Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3753574 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

zsoltistvan.nagy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 64
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13905 Dátum: 2017.09.27 16:20:07 »
Pár napja írtam, hogy 2004/2005 körüli T25-ös Avensist keresünk 2.0L-es benzines motorral.
Aztán osztottunk szoroztunk és a nekünk picit jobban tetsző 2008 FL utáni 5 ajtós Ford Focus felé kezdtünk húzni. 1.6 Ti-VCT motorral. Nem egy nyűgös darab elvileg, európai autók között megbízhatónak számít (elvileg).
Ugye hasonló áron 4-5 évvel újabbat lehetne belőle kifogni, mint az Aveből. Méretileg is elég lenne nekünk bőven.
Aztán előbb keresgéltem Focus cikkek után a neten és ez a cikk jött velem szembe: http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2017/01/09/egy-ev-egy-atlagos-hasznalt-autoval/, illetve http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2015/12/30/hasznalt-auto-erdemes-volt-kint-megvenni/
Eléggé költséges egy 200k km feletti Focus életben tartása (és több a cikk alatt hozzászóló szerint ez majdnem minden autóra igaz, hogy 200k+ km után széthullik). A cikkírót lent a hozzászólásoknál be is találták emiatt, de ő azt mondja, hogy ezek ritka kiadások és sokáig nem kell azon részeihez a kocsinak hozzányúlni. Ettől függetlenül 5-600 ezer Ft/év nekem eléggé soknak tűnik. Nem lennék boldog ha az Ave is ilyen lenne, ha a Focust a cikkek miatt elvetem.
Focus típushibák is voltak benne: klímacső repedés, gyújtáshiba beázás miatt, szervó szivattyú hiba, könnyen málló festés stb..

Nem szeretném a Focus-szal szétoffolni a topicot, de ezekhez képest egy T25 2.0 benziens Ave milyen aknákat és költségeket rejt? Olcsóbb fenntartani vagy egy kutya és ne ez alapján döntsek? A T22-ből kiindulva nem lesz vele sok gond, de tudtommal az kivételesen tartós autó volt és a T25 már "nyűgösebb" autó (persze T22-höz képest milyen nyűgösebb).
Köszi és bocs az OFF-ért!

Nálunk 2 db ford volt a kis családban (focus és c-max). Új korától 7 és 10 évig volt meg (1,6 és 1,4 benzin) semmilyen probléma nem volt vele. Bármely márkából ki lehet fogni sz@art persze. Nincs T22 tapasztalatom, de a gyűrűzéstől eltekintve pl 1,8 ave T25-nek semmi problémája. Nekem egyedül a 13 év ami "probléma". Most 4-5 év után egy újat szeretnék. Egyébként a fordfocus klubban is elég sok a problémás autó és a szervizek hozzá állása. Nem tudom mi ok miatt ragaszkodsz a 2,0-hoz. Lehet az 1,8-al kevesebb a gond, és talán annyival nem ad többet a 2,0, nem?

Remélem nem lett nagyon zavaros. :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13906 Dátum: 2017.09.27 16:51:03 »
OFF
...és több a cikk alatt hozzászóló szerint ez majdnem minden autóra igaz, hogy 200k+ km után széthullik). A cikkírót lent a hozzászólásoknál be is találták emiatt, de ő azt mondja, hogy ezek ritka kiadások és sokáig nem kell azon részeihez a kocsinak hozzányúlni. Ettől függetlenül 5-600 ezer Ft/év nekem eléggé soknak tűnik. Nem lennék boldog ha az Ave is ilyen lenne, ha a Focust a cikkek miatt elvetem.
Nem ismerem a Focus-t, de általánosságban baromság ez így. A 200.000-es futásnál akkor lesz széthulló roncs a kocsiból, ha olyan tulajdonosa volt aki nem költött rá. Egyes tulajok fixa ideája az, hogy már nem óhajtanak rá költeni, merthogy nem gazdaságos. Mert elmúlt 5/10/15/20 éves Nincs rendes biztosítás(jó a Posta biztosító, nem kell Allianz), nincs rendes gumi, nincs rendes alkatrész(ha egyáltalán költ a javításra). A 10 éves gumi is jó, mert sokat futott kocsiról van szó. Lehet másfélszer akkora a fékút, de négy gumi árán megfogott 12.000 forintot, úgyhogy oda lesz az örömtől. Ilyentől vasgolyót sem érdemes venni, nemhogy használtautót. A kocsit nem a 200.000 km nyírja ki hanem az idióta tulajdonos.

Nem szeretném a Focus-szal szétoffolni a topicot, de ezekhez képest egy T25 2.0 benziens Ave milyen aknákat és költségeket rejt? Olcsóbb fenntartani vagy egy kutya és ne ez alapján döntsek? A T22-ből kiindulva nem lesz vele sok gond, de tudtommal az kivételesen tartós autó volt és a T25 már "nyűgösebb" autó (persze T22-höz képest milyen nyűgösebb).
Köszi és bocs az OFF-ért!
Több múlik azon hogy kitől vásárolsz. Itt olyan tulajok vannak akik szeretik a kocsijukat és megadják neki amit kér. Nem fogják azt mondani, hogy a T25 egy rom és ne vedd meg, mert ezzel ellentétes a tapasztalatuk. T25 hibákról tapasztalatokat elolvasni ezt a topicot ajánlom. Ha jól emlékszem két nap alatt daráltam le. Minden előforduló probléma említve van benne, érdemes rászánni az időt.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13907 Dátum: 2017.09.27 17:58:14 »
üdv!

nemsokára műszakira kell vinnem a verdát, ezért átnézettem tegnap a szerelővel, hátul van valami gömbfej, amit szerinte csak gyárival lehet pótolni, egyben adják pár cuccal, bár levehető, de külön nem vehető meg, létezik, hogy 56e darabja?

ennyiből nem jöttem rá, hogy mi lehet ez pontosan, ezért nem is tudok utána keresni, illetve a robbantott ábráról sem derült ki számomra, hogy melyik alkatrészre is gondol.. 
ötlet?  :wacko:


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13908 Dátum: 2017.09.27 19:22:45 »
OFFNem ismerem a Focus-t, de általánosságban baromság ez így. A 200.000-es futásnál akkor lesz széthulló roncs a kocsiból, ha olyan tulajdonosa volt aki nem költött rá. Egyes tulajok fixa ideája az, hogy már nem óhajtanak rá költeni, merthogy nem gazdaságos. Mert elmúlt 5/10/15/20 éves Nincs rendes biztosítás(jó a Posta biztosító, nem kell Allianz), nincs rendes gumi, nincs rendes alkatrész(ha egyáltalán költ a javításra). A 10 éves gumi is jó, mert sokat futott kocsiról van szó. Lehet másfélszer akkora a fékút, de négy gumi árán megfogott 12.000 forintot, úgyhogy oda lesz az örömtől. Ilyentől vasgolyót sem érdemes venni, nemhogy használtautót. A kocsit nem a 200.000 km nyírja ki hanem az idióta tulajdonos.
Több múlik azon hogy kitől vásárolsz. Itt olyan tulajok vannak akik szeretik a kocsijukat és megadják neki amit kér. Nem fogják azt mondani, hogy a T25 egy rom és ne vedd meg, mert ezzel ellentétes a tapasztalatuk. T25 hibákról tapasztalatokat elolvasni ezt a topicot ajánlom. Ha jól emlékszem két nap alatt daráltam le. Minden előforduló probléma említve van benne, érdemes rászánni az időt.
:no: Nem egészen értek egyet.  :no:
A családomban lévő 3 garantált futású autó (307-s 2004. 125e km, Fókusz 2002. 110e km, S40 2003 225e km) mindegyike több szerelni valót adott, mint az én haasonló évjáratú 2004-s t25 exem. Én tuti , hogy nem a fókuszt választanám. Szebb is, jobb is az ave.  :wub:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13909 Dátum: 2017.09.27 19:32:44 »
ugyvan!! nekem a t25 fl ave tetszik legjobban... 1.8motorral kiváló!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13910 Dátum: 2017.09.27 20:02:00 »
:no: Nem egészen értek egyet.  :no:
A családomban lévő 3 garantált futású autó (307-s 2004. 125e km, Fókusz 2002. 110e km, S40 2003 225e km) mindegyike több szerelni valót adott, mint az én haasonló évjáratú 2004-s t25 exem. Én tuti , hogy nem a fókuszt választanám. Szebb is, jobb is az ave.  :wub:
Sajnos (vagy szerencsére) nincs tapasztalatom pözsó meg fókusz terén. '98 óta zsinórban három Avensisünk volt. Előtte a '90-es években Passat volt, az 400.000km-t futott. Akkoriban még nem voltak okos újságírók, így pánik nélkül vezettük a kocsit és kapta a szervízt amikor kellett. Avensisek előtt '97-ben röviden franciáztunk egy Megane-al, annak 20.000km se kellett hogy leálljon a motorja az autópályán. Ez egy örömteli sztori, mert a vége az lett hogy az Avensisnél kötöttünk ki.

ugyvan!! nekem a t25 fl ave tetszik legjobban... 1.8motorral kiváló!!!
Valamiért a két litereshez ragaszkodik.

Optimus86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 134
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13911 Dátum: 2017.09.27 20:26:09 »
Valamiért a két litereshez ragaszkodik.

A szágoldás megszállottja vagyok.  :devil:
Lehet jó az 1.8-as is. Sőt a gyakorlatban ahogy nézem nem sokkal gyengébb a 2 L-esnél, csak annál ott van, hogy vagy a halálán van vagy már cserélt/felújított a blokk..
Külföldről hozatnám be, remélem aki behozza utána jár.:)
Amúgy ő tűnik jó döntésnek: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/08/22/hasznalt_autot_hollandiabol/
Facebook: https://www.facebook.com/autovanbeuwenn/?fref=ts

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13912 Dátum: 2017.09.27 20:44:48 »
ugyvan!! nekem a t25 fl ave tetszik legjobban... 1.8motorral kiváló!!!

és mazdád van brumi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13913 Dátum: 2017.09.27 20:52:34 »
Sajnos (vagy szerencsére) nincs tapasztalatom pözsó meg fókusz terén. '98 óta zsinórban három Avensisünk volt. Előtte a '90-es években Passat volt, az 400.000km-t futott. Akkoriban még nem voltak okos újságírók, így pánik nélkül vezettük a kocsit és kapta a szervízt amikor kellett. Avensisek előtt '97-ben röviden franciáztunk egy Megane-al, annak 20.000km se kellett hogy leálljon a motorja az autópályán. Ez egy örömteli sztori, mert a vége az lett hogy az Avensisnél kötöttünk ki.
Valamiért a két litereshez ragaszkodik.

Leírtad akkor igaz :eek: :eek: :clap:
Az előzőből következik, hogy szétbax....d, a flanszia fost. ::) :) :flowers:

A Toyota a legjobb!!! Aki nem hiszi, hajtson origamit!! :D :D
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.27 20:55:20 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13914 Dátum: 2017.09.28 11:29:20 »
A szágoldás megszállottja vagyok.  :devil:
Lehet jó az 1.8-as is. Sőt a gyakorlatban ahogy nézem nem sokkal gyengébb a 2 L-esnél, csak annál ott van, hogy vagy a halálán van vagy már cserélt/felújított a blokk..
Külföldről hozatnám be, remélem aki behozza utána jár.:)
Amúgy ő tűnik jó döntésnek: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/08/22/hasznalt_autot_hollandiabol/
Facebook: https://www.facebook.com/autovanbeuwenn/?fref=ts

Száguldás... Mire gondolsz? Végsebességre? Gyorsulás? Azért nézd meg az adatokat, mert nincs nagy különbség.

Az 1.8-as 2005 közepe előtti motorokból lehet olyan, aminél felmerülhet az olajevési gond (bár nem mindenkinél jött elő érdekes..), de ezt komplett új motorra cserével orvosolták, ami után már jók a 2005 előttiek is. Persze van aki nem csináltatta meg a cserét, de nem hinném, hogy sokan vannak.. A másik meg, hogy ez elég gyorsan kiderül, hogy melyik van benne már a vásárláskor, plussz ha magyar forrásból veszed, a forgalmiba is bejegyzik, még a km állást is. Az enyémben is cserélt új motor van, így nincs is gondom az olajjal, szóval ilyen szempontból nem értem az aggodalmad. A 2.0 -nál meg ott a kokszosodás a városi haszálat miatt.. Azzal nincs bajod? Mert kb ugyanolyan probléma, mintha enné az olajat a kocsi. Nem lebeszélni akarlak a 2.0 -ról de azt azért látod, hogy ha az ittlévő márkaszeretők többsége felveti, hogy miért nem 1.8, akkor azért abban lehet valami..  ::)  ;)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13915 Dátum: 2017.09.28 12:16:55 »
az enyém ette... meggyűrűztük, nagyon nyoma nincs, (se motorszámot nem gyenteltük ki, se zöld pöttyöt nem tettem a nívóra, számlám se nincs - némi papírsaláta, alkatrészjegyzék maradt és főként bizalom "a mester" felé)

ami az 1.8 erejét illeti:
- tegnap este kicsit elbillent aggyal közlekedtem egy kihalt útszakaszon, pillanatok alatt emeltem az átlagfogyasztáson vagy 4 tizedet. (hamar javult a kedélyem, illetve adrenalin is jött... egy töklámpással kivilágított trágya-express (lovas-kocsi megrakva) képében
- végsebességet próbálgatni a magyar közutakon balgaság, honnan tudod, mikor mi keveredik eléd féktávon belül... legfeljebb autópályán, de ugye ott sem szabad, és ott talán gyakrabban mérnek
- a dinamika pedig ezzel is olyan, ha "végigjárnak a dugók" akarom mondani, a piros tartományig elforgatod, hogy sima országúton 2. fokozatban is tudsz (éppen) gyorshajtani, 3-ban erősen fizetős gyorshajtani... 4-ben már félni is.
tulajdonképp nem szoktam érteni, mi magyarázata lehet, hogy ez nem elég...
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.28 12:19:57 írta Deka »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13916 Dátum: 2017.09.28 13:34:19 »
az enyém ette... meggyűrűztük, nagyon nyoma nincs, (se motorszámot nem gyenteltük ki, se zöld pöttyöt nem tettem a nívóra, számlám se nincs - némi papírsaláta, alkatrészjegyzék maradt és főként bizalom "a mester" felé)

ami az 1.8 erejét illeti:
- tegnap este kicsit elbillent aggyal közlekedtem egy kihalt útszakaszon, pillanatok alatt emeltem az átlagfogyasztáson vagy 4 tizedet. (hamar javult a kedélyem, illetve adrenalin is jött... egy töklámpással kivilágított trágya-express (lovas-kocsi megrakva) képében
- végsebességet próbálgatni a magyar közutakon balgaság, honnan tudod, mikor mi keveredik eléd féktávon belül... legfeljebb autópályán, de ugye ott sem szabad, és ott talán gyakrabban mérnek
- a dinamika pedig ezzel is olyan, ha "végigjárnak a dugók" akarom mondani, a piros tartományig elforgatod, hogy sima országúton 2. fokozatban is tudsz (éppen) gyorshajtani, 3-ban erősen fizetős gyorshajtani... 4-ben már félni is.
tulajdonképp nem szoktam érteni, mi magyarázata lehet, hogy ez nem elég...

Ugyanígy látom én is. Ráadául a gyorsulásban észreveszi az ember azt a pár tizedet (nem néztem mennyi a különbség), amivel esetleg a 2.0 gyorsabban gyorsul 100-ra??? Nem hinném...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Optimus86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 134
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13917 Dátum: 2017.09.28 13:36:12 »
Felvettem a kapcsolatot a holland autós sráccal és korrekt volt. Leírta mit nézzek, mit lőjek ki egyből. Belinkelte a holland "hahu"-t és nézelődtem.
Hát azt kell mondanom, hogy ott nincsenek eleresztve extrák terén az autók. Eleve 26 5 ajtós volt összesen, abból csak 10-ben van tempomat, amiből 4 db volt 5000 euro alatt. Első, amiben van Xenon 7500 euro lenne. Szerintem elengedem a holland vonalat.
https://www.gaspedaal.nl/toyota/avensis/hatchback?bmax=2009&bmin=2003&brnst=23&pmax=5000&srt=df-a&trns=15
Lehet átnyargalok a svéd palettára.  :hmmmm:
Tetszik: http://www.blocket.se/helsingborg/Toyota_Avensis_2_0_LAGAMIL_baksenssor_sv_sald_75670893.htm
Kínálat 1.5 millió Ft-ig, amiben Xenon is van: https://www.autouncle.se/en/cars_search?s%5Bbrands_models%5D%5B%5D%5Bbrand%5D=Toyota&s%5Bbrands_models%5D%5B%5D%5Bmodel_name%5D=Avensis&s%5Bfuel_types%5D=Benzin&s%5Bhas_auto_gear%5D=false&s%5Bhas_pilot%5D=1&s%5Bhas_xenon%5D=1&s%5Bmax_price%5D=50000&s%5Bmax_year%5D=2009&s%5Bmin_hp%5D=120&s%5Bmin_year%5D=2003

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13918 Dátum: 2017.09.28 16:05:37 »
....
Lehet jó az 1.8-as is. Sőt a gyakorlatban ahogy nézem nem sokkal gyengébb a 2 L-esnél, csak annál ott van, hogy vagy a halálán van vagy már cserélt/felújított a blokk...

??halálán??

attól, hogy szereti az olajat nem veszel észre semmit!!!
illetve max 2 dolgot:
- ha nézed: fogy -> utántöltöd vagy javíttatod magadnak
- ha nem nézed: egyszer csak megsütöd
ezen felül SEMMI tünete a "beteg" 1.8-nak

'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13919 Dátum: 2017.09.28 16:07:51 »
Felvettem a kapcsolatot a holland autós sráccal és korrekt volt. Leírta mit nézzek, mit lőjek ki egyből. Belinkelte a holland "hahu"-t és nézelődtem.
Hát azt kell mondanom, hogy ott nincsenek eleresztve extrák terén az autók. Eleve 26 5 ajtós volt összesen, abból csak 10-ben van tempomat, amiből 4 db volt 5000 euro alatt. Első, amiben van Xenon 7500 euro lenne. Szerintem elengedem a holland vonalat.
https://www.gaspedaal.nl/toyota/avensis/hatchback?bmax=2009&bmin=2003&brnst=23&pmax=5000&srt=df-a&trns=15
Lehet átnyargalok a svéd palettára.  :hmmmm:
Tetszik: http://www.blocket.se/helsingborg/Toyota_Avensis_2_0_LAGAMIL_baksenssor_sv_sald_75670893.htm
Kínálat 1.5 millió Ft-ig, amiben Xenon is van: https://www.autouncle.se/en/cars_search?s%5Bbrands_models%5D%5B%5D%5Bbrand%5D=Toyota&s%5Bbrands_models%5D%5B%5D%5Bmodel_name%5D=Avensis&s%5Bfuel_types%5D=Benzin&s%5Bhas_auto_gear%5D=false&s%5Bhas_pilot%5D=1&s%5Bhas_xenon%5D=1&s%5Bmax_price%5D=50000&s%5Bmax_year%5D=2009&s%5Bmin_hp%5D=120&s%5Bmin_year%5D=2003

Az ugye megvan, hogy 1.8-nál nem is lehetett beletenni tempomatot ezekbe, és ha jól rémlenek az itt korábban leírtak, a 2.0 -ba is csak a kiépítés volt meg, kar nélkül. Ha ez kardinális, olvass vissza, volt ez itt téma nemrég.

A gyári (mert ugye csak ez legális) xenon -osak esetében a lencse idővel bemattult. Komplett lámpa cserével orvosolható volt, de több száz ezres tétel még márkakereskedéses kedvezménnyel is, mert erre adtak, típushiba.
Utólagos xenont is lehet belerakni, de ugye akkor is kell az automatikus lámpamagasság állítás, és a fényszórómosó a lökösben. Enélkül majd műszakin kell mókolni. Az ilyen kínai gagyi xenonokról meg nem is beszélek.

Amúgy miből gondolod, hogy a svéd vagy holland autók előélete, állapota jobban leinformálható, ellenőrizhető?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)