Sziasztok!
Adhatnátok ötletet 2006 d-Cat COV-hoz. (140ekm).
Hát durva hogy mennyi gondod van vele.Bár mikor mi megvettük a miénket akkor mindenki óvott a CAT-tól.A csörgést hallani kellene milyen jellegű.Motorikus gondolok itt szelepekre vagy a váltó felől jön? Az enyém is berezonál pont 2400-as fordulaton minden sebességben ami nagyon idegesítő de az a váltó felöl jön.Kiegyensúlyozatlanságra gondolok.Üresben nem csinálja csak terheléskor.Az ilyen hibákat nagyon nehéz megtalálni.Neked üresben is csörög?Én ismerek egy szervízt a 18-ban ahol próbapadra tudják rakni az adagolót,meg az injektorokat ,résoljaveszteség stb.megmérni csak ott kell hagyni a gépet pár napig.
Pár kérdés:Alapjárat stabil?Gázadásra nem fullad?Pöccre indul?Turbónyomást mértek?És még1 140ekm-hez mérve észbontó hogy ennyi gond volt vele.Ez biztos toyo?
Az alapjárat, beindulás, menés minden jó ezt a fordulatszám tartományt (1500-1800) leszámítva. Itt gázadásra csörög, minél jobban nyomod a gázt annál jobban. Télen hidegben és elindulás után (amíg melegszik) nem csörög. Nyáron melegben hajtva rondán. Ha elindul 1800-nál a turbo már nincs csörgés és húz, mint a disznó. A hang mint a wartburg volt feltekert előgyújtással.
A COV-nak egyébként csak akkor és ott volt baja, ahol a T. márkaszervíz szétszedte. Már régebben is csörgött plusz akkor ugyanebben a tartományban tök nem húzott. Pl 6.-ban padlógáznál lassult. Egy kicsit is emelkedő mellékutcába csak 1-esben lehetett befordulni, 2-esben lassult, rángatott és lefulladt. Ezt kezdték javítani garanciálisan (füstgáz visszavezető cső, 5. injector, majd összes injector (ezután a hengerfalon látványosan folyt járó motornál a gázolaj és finom illat volt), majd turbó, majd FW frissítés után komputer, légtömegmérő. Az autót mindig mint megjavítottat visszakaptam, majd mint egyre rosszabbat visszavittem. Végül a probléma a mondás szerint a "füstgáz visszavezető szelep cseréje" után (EGR?) megoldódott, de a csörgés maradt. Ebben a sorban az X-edik javítás után megjelent a számlán egy 500Ft-os váltótömítés és attól kezdve az autó nem vette be a kettest. Fizikailag nem lehetett belerakni, nem csak nehéz volt. Javítás után 2. 4. 6. csak recsegve rakható be. Szervíz: ez a kuplung, cserélték. Váltó: ugyanolyan. Szervíz: ez a lendkerék, cserélték. Váltó: ugyanolyan. Ezután 2x szétszedték a váltót, ajánlottak egy csere 5 sebességest, majd mivel nem kellett, állítólag csapágyakat cseréltek benne, azóta tűrhető. Ezek zajlottak 70-90ekm között, és azóta nem engedem szétszedni, csak a kopó alkatrészek cserélődnek helyi megoldásban. Az EGR szelepet most 140ekm-nél kellett megint takarítani.