Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1557390 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3525 Dátum: 2013.09.15 12:25:40 »
Igen, és főleg azért veszélyes, mert elvileg nem kellene ennyire indokolatlanul feltartó autósra számítani egy ilyen szakaszon.
Másik, talán jóval balesetveszélyesebb forrás a főútvonalon makacsul 80-at tartó sofőr, szabályosan (10 km/h-val megy a limit alatt, de az előzéshez a különbség meg talán túl kevés) megelőzni elég hosszú szakaszra lenne szükség.  :hmmmm:

De ez itt OFF, van nekünk vezetéstechnikai és kresz fórumunk is.  ;)

Tudom hogy OFF, csak említés szintjén volt róla szó ;)

Pécsen is így van, zöldhullámhoz gyorsabban kell menni.

A motorban ha igaz, akkor csak 150.000 km van. Nem is sok (a motorban), az enyém 320.000 felett jár, igaz, hogy ez tíz évvel fiatalabb...

Huh, de régen vezettem már Pécsen, bár ott ahogyan vezetnek az emberek...  [rohog]
Hiába a motorban csak 150ezer van, a tornyokban és a felfüggesztés többi darabjában ugyanúgy 300ezer van.. kopó alkatrészeket is cseréltek a motorral, vagy csak blokk csere volt? Lendítőkerék+befecskendező rendszer, ezekben ugyanúgy 300ezer van...  :winkiss:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #3526 Dátum: 2013.09.15 13:08:05 »
...
Hiába a motorban csak 150ezer van, a tornyokban és a felfüggesztés többi darabjában ugyanúgy 300ezer van.. kopó alkatrészeket is cseréltek a motorral, vagy csak blokk csere volt? Lendítőkerék+befecskendező rendszer, ezekben ugyanúgy 300ezer van...  :winkiss:
Persze, ez nyilvánvaló, nem is ezért írtam: az nem mindegy, hogy a motorban 290.000 vagy 140.000 km van. Az általad említett dolgokban akkor is ennyi lenne, így azért valamivel jobb a helyzet, mint amúgy :otlet:

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3527 Dátum: 2013.09.15 15:09:21 »
Persze, ez nyilvánvaló, nem is ezért írtam: az nem mindegy, hogy a motorban 290.000 vagy 140.000 km van. Az általad említett dolgokban akkor is ennyi lenne, így azért valamivel jobb a helyzet, mint amúgy :otlet:
Akkor ezek szerint Te magad is belátod, hogy az autó 290ezret futott marad, mit sem befolyásol az értékén, hiszen csak még egyszer hangsúlyozom !CSAK A BLOKKBAN VAN 150EZER!.
Próbáljuk másképp: Ha valamilyen gyártási hiba miatt a kocsimban tönkremegy a váltó és a márkaszerviz bele tesz egy új váltót, akkor a kocsimat drágábban tudom eladni, mert új váltót kapott? A válasz igen, értékesebb, de csak a váltója, az autó többi része ugyanannyit ér mint a régi váltóval.  :winkiss:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #3528 Dátum: 2013.09.15 15:36:56 »
Akkor ezek szerint Te magad is belátod, hogy az autó 290ezret futott marad, mit sem befolyásol az értékén, hiszen csak még egyszer hangsúlyozom !CSAK A BLOKKBAN VAN 150EZER!.
Próbáljuk másképp: Ha valamilyen gyártási hiba miatt a kocsimban tönkremegy a váltó és a márkaszerviz bele tesz egy új váltót, akkor a kocsimat drágábban tudom eladni, mert új váltót kapott? A válasz igen, értékesebb, de csak a váltója, az autó többi része ugyanannyit ér mint a régi váltóval.  :winkiss:
"Akkor ezek szerint"?
Ne haragudj, nem értelek. Ezt írtam már eleve:

...
A motorban ha igaz, akkor csak 150.000 km van. Nem is sok (a motorban)...
Megpróbálom összefoglalni: attól még, mert az autó majdnem 300.000-et futott (és belátok mindent, ami ezzel jár), nekem igenis lényeges lenne, hogy a motor azért nem ment még annyit.
Ha az enyém így lett volna, még megúsztam volna 8-10 évet a motorjavítással. Ez azért nagyon nem mindegy, hogy motort borít szét az ember, vagy lecserél egy-két szilentet, esetleg lengéscsillapítót vagy fékbetétet  :otlet:

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3529 Dátum: 2013.09.15 18:02:19 »
"Akkor ezek szerint"?
Ne haragudj, nem értelek. Ezt írtam már eleve:
Megpróbálom összefoglalni: attól még, mert az autó majdnem 300.000-et futott (és belátok mindent, ami ezzel jár), nekem igenis lényeges lenne, hogy a motor azért nem ment még annyit.
Ha az enyém így lett volna, még megúsztam volna 8-10 évet a motorjavítással. Ez azért nagyon nem mindegy, hogy motort borít szét az ember, vagy lecserél egy-két szilentet, esetleg lengéscsillapítót vagy fékbetétet  :otlet:
Megpróbálom egyszerűbben, hátha úgy megérted, hogy mire is próbáltam kilyukadni:
Mennyibe került a motor generálod? 100ezer forint?
Csak összehasonlításképpen: 2001 E11 facelift corolla bal hátsó lengéscsillapítója (szilentről szó sincs és csak 1 darab) 50-70ezer HUF beépítés nélkül. Ehhez jöna rugók ára, a fékgenerál, minden folyadék, lambda szondák, kipufogó rendszer, injektor fejek.
Nem hozz lázba a motorgenerál és egy blokk cserénél szó sincs lendítőkerékről, vagy üzemanyag ellátó rendszer cseréről, vagy a 300ezer km-nyi magyar út okozta amortizációról a kocsiszekrény fém elemeiben. Ha valamit használsz, az gyengül, ilyenek a nyúlványok, a tornyok, az összes rögzítési pont, műanyag rögzítések. Van egy autóm, ami motorikusan pöpec, csak 110nél olyan zaj van benne h a saját gondolataimat sem hallom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #3530 Dátum: 2013.09.15 18:46:00 »
Megpróbálom egyszerűbben, hátha úgy megérted, hogy mire is próbáltam kilyukadni:
Mennyibe került a motor generálod? 100ezer forint?
Csak összehasonlításképpen: 2001 E11 facelift corolla bal hátsó lengéscsillapítója (szilentről szó sincs és csak 1 darab) 50-70ezer HUF beépítés nélkül. Ehhez jöna rugók ára, a fékgenerál, minden folyadék, lambda szondák, kipufogó rendszer, injektor fejek.
Nem hozz lázba a motorgenerál és egy blokk cserénél szó sincs lendítőkerékről, vagy üzemanyag ellátó rendszer cseréről, vagy a 300ezer km-nyi magyar út okozta amortizációról a kocsiszekrény fém elemeiben. Ha valamit használsz, az gyengül, ilyenek a nyúlványok, a tornyok, az összes rögzítési pont, műanyag rögzítések. Van egy autóm, ami motorikusan pöpec, csak 110nél olyan zaj van benne h a saját gondolataimat sem hallom.
Azt gondolom, értem, mit akarsz mondani.
Amúgy nem erről az autóról volt szó?
A válaszaim:

1. A motorgenerál anyagára 80.000 volt. A mai napig nem tudom, mennyiért csinálta volna meg egy szerelő, senkitől sem kaptam érdemi választ. Egyszer mondta valaki, hogy 150.000, de nem tudni, anyagárral mondta-e? Te tudod mennyi lenne? Ha 80.000 a kedvezményes anyagár, akkor 100.000 elég sovány lenne érte.
2. http://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__corolla__corolla_liftback_e11_1997_04_2002_01__14694/lengescsillapitok_rugok_1__lengescsillapito__lengescsillapito__hatso_tengely_bal?gyakori=I Ha pontosítod, akkor lehet egyértelműbben keresni, én ennyiért találtam Kayabát, ami azért elég jó gyártmány. Beépíteni meg egyáltalán nem probléma tapasztalataim szerint, ennyivel nem lehet bonyolultabb egy Corolla a Carinánál. Nem mindegy, hogy 20 vagy 50 ezer  :otlet: Rugókat meg akkor cserélnék, ha nem teljesíti a gyártói előírásokat.
3. Mint írtam, az enyémben 320.000 km van, és nem mondanám, hogy annyira zajos.
4. Ha annyi minden generálra szorul, mint ahogy írod, akkor nem szabad megvenni, és ennyi.  Nyilván felméri az ember, megy vele, feleslegesen nem cserél benne semmit, a folyadékokat meg bármilyenben szokás cserélni vétel után, ismerve a magyar karbantartási szokásokat  :wacko:

Szóval, mit nem értek még szerinted?

