Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016553 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2190 Dátum: 2008.08.28 21:31:06 »
Ha jól emléxem, akkor Terra és Sol volt 2006-ban. Később lett Luna és Sol+
A sima Solban nem volt alufelni.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2191 Dátum: 2008.08.28 22:10:43 »
Ha nincs tetőablakod, akkor Sol, ha van, akkor Sol+
A 15ezresnél 1,2 órát, 30-nál 0,8 órát, 45-nél pedig 0,7 órát számláztak.
Gabe 254.

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: D-4D
« Válasz #2192 Dátum: 2008.08.29 06:41:52 »
Tetőablak nincs, akkor SOL-ra gyanakszom.

Köszönöm!

Fenébe, alig várom már, hogy meló után beletehessem magam és egy kört ledobjak a városban. ::) Utoljára 20 évesen szűrtem a városban.Csak akkor kétütemű Wartburggal.  :)
Telefon - 06-30/824-7538

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2193 Dátum: 2008.08.29 10:14:55 »
A 15ezresnél 1,2 órát, 30-nál 0,8 órát, 45-nél pedig 0,7 órát számláztak.

Koszonom.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2194 Dátum: 2008.08.29 22:58:27 »
Ha jól emléxem, akkor Terra és Sol volt 2006-ban. Később lett Luna és Sol+
A sima Solban nem volt alufelni.

2005 végéig volt a Terra és a Sol, 2006 elejétől már a Luna és a Sol Plus! Ez nekem nagyon bevésődött, mert jóbarátném a 2005 decemberi vásárlásával csak néhány héttel maradt le a Sol Plusról.

De ez a HB-re igaz, lackonak meg kombija van. Nemtom, a kombinál is ugyanígy volt-e a változás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2195 Dátum: 2008.08.29 23:04:08 »
- Nagykanizsa: 24 e Ft
- Sopron 28-30 e Ft
- Veszprém: 35-37 e Ft
- Szfehérvár: 25 e Ft

A végén megkérdeztem, miért a nagy különbség.Azért, mert van ahol a pollen- és a levegőszűrőt feltétlen cserélik ( ez a drágább, mivel a két szűrő plussz 10 e Ft ), de van, ahol csak akkor cserélik, ha szükséges.

Mondjuk ez érthetővé teszi a különbséget. Viszont nem értem, miért kalkulálják ezt látatlanban bele egyes szervízek, elvégre a dolog teljesen állapotfüggő, és ha pl. előzőleg a 30 ezres szervíznél ezeket kicserélték (ami elég gyakran előfordul, mert addigra csúnyán el tudnak koszolódni), akkor nyilván fölösleges a 45 ezresnél megint cserélni.

Tény, hogy szervíz és szervíz hozzáállása között nagy különbség lehet. Itt a pécsiek olyannyira spórolni akartak az én javamra (!), hogy úgy kellett őket kifejezetten megkérnem, hogy IGENIS cseréljék ki 30 ezernél a (szerintem meglehetősen koszos) lég- és pollenszűrőt a Corollán.

Ha nálad viszont ezek még nem voltak cserélve, akkor szvsz 45 ezernél már mindenképpen meg kell tenni! Szóval szerintem inkább ezzel kalkulálj.

Szervízkönyves amúgy a kocsi? Magyar forgalomba helyezésű? 
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: D-4D
« Válasz #2196 Dátum: 2008.08.29 23:11:43 »
Találtam egy ilyet: http://209.85.135.104/search?q=cache:4X-VKfNRT-EJ:www.toyotavac.hu/pdf/Corolla_Wagon_tcm266-229961.pdf+corolla+wagon+2006&hl=hu&ct=clnk&cd=1&client=opera
Eszerint alufelni is volt a SOL felszereltséghez, illetve már a Terra plus-hoz.Hát ezt szépen lehagyták a kocsiról nálam az eladók.

Meg fogom nézni a szűrőket holnap, kíváncsi vagyok, milyen állapotban vannak.Ha koszosak, akkor csere.
Érdemes olajat vinni a szervízbe, vagy bízhatok bennük, hogy tényleg az kerül bele, amit kifizetek?Néha hallok horror történeteket.:)

A kocsi szervízkönyves.Előző szervíz 33 e km-nél volt.Egerben került forgalomba 2006 novemberben.Aztán árkot fogtak az oldalával.Gondolom a felnik is ott mehettek gallyra.


