik is elofordult mar.

A motor baloldalarol jovo csorges csak 4-5-6 fokozatban jon elo nagyobb adag gaz adasara?

Nem, alapjaraton is. A ceges szerelom figyelt fel ra, hallotta ki a motorhangbol, feszitogorgore tippel es o zavart el a szervizbe, hogy csunya hangja van, ne hagyjam, hogy baj legyen. Amikor mondta, mire figyeljek, rajottem, hogy kb. 2-3e km ota hallom mar ezt, csak nem tunt fel, a szelepek hangjanak hittem...

Koszi a linket, olvasom.

Krinyo

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2252 Dátum: 2008.11.22 22:14:43 »
Hát, nem lennék meglepve, ha egy D4-D vezérlése környékén esetleg hiba fordulna elő. Volt rá példa.
Gabe 254.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2253 Dátum: 2008.11.22 22:20:00 »
Koszi a linket, olvasom.

Krinyo

Haaat... sok koszonet nincs benne, mert megoldast nem mondanak.  :no:  Arra jo, miket csereltek mar ki a szervizekben es nem valtozott semmi.  :wacko:
Sok szerencset  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2254 Dátum: 2008.11.22 22:22:25 »
Gyanus, hogy a csorgesnek/utemes hangnak koze van a vezermulanc fesziteshez, annak (vagy a turbo hangjanak) meg a megtorpanashoz... persze hogy ezt hogyan fogom a szervizen vegigvinni, azt nemtom.
Uzemanyagszuro csere most volt olajjal egyutt, az nem lehet...

Krinyo

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: D-4D
« Válasz #2255 Dátum: 2008.11.23 11:07:46 »
Ja, es amit eredetileg irni akartam, bajom van a 30e-et futott geppel....
....masreszt mar masodszor fordult elo, hogy "megtorpan a gep". Gyorsitani akarok es nem megy, majd 2-3 mp mulva elindul, mint a meszes
.....

Érdekes, amit írsz, 40 és 45 ezer km közt az enyémmel is előfodult párszor, de a szervízben természetesen nem produkálta a hibát, hibakód nem volt, tehát nem csináltak semmit, de előtte sem fordult elő, meg azóta sem... Most 86ezer km-nél járok, és csak a rossz emléke maradt a dolognak, de tisztán emlékszem mind a 4alkalomra... És csak örülni tudok, hogy nem előzés közben... Talán annyi még hozzátartozik, hogy akkor egyszer és utoljára Mobil olaj volt benne, (5w40 full szintetikus, szervízben vettem, ill. ezt adták)
picit off, de olajos topicba is jöhet a válasz, Gulf olajokról mi a vélemény? Elég jó ismerős az importőr, és a Hiace-be felajánlotta, hogy próbáljam ki a termékét... olcsóér, meg ha már baráti a kapcsolat, akkor mért nem használjuk ki... Természetesen a marketingduma az megvan, de érdekelnének a vélemények ::)
kisa
born to ride

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2256 Dátum: 2008.11.23 21:44:50 »
Lehet, hogy akkor ez nem betegseg, hanem allapot... ma megint mentem vagy 300 km-t, probaltam elohozni a dolgot, de nem sikerult.  :cool2:

Krinyo

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: D-4D
« Válasz #2257 Dátum: 2008.11.23 23:09:56 »

Az mar csak hab a tortan, hogy bar kimeljuk, az eloirasok szerint hasznaljuk az autot, sosem allitjuk le hosszabb menet utan azonnal, a turbo egyre hangosabb, mar jol hallhato a felporgese, futyulese... tetszik, tetszik, birom, de szerintem 30e km-nel ez sem normalis...

Krinyo

A turbó menet közben, üzemmeleg motornál is fütyül? Mert nálam az a helyzet, hogy hidegindítás után jól hallható a felpörgése, viszont pár perc múlva, amikor a motor már kicsit bemelegszik, elhallgat teljesen. Szerintem ez normális jelenség, mert már újkora óta ilyen.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: D-4D
« Válasz #2258 Dátum: 2008.11.24 08:31:17 »

Az mar csak hab a tortan, hogy bar kimeljuk, az eloirasok szerint hasznaljuk az autot, sosem allitjuk le hosszabb menet utan azonnal, a turbo egyre hangosabb, mar jol hallhato a felporgese, futyulese... tetszik, tetszik, birom, de szerintem 30e km-nel ez sem normalis...