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3531 Dátum: 2013.09.15 21:12:47 »
Egy jobb első SACHS lengéscsillapító a Unix-nál bruttó 57875 HUF. Ehhez se rugó, se szilent, még csavart se adnak, csak a pőre valóság.
Igen arról az autóról beszélünk, de a viták elkerülése végett arra próbálok rá világítani, hogy mit sem ér ha fele annyi km van a blokkban, ha minden más tropa, és ugye magyar utak, magyar szervizek, magyar sofőrök, tropa lesz hidd el nekem, hacsak nem cserélték korábban, de az csak akkor derül ki, ha felemeled.  :hmmmm:
Nem a szerelés bonyolultsága a kulcs szó, hanem a lézeres futómű beállítás kérdése, mert ugye az új lengéscsillapítóval újra be kell állítani, és én azt otthon nem tudom megtenni. Bár még sosem szorultam ilyesmire...
Na meg ki tudja mi mindent találnék még azon az autón, 100 szónak is egy a vége, én személy szerint nem esek hasra az ilyen motorcserés autóktól, inkább jobban félek tőlük. Mondjuk ez esetben más a szitu, mert tudjuk h ezeket a benzines motorokat visszahívták, ha nem ették az olajat, akkor is.
Szerintem annyi pénzért érdemesebb nézni egy kevesebbet futott Avensis-t.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corolla Verso
« Válasz #3532 Dátum: 2013.09.15 21:56:34 »
Egy jobb első SACHS lengéscsillapító a Unix-nál bruttó 57875 HUF. Ehhez se rugó, se szilent, még csavart se adnak, csak a pőre valóság.
Igen arról az autóról beszélünk, de a viták elkerülése végett arra próbálok rá világítani, hogy mit sem ér ha fele annyi km van a blokkban, ha minden más tropa, és ugye magyar utak, magyar szervizek, magyar sofőrök, tropa lesz hidd el nekem, hacsak nem cserélték korábban, de az csak akkor derül ki, ha felemeled.  :hmmmm:
Nem a szerelés bonyolultsága a kulcs szó, hanem a lézeres futómű beállítás kérdése, mert ugye az új lengéscsillapítóval újra be kell állítani, és én azt otthon nem tudom megtenni. Bár még sosem szorultam ilyesmire...
Na meg ki tudja mi mindent találnék még azon az autón, 100 szónak is egy a vége, én személy szerint nem esek hasra az ilyen motorcserés autóktól, inkább jobban félek tőlük. Mondjuk ez esetben más a szitu, mert tudjuk h ezeket a benzines motorokat visszahívták, ha nem ették az olajat, akkor is.
Szerintem annyi pénzért érdemesebb nézni egy kevesebbet futott Avensis-t.
Nem vitázunk, ez konstruktív eszmecsere  :flowers:
Ok, rendben, Te másképp nézed, tiszteletben is tartom. Egyébként nem védem az adott autót, közöm nincs hozzá.
Annyit tennék hozzá a témához építő szándékkal, hogy:
1. Nem vagyok biztos abban, hogy a Sachs jobb a Kayabánál. Utóbbi az adott kocsihoz egyébként bruttó 20800 pénz (tehát nem a 2004-eshez, hanem az általad írt 2001-eshez). Ha valakinek van pénze, vegyen 60-ért Sachs-ot, de szerintem nagyon jó a Kayaba is bele: utóbbit tettem Carinába előre (carinások közül többen döntöttünk a márka mellett, jó tapasztalatokkal), kétcsöves gázos amit vettem, nagyon brutális már kinézetre is, még mindig Made in Japan, és hihetetlenül jobban fogja az utat vele a kocsi, ezenkívül emelt is rajta, nemcsak szemre, hanem jóval kevesebb helyen ül fel, ahol eddig szokott. Először azt hittem, hogy valamit elszúrtam a szereléskor, nem kapcsolt az ABS, aztán kiderült, hogy új lengéscsillapító, új gumik, ennyivel jobban tapad  :yes: .Ha végre sikerül összehozni, le is méretem őket. Hátra is majd ilyen van tervben, ha kifekszenek a régiek. Rugót meg nem is cseréltem, tudtommal nem kell, ha normális állapotú.
2. Azért egy bruttó listaár kb. elriasztásnak van ott, általában 20% kedvezménnyel indítanak, itt a fórumon többeknek van 40% itt-ott, nekem Szakálmetálnál jelenleg 30%, de egyszer hallottam már 60%-os (!) kedvezményről is. A legritkább esetben vesz valaki ilyen áron alkatrészt. Ha megnézed, a bolt, amit linkeltem, rögtön hasonló kedvezményeket ad, többször lehet látni, hogy a listaár Ft-ra annyi, mint más cégeknél, és ebből adják bárkinek a kedvezményt. Ha nézed a fórumot, lehet tudni, hogy kinek van a Unixnál 40% kedvezmény, és biztos vagyok benne, hogy segít is, ha kell. Nekem is Bárdinál amit csak ott vettem a motorhoz, kb. 60.000 lett volna, de segített valaki, és így lett kb. 36.000, nagyon nem mindegy :1eye:
3. Futóművet én is állíttattam, mert otthon belepakoltam az alkatrészeket, de nem tudom, milyen volt a gép, azért 2000Ft-ot kért a jóember. Állítani annyit kellett rajta, hogy a kormány kicsit balra állt, tehát minden más jó volt hála Istennek, de állítás után kb. annyit áll jobbra, szóval erről ennyit... Gumit nem nyalja, remélem tényleg jó  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.15 22:00:24 írta vd1234 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #3533 Dátum: 2013.09.15 22:20:56 »
Kérdés: A Luna felszereltséghez lehetett tempomatot kérni?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla_verso/toyota_corolla_verso_2.2_d-4d_luna_navis-7232224
Kérni???
Toyotánál csak kapni lehet valamit, kérni nem. Egyébként nem járt a Lunához tempomat, csak a Solhoz.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Corolla Verso
« Válasz #3534 Dátum: 2013.09.16 00:54:28 »
No igen, volt 2-3 felszereltségi szint, maximum opcióként metálfény, aztán szevasz.

