Kicsit visszanézve találsz leírásokat a 136-177 LE-s motorokról , tapasztalataokat, hibákat és véleményeket.
Összefoglalva azt tudom mondani, állapotfelmérés nélkül ne vegyél, az állapotfelmérés pedig ne a szomszéd legyen, hanem legalább hozzáértő. De én bevinném a márkaszervízbe. A műszeres vizsgálat és a tapasztalat megér ennyi pénznél pár tizest.
A 177-esek szeretnek hengerfejesek lenni és nem segít a javítás, újra azok lesznek. A 2,2 /136-os békés, viszont nagyon jól megy már, a fogyasztás sokkal jobb és főleg nem érzékeny annyira a gázolaj minőségére, mint a legnagyobb, amelyik lényegében prémium gázolajra van csinálva. (nem én találtam ki) A használat mindenesetre sokat jelent, tulajok, a használat módja, célja. A részecskeszűrő igen drága és nagyon függ az élettartama attól, hogy kellő mennyiségű lehetősége volt-e kiégetni magát. Sokat számít, a tesco gazdaságos olaj helyett megkapta-e mondjuk a Mobil 1 ESP Formula 5w30-ast -vagy vele egyenértékű, ebbe való korszerű olajat. (- Alacsony hamutartalom – Csökkenti a részecskék lerakódását a dízel részecskeszűrőkben - Alacsony kén- és foszfortartalom – Mérsékli a katalizátorok mérgezés miatti hatásfokcsökkenését) Mondjuk 10-12 ezrenként és nem 30 ezrenként vagy sehogy... az összes szűrővel együtt!
Ide tartozik még a kettős tömegű állapota (cserélték-e), mennyire vontattak vele nagyokat, pl. hajót esetleg taxi volt (sok indítás, leállítás).
Ugyanis ha jó a verda, akkor nagyon jó.