Meg fogom nézni a szűrőket holnap, kíváncsi vagyok, milyen állapotban vannak.Ha koszosak, akkor csere.
Érdemes olajat vinni a szervízbe, vagy bízhatok bennük, hogy tényleg az kerül bele, amit kifizetek?Néha hallok horror történeteket.
A kocsi szervízkönyves.Előző szervíz 33 e km-nél volt.Egerben került forgalomba 2006 novemberben.Aztán árkot fogtak az oldalával.Gondolom a felnik is ott mehettek gallyra.
Árkot fogott? Melyik elemei lettek fényezve? Remélem, nem egy borult autót sikerült venned. Mondjuk a korábban sérült mivolt megmagyarázhatja a zörejeket, legalábbis részben. A felnik persze ugyancsak valóban megsérülhettek ennek során.
Szervíz: alap dolog, hogy végig legyél az autó mellett, miközben dolgoznak rajta. Ha ezt a szervíz nem akarja megengedni, menj máshová (érdemes előtte telefonon rákérdezni). Van épp elég olyan márkaszervíz, amelyik nem csinál ebből problémát.
Így aztán az olaj miatt sem kell aggódnod, de ezzel együtt is jobban jársz, ha te viszed. A szervízben ugyanis meglehetősen drágán mérik, máshol jóval olcsóbban megveheted; ráadásul a legtöbb szervíz olyan olajat alkalmaz, ami épp csak megüti alulról a minimális szintet, gyakran pl. magasról tojnak a gyári ajánlásra, és olcsóbb/egyszerűbb/kisebb tudású olajat alkalmaznak. Konkrétan a te motorod esetében pl. ACEA B1-es, vagy (ami még jobb) ACEA B5-ös minősítést (is) teljesítő olaj felel meg a gyári ajánlásnak, legalább 5 W 30-as viszkozitással; ez egy üzemanyag-takarékosságra optimalizált speciális olaj. A szervízek pedig általában nem ilyet töltenek az 1.4-es dízelekbe, hanem jobb esetben valamilyen 5 W 40-es, általános rendeltetésű olajat. Szóval, még egyszer: az olajat inkább vidd te.