Krinyo

A turbó menet közben, üzemmeleg motornál is fütyül? Mert nálam az a helyzet, hogy hidegindítás után jól hallható a felpörgése, viszont pár perc múlva, amikor a motor már kicsit bemelegszik, elhallgat teljesen. Szerintem ez normális jelenség, mert már újkora óta ilyen.

Szerncsére turbó hangot még nem hallom.
Viszont egyesből kettesbe kapcsolásnál kattanást elölről igen, ez szinte törvényszerű amikor hátramenet volt előtte.
A másik ami igazán idegesít hogy néha néha a kormánymű vagy a felfüggesztés irányából kottyanást érzek amikor
az úgymond első útegyenletlenséggel találkozunk, de éppenhogy érezhető.
Ja éreztem úgy is, hogy kanyarban alacsony sebességnél éppen csak a fékezés határán a pedálon a lábam és azon keresztül is.
Kezdjek aggódni????  :sweatdrop:
Fery

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2259 Dátum: 2008.11.24 08:48:24 »
Mert nálam az a helyzet, hogy hidegindítás után jól hallható a felpörgése, viszont pár perc múlva, amikor a motor már kicsit bemelegszik, elhallgat teljesen. Szerintem ez normális jelenség, mert már újkora óta ilyen.

Nalam is csak hidegen hallani egy kicsit a turbot, illetve talan azt hallom.  ::) Amig kozepre nem all vizhomero, addig nem nagyon adok neki 2000 folotti fordulatszamot, porogni igazan meg ott kezdene. De melegen semmi. Meg 4000 ezernel se  :devil:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2260 Dátum: 2008.11.24 15:00:54 »
Közben jobban belegondolva, és barátokkal is beszélgetve a dologról: nálad a leírt esetben az lehetett, hogy a vezérlés valamiért letiltotta ideiglenesen a turbót. Ezért volt átmenetileg totál erőtlen a motor.

Ezt azert tette vajon, hogy vedje magat? Mondvan: hulyegyerek ket fokos vagyok, ne taposs. Mert akkor bravo  :clap:
Ha hibabol, akkor meg...  :hammer:

Hibából. Elvileg az üzemi fordulatszám-tartományon belül nem tilthatna le, függetlenül a motor hőmérsékletétől.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2261 Dátum: 2008.11.24 15:03:08 »

Hibából. Elvileg az üzemi fordulatszám-tartományon belül nem tilthatna le, függetlenül a motor hőmérsékletétől.

Amugy ez mit jelent? Altak a turbo lapatjai? Mert az jo nagy ellenallas lehet  :yes: Ez magyarazna, hogy miert volt olyan gyengusz... fuldoklott  :hang:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2262 Dátum: 2008.11.24 15:07:25 »

Hibából. Elvileg az üzemi fordulatszám-tartományon belül nem tilthatna le, függetlenül a motor hőmérsékletétől.

Amugy ez mit jelent? Altak a turbo lapatjai? Mert az jo nagy ellenallas lehet  :yes: Ez magyarazna, hogy miert volt olyan gyengusz... fuldoklott  :hang:

Nem hiszem, hogy maga a turbina ilyenkor megállna, de nyilván a töltőlevegő nem jut el a szívótraktusba. Más megoldást nem nagyon tudok elképzelni. Bár ez ugye változó geometriájú turbó, szal éppenséggel lehetséges az is, hogy ilyenkor "vitorlába" állítja a lapátokat (vagyis a levegő kvázi akadálytalanul eláramlik mellettük). Nem tudom a pontos megoldást sajnos, de a gyengeség oka az, hogy ilyenkor a turbó nem tölt, ezáltal a motor szívóként működik. Márpedig egy turbódízel szívóként nagyon halott.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2263 Dátum: 2008.11.28 10:17:10 »
Ma reggel 0 fokban indultam. Siman jart az elejetol fogva.  :wub:
A megszokott 800 helyett 1000 volt az alapjarat inditas utan kozvetlen. Aztan kesobb 3-4km-re egy piros lampanal megalltam. A vizhofok mutato rublika abban a pillanatban ugrott be kozepre (ott tronol mindig, ha mar uzemmeleg.) Az alapjarat: 1200  :eek: Akkor mivan? Ertem en, hogy akkor a viz mondjuk 65 fok es nem uzemmeleg, de miert kell ahhoz 1200, a kvazi nullafokos motorhoz meg 1000?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2264 Dátum: 2008.11.28 10:19:41 »
Mennyi plusz fogyasztó volt bekapcsolva? Ülésfűtés, ablakfűtés, lámpa, rádió, részecskegyorsító, bunsen-égő, klíma, stb?
Mert az is befolyásolja.....