Telefon - 06-30/824-7538

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2197 Dátum: 2008.08.29 23:20:37 »
Meg fogom nézni a szűrőket holnap, kíváncsi vagyok, milyen állapotban vannak.Ha koszosak, akkor csere.
Érdemes olajat vinni a szervízbe, vagy bízhatok bennük, hogy tényleg az kerül bele, amit kifizetek?Néha hallok horror történeteket.:)

A kocsi szervízkönyves.Előző szervíz 33 e km-nél volt.Egerben került forgalomba 2006 novemberben.Aztán árkot fogtak az oldalával.Gondolom a felnik is ott mehettek gallyra.

Árkot fogott? Melyik elemei lettek fényezve? Remélem, nem egy borult autót sikerült venned. Mondjuk a korábban sérült mivolt megmagyarázhatja a zörejeket, legalábbis részben. A felnik persze ugyancsak valóban megsérülhettek ennek során.

Szervíz: alap dolog, hogy végig legyél az autó mellett, miközben dolgoznak rajta. Ha ezt a szervíz nem akarja megengedni, menj máshová (érdemes előtte telefonon rákérdezni). Van épp elég olyan márkaszervíz, amelyik nem csinál ebből problémát.

Így aztán az olaj miatt sem kell aggódnod, de ezzel együtt is jobban jársz, ha te viszed. A szervízben ugyanis meglehetősen drágán mérik, máshol jóval olcsóbban megveheted; ráadásul a legtöbb szervíz olyan olajat alkalmaz, ami épp csak megüti alulról a minimális szintet, gyakran pl. magasról tojnak a gyári ajánlásra, és olcsóbb/egyszerűbb/kisebb tudású olajat alkalmaznak. Konkrétan a te motorod esetében pl. ACEA B1-es, vagy (ami még jobb) ACEA B5-ös minősítést (is) teljesítő olaj felel meg a gyári ajánlásnak, legalább 5 W 30-as viszkozitással; ez egy üzemanyag-takarékosságra optimalizált speciális olaj. A szervízek pedig általában nem ilyet töltenek az 1.4-es dízelekbe, hanem jobb esetben valamilyen 5 W 40-es, általános rendeltetésű olajat. Szóval, még egyszer: az olajat inkább vidd te.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: D-4D
« Válasz #2198 Dátum: 2008.08.30 07:19:40 »

Hy!

Hogy a retekbe van az, hogy ahánynan írnak szinte annyi olaj ajánlás van az 1.4 D4D -hez? :eek:
Okééé értettem az előbb leírtakat- olcsóbb éppen megfelelő kategóra kerül bele a szervízben- csak ez olyan hihetetlen.
És hol van az a hiteles leírás, hogy pl: a szervízben általánosságban használt olaj (éppen) megfelel, de van még két szint ami ilyen és
ilyen jelölésű olaj (amit a tulaj, ha akar vegyen meg külön)
Most tényleg?  :online2long:
Ja, semmi bajom azzal, hogy megosztjátok a tapasztalataitokat, sőt !!! THX  :punk:
Fery

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: D-4D
« Válasz #2199 Dátum: 2008.08.30 07:51:16 »
Meg fogom nézni a szűrőket holnap, kíváncsi vagyok, milyen állapotban vannak.Ha koszosak, akkor csere.
Érdemes olajat vinni a szervízbe, vagy bízhatok bennük, hogy tényleg az kerül bele, amit kifizetek?Néha hallok horror történeteket.:)

A kocsi szervízkönyves.Előző szervíz 33 e km-nél volt.Egerben került forgalomba 2006 novemberben.Aztán árkot fogtak az oldalával.Gondolom a felnik is ott mehettek gallyra.

Árkot fogott? Melyik elemei lettek fényezve? Remélem, nem egy borult autót sikerült venned. Mondjuk a korábban sérült mivolt megmagyarázhatja a zörejeket, legalábbis részben. A felnik persze ugyancsak valóban megsérülhettek ennek során.

Szervíz: alap dolog, hogy végig legyél az autó mellett, miközben dolgoznak rajta. Ha ezt a szervíz nem akarja megengedni, menj máshová (érdemes előtte telefonon rákérdezni). Van épp elég olyan márkaszervíz, amelyik nem csinál ebből problémát.