De úgy látszik némi változás tapasztalható, legalábbis az Avensis esetében már van Xenon csomag, és persze lehet a többi modellnél is új szelek fújnak.

Évtizedeket kellett várni arra is, hogy egy dízel motorhoz Aut váltót lehessen párosítani...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3535 Dátum: 2013.09.16 12:13:14 »
No igen, volt 2-3 felszereltségi szint, maximum opcióként metálfény, aztán szevasz.

De úgy látszik némi változás tapasztalható, legalábbis az Avensis esetében már van Xenon csomag, és persze lehet a többi modellnél is új szelek fújnak.

Évtizedeket kellett várni arra is, hogy egy dízel motorhoz Aut váltót lehessen párosítani...  :whistling:
Na igen, erre célzok, mert elvileg a Linea Sol a TMH szerint ezekben a Versokban a Lunához képest nagyobb felszereltségi szint.
Linea Sol több: ablaktörlő esőérzékelős, belső visszapillantó automatikusan sötétedő, sport kormány, tempomat és automata digit klíma van benne, amúgy ennyivel több mint a Luna. Csak akkor nem tudom abba hogy került navi+tempomat. Kakukk tojás lenne? Vagy utólagos beépítés?
Ilyen d4-d verso lenne a következő családtag, ezért követem figyelemmel a piacot...  :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.16 12:14:57 írta 2ozz »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Corolla Verso
« Válasz #3536 Dátum: 2013.09.16 12:43:04 »
Mivel kereskedő árulja, így erősen megkérdőjelezhető az a felszereltségi szint-elnevezés, illetve ha az netán stimmel, akkor meg az erősen kérdéses, hogy valóban új autóként Mo-n lett-e forgalomba helyezve.  :hmmmm: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3537 Dátum: 2013.09.16 13:12:35 »
Mivel kereskedő árulja, így erősen megkérdőjelezhető az a felszereltségi szint-elnevezés, illetve ha az netán stimmel, akkor meg az erősen kérdéses, hogy valóban új autóként Mo-n lett-e forgalomba helyezve.  :hmmmm: ;)
Vagy az eladó nem emlékezett rá, hogy pontosan milyen felszereltségi csomagot is kért hozzá.  :D
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla_verso/toyota_corolla_verso_2.2_d-4d_linea_sol-7169094 egy ilyen lenne az igazi álom, bár többen úgyis lebeszélnének majd róla.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Corolla Verso
« Válasz #3538 Dátum: 2013.09.17 00:00:30 »
Miért beszélnének le?  ;)
Sajnos nincs róla túl sok kép fent, belsőről meg pláne nincsen, így nehéz véleményt mondani.  :hmmmm:
Elvileg magánszemély árulja, ha van időd, meg kell nézni.  :yes:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

2ozz

  • Vendég
Re:Corolla Verso
« Válasz #3539 Dátum: 2013.09.17 13:57:04 »
Miért beszélnének le?  ;)
Sajnos nincs róla túl sok kép fent, belsőről meg pláne nincsen, így nehéz véleményt mondani.  :hmmmm:
Elvileg magánszemély árulja, ha van időd, meg kell nézni.  :yes:
Két okból gondolom hogy le akarnának néhányan beszélni: D4-D és 191.000km  :innocent:
Ha lehetőségem lesz, megnézem majd, bár mennem kell vele egy kört, hogy tudjam mi lehet tropa rajta...  :devil: