Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1557420 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

borati67

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re: Corolla Verso
« Válasz #2760 Dátum: 2011.05.17 21:57:50 »
Akkor se az autó döntse el hogy én mit akarok világos???? Egyébként nálam az van ha tudom ,hogy fel fogok kapcsolni 4.-be akkor bekapcsolom.
Család:
Toyota Corolla Verso D4D 2.0/ 2005
Toyota Rav4 2,2 DCAT 4x4/ 2007

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Corolla Verso
« Válasz #2761 Dátum: 2011.05.18 22:18:27 »
Akkor se az autó döntse el hogy én mit akarok világos???? Egyébként nálam az van ha tudom ,hogy fel fogok kapcsolni 4.-be akkor bekapcsolom.
Hát nem kötelező autót venni... Én a negyediket sokszor kihagyom. ;)
music     

borati67

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re: Corolla Verso
« Válasz #2762 Dátum: 2011.05.20 21:44:16 »
COV-osok mi szokott jellemzően kopogni a  jobb első futómű felöl.Több szerelő megnézte de nem találtak hibát.Pedig kopog rosszabb úton.Kva idegesítő.Gyanus a toronyszilent de nem hiszem.
Család:
Toyota Corolla Verso D4D 2.0/ 2005
Toyota Rav4 2,2 DCAT 4x4/ 2007

debitomi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: Corolla Verso
« Válasz #2763 Dátum: 2011.06.21 05:03:31 »
Sziasztok!
Úgy néz ki találtam a 2006-s 2,2d Versomhoz egy bontott gyári tempomat kart.
Tudja-e valaki, hogy ezenkívül kell-e valami a működéshez, vagy elég ezt beszerelni és aktiválni?
Hátha valaki ért ehhez...
Köszi válaszaitokat:Tomi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Corolla Verso
« Válasz #2764 Dátum: 2011.06.21 17:03:50 »
Sziasztok!
Úgy néz ki találtam a 2006-s 2,2d Versomhoz egy bontott gyári tempomat kart.
Tudja-e valaki, hogy ezenkívül kell-e valami a működéshez, vagy elég ezt beszerelni és aktiválni?
Hátha valaki ért ehhez...
Köszi válaszaitokat:Tomi

Kelleni fog még egy kábel ami összeköti a kapcsolót a spirálkábellel.
Xanyi

borati67

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re: Corolla Verso
« Válasz #2765 Dátum: 2011.06.21 22:14:38 »
De jó,hogy a mienkben van.A nőm fél ezért nem használja de én mindig. ::)

Sziasztok!
Úgy néz ki találtam a 2006-s 2,2d Versomhoz egy bontott gyári tempomat kart.
Tudja-e valaki, hogy ezenkívül kell-e valami a működéshez, vagy elég ezt beszerelni és aktiválni?
Hátha valaki ért ehhez...
Köszi válaszaitokat:Tomi
Család:
Toyota Corolla Verso D4D 2.0/ 2005
Toyota Rav4 2,2 DCAT 4x4/ 2007

gidoati

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Corolla Verso
« Válasz #2766 Dátum: 2011.06.23 10:29:27 »
Üdv Mindenkinek!

Családi autó vásárlás van kialakulóban nálunk!
Egy ideig nézegettem Corolla-kat, aztán Ave kombikat és miután tesómék vettek egy CoV-ot már nem is nagyon akarok mást  ::)

Az első szériás típus lenne a nyerő mivel erre futja a Hahu listáját lapozgatva...
Ki is gondoltam, hogy 1.8 Sol, na ilyen nem volt csak 2M körül... (az is 2. széria)
Akkor 1.8 Terra hát nem sok...

És itt elakadtam... Tartok az 1.6-tól, viszont ebből van Sol is akár meg VVTi motoros stb. (jól gondolom, hogy itt is a láncos motor a VVTi, ne hurrogjatok le ha hülyeséget beszélek)
Dízelt kihagynám, mióta van egy Yaris Verso-nk rossz beülni még a tip-top hobbiautóba is (1,6TD Golf 83'), sőt az említett Verso is csattogós nekem kicsit :)

A kérdéseim: 1.8/1.6
Fogyasztás hogy alakul, ha van tapasztalat, spritmonitor-t néztem nagy különbség nincsen...
Napi használatban ~20 km autópálya ~30 km Bp lenne (max. kora délutáni dugóban állással) + egy-egy hosszabb kirándulás.
Ha felpakolom a családot 3 gyerkőc + anyu, apu, fél ház stb. elbírja az 1.6-os motor vagy inkább a kamionok között cirkuláljak az autópályán.
Szerviz tapasztalatok is érdekelnek.
És ha valaki tud linket vagy egyebet felszereltségekhez 2000-2002 Cov akkor hálás lennék.

Elnézést a bő lére eresztésért :)
Attila

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corolla Verso
« Válasz #2767 Dátum: 2011.06.23 10:59:31 »
Szia!

Lesznek nálam nagyobb tudású emberek is itt, akik majd szintén válaszolnak, de hátha én is hozzá tudok rakni egy-két értelmes, de legalábbis megfontolandó dolgot.

Először is, nincs könnyű dolgod. Ugyanis az első generációs COV-ot az E12 Corollával egy időben kezdték gyártani 2002-ben és a faceliftig 2004 év közepe-végéig változatlan formában ment is. Jól írtad, a hozzá kapható motorok mind vvt-i, 1,6-1,8 benzinesek, láncos vezérlésűek. Előbbi 110, utóbbi 129LE. Sajnos, azonban ezt a modellcsaládot is érinti az a kockázat, ami megvolt a faceliftes E11 Corollák, az első 3 évben gyártott E12 Corollák, Yarisok, Avensisek és Rav-4-esek esetében is, mégpedig a magas olajfogyasztás. Ez csak a benzines vvt-i motoroknál jelentkezhet, ami egy tervezési hibából adódik. Anno ezeket a motorokat garanciában cserélték 7év/160.000km-ig, így, ha olyan autót találsz, ami bevallottan cserélt blokkos, ne ijedj meg tőle, hanem pont, hogy örülj neki, nagy valószínűség szerint az nem fogja enni az olajat. A nem cserélt blokkos motorok sem biztos, de ezt vásárlás előtt tutira mondani felelőtlenség lenne. Nagyon nehéz kiszúrni a beteg blokkokat.

És nagyjából le is írtam a kockázatokat, a többi szempont a szokásos autóvásárlásos sztori. Corolláról lévén szó, nem jellemző rá semmilyen különösebb hiba, vásárlás előtt ki kell próbálni lehetőleg minél többet, hogy legyen az egyes típusokhoz, km futáshoz megfelelő mennyiségű tapasztalat az összehasonlításhoz.
Azért gyakran akad olyan autó, ami szervizkönyves, ezeket érdemes leellenőrizni a szervizkönyvben szereplő szervizben, vagy, ahova hordták.
Rozsda kizárt, hogy van egy jó autón, elvégre 12 év garancia van átrozsdásodásra és csak a helytelen, igénytelen javítás miatt keletkezhet idő előtt rozsda.

A motorválasztás az jó kérdés: Elvileg az 1,6 elég, de valószínűleg a homlokfelület miatt kompromisszumot kell a dinamizmus miatt kötni. Cserébe szerintem olyan 7,5-8,5 liter között lehet a fogyasztása, én 0,5 litert dobok rá a sima E12 Cori fogyijára a Verso méretei miatt. Fullra megpakolva klímával már meggondolandó az előzés, azaz, előrelátóbbnak kell lenni, mert nagyon nem fog ugrani.
Az 1,8-as nyílván érezhetően erősebb, nyomatékosabb, ezáltal kényelmesebb, csak azért jóval többet fogyaszt, az már inkább 9 liter felé mozog.

annyit érdemes kiszámoljál, hogy az éves futásod alapján kb mennyi üzemanyagköltség jut az 1,6-osra, illetve az 1,8-asra és ez hogy néz ki az autók vételárához képest. A mindennapokban biztosan drágább üzemeltetni az 1,8-ast, de kérdés, hogy ez Neked mennyire finanszírozható, illetve, hogy mennyire érdekel? Hiszen vannak olyanok is, akik azt mondják, hogy lexarom a nagyobb fogyasztást, nekem menjen a kocsi, mikor rátaposok a gázra...
Biztos vagyok benne, hogy az 1,6-ost is meg lehet tanulni "normálisan" vezetni, ha az ember kitapasztalja, mi fér még bele, és már mi az, ami nem...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Corolla Verso
« Válasz #2768 Dátum: 2011.06.23 17:24:39 »
Idézet
Sajnos, azonban ezt a modellcsaládot is érinti az a kockázat, ami megvolt a faceliftes E11 Corollák, az első 3 évben gyártott E12 Corollák, Yarisok, Avensisek és Rav-4-esek esetében is, mégpedig a magas olajfogyasztás.

A Yarisokat nem érinti semmilyen olajfogyasztás... Azok hibátlan motorok!  ;)
Xanyi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corolla Verso
« Válasz #2769 Dátum: 2011.06.23 17:28:46 »
És ezt hogy amúgy? Elvileg minden vvt-i egyforma, nem? A Yarisokban másfajta van? Hiszen ezen kívül tényleg minden korai szériás vvt-i esélyes az olajkajálásra a rossz dugószett miatt.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corolla Verso
« Válasz #2770 Dátum: 2011.06.23 20:23:24 »
Idézet
Sajnos, azonban ezt a modellcsaládot is érinti az a kockázat, ami megvolt a faceliftes E11 Corollák, az első 3 évben gyártott E12 Corollák, Yarisok, Avensisek és Rav-4-esek esetében is, mégpedig a magas olajfogyasztás.

A Yarisokat nem érinti semmilyen olajfogyasztás... Azok hibátlan motorok!  ;)
Itt a csabai Toyota szervizben cseréltek Yarisban is vvt-i blokkot túlzott olajfogyasztás miatt, tőlük vettem az infót.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Corolla Verso
« Válasz #2771 Dátum: 2011.06.23 20:50:27 »
Idézet
És ezt hogy amúgy? Elvileg minden vvt-i egyforma, nem? A Yarisokban másfajta van? Hiszen ezen kívül tényleg minden korai szériás vvt-i esélyes az olajkajálásra a rossz dugószett miatt.

Nem egyforma, teljesen más, nagyjából annyi közös bennük hogy változó szelepvezérlésesek. Az 1,4-1,6-1,8 eléggé hasonló felépítésü és ezért gondolom azonos fejlesztésü, de a Yaris motorok tök mások!

Idézet
Itt a csabai Toyota szervizben cseréltek Yarisban is vvt-i blokkot túlzott olajfogyasztás miatt, tőlük vettem az infót.
I-es Yarisban? Szinte kizárt, vagy max egyedi eset lehetett...
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Corolla Verso
« Válasz #2772 Dátum: 2011.06.23 20:54:13 »
Jah, amúgy az I-es Yarisnak öntvény blokkja van, ellenben az 1,4-1,6-1,8 alu blokkjával.
Xanyi

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Corolla Verso
« Válasz #2773 Dátum: 2011.06.23 23:46:52 »
Szia!

Lesznek nálam nagyobb tudású emberek is itt, akik majd szintén válaszolnak, de hátha én is hozzá tudok rakni egy-két értelmes, de legalábbis megfontolandó dolgot.

Először is, nincs könnyű dolgod. Ugyanis az első generációs COV-ot az E12 Corollával egy időben kezdték gyártani 2002-ben és a faceliftig 2004 év közepe-végéig változatlan formában ment is. Jól írtad, a hozzá kapható motorok mind vvt-i, 1,6-1,8 benzinesek, láncos vezérlésűek. Előbbi 110, utóbbi 129LE. Sajnos, azonban ezt a modellcsaládot is érinti az a kockázat, ami megvolt a faceliftes E11 Corollák, az első 3 évben gyártott E12 Corollák, Yarisok, Avensisek és Rav-4-esek esetében is, mégpedig a magas olajfogyasztás. Ez csak a benzines vvt-i motoroknál jelentkezhet, ami egy tervezési hibából adódik. Anno ezeket a motorokat garanciában cserélték 7év/160.000km-ig, így, ha olyan autót találsz, ami bevallottan cserélt blokkos, ne ijedj meg tőle, hanem pont, hogy örülj neki, nagy valószínűség szerint az nem fogja enni az olajat. A nem cserélt blokkos motorok sem biztos, de ezt vásárlás előtt tutira mondani felelőtlenség lenne. Nagyon nehéz kiszúrni a beteg blokkokat.

És nagyjából le is írtam a kockázatokat, a többi szempont a szokásos autóvásárlásos sztori. Corolláról lévén szó, nem jellemző rá semmilyen különösebb hiba, vásárlás előtt ki kell próbálni lehetőleg minél többet, hogy legyen az egyes típusokhoz, km futáshoz megfelelő mennyiségű tapasztalat az összehasonlításhoz.
Azért gyakran akad olyan autó, ami szervizkönyves, ezeket érdemes leellenőrizni a szervizkönyvben szereplő szervizben, vagy, ahova hordták.
Rozsda kizárt, hogy van egy jó autón, elvégre 12 év garancia van átrozsdásodásra és csak a helytelen, igénytelen javítás miatt keletkezhet idő előtt rozsda.

A motorválasztás az jó kérdés: Elvileg az 1,6 elég, de valószínűleg a homlokfelület miatt kompromisszumot kell a dinamizmus miatt kötni. Cserébe szerintem olyan 7,5-8,5 liter között lehet a fogyasztása, én 0,5 litert dobok rá a sima E12 Cori fogyijára a Verso méretei miatt. Fullra megpakolva klímával már meggondolandó az előzés, azaz, előrelátóbbnak kell lenni, mert nagyon nem fog ugrani.
Az 1,8-as nyílván érezhetően erősebb, nyomatékosabb, ezáltal kényelmesebb, csak azért jóval többet fogyaszt, az már inkább 9 liter felé mozog.

annyit érdemes kiszámoljál, hogy az éves futásod alapján kb mennyi üzemanyagköltség jut az 1,6-osra, illetve az 1,8-asra és ez hogy néz ki az autók vételárához képest. A mindennapokban biztosan drágább üzemeltetni az 1,8-ast, de kérdés, hogy ez Neked mennyire finanszírozható, illetve, hogy mennyire érdekel? Hiszen vannak olyanok is, akik azt mondják, hogy lexarom a nagyobb fogyasztást, nekem menjen a kocsi, mikor rátaposok a gázra...
Biztos vagyok benne, hogy az 1,6-ost is meg lehet tanulni "normálisan" vezetni, ha az ember kitapasztalja, mi fér még bele, és már mi az, ami nem...

Ne haragudj de úgy szúrta a szemem hát tisztelettel javítanék :flowers: elvégre nagy COV-os lennék :devil:

2001-ben kezdték gyártani az első szériás COV-at na de igen 2002 év elején adták őket piacra. Az 1.8-as 99KW-os 135LE. :cool2:

Olajfogyasztásos téma kissé kínosan érinthet DE ezt nem úgy kell érteni hogy 1000 km-en megeszik fél vagy akár 1liter olajat ezt úgy kell érteni hogy pl az Én esetemben 186ezer km-rel a blokkban 1000 km alatt a gyári viszkozitású olajból ami most egy 5w-30as M1 ESP Formula(ami egyébként is más autóban is többet fogyasztott el a csere periódus alatt pár decivel) számolással az olajfogyasztás 1300-1500km után 1 deci. 4000km után öntöttem bele 3decit és 1mm híjján volt ott a szint ahol akkor volt mikor belekerült a friss olaj. Szóval ez nem nevezhető olajfogyasztásnak, vagy csal alig és ennyi törődést Nekem megér az autó hogy gyakrabban nyitogatom a motor háztetőt. Szerintem amik nagyon ették az olajat azokat annó 2005-2007 tájt ki is cserélték már a szervízben. Szóval ennél többet fogyasztó 1.6 vagy 1.8 as benzines COV1-el 90% hogy nem fogsz találkozni kereskedésben már. Egyébként egyből meg lehet mondani hogy az autóban melyik blokk van, ugyan is ha az első szériás blokk van benne akkor a sárga nívópálca tetején vagy nincs semmi jelölés azaz nincs ott egy zöld pötty vagy egy kis kék pont van a fogója oldalán de ami tuti és ellenőrizhető hogy hosszabb az alsó és felső szintet jelző pont közötti a távolság 27.5 mm-nél, mivel azokba a blokkokba 3.7L olaj helyett 4.3-at írtak már elő. Évjáratban 2003-2004-es COV-ok szinte biztos hogy vagy cserélt blokkosak vagy így vannak ahogy Én hogy csipkedi az olajat de nem vészesen. Szóval Én azt mondom hogy ez miatt ne aggódj. Ha bármi kérdésed van írj üzenetet szivesen segítek Neked!
Ja a benya fogyasztás még ami kicsit "izél" :devil: 9litert padlógázon 5személlye klímával HA eszik, Nálam egyöntetűen hozza még mindíg a 7.6-os gyári fogyasztást vegyesben(és nem öregapós stílusban vezetve) és hosszútávon a 6.5-6-8L ami nagyon jó 4-5 személlyel. Jól megy jól húz én azt mondom ne vegyél 1.6-ost mert az meg az erőlködés és forgatás miatt eszik többet.... 1.8-ban 170Nm van 4200fordulaton. 1.6-ban 140-150Nm ha jól tudom de itt egy link olvasgass a régi nagy berobbanásáról :) http://totalcar.hu/tesztek/corollaw/1/#szoveg még egy: http://www.vezess.hu/teszt/teszt_toyota_corolla/1689/
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corolla Verso
« Válasz #2774 Dátum: 2011.06.24 08:00:23 »
Na akkor én még annyit hozzátennék, hogy ha egy teljesen elhanyagolt autóról van szó, akkor igenis lehet akár az 1 liter / 1000 km, csak nem ez a jellemző. Ha olajos a kipufogó vége, akkor az a motor már nagyon gáz, azonnali javításra szorul (de menthető). Az vvt-ik olajkajálására a megoldás a dugószett cseréje, valamint kizárólag 5W30-as olaj használata ezek után! Amik 40-es vagy vastagabb olajakat kaptak, azok eszik az olajat, amit csak 5W30-cal használtak, jellemzően egyáltalán nem eszik az olajat. 2003 szeptemberében volt a blokkmódosítás, az ez után gyártottak nem eszik már az olajat biztosan.