Így aztán az olaj miatt sem kell aggódnod, de ezzel együtt is jobban jársz, ha te viszed. A szervízben ugyanis meglehetősen drágán mérik, máshol jóval olcsóbban megveheted; ráadásul a legtöbb szervíz olyan olajat alkalmaz, ami épp csak megüti alulról a minimális szintet, gyakran pl. magasról tojnak a gyári ajánlásra, és olcsóbb/egyszerűbb/kisebb tudású olajat alkalmaznak. Konkrétan a te motorod esetében pl. ACEA B1-es, vagy (ami még jobb) ACEA B5-ös minősítést (is) teljesítő olaj felel meg a gyári ajánlásnak, legalább 5 W 30-as viszkozitással; ez egy üzemanyag-takarékosságra optimalizált speciális olaj. A szervízek pedig általában nem ilyet töltenek az 1.4-es dízelekbe, hanem jobb esetben valamilyen 5 W 40-es, általános rendeltetésű olajat. Szóval, még egyszer: az olajat inkább vidd te.

A bal oldala lett javítva.Bal első ajtó, kb. felétől, hátrafelé, hátsó ajtó és a bal hátsó sárvédő, vagy mi az. :)
Eredetvizsgálaton szépen lehetett látni, hogy hol vastagabb a festék.

Látod, azt nem kérdeztem meg, hogy Sopronban az autó mellett lehetek-e.Itt, Szhelyen pld. nem engednek be a szervízbe.Zavar is és nagyon nem tetszik.

Minden esetre keresni fogok olajat és viszek magammal.Remélem, nem fognak érte izélni.Ha meg igen, akkor oda többet nem megyek.
Köszönöm a tanácsokat!  :)
Telefon - 06-30/824-7538

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: D-4D
« Válasz #2200 Dátum: 2008.08.30 09:17:06 »

Hy!

Hogy a retekbe van az, hogy ahánynan írnak szinte annyi olaj ajánlás van az 1.4 D4D -hez? :eek:
Okééé értettem az előbb leírtakat- olcsóbb éppen megfelelő kategóra kerül bele a szervízben- csak ez olyan hihetetlen.
És hol van az a hiteles leírás, hogy pl: a szervízben általánosságban használt olaj (éppen) megfelel, de van még két szint ami ilyen és
ilyen jelölésű olaj (amit a tulaj, ha akar vegyen meg külön)
Most tényleg?  :online2long:
Ja, semmi bajom azzal, hogy megosztjátok a tapasztalataitokat, sőt !!! THX  :punk:

Ha átlapozod a masina gépkönyvét benne van az ajánlás, pl.  CF-4 vagy CF de használható a ... és jön a gyengébbek felsorolása, ill. az a "remek" táblázat, hogy -15°C alatti hőmérséklet előfordulánál 10w-40 -20°C alatt 5w30 .. de ez az adott körülményeknél, az adott motorok minimáligénye.

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: D-4D
« Válasz #2201 Dátum: 2008.08.30 10:07:26 »
Valaki legyen oly kedves és nézze már meg, hogy mennyi motorolaj kell olajcseréhez..... 1.4 D4D-hez
Köszönöm szépen!
Telefon - 06-30/824-7538

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: D-4D
« Válasz #2202 Dátum: 2008.08.30 11:51:28 »
Valaki legyen oly kedves és nézze már meg, hogy mennyi motorolaj kell olajcseréhez..... 1.4 D4D-hez
Köszönöm szépen!

4.3 L !
Úgy szoktam venni, hogy 4+1, és akkor marad tartalék, ha esetleg elkezdené enni... Ha nem eszi, akkor legközelebb elég a 4litert megvenni....
 (Shell helix ultra 5w40, A3/B3/B4 jelölésű olajat használok)
Többiek: élemény róla? ::)
kisa
born to ride

lacko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: D-4D
« Válasz #2203 Dátum: 2008.08.30 12:42:39 »
Valaki legyen oly kedves és nézze már meg, hogy mennyi motorolaj kell olajcseréhez..... 1.4 D4D-hez
Köszönöm szépen!

4.3 L !
Úgy szoktam venni, hogy 4+1, és akkor marad tartalék, ha esetleg elkezdené enni... Ha nem eszi, akkor legközelebb elég a 4litert megvenni....
 (Shell helix ultra 5w40, A3/B3/B4 jelölésű olajat használok)
Többiek: élemény róla? ::)

Nagyon szépen köszi!
Beszerzem a kenőcsöt. :)
Telefon - 06-30/824-7538

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: D-4D
« Válasz #2204 Dátum: 2008.08.30 12:53:16 »
Nagyon szépen köszi!
Beszerzem a kenőcsöt. :)

Olyat szerezz be, amilyet jónak látsz... én a 45-60-75-ezres szervizeknél ezt raktam bele, minden oké, nem fogy, fogyasztás 5l/100km alatt van mindig, tehát nekem bevált.
De vannak olajszakik a fórumon, akik lehet hogy felvilágosítnak, hogy ez nem jó nekem valami egyéb ok miatt :innocent:
kisa
born to ride