Üdv,
Új vagyok itt és eléggé kétségbeesett!
Két éve vettünk egy P3-at. Elvileg olyan 170ezer km-rel, de mostanra rájöttünk, hogy ez csak eléggé elvileg
Na de mindegy, jó volt az autó, ahhoz pedig hozzá van szokva az ember, hogy tekergetik az órákat.
Viszont egy év után kezdtek előjönni a problémák:
Motorhiba jelzés, kettes henger hiba. Jelenség, hogy az autó kicsi gázadáskor remeg, ha nagyon nyomom akkor nincs baj, de általában kicsi gázzal megy az ember. Új már minden, de se az injektor, se a gyertya, se a trafó nem oldja meg. Egy EGR tisztítás végül segít.
Kb 10ezer km telt azóta, ismét elkezd az autó remegni, de ellentétben a korábbi problémával, amikor meleg motornál jött elő a hiba, ezúttal inkább elindulás után jelentkezik egyből a probléma. Aztán egy szép napon feleségem egyszer csak mondja, hogy a víz lámpa világított 1-2 mp-re. Gyorsan megnézem, hát a hűtővíz elfolyt. Töltöm, majd másnap nézem, néhány deci ismét elfolyt. És ez így megy lényegében nap mint nap. Ráadásul a remegés is egyre erősebb. Természetesen most, hogy a héten már lesz időm, viszem a kocsit szervizbe, de vajon mi lehet a probléma? Ezúttal még a motorhiba jelző lámpa sem világít.
Köszönöm előre is ha valaki esetleg tud segíteni! (Legalább valami jó tanáccsal)
Üdv,
Gondoltam jelentkezek, hátha valaki hasonló cipőben járna.
A vége a következő lett a történetnek. Egy ismerős szaki elkezdte szétszedni az autót. A hűtőt első körben kiszerelte, iszonyatosan el volt koszolódva. Azóta is többektől hallottam, hogy a hűtő problémás lehet a P3-nál. Szóval alig volt olyan rész, ahol nem volt koszos a hűtő, ez ki lett tisztítva, de sajnos a probléma továbbra is adott volt, vagyis az autó remegett, a víz elfolyt.
Következő körben jött a motor. Egészen a hengerfej tömítésig. Ott volt a bibi sajnos. A szakember azt mondta, hogy valószínűleg nem kapott megfelelő hűtést a motor, így a tömítésen keresztül elkezdett a 2-4-es hengerekbe szivárogni a víz.
Kitisztították, jöhetett az új tömítés és a síkolás, stb...kb 2 hónapja működik az autó, nincs probléma (kop-kop) Azóta egy olajcserén is átesett, ilyenkor állítólag nem árt.
Akit az anyagiak érdekelnek, nem tudom márkaszervizben ez mennyi lett volna, inkább el se képzelem. Itt néhány egyéb apróság kicserélésével, munkadíjjal, tömítéssel 120-140ezer Ft volt.
Korábban amúgy már átesett az autó 2-es szelepe injektor, trafó cserén, az összes gyertya cserélve, úgyhogy szépen lassan próbálkoztam mindennel.
Most éppen a családban lévő P2-vel van egy kis gond. Vízpumpa csere kell és a motornak kicsit olyan hangja van, mint egy 15 éves dízelnek. Ez mi lehet?
Illetve kérdeznék még egy olyat, hogy P3-hoz szeretnék új kapcsolókat a kormányra és a műszerfalra. Ezt hol érdemes keresni/csináltatni?
Köszönöm előre is.