Én egyébként azt vallom, hogy a Magarországon kapható autók 95%-a lefedhető egy rendes 5W-40 olajjal anélkül, hogy akárrmelyik tönkre menne az olaj miatt...
Ez a lehető legalacsonyabb viszkozitás erőltetése - szerintem - nagyobb mértékben marketing és kisebb mértékben valós "kívánalom". Voltaképpen egy divat a fogyasztói társadalom felé.
Pl. egy Prius II-ba is 5W-30 a gyári ajánlott viszkozitás. Nem is raknék bele mást, minek. Egy minőségi 5W-30 olaj is bekerül legalább 3000Ft-ba literje. Ez nagyjából egy Mobil1 ESP 5W-30 ára. És nem hinném, hogy ebben az országban az ESP lenne a legkelendőbb olajtípus, annak ellenére, hogy egy kifejezetten jó minőségű olaj. Egyszerűen az veszi meg, aki meg tudja (és akarja) fizetni. Nem mindenki tudja, de ettől még nem lesz az ő autója szar, meg nem fog benne tönkre menni, több éves használat során sem. Sokkal fontosabb, hogy ezalatt az ember hogyan használja azt az autót.
Ezért én sem vagyok híve a
z ész nélküli mindenáron viszkozitás csökkentésnek. Elsősorban a gyári ajánlásnak felejen meg az olaj, attól - amennyiben a motor állapota megfelelő - maximum a hideg oldalon történő eltérést tudom elképzelni, a melegoldalt nem piszkálnám...