Jónapot mindenkinek!
Egy hónapja boldog (?) tulajdonosa lettem egy 2005-ös Avensis 2.2 D-4D-nek. Az autót 150000 leigazolható km-el vettem a végletekig szerelmes is lettem bele, azonban kb. egy hete felfigyeltem rá, hogy erőteljesebb gázadáskor "passat"-os csörgést hallat a motor méghozzá pontosan 1800-as fordulattól 2400-as fordulatig ott pedig megszűnik a hang a további gyorsítás ellenére is. A hang üzemmeleg hőmérsékleten jelentkezik, hidegen nem pörgetem és nem is pörgettem sosem 1500 fölé sőt az alapjárat közeli kínzást is mindig elkerültem (sajnos azt nem tudom az előző tulaj mennyire figyelt ilyen dolgokra) Az említett fordulatszám-tartományban bárhol elveszem a gázt a hang megszűnik, ha a tartományon belül bárhol megállítom a gyorsítást a hang megszűnik, tehát csak nagy terhelésnél lehet hallani és abban biztos vagyok, hogy az első 3500 kilométeren nem hallottam ilyet. Üzemanyagból csak maxxmotion megy bele amióta nálam van. Napi kb. 2*20 km-t megyek vele ebből 2-2 városban, hétvégén 2*60-at. Kb. 800 km-el ezelőtt volt egy olaj+olajszűrőcsere toyota szervízben, a hang az utolsó 500 km-en kísért. Amennyiben valakinek van/volt hasonló tapasztalata megoldása, esetleg tippje arra vonatkozólag, hogy mi okozhatja akkor legyen szíves ossza meg velem. Nem szeretném, ha valami komolyabb hiba előfutára lenne, szeretném mihamarabb kiiktatni a dolgot. Gondolkodtam üzemagyagrendszer-tisztító adalékon, de egyik ismerősöm nem tanácsolta, mivel neki egr szelep csere lett a tisztítás vége, mivel a rendszerből oda hordta be neki az összes kormot amit tisztítással sem tudtak orvosolni, persze lehet, hogy a hangnak semmi köze sincs ehhez.
Szia,
Valahogy ki kellene szűrni, hogy a hang az égési folyamatból jön (a hengerekből), vagy pedig a motoron kívüli, "mechanikus" eredetű. Volt már itt szó róla, hogy a levegőszűrő házába beérkező műanyag cső kilötyögősödik a helyén, és valami zörgő-morgó hangot ad. Önmetsző, vagy lemezcsavarral összefogatva a csövet a házzal megszüntethető a jelenség.
Aztán, egy EGR-szelep tisztítás csak előnyére válhat a gépnek, és okozhat csörgő hangot, mert amikor gyorsítasz, az EGR-nek be kell zárnia. Ha nem tud bezárni teljesen a korom lerakódás miatt, akkor a bejutó levegő minősége gyenge lesz az égéshez, ami a motor hangján is hallható. Ez már extrém eset, és az EGR inkább eltömődni szokott, de találkoztam már nyitva maradó egr-vel is.
A hang jöhet valamely csapágyból, amit a hosszbordás szíj hajt, esetleg maga szíj is csinálhatja. Szíjfeszítéssel ilyenkor a hang többnyire áttevődik más fordulatszámokra, esetleg elmúlik. Érdemes kipróbálni.
Lehet gyenge a gázolaj minősége....(sokan lehet, megköveznek, de sehol sincs garancia az elvárt minőségű tüzelőanyagra.)
Ha lomhább lett az autó, akkor még a részecskeszűrő jöhet számításba, illetve a légtömeg mérő, aminek a tisztítása szintén néhány pillanatig tart csak (mármint a légtömegmérőé).