Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2308423 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4545 Dátum: 2010.11.21 11:36:47 »
- város neve,
- szerviz típusa (márkaszerviz/azon belül melyik márka, vagy független szerviz)
- bruttó óradíja


A váltójavításom számláját vettem elő (ez volt legutoljára, májusban). Toyota Mayer Budakeszi, és a szervíz óradíj 8900 + áfa. Ebből lejött a Toyotaklubos kedvezmény, így 8455 + áfát fizettem/óra.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4546 Dátum: 2010.11.21 12:29:22 »

Váltóolaj 60 ezrenként ellenőrzésre van írva, cserére soha.

na ezt nem értem :hmmmm:

mi az hogy cserére soha?   tmaxnál tuti 90ezrenként cserélik a váltoolajat.

amugy meg  a fékolaj 30ezrenkénti cseréjét tulzásnak tartom, ezzel csak a szervizek járnak jol......

Fordokon és Opeleken még leeresztőcsavar sincs a váltóolajhoz!
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4547 Dátum: 2010.11.21 13:14:09 »
A fékfolyadék olyan, mint a hűtőfolyadék. Nem csak a forrás/fagyáspontot kell nézni, hanem a többi funkciót is.
A fékfolyadék keni a fék alkatrészeit, a munkahengert, kondicionálja a tömítéseket, korróziógátló, stb. Attól még, hogy a forráspontja nem túl alacsony, attól még lehet szennyezett és okozhat problémát. Pl. sok kocsiban fekete már a mocsoktól a fékfolyadék, ami árt a munkahengereknek (azok a mocskot nem szeretik), koszolódik a rendszer, noha még a forráspontja rendben van.
Ezért mondják azt, hogy 30e km vagy 2 év a csereperiódusa, mert akkor mindig garantáltan jó lesz a forráspontja és a többi kenő, korróziógátló, stb funkcióját is el tudja a folyadék még maradéktalanul látni.

Azt már csak megjegyzem, hogy a tartályban levő folyadék színe és állaga köszönő viszonyban sincsen azzal a folyadékkal, ami a fékeknél van a rendszerben. Így nagyon könnyen be tudjuk magunkat csapni a mért értékekkel.

A hűtőfolyadéknál is azt nézik csak sokan, hogy a fagyáspontja rendben van-e. Azzal nem is szokott általában gond lenni, az nem nagyon változik az évek során. Azonban a kenő, korróziógátló komponensek szépen eltűnnek a folyadékból, a rendszer elkezd mocskosodni, rozsdásodni és a víz színe is barnásabb lesz. Ezért kell a hűtőfolyadékot is időben kicserélni, mert akkor a fagyásgátláson túlmenően a másik sok feladatát is el tudja látni rendesen és nem rohad el a rendszer, illetve dugul el a rozsdától...

A Toyota váltókon mindig van leeresztő csavar, noha a mszervíz álláspontja szerint sosem kell váltóolajat cserélni, csupán csak 60e km-enként ellenőrizni. Én ezt nem tartom jó ötletnek, szerintem érdemes 60e km után váltóolajat cseréltetni, mert jót tesz az a rendszernek. Váltóolaj-csere után mindig szebben járt a váltóm és könnyebben kapcsolható lett, észrevehető a különbség. Ez pedig arra enged következtetni, hogy a váltóolaj is fárad, nem örök-életű, hiszen a csere után jobb lett a váltó, ergo az olaj nem olyan már, mint friss korában volt.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4548 Dátum: 2010.11.21 13:16:54 »
Idézet
A Toyota váltókon mindig van leeresztő csavar, noha a mszervíz álláspontja szerint sosem kell váltóolajat cserélni, csupán csak 60e km-enként ellenőrizni. Én ezt nem tartom jó ötletnek, szerintem érdemes 60e km után váltóolajat cseréltetni, mert jót tesz az a rendszernek. Váltóolaj-csere után mindig szebben járt a váltóm és könnyebben kapcsolható lett, észrevehető a különbség. Ez pedig arra enged következtetni, hogy a váltóolaj is fárad, nem örök-életű, hiszen a csere után jobb lett a váltó, ergo az olaj nem olyan már, mint friss korában volt.

Nem, a márkaszervízek álláspontja szerint kell cserélni. A Toyota álláspontja szerint nem  ;)
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4549 Dátum: 2010.11.21 13:27:37 »
Értem, szóval nem ugyan az a kettő...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4550 Dátum: 2010.11.21 17:21:08 »
Értem, szóval nem ugyan az a kettő...

Nem. Ahogy itt a fórumon olvasom, mindenkinek az van a kiskönyvébe, hogy 60 ezernél ellenőrzés.
Ehhez képest mi cseréljük 60 ezernél, ahogy olvasom mások meg 90-nél.
Mindenesetre 60 ezernél csúnya látvány általában a leengedett olaj, ellenben 120-nál 180-nál, stb... már nem annyira.
Xanyi

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4551 Dátum: 2010.11.21 17:38:25 »
Értem, szóval nem ugyan az a kettő...

Nem. Ahogy itt a fórumon olvasom, mindenkinek az van a kiskönyvébe, hogy 60 ezernél ellenőrzés.
Ehhez képest mi cseréljük 60 ezernél, ahogy olvasom mások meg 90-nél.
Mindenesetre 60 ezernél csúnya látvány általában a leengedett olaj, ellenben 120-nál 180-nál, stb... már nem annyira.
Én ott voltam mikor ellenörizték 60ekm-nél a váltoolajat.: Az olyan volt mint az uj, teljesen tiszta! Ez nem csak én láttan igy, a szerelő is így nyilatkozott.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4552 Dátum: 2010.11.21 20:23:45 »
Na, akkor Neked nem kell cserélni  ;)
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #4553 Dátum: 2010.11.21 22:38:52 »
amugy meg  a fékolaj 30ezrenkénti cseréjét tulzásnak tartom, ezzel csak a szervizek járnak jol......
Szerintem fékfolyadékot idő, és nem futás függvényében kell cserélni. Az Avensisen és a Corollán is 4 éves korukban cseréltettük le (a szervíz magától nem cserélte volna).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4554 Dátum: 2010.11.21 22:49:10 »
Én lehet, hogyaz első fékbetétcsere alkalmával lecseréltetem [rohog] :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4555 Dátum: 2010.11.22 09:22:54 »
Nekem azt tanácsolta a Toyo szervizes ismerősöm, hogy a 120.000-es szerviz alkalmával cseréljük le a fékfolyadékot, amit meg is tettem. Nem azért, mert bármi rosszat érzeztem volna rajta, csak a kisördög nem alszik, és belerakta a fülembe a bogarat, hogy mi van, ha mégis vissza volt tekerve a km órája, amikor vettem? Így már nem érdekel, nyugodt vagyok, hogy le lett cserélve benne minden folyadék...  :wub: ...és nem is volt nagy költség.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4556 Dátum: 2010.11.22 10:11:52 »
Mondi már bevállalta, hogy leírja a hivatalos szerviz óradíjat amit tud, amit ezúton is köszönök Neki, többiek nem vállalják be?
                                                                                                                                                   

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #4557 Dátum: 2010.11.22 10:38:46 »
Sziasztok! Nagy segítségemre tudnátok itt lenni!
Toyota Reálszisztéma Buda 2010. januárban: 8600Ft+áfa /óra
Toyota Mayer Székesfehérvár 2010. november 7200Ft+áfa/óra

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4558 Dátum: 2010.11.22 10:47:28 »
Nekem azt tanácsolta a Toyo szervizes ismerősöm, hogy a 120.000-es szerviz alkalmával cseréljük le a fékfolyadékot, amit meg is tettem. Nem azért, mert bármi rosszat érzeztem volna rajta, csak a kisördög nem alszik, és belerakta a fülembe a bogarat, hogy mi van, ha mégis vissza volt tekerve a km órája, amikor vettem? Így már nem érdekel, nyugodt vagyok, hogy le lett cserélve benne minden folyadék...  :wub: ...és nem is volt nagy költség.
Én is ugy saccolom, addigra fog elkopni a fékbetétem [rohog] érdekes a tárcsa máris vállasabb- lehet hogy tovább birja a betét mint a tárcsa :hmmmm:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Szerviz
« Válasz #4559 Dátum: 2010.11.22 14:34:17 »
Sziasztok! Nagy segítségemre tudnátok itt lenni!

Írom a szakdolgozatomat, és kellenének infók! Főleg vidéki városok, de minden infót szívesen veszek, hol, melyik márkaszervizbe (nem csak Toyota) és független szervizbe, mennyi jelenleg a bruttó munkadíja, tehát mennyit fizettek 1 kiszámlázott óráért?


Toyota T-Max Szeged: 0,9 óra 10.687 Ft, tehát ha jól számoltam akkor 1 óra 11.874 Ft (Áfával együtt)
Corolla 1,4 VVT-i 2005