Szia!
Lesznek nálam nagyobb tudású emberek is itt, akik majd szintén válaszolnak, de hátha én is hozzá tudok rakni egy-két értelmes, de legalábbis megfontolandó dolgot.
Először is, nincs könnyű dolgod. Ugyanis az első generációs COV-ot az E12 Corollával egy időben kezdték gyártani 2002-ben és a faceliftig 2004 év közepe-végéig változatlan formában ment is. Jól írtad, a hozzá kapható motorok mind vvt-i, 1,6-1,8 benzinesek, láncos vezérlésűek. Előbbi 110, utóbbi 129LE. Sajnos, azonban ezt a modellcsaládot is érinti az a kockázat, ami megvolt a faceliftes E11 Corollák, az első 3 évben gyártott E12 Corollák, Yarisok, Avensisek és Rav-4-esek esetében is, mégpedig a magas olajfogyasztás. Ez csak a benzines vvt-i motoroknál jelentkezhet, ami egy tervezési hibából adódik. Anno ezeket a motorokat garanciában cserélték 7év/160.000km-ig, így, ha olyan autót találsz, ami bevallottan cserélt blokkos, ne ijedj meg tőle, hanem pont, hogy örülj neki, nagy valószínűség szerint az nem fogja enni az olajat. A nem cserélt blokkos motorok sem biztos, de ezt vásárlás előtt tutira mondani felelőtlenség lenne. Nagyon nehéz kiszúrni a beteg blokkokat.
És nagyjából le is írtam a kockázatokat, a többi szempont a szokásos autóvásárlásos sztori. Corolláról lévén szó, nem jellemző rá semmilyen különösebb hiba, vásárlás előtt ki kell próbálni lehetőleg minél többet, hogy legyen az egyes típusokhoz, km futáshoz megfelelő mennyiségű tapasztalat az összehasonlításhoz.
Azért gyakran akad olyan autó, ami szervizkönyves, ezeket érdemes leellenőrizni a szervizkönyvben szereplő szervizben, vagy, ahova hordták.
Rozsda kizárt, hogy van egy jó autón, elvégre 12 év garancia van átrozsdásodásra és csak a helytelen, igénytelen javítás miatt keletkezhet idő előtt rozsda.
A motorválasztás az jó kérdés: Elvileg az 1,6 elég, de valószínűleg a homlokfelület miatt kompromisszumot kell a dinamizmus miatt kötni. Cserébe szerintem olyan 7,5-8,5 liter között lehet a fogyasztása, én 0,5 litert dobok rá a sima E12 Cori fogyijára a Verso méretei miatt. Fullra megpakolva klímával már meggondolandó az előzés, azaz, előrelátóbbnak kell lenni, mert nagyon nem fog ugrani.
Az 1,8-as nyílván érezhetően erősebb, nyomatékosabb, ezáltal kényelmesebb, csak azért jóval többet fogyaszt, az már inkább 9 liter felé mozog.
annyit érdemes kiszámoljál, hogy az éves futásod alapján kb mennyi üzemanyagköltség jut az 1,6-osra, illetve az 1,8-asra és ez hogy néz ki az autók vételárához képest. A mindennapokban biztosan drágább üzemeltetni az 1,8-ast, de kérdés, hogy ez Neked mennyire finanszírozható, illetve, hogy mennyire érdekel? Hiszen vannak olyanok is, akik azt mondják, hogy lexarom a nagyobb fogyasztást, nekem menjen a kocsi, mikor rátaposok a gázra...
Biztos vagyok benne, hogy az 1,6-ost is meg lehet tanulni "normálisan" vezetni, ha az ember kitapasztalja, mi fér még bele, és már mi az, ami